Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Typhoon Utomhus 2011 Suchini m.m 450+plantor[Update 2/9-11]

  • puffovich

    Member
    2011-08-30 at 14:15

    Inga problem med mögel för din del änsålänge?

  • smogmeister

    Member
    2011-08-30 at 15:59

    Efter att ha rensat mögel och ruttna buds från 3st plantor kan jag inte förstå hur du ska hinna med någon fritid fram till jul med så många plantor att gå genom.

  • Wayne

    Member
    2011-08-30 at 16:11

    Vilken kungtråd! Jag undrar som smogmeister, hur fan ska du orka trimma allt det där?

    Den största risken är ju mögel, inte frost. Jag har sett Critical Massplantor (på bild) överleva ett par cm snö, och de är en “ren inomhussort”. Hampa brukar vara cool med frost. Men du har ju gjort det här förr så du har säkert koll. Kanske Typhoon inte är så mottaglig för mögel? Det blir väl inte så täta buds heller?

  • Suchini

    Member
    2011-09-01 at 19:04

    Update Dag 143 (29/8-11)

    Frö grow,plats 1 & Frö grow,plats 2
    Skördat för 2 veckor sen, blev en hel del frön 😉

    Hål grow, skogskant (Komihåg att detta bara är några få hål av 20 ^^)


    Ängen(Vanliga stället)








    Oasen (Samt kringliggande hål)

    Safari 1 & 2

    Ev fröställe
    Står kvar, hoppade över pga spö regnet.



    Ja. Vad finns det att säga mer än att det är skörd. :D
    Vädret som gled in med allt regn och fukt gjorde ju helt klart sitt, fick lite små mögel här och var men aldrig något allvarligt. 10-20 g bortfall (uppskattningsvis)
    Trimningen av allt blev mer än förväntat, skördade i måndags och har kvar 2/3 att göra. Blir utav att ta ett race i helgen då det finns tid.

    Fråga vad ni vill, finns massor av tid nu när allt kommer vara klart!

    Peace!
    ___________________________________________________________________________________

    @- supervizor : Tack! Mer eller mindre, regnet som blev ett stort störnings moment.

    @- puffovich : Inte förens skörden kom, men allt var ju pga vädret som drog in, massor av regn och en rejäl ihängande fukt som vägrade minska. Men det blev ju inte så fasligt mycket som gick till spillo… 😡

    @- smogmeister : Fritiden har varit mer eller mindre = 0.
    Jobb plus en sådan här sak tar sin lilla tid, bla därför jag har varit borta så mycket.
    Funderar starkt på att köpa diverse maskiner för tex trimning och sådant i framtiden.

    @- Wayne : Tack! :D
    Som jag sa till smog, det blir inte mycket fritid när det är skörd.
    Och hur jag orkar det? Ja man får se framåt helt enkelt, något som måste göras och behöver bara göras en gång per år 8)
    Typhoon är enligt mig som vilken annan strain, iom att dom blir väldigt feta (Iaf mina 8) ) så är det stor risk för mögel, och alltid när skörden börjar närma sig så kommer ju höstvädret och petar in smärre mängder mögel, men det är inget som gör så mycket för mig.
    Kanske faller bort en 10-20g per år, små sak när man ser på det hela i helhet. :hippie:

  • dr-tryptamin

    Member
    2011-09-01 at 22:11

    trevlig odling . glöm nu inte att ge oss en härlig vikt rapport när allt är torkat

  • olle

    Member
    2011-09-02 at 05:20

    Vad blir det av löven då? Hasch kanske?

    Se till att få med vikt & rökrapport, samt en samlad bild på alla buds åt oss. ;)

    //MVH Olle

  • dr-tryptamin

    Member
    2011-09-22 at 11:03

    nu måste det väll vara dax för en avhandling :D :D :D

  • dr-tryptamin

    Member
    2011-09-26 at 17:08

    8) hallå har du rökt ihjäl dig :D :D :D :D :D

  • Suchini

    Member
    2011-09-29 at 18:29

    Hej igen alla.

    Vikt rapporten får jag ta och skriva i helgen, och nån dag när jag har tid får jag se till att ta fram allt och knäppa av en bild.

    Små missöden har skett men inget som har involverat någon slags myndighet.

    Hur som helst så lever jag men som vanligt varje år när skörden äger rum och hösten knackar på så blir min tid bortblåst och saker får lida ( denna tråd tex )

    Och nej, har inte rökt ihjäl mig. Jag har faktiskt inte rökt något de senaste 3-4 veckorna pga tidsbristen och omständigheterna.
    Blir helt enkelt att lugna ned sig när tid finns och knipa en jävel.
    Men iaf så har jag kollat av det och kan konstatera att årets skörd är nog den bästa utav de senaste 4 åren av odlande :)

    Sängen kallar, vi höres utav i helgen! Hoppas jag!

  • Suchini

    Member
    2011-10-07 at 09:50

    Hej igen. :D

    Vikt rapporten får la komma här.
    Dock så ska ni veta att under torkningen samt trimningen så skedde ett grovt misstag av en god vän till mig.
    Det var nämligen så att han skulle slänga skräp trim påsen, dvs grenarna och annat orökbart/odugligt imo. Och såklart så råkade han ta den påsen som det låg otrimmat i, så säkert en 100-150 g slängdes bort. 😯

    Annars så har jag kunnat konstaterat hittills att jag/vi har fått ut 449G(torkat och kurerat). 8)
    Dock så har väll ca ytligare 40-60g gått åt under trimningen tills uppvägning. :thinking:
    Och medan vi talar så ligger det sista på kurering, och det är väll ytligare en 40 g. :)

    Jag har som hastigast tagit nogon skruttigt mobilskit bild på torkningen/kureringen eller burkarna, men jag ska lägga upp det jag har sedan den senaste bilduppdateringen, när vet jag inte. Men det ska upp ta mig fan!

    Jag själv hatar hur stressig denna höst visade sig att bli, och hur jävla mycket min kära tråd och ni blev lidandes, jag är riktigt ledsen för det mina goda vänner! :(
    Nästa år så vet jag att det blir annorlunda jämfört med i år, och jag har lovat mig själv att nu jävlar ska jag jag sätta tråden som top prio (efter min egen säkerhet) och verkligen inte tjuva ett skit utan att vägt upp det så man har koll på den totala mängden.

    Men jag kan också avslöja att nästa år kommer som vanligt bli större än årets, och både jag och min goda vän som odlade detta år kommer att köra igen, dock med en hel del förbättringar! 😈
    Inför nästa år så planerat vi till att köpa in iaf en sådan här pump (LÄNK : Handriven pump) för att kunna pumpa vatten från närliggande vattendrag. Och på våra 3 ställen så är det varierande sträckor.
    Hål stället är det ca 1 meter till närmsta plantan upp till 10 meter, dvs nästa onödigt för pump. Någon dm i höjdskillnad 😆
    Ängen stället så kan det nog vara en 20-30 meter. ca +1 meter i höjdskillnad
    Och Safari/oasen är det väll ca 40m till vattendraget och +2-3 i höjdskillnad.

    Så min fråga är, vad tror ni om pumpen? Duger den? Vet ni någon bättre? Har ni något förslag på bra vattenfilter lämpat för bäckar? Även koppling 2″ till 1/2 för trädgårsslang?
    Jag och min vän kommer att leta för fulla rullar inför nästa år och bollar gladeligen våra idéer och planeringar med er.
    Lika bra att börja planera nu. 😉
    Vi har även beslutat att när det drar i gång att ha overkill mycket snigel flaskor, då dom visade sig vara otroligt effektiva.

    Såklart så ska ni få en rusrapport, jag ska ta en kväll då jag själv sätter mig helt ensam och analyserar ruset, men även i grupp med mina goda vänner. Då blir det att förse alla med papper och penna och posta recensionerna här. 😉

    Jaja, vi höres snart igen hoppas jag!

  • Anonymous

    Guest
    2011-10-11 at 14:21

    Jag tänkte att jag skulle odla Typhoon utomhus nästa sommar.
    Det blir nog 50 plantor (räknar med 20 honor) kommer att odla i 60 liters backar.
    Det blir ca 6 plantor i varje (sen blir det ju minus ca 50% av plantorna som är hanar, de rycks upp.).
    Så 3 plantor i varje 60 L plastback, kommer att ge näring plus att jag kommer ha bra jord och fylla på med jord och hönsskit när det behövs.
    Jag kommer kanske köra SCROG.
    Iallafall så undrar jag teoretiskt om jag kan räkna med att få ut iallafall minst 200g? det är 10g per planta.
    Allt kommer kanske kosta 2000-3000.
    Hur mycket pengar har du lagt ner på din odling?

  • hasselasse

    Member
    2011-10-12 at 07:48

    @Suchini wrote:

    Dock så ska ni veta att under torkningen samt trimningen så skedde ett grovt misstag av en god vän till mig.
    Det var nämligen så att han skulle slänga skräp trim påsen, dvs grenarna och annat orökbart/odugligt imo. Och såklart så råkade han ta den påsen som det låg otrimmat i, så säkert en 100-150 g slängdes bort. 😯

    Jag gjorde själv ett väldigt liknande misstag förra året, skillnaden va att dom 100g jag råkade slänga va färdig kurerade. :wall:

  • Suchini

    Member
    2011-10-13 at 17:53

    @- nolltvånolltvå : Oja, det tror jag du kan. Går att kräma ur uppemot 2-300 per planta.
    Om man planterar dom isär då och sköter om dom riktigt bra.
    Jag har ju kört på lanes då det är enklast, och ger helt OK i avkastning.

    Hur ska du ha backarna ståendes?
    För det blir, om man blickar tillbaka på de två gångna sommarna vi haft väldigt torrt under längre tider. Vilket är grymt jobbigt.
    Så kan rekommendera dig och alla andra att tänka på det vid planering och plats val.
    (Det är jobbigt att konka runt flera hundratals liter per grow varje gång man ska vattna, 👿 )

    Jag och min vän la väll ut en 1000:- på allt. Det är ju näringen som drar iväg.
    Och frön har vi ju haft sen de gångna åren.

    @- hasselasse : Haha, nej!
    Vet hur det känns. Inte kul alls. Bara att bita i det sura äpplet och puffa på. 🙄

  • dr-tryptamin

    Member
    2011-10-14 at 01:52

    köp en borrmaskins pump sliper du veva som en jävla galning , finns på jula för någon hundra lapp ..koppla någon form av damfilter så ska du nog se att det blir bra damfiltret kan du nog köpa på http://www.dambutiken .?

  • Suchini

    Member
    2011-10-16 at 19:11

    @- DR-TRYPTAMIN : Ja, det vore något. Och en uppsättning batterier. :=)
    Det blir antingen det eller en handdriven.

Page 6 of 6

Log in to reply.