Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Typhoon Utomhus 2011 Suchini m.m 450+plantor[Update 2/9-11]

  • sweGreen

    Member
    2011-06-16 at 13:22

    koppar tråd fungerar mot sniglar, jag själv använder 10mm koppar rör runt mitt ställe och det har fungerat hittills.

  • Lord_Irie

    Member
    2011-06-16 at 13:37

    Det jag har använt mig av båda under olagliga guerilla odlingar och lagliga grönsaksodlingar mot sniglar är att ja en ölburk, såga av toppen och ha den ungefär halvfull med öl, Och sedan gräva ner den så att kanten och markhöjden är ungefär lika hög. Och ölen är söt så dom kommer hoppa ner i den och drunkna

  • Suchini

    Member
    2011-06-22 at 20:13

    Update Dag 64 (21/6-11)

    Frö grow,plats 1 & Frö grow,plats 2
    Kommer att hoppa över denna i vissa updates då det ska bli frön, mest pga tidbrist 😉

    Hål grow, skogskant (Komihåg att detta bara är några få hål av 20 ^^)

    Ängen(Vanliga stället)

    Oasen (Samt kringliggande hål)

    Safari 1 & 2

    Ev Fröställe

    Ja det växer på som vanligt’ . :D

    Har tagit återgärder mot snigelproblemet som uppstått.
    Löste detta av att köpa “Varmgalvaniserat nät” på biltema för en mindre slant. 8)
    Tack nicken89 för tipset. :D


    Biltema – Varmgalvaniserat nät.

    Vek det tre gånger för att göra lagom stora hål.
    <


    |


    |


    >
    <
    |


    |


    >
    <
    |


    |


    >
    <
    |


    |


    >
    <
    |


    |


    >
    <
    |


    |


    >
    <
    |


    |


    >
    <
    |


    |


    >

    Om nu nån enstaka skulle lyckas ta sig förbi så har vi en till försvarslinje, en ölfälla. 😈


    Denna grows imitation av guiden

    Hittade detta i en otroligt fin och bra guide, ack väldigt simpel men tydligen super.
    Tack Rizzlan. :D
    “Gör din egen Snigelfälla… | Författare: Rizzlan

    @- nicken89 : Tack, hoppas det funkar. Lär vi märka 8)

    @- sweGreen : Tack för tippset, uppskattas. :)
    Gör detta med om inte nuvarande återgärder fungerar. 😈

    @- Lord_Irie : Tack även du. Som du såg så blev det en annan slags ölmetod. :P

    Det var väll allt för nu. :)
    Peace!
    :hippie:

  • Mosaik

    Member
    2011-06-22 at 22:12

    Om jag skulle referera någon till en tråd om utomhusodling skulle det bli denna!
    Proffsigt uppbyggt layout (gillar verkligen hur du läggar ner tid på att få posterna att se bra ut!)
    och helt klart imponerande odlingar!

    Jag vill vara din grow-buddy! ^.^
    (Om man ändå bodde i zon 3…)

    Vad ska man säga annat än: Det ser jävligt bra ut och jag hoppas att alla överlever till skörd!

    Fråga:
    Blir du lycklig och får pirrningar i kroppen när du kommer fram till ‘gläntan’ och ser odlingarna?

  • Suchini

    Member
    2011-06-26 at 13:13

    @- Mosaik : Tack. Det glädjer mig verkligen att få höra dessa saker ifrån dig och alla andra här på forumet :D
    Det skulle jag inte ha något emot, du får PMa om du har planer att flytta till zon 3. 😉

    Fråga:
    Blir du lycklig och får pirrningar i kroppen när du kommer fram till ‘gläntan’ och ser odlingarna?

    Svar: Ja, ju närmare skörd desto större blir dom. 8)
    Men tyvärr så blir det inte mycket av det när man har ont om tid. :?

    Peace.

  • drmorris

    Member
    2011-06-28 at 08:06

    Ser riktigt bra ut! Bra jobbat! Jag längtar redan till nästa år :D

  • Mjukglass

    Member
    2011-07-01 at 05:36

    Alltid lika inspirerande läsning och bilder! :clap:

  • Suchini

    Member
    2011-07-02 at 18:01

    Update Dag 71 (28/6-11)

    Frö grow,plats 1 & Frö grow,plats 2
    Kommer att hoppa över denna i vissa updates då det ska bli frön, mest pga tidbrist 😉

    Hål grow, skogskant (Komihåg att detta bara är några få hål av 20 ^^)

    Ängen(Vanliga stället)

    Oasen (Samt kringliggande hål)

    Safari 1 & 2



    Ev Fröställe

    Växer på som vanligt.
    Näten verkar inte vara allt för effektiva utan det är öl fällan som tar alla, så det blir att stor satsa på fler :)
    Ängen verkar ha fått en ganska så rejäl näringsbränna… Aj.
    Antalet hanar som är ryckta ligger nånstans över 60. Honorna ska räckas nån dag när man har gott om tid.

    Annars finns det väll inget mer att säga än att det är riktigt torrt nu och att denna update blev lite sen, ursäkta.

    Peace. :hippie:

  • Suchini

    Member
    2011-07-05 at 18:50

    Update Dag 78 (5/7-11)

    Frö grow,plats 1 & 2
    Kommer att hoppa över denna i vissa updates då det ska bli frön, mest pga tidbrist 😉

    Hål grow, skogskant (Komihåg att detta bara är några få hål av 20 ^^)

    Ängen(Vanliga stället)

    Oasen (Samt kringliggande hål)

    Safari 1 & 2


    Ev Fröställe

    Blev en update idag, även fast det blev lite för tätt in på den senaste. MEN idag hade jag för en gångskull lite tid och kunde ta det lugnt med ryckandet, räknadet och fotandet. 8)

    För er som är intresserade av lite siffror på allt som har varit så drar jag det nu lite snabbt.
    Satte en bra bit över 450(Slutade räkna vid den mängden) frön i våras. (OBS att jag inte kan och har tid att ta kort på alla ställen, mer än dessa som reguljärt uppdateras.)

    Räknade alla småttingar vid ålder av ca 31 dagar.
    Då lyckades jag få det till :

    Frö grow,plats 1 & 2 : 20 & 23
    Hål grow, skogskant : 41
    Ängen(Vanliga stället) : 49 & 40
    Oasen (Samt kringliggande hål) : 102
    Safari 1 & 2 : 71 & 32
    Ev Fröställe : 26

    Totalt : 403

    Och idag (5/7-11) så räknade jag in dessa nummer :

    Frö grow,plats 1 & 2 : –(glömde)–
    Hål grow, skogskant : 27
    Ängen(Vanliga stället) : 23 & 29
    Oasen (Samt kringliggande hål) : 45
    Safari 1 & 2 : 37 & 14
    Ev Fröställe : 6

    Totalt : 181 (+ Fröstället)

    Glöm inte bort nu att vissa har dött med tiden pga modernatur samt att jag nästan(eftersläntrarna) har ryckt alla hanar.
    Antalet hanar finns det ingen exakt siffra på. Men det var iaf över 60 innan idag. Men idag fick jag sammanlagt rycka upp 28 stycken. 👿

    En tråkig nyhet idag var att en stor j*vla ståtlig hane hade dykt upp på högra sidan utav Oasen och släppt 2-3 kapslar.
    Riktig jävla klassiker. Men men sånt som händer. :wall:
    Får hoppas att väder och vind var med mig och blåste iväg det värsta åt rätt håll. 😯

    Sen även att Ängen har dragit på sig en rejäl näringsbränna. Har bara mig själv att skylla det på. 😡
    Hornen kan lätt komma fram när man sular på näringen.

    Regn skulle inte sitta fel heller. Börjar eller är redan tort just nu. :thinking:
    Så ev blir det när tid finns att åka förbi med dunkarna och fläska på rejält.

    Men men.
    Till det goda nu så växer det på som vanligt och majoriteten har börjat blomma.
    Ohyran i from av sniglar verkar inte vara lika stort länge då nätet har en liten effekt mot de större sniglarna medas de som slinker förbi går mot en ölig död. :D

    Det var väll allt.
    Peace :hippie:

  • Suchini

    Member
    2011-07-13 at 20:29

    Update Dag 96 (13/7-11)

    Frö grow,plats 1 & 2 Kommer att hoppa över denna i vissa updates då det ska bli frön, mest pga tidbrist 😉

    Hål grow, skogskant (Komihåg att detta bara är några få hål av 20 ^^)



    Ängen(Vanliga stället)



    Oasen (Samt kringliggande hål)


    Safari 1 & 2


    Ev Fröställe

    Dags igen för en update!
    Så här är den iaf! :)

    Vad finns det att säga? Mer än att vädret är mestadels soligt och lite regn skulle inte sitta fel, som vanligt :thinking:
    Fick endast trycka ca 7 hanar idag och ser inga tecken på att fler ska komma. Så jag hoppas att det var bra så och att alla som var lite efter är förbi det stadiet. 8)

    Budsen är på väg men jag tycker överlag att alla är kortare i år än åren innan. Vad tycker ni?

    Peace. :hippie:

  • bollore

    Member
    2011-07-13 at 21:37

    Kul att se :clap:

    Suchini wrote:
    Budsen är på väg men jag tycker överlag att alla är kortare i år än åren innan. Vad tycker ni?

    Dom stretchar nog ett par decimeter till, släng på lite dynga så blir det nog mer fart på dem 😈

  • acman

    Member
    2011-07-15 at 07:08

    Hej,
    På det hela taget ser det ju fint ut det där. Tråkigt med den förlupna hanen men det kunde ha varit värre. Det var oxå intressant de du skrev om horn och näring. Jag har själv sett hornliknande utväxter på mina och undrat var det var. Nu vet jag. Jag har oxå ett antal Thyphoon ute fast inte lika många som du har. Jag ber att få återkomma med lite bildrapporter senare i veckan.

  • Anonymous

    Guest
    2011-07-15 at 07:18

    Men hur i hela helvete har jag kunnat missa den här tråden!?
    Underbart att skåda en annan utomhusentusiast i aktion och jag blev faktiskt sjukt sugen på en skogspromenad nu..

  • detai

    Member
    2011-07-16 at 12:18

    Nästa sommar ansluter jag mig till guerillan och odlar ute!

    Försöker tänka mig in i känslan av att ha säg 150 plantor (överlevande med buds) som väntar! Känns helt absurt! :-)

    Kör hårt och hoppas det blir bra skörd!

  • Suchini

    Member
    2011-07-24 at 16:52

    @- bollore : Tack. Mjo, det bör dom göra… Men att slänga på mer blir väll att göra. Frågan är väll bara hur det går med stället med brännan? :thinking:

    @- acman : Yow! Tack.
    Ja, i nästa update lär vi se om hanen lyckades med det den hade planerat… 👿
    Om det där med hornen, jag tänkte mera i banor om horna som växer ur ens panna likt djävulen när man börjar sula på näringen 8)
    Säg till om du har nån tråd uppe eller skapar en, tittar gärna när tid finns.

    @- vardagsterrorist : Hehe… Tack! Det Glädjer mig att höra! 😳

    @- Detai : Kan säga att det gör du helt rätt i! Riktigt skönt att låta moder jord jobba lite åt en 😆
    Ärligt talat så känns det inte så specielt… Det har mer av blivit en ful vana att ha stört (?) mycket varje år. Då jag ökar lite grann för varje år som går…. :oskyldig:

    För övrigt så ska det till att bli en update när som helst den här veckan.. Så fort det blaskiga vädret har passerat. 😈

Page 4 of 6

Log in to reply.