Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Typhoon Utomhus 2011 Suchini m.m 450+plantor[Update 2/9-11]

  • afrobong

    Member
    2011-06-02 at 20:01

    Ser sjukt nice ut, hoppas det smakar när det är dags :D

  • sssssr

    Member
    2011-06-02 at 21:52

    Förra året fixade sniglar en FIMning åt mig. Den plantan gav grymast skörd kan tilläggas (men hade även den bästa platsen). Jag skulle dock satsa på större grönsaksland och fler plantor snarare än toppning för att öka mängden. Samma regler gäller inte riktigt ute som inne :P

    Tror inte att det är värt besväret helt enkelt och de är fortfarande så små, de skulle kanske må bättre av att få växa ostört? Bind möjligtvis ner plantorna som befinner sig längst ut i kanterna utåt när de blir dags för att få större solarea?

  • doctordoom

    Member
    2011-06-03 at 06:39

    Ser galet bra ut :)

    En tanke är att fima/toppa dom längst ut, gör man det i mitten och dom stannar av lite i växten (blir kortare) kan den få mindre ljus. Toppar man kanten blir det om något mer ljus (förutsatt att dom blir lite kortare / stannar lite i växten direkt efter toppning/fimmning) :)

  • hedersknyffeln

    Member
    2011-06-03 at 06:52

    Behöver jag ens säga att det ser extremt bra ut?
    Både inspirerande och samtidigt frustrerande, då jag blir sjuk av avund.. :)
    Jag hade låtit bli att toppa/FIMa. Låt ogräset växa som det vill, hehe.

    Må moder natur vara med dig!

    /knyffeln

  • ganjafarm

    Member
    2011-06-03 at 20:28

    Ser bra ut inspirerande! själv blir det 100 thypoon och ca 500 femmade auto ak och lowryderx :)

  • McHigh

    Member
    2011-06-03 at 21:28

    Ser fint ut detta, Tanskas typhoon är ju som ogräs fast med THC ;)

    Ps. Du har skrivet 20/5-10 som datum (asså 2010, ska det inte vara 2011? ^^ )

  • Suchini

    Member
    2011-06-04 at 11:56

    @- Afrobong : Tack! Det tror jag nog det gör i år igen. 8)

    @- sssssr : Hehe, alright! 😆
    Hmm. Får se hur jag ska göra med toppnigen.

    @- DoctorDoom : Tack!
    Ja det där låter inte så dumt. :)

    @- hedersknyffeln : Hehe, tack :D
    Aight, same to you.

    @- Ganjafarm : Tack. Oww. Låter spännade, skall genast ta mig en titt om så går. 😉

    @- McHigh : Tack, jajjemän! Det bara växer så det knakar. 😆
    Mjo, såg det. Klantfel, tackar 8)

  • Suchini

    Member
    2011-06-08 at 18:59

    Update Dag 50 (8/6-11)

    Frö grow,plats 1

    Frö grow,plats 2

    Hål grow, skogskant

    Ängen(Vanliga stället)

    Oasen (Samt kringliggande hål)

    Safari 1 & 2

    Ev Fröställe

    Växer på som vanligt.
    Hoppas på mer regn och vind under den kommande tiden.
    Kom en rejäl skvätt igår, som fler kanske märkte. Och det verkar ha gjort susen, då dom har stuckit iväg något rejält sen sist. 8)

    Peace.

  • bollore

    Member
    2011-06-08 at 19:05

    Ett hav av grönska, härliga tider!
    Tack för att vi får hänga med på resan, önskar dig all lycka med odlingen :hippie:

  • bamsegrill

    Member
    2011-06-08 at 19:06

    Ser najs ut. :)

  • cthullu

    Member
    2011-06-08 at 19:57

    ja, man blir aldeles varm i själen av att se de där bilderna! :P

  • Suchini

    Member
    2011-06-12 at 10:13

    @- bollore : Jajjemän! Underbart!
    Inga problem, nöjet är på min sida. Tack. :D

    @- bamsegrill : Tack! :)

    @- cthullu : Tack, det gläder mig att höra! 😉

  • nicken89

    Member
    2011-06-14 at 19:37

    Älskar dina odlingar Suchini, så jävla proffsiga att det inte finns :) ser riktigt fint ut!

  • Suchini

    Member
    2011-06-15 at 19:14

    @- nicken89 : Tack, det värmer att höra! :D

    _____________________________________________________________________________________

    Update Dag 57 (15/6-11)

    Frö grow,plats 1

    Frö grow,plats 2

    Hål grow, skogskant (Komihåg att detta bara är några få av 20 hål^^)

    Ängen(Vanliga stället)

    Oasen (Samt kringliggande hål)

    Safari 1 & 2

    Ev Fröställe

    Det växer på som vanligt, vilket är lika kul som alltid och spännande. :D
    Men tyvärr så är det ofantligt många snigel orgies vid Safari, Oasen samt ev fröstället. 😡
    Vilket har resulterat av säkert ett 20-tal plantor har fått satt livet till. Men som lite hämnd på det hela så klev(bokstavligen talat) jag på saken. 😈

    Det på bilen är väll ca 1/4 av allt som togs om han idag. 👿

    Detta har faktiskt fått mig att inse att jag har varigt riktigt lyckligt lottad som har alltid haft ett supersoligt, avsides, snigel, insekts och djurfritt ställe från början av min utomhushobby. 🙄
    Så lite tips ifrån er vore skönt att höra för att ta tag i det hela, mer än att utrota dom j*vlarna för gott. Då jag vet att fler kommer att komma….
    Att hälla ut en salt linje runt allt vet jag är en metod, dock så blir det nog för mycket som kommer gå åt, och mer regn är väll på väg. Vilket gör att det känns lönlöst.
    Ölburkar runt varje stam så dom får statisk chock har jag hört är något… Men det är väll mest när dom är små?
    Kom tips och trix! Allt är uppskattat! 😉

    Annars finns det väll inte så mycket att säga? Förutom att jag tajmade ett regnoväder riktigt bra idag. Så man blev dyblöt upp till midjan.
    Kanske syns på bilderna.
    Samt att det SKALL göras en räkning på hur många som är vid livet just nu..

    Peace :hippie:

  • nicken89

    Member
    2011-06-16 at 13:11

    Emot sniglarna kan du som sagt använda öltricket, eller så kan du sätta upp hönsnät runt odlingarna, hönsnät med tunnare hål. Tror dom inte lyckas krypa in då men osäker 🙄

Page 3 of 6

Log in to reply.