Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Typhoon Utomhus 2011 Suchini m.m 450+plantor[Update 2/9-11]

  • ganjalars

    Member
    2011-07-25 at 13:14

    Väldigt Vackert Suchini mycket respekt för att du orkar och lägger ner mycket tid. Vackra bilder sparade en som bakgrundsbild :D Vad har hänt med plantan på Ängen dag96bild22, bladlöss?

  • suchini

    Member
    2011-07-25 at 20:51

    @- GanjaLars : Tack. Det värmer, men det blir ju så med en hobbys, och alltid lika kul att få dela med allt med er! 😉
    Ang bilden så är det ju tyvärr så på alla där då jag har lyckats med en rejäl näringsbränna. 🙄

    Siktar för övrigt på att hinna dra ut i det vilda imorgon och dra en update. :D

  • printer

    Member
    2011-07-27 at 01:08

    Ser så stiligt ut :)

    Såg även nu att du körde samma näring som jag hade tänkt mig. Dock så lär det vara samma produkt som http://www.algomin.se/produkter/algomin-tradgardsgodsel/
    Vilket innehåller bara en massa höga värden utav pk kväve finns det inte så spc mycket utav vilket kan vara väldigt bra i vegg för deras tillväxt osv men väldigt bra i blom! :)

    (Algomin trädgårdsgödsel)
    * Kväve 0,2%
    * Fosfor 7%
    * Kalium 15%
    * Cl 12%
    * Kalciumkarbonat 14%
    * Magnesiumkarbonat 1,3%
    * Kisel 0,8%
    * Natrium 0,3%
    * Järn 0,2%
    * Kalcium fosfat 0,2%
    * Svavel 0,1%

    Får hoppas man får en skörde rapport på allt detta sen vore kul och se! Och en update!
    :hippie:

  • hasselasse

    Member
    2011-07-27 at 07:30

    @Suchini wrote:

    Siktar för övrigt på att hinna dra ut i det vilda imorgon och dra en update. :D

    Tycker jag låter som en alldeles ypperlig idé :D

    @Printer wrote:

    Får hoppas man får en skörde rapport på allt detta sen vore kul och se!

    Ja, hur mycket har du fått dom tidigare åren på ett ungefär? Vad får du på en planta i snitt?

    tjoohoo!

  • suchini

    Member
    2011-07-27 at 20:34

    @- Printer : Jasså, så kul. :D
    Verkar som det fungerar iaf. 8)
    Hur mycket har du haft på?

    @- hasselasse : Kom faktiskt ut som planerat men fick ont om tid för update, så den kommer nu! :D
    Självklart så ska ni få en skörde rapport. Förra året så blev det så att man inte orkade bry sig efter en konsumtion på 3-4 hg.. ^^
    Men jag gissar på att jag och mina goda vänner lyckades konsumera upp 900-1300 G ifrån fjolårets skörd. :thinking:
    Snittet har jag ingen aning om, får la kolla vad det hamnar på i år. Har nämligen alltid nöjt mig med det som blivit, bara acceptera läget. 😉

    Update Dag 109 (26/7-11)

    Frö grow,plats 1 & Frö grow,plats 2
    Kommer att hoppa över denna i vissa updates då det ska bli frön, mest pga tidbrist 😉

    Hål grow, skogskant (Komihåg att detta bara är några få hål av 20 ^^)



    Ängen(Vanliga stället)



    Oasen (Samt kringliggande hål)

    Safari 1 & 2

    Ev Fröställe

    Det rullar på som vanligt…
    Sorry att det dröjde med updaten, får skylla på vädret och den s.k upptäckten, “tiden”. 8)

    Peace. :hippie:

  • acman

    Member
    2011-07-28 at 04:32

    Ser fint ut och jag ser att dom fått påhälsning av en snigel med. Hur länge tror du det är kvar tills skörd?

  • printer

    Member
    2011-07-28 at 05:35

    mycket fina bilder :)
    kanske förklara mig lite otydligt där. Sitter med en påse algomin som jag ska tillsätta snarrt om några dagar. Kört på blåkorn innan men petat bort alla nu så bara att vänta då jag råkade se påsen algomin på plantaget vilket innehåller en hel del pk som är väldigt bra i blom :)

    Vet inte riktigt hur mycket jag ska slänga ut. en halv näve per planta kanske ? :)

  • suchini

    Member
    2011-08-02 at 08:39

    @- acman : Tack. Mjo, sniglar finns det gott om. Men öl fällorna verkar göra sitt jobb :D
    Ca 20 dagar.. Men ska försöka låta det sista så länge som går i år. 8)

    @- Printer : Tack så mycket. :D
    Jaha, då förstår jag. Ja, det verkar ju göra sin grej så att säga ^^
    Men jag labbade lite med näringen i år, då jag har vräkt på nästan 8 KG på dessa ställen…
    Men även fast ett ställe (ängen) har en rejäl närings bränna så växer det på.

    Slut satts : Det krävs mycket för att CB ska fara illa.

    Så ta 2-6 gånger mer än va rekommenderat på påsen är. 😉

  • suchini

    Member
    2011-08-15 at 19:10

    Update Dag 127 (13/8-11)

    Frö grow,plats 1 & Frö grow,plats 2
    Kommer att hoppa över denna i vissa updates då det ska bli frön, mest pga tidbrist 😉

    Hål grow, skogskant (Komihåg att detta bara är några få hål av 20 ^^)


    Ängen(Vanliga stället)


    Oasen (Samt kringliggande hål)

    Safari 1 & 2

    Ev fröställe

    Nu får bilderna ligger lite som dom gör då jag är för trött och har ont om tid.
    MEN ÄNTLIGEN KOM DEN LÄNGTADE UPDATEN! :P
    Det har ju regnat en hel del samt att livet spinner ju på med diverse tidskrävande saker.. :thinking:

    Men tillbaka till growen, det växer la på som vanligt 😆
    Några få(5-9 st) börjar visa tecken på att dom är klara och kommer då averkas på lördag om jag får som jag vill ha det.
    Resterande får sitta kvar mellan 1-3 veckor, blir utav att skörda i ett gäng omgångar. 8)

    Peace! :hippie:

  • laks

    Member
    2011-08-16 at 03:57

    Ser jævla bra ut suchini!! :clap: Er du fornøyd m rusen på thy?

  • doctordoom

    Member
    2011-08-16 at 04:22

    Det ser väldigt väldigt bra ut det där :) Imponerande även för att vara en utomhus odling!

    Det börjar dra iväg på tiden ändå? När tror du det blir för sent? Vågar du ha sötnosarna ute hela september?

    Ska bli ruggigt kul att se slutet på det hela! Dom ser ju redan feta ut! :)

  • suchini

    Member
    2011-08-16 at 17:32

    @- laks : Tack! :D
    Ja helt klart, jag tycker folk underskattar typhoon. Eller så lyckas inte folk få till det lika bra som jag 8)
    Även mina goda vänner håller med om att det blir sjukt bra, nästan i klass med Amsterdam röka så som flera har uttryckt sig.

    @- DoctorDoom : Tack! :D
    Jovisst börjar det bli sent. Men typhoon är ju en av få strain som är lugn med frost.
    Men jag ska börja plocka några som sagt på lördag och låta resterande sitta så länge som dom vill innan dom är helt klara, och plocka efterhand.
    Kommer dock skörda allt som inte är klart när första frosten börjar smyga fram.
    Oja, vissa har gosat till sig bra redan! :)

  • cokeman

    Member
    2011-08-18 at 19:54

    Har inte sett denna tråd förens nu, och jag kan inte annat än att försöka klappa mina händer så högt att det hörs bort till dig! Jävligt proffsigt, du kommer nog få en gode fin skörd! :) lycka till & se upp för konstapeln!

  • suchini

    Member
    2011-08-20 at 19:43

    @- Cokeman : Tack. :D Jodå, man är allt lite försiktig av sig. :?

  • supervizor

    Member
    2011-08-20 at 21:09

    Sicka pjäser! 😯

    hoppas på ett mission accomplished utan större problem när tiden kommer.

Page 5 of 6

Log in to reply.