Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Typhoon Utomhus 2011 Suchini m.m 450+plantor[Update 2/9-11]

  • Typhoon Utomhus 2011 Suchini m.m 450+plantor[Update 2/9-11]

    Posted by suchini on 2011-05-11 at 14:06


    Hej alla glada Swecanare! :D

    Då var det dags i år igen!

    Håller mig fortfarande i zon 3 och på samma ställe som i fjol, men även på en hel del nya.

    Detta år så består allt av sex olika platser med nio olika grow ställen.
    Fyra av dessa platser ligger relativt nära varandra, de andra två är inte i närheten av nån grow.
    Det är ganska svårt att beskriva vad som har gjort på alla olika ställen.
    Men vi har som vanligt tagit och grävt upp bra många hål eller raddor som vi har fyllt på med jord. Djupet i dessa hål/raddor är ca tre dm, var av de översta två dm består av köp jord.
    På detta så har vi strött ut långtidsverkade trädgårds gödsel. (Bild på gödsel säcken)

    Sen vi gjorde det så har det blivit en hel del att vattna, och det sjuka är att det inte har regnat ordentligt/normalt en enda gång som man förväntar sig att det ska göra.
    Vi köpte in ett gäng 15 liters ihopvikbara dunkar som har visat sig vara värd varenda krona. Kan lätt rekommenderas till er andra, bara ni använder en vattenkanna till dom. Då flödet är ganska segt och tjockt.

    Hittills så har vi räknat 335 st plantor som lever uppe på de fyra ställena, och förväntar oss att det ska dyka upp ytligare 100. 8)

    De andra två ställena så är det 121 på ena.
    Det andra går det väll se så där med, massor av djur ha rotat och vänt runt på hålen samt bitit av de flesta som har kommit upp där. Så vi väntar att räkna alla.

    Har ni nån fråga så GO FOR IT. :D

    Fjolårets tråd för er som vill ta en titt : https://swecan.org//viewtopic.php?t=70463

    Nu är det dags för alla bilder som jag har tagit hittils.

    Förberedelser

    Dag 5 (24/4-10)

    Dag 10 (29/4-10)


    Dag 17 (6/5-10)

    Jag inser nu själv att jag har tagit halv skumma kort på allt. 👿
    I nästa uppdatering så ska jag se till att ta kort på allt ur mina vanliga vinklar och hålla det igång som normalt. Även värt att veta att jag saknar kort på ett utav ställena..
    Även berätta lite kort om varje ställe. 😉

    replied 12 years, 6 months ago 42 Members · 90 Replies
  • 90 Replies
  • reardenmetal

    Member
    2011-05-11 at 14:15

    Äntligen! Är alltid intressant att följa dina odlingsloggar här på Swecan!

  • hokan

    Member
    2011-05-11 at 14:24

    Så jävla proffsigt, om man ändå kunde ta tummen ur röven och göra det lika bra! :D Har ni köpt fröna eller har ni från förra året? Hur skulle du betygsätta thyphoonruset såhär i efterhand?

  • benny-o

    Member
    2011-05-11 at 15:08

    Såg jävligt proffsigt ut! Man borde kanske plantera ut alla frön man har tillgång till när nästa värmebölja kommer! Struntar fullständigt i grodd-stadiet alltså?

  • cr0w

    Member
    2011-05-11 at 18:27

    Ser sexigt ut.

    Hur ofta är du där och vattnar?

  • suchini

    Member
    2011-05-12 at 08:52

    @-ReardenMetal : Tack, det värmer :D

    @-Hokan : Tack! Ja, ta och ge dig ut och gör det, helt klart värt. :)
    Fröna är ursprungligen köpta av tanska, köpte dom 09 och den growen råkade bli totalt befruktad, och sen dess så har jag haft frön till alla grows och även till nästa år. 🙄
    Men ska börja dra ett eller flera frö ställen för att säkra framtiden.
    Jag tycker alltid det är svårt att bedömma olika rus, men kan helt klart säga att det är okej.
    Brukar låta mina sitta så länge som möjligt och får där av ut ett sativa dominant body high weed. Vilket jag och mina vänner tycker om.
    Men jag skulle nog ge Typhoon en 7-8/10 i betyg. 😉

    @-Benny.O : Tack! Ja ta och gör det! Yepp, när man slår på stort så är det så mycket jobb… Så enklast möjliga är att skippa det och trycka ned mer än nödvändigt med frön, specielt då jag har en del 8)

    @- Cr0w : Allt för ofta. Sen vi satte det har det vattnats fem gåner pga den extrema värmen samt vattenbristen.

  • dyret

    Member
    2011-05-12 at 16:59

    Nice to see your at it again :mrgreen:

    Best wishes for another wonderful season :)

  • suchini

    Member
    2011-05-14 at 11:51

    @- dyret : Thanks, always nice to hear. :D

    Var ute i skogen iförrgår på en promenad och knäppt mig ett gäng fina naturbilder, mestadels på olagliga saker. 8)
    Så det blir ut av en update.
    Med kommentarer om varje ställe. Då första inlägget med bildena var rörigt enligt mig.

    Dag 23 (12/5-10)

    Frö grow,plats 1

    Frö grow,plats 2

    Hål grow, skogskant



    Ängen(Vanliga stället)


    Oasen (Samt kringliggande hål)

    Safari 1 & 2

    Ev Fröställe

    Frö grow P 1 & 2
    Denna plats ligger intill en åker i en skogs glänta. Den ligger exakt i öster läger och får där av bara morgon solen.
    Därför så ska jag använda detta ställen till att få ut frön inför framtiden.

    Hål grow, skogskant
    Denna plats hittade vi slumpartat och valde för att smälla ned 20 hål för att se skillnaden mellan hål och rader.
    Ligger också i skogskanten i rikting mot öster, dock så är det inte mycket som blockar solen förens mot kvälls timmarna.

    Ängen(Vanliga stället)
    Här är då mitt vanliga ställe som jag har hållit till på de senaste 4 åren.
    Ligger på en äng med sjuka soltimmar.

    Oasen (Samt kringliggande hål)
    Ligger nästintill fjolårets grow som mina vänner hade, vilket blev översvämmat.
    Men i år så ligger det på bättre och högre mark så det ska inte vara några problem.
    Sol läget är nästan som mitt, lite små björkar och buskar kringliggande.
    Sammanlagt åtta stycken hål här.

    Safari 1 & 2
    Ligger ca 8 meter ifrån Oasen.
    Tillbyggnad efter lust när vi var klara med Oasen och hade tid över.

    Ev Fröställe
    När vi grävde detta så var vi osäkra på första stället och tänkte kör på detta for real… Men nu i efterhand så har vi ändrat oss och inget står helt klart än.
    Men det ligger ca 100 meter ifrån Oasen samt Safari och har buskar och lite träd ivägen (Tanke på pollen).
    Så förmodligen blir det att fläska på som vanligt och utvinna buds härmed. :D

    De andra två ställena
    Ett av dessa ställen är de stubbar som syns på första inlägget.
    Dessa två ställen sköts mestadels av två goda vänner så där av existerar det inte så många bilder, men det kommer glida in lite kort då och då när jag har svängt förbi där.

    Ja, det var väll allt.
    Vad tycker ni om ev frö stället? Vad skulle ni göra? Är det värt att riskera?

    Är det något så fråga!

  • silvertejp

    Member
    2011-05-14 at 12:12

    Älskar din grow! Ska bli riktigt kul att följa :)
    Lycka till!

  • suchini

    Member
    2011-05-15 at 00:01

    @- Silvertejp: Tack! Glad att höra det :D

  • ganjafarm

    Member
    2011-05-15 at 06:22

    Ser bra ut! :)

  • lesseboo

    Member
    2011-05-15 at 08:35

    Aaaahaahahahaa..Oasen kommer bli tätområde :D Niiice :)

    Ska följas,lycka till :)

  • suchini

    Member
    2011-05-17 at 12:23

    @- Ganjafarm & Lesseboo : Tack! Förmodligen, blir att låta det vara det om inte man får något ryck och gräver upp lite mer 😉

  • ganjafarm

    Member
    2011-05-17 at 14:09

    Vilken zon bor du i? ska snart plantera men vet inte om dom klarar sig riktigt än (zon 6)

  • chronide

    Member
    2011-05-17 at 14:24

    @Ganjafarm wrote:

    Vilken zon bor du i? ska snart plantera men vet inte om dom klarar sig riktigt än (zon 6)

    @Suchini wrote:

    Håller mig fortfarande i zon 3 och på samma ställe som i fjol, men även på en hel del nya.

    :D

    Ser bra ut, Suchini! Bättre än mina än så länge. Fast mina har börjat bli lila :D

    – C

  • suchini

    Member
    2011-05-21 at 13:27

    Update Dag 31 (20/5-10)

    Frö grow,plats 1

    Frö grow,plats 2

    Hål grow, skogskant

    Ängen(Vanliga stället)

    Oasen (Samt kringliggande hål)

    Safari 1 & 2

    Ev Fröställe

    Även fast det har regnat sjukt mycket så har solen gjort sitt på ängen samt hål growen.
    Var torrt där igen så det blir utav att vattna idag eller imorgon. 😡
    Annars pinnar det på bra tycker jag, förutom nedtrampningar av diverse djur, men det går inte att undvika helt ^^
    Oasen och safari ställen var förvånansvärt bra, över förväntningarna 😮

    Men vad tycker ni om det jag sa i förra uppdateringen, ang ev frö stället?

    @Suchini wrote:

    Men det ligger ca 100 meter ifrån Oasen samt Safari och har buskar och lite träd ivägen (Tanke på pollen)…..

    Vad tycker ni om ev frö stället? Vad skulle ni göra? Är det värt att riskera?

    Peace! :)

Page 1 of 6

Log in to reply.