Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Typhoon Utomhus 2011 Suchini m.m 450+plantor[Update 2/9-11]

  • fritz

    Member
    2011-05-21 at 14:10

    Mäktigt, Suchini! :D

    Må denna odling bli lämnade ifred så kommer det bli kanon! :)

  • dyret

    Member
    2011-05-21 at 14:13

    Vackert vackert :clap:

    Kör sensi där också :) 100 meter är inte långt nok, 2-3 km för du kan kjenna dig säker ;)

    Peace

  • chronide

    Member
    2011-05-22 at 08:11

    Mycket fint! Hoppas att mina egna tar sig så gott som dina!

    – C

  • Suchini

    Member
    2011-05-22 at 09:36

    @- Fritz : Tack, jag hoppas på det :D

    @- dyret : Tackar. 😉
    Sensi it is then 8)

    @- Chronide : Tack. Hoppas på det med, mer ganja till alla 😆

  • cthullu

    Member
    2011-05-22 at 09:49

    helt fantastiska odlingar och underhållande tråd. Blir avundsjuk på alla de fina platserna, och gillar namngivningarna skarpt :P

    Just 100 meter brukar anges som avstånd mellan vindpollinerande saker som söt och supersöt majs för att de inte ska bli någon nämnvärd korspollinering – så därför tror jag att det inte är någon fara, kanske en lite frön men ingen större omfattning.

    edit: men om dyret talar av egen erfarenhet så är det såklart vad han skrev som gäller.

  • dyret

    Member
    2011-05-22 at 12:44

    Talar inte av egen erfarenhet, tyckte bare det låt som litans med 100 meter. Är jo altid bra med fröodlingar, så han skulle kanske försöka så vi vet till nästa år 😉

    In the end it’s up to you suchini :)

  • Suchini

    Member
    2011-05-22 at 13:16

    @- cthullu : Tack, alltid kul att höra :D
    Ja, jag har tyckt snarlikt jag med..

    @- dyret : Ah, i see =D
    Mjo tycker det jag med, men dock är det buskar och små björkar imellan dessa två samt så blåser det oftast sydöstlig vind..
    Oasen samt safari 1&2 ligger norr om Ev frö stället.

    Men ja ni..
    Det blir spännande att se hur det går för allt och ta ett beslut senare, finns ju ett tag kvar innan det är dags att avgöra 8)

    Vore kul och höra vad lite fler tycker om den frågan? 😉

  • KrickeF

    Member
    2011-05-24 at 14:30

    Hej suchini, kommer bli väldigt kul att följa denna tråd eftersom jag själv också har rabatter precis som du :D Det jag undrar nu är om du tänkter böka och flytta om plantorna eller låta dem växa som dem är? Hanarna skall ju givetvis bort

  • Suchini

    Member
    2011-05-25 at 04:40

    @- KrickeF : Tack, kul. :D
    Ska du lägga upp nån tråd om din? Samt vilken zon håller du dig i? 8)
    Jag har redan bökat en hel del, många satt parvis.
    Men det kommer få vara som det är då dom redan börjar bli så stora så rötterna är jobbiga att hålla på med 😉

  • KrickeF

    Member
    2011-05-26 at 07:09

    Jag för ingen dagbok själv, kanske blir av nästa år. Jag håller till på gränsen mellan zon 3-4 :) Är orolig att jorden i mina rabatter inte kommer räcka till, men jorden i marken tror jag är ganska bra sandjord. Har även haft i tankarna att välja ut några fina och placera dem i 25liters separata hål :D Tänker även “Fimma” större delen av mina plantor. Har du tänkt något på toppning?

  • bob-jarl

    Member
    2011-05-26 at 18:40

    Fasen vad du kommer behöva gallra :D!

    Verkligen imponerande mängder!

    Ser fram emot fler bilder

    Mvh
    Bob

  • Suchini

    Member
    2011-05-27 at 09:35

    @- KrickeF : Alright. Ja om du har tid och lust så släng upp en nästa år, det är riktigt kul och trevligt med feedback, specielt från allt gott folk på Swec 8)
    Hur mycket jord använde du dig av? Och hur stor yta använder du dig av?
    Fimma…. Nja inte direkt. Då det är så grymt mycket. Men man borde kanske göra det på Hål Growen och vissa utvalda på dom andra ställena.
    Vad tycker du, och alla andra? 😉

    @- bob-jarl : Hehe, jajjemän!
    Tack!
    En update börjare bli aktuellt, har haft ont om tid men ska försöka ge mig ut och knäppa några bilder i helgen, om jag har tur. :D

  • KrickeF

    Member
    2011-05-31 at 05:48
  • Poppen

    Member
    2011-05-31 at 07:12

    Ser bra ut. Hoppas allt går bra :)

  • Suchini

    Member
    2011-05-31 at 17:57

    @- KrickeF : Hmm, spännande. En god vän till mig nere i skåne hittade en likadan i år. Har inte fått någon mer info om den än så länge.
    Fortsätt posta bilder på den, intressant att se utvecklingen. :)

    @- Poppen : Tack! :D
    Hoppas jag med, tror det rullar på som vanligt 8)



    Update Dag 41 (30/5-11)

    Frö grow,plats 1

    Frö grow,plats 2

    Hål grow, skogskant


    Ängen(Vanliga stället)

    Oasen (Samt kringliggande hål)

    Safari 1 & 2

    Ev Fröställe

    Hittils så verkar allt gå relativt bra. 😮
    Det växer på i normal takt förutom på ängen, som man kan se. Det går grymt trögt för dom, varför har jag ingen aning.
    Men jag gissar på att den grymma solen vi har haft, som har resulterat i att det blivit för torrt och varmt för dom. :?

    Sen så har vi lite utav ett snigel problem på Oasen och Safari.
    Jag samlade väll ihop ett 40 tal och grävde ett djupt hål där dom hade dödat några plantor. Så nu är väll antalet minskat lite grann. (det syns på bilderna vart dom är begravda 😈 )
    Sammanlagt så tror jag dom lyckats ha ihjäl 2-30 plantor sammanlagt. 😯

    Ska upp imorgon och vattna lite mera samt ev plantera om.
    Funderar även på att strö ut en grym mur av salt för att bli väck alla sniglar.
    Vad har ni för tips för att motbekämpa sniglarna?

    Peace!

    EDIT : Jag har inte varit förbi dom andra två ställena på länge, och när jag väll var där så hade jag ingen kamera med mig.
    Men jag ska försöka att komma ihåg att ta med mig kameran samt ta mig en tur förbi de två snart :D
    Har inte sett stubbarna och det sen jag postade dom sist.

    Samt! Toppa eller FIMa allt?
    Är det någon idé när det gäller så pass mycket?
    Och om jag ska gå tillväga, finns det några snabba enkla tips/knep eller instruktioner?
    Framför allt, är det värt att göra något sådant?

    EDIT2 : Datumet 😉

Page 2 of 6

Log in to reply.