Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Svenska coffe-shops före 2013?

  • letsgo

    Member
    2012-07-04 at 06:49

    Jag tycker man ska fråga sig själv om det behövs mer bevis än bild och video när det gäller ett sånnt stort brott mot mänskligheten..
    Om regeringar och flygplatser totalt nekar att det sprayas och hoppas på att tillräckligt många inte kollar upp på himmlen och börjar ställa frågor så misstänker jag att dom aldrig kommer starta någon undersökning och göra labbtester på sitt eget brott mot mänskligheten..

    Så om du väntar på att staten ska sponsra labbtester som det går att “lita” på då får du andas metaller i några år till.. Men såklart så kan man inte andas metaller för evigt för allt blir skadligt om man andas in det i perioder dagligen i 10+ år..

    Jo jag vet att vi som svenskar inte tror att det finns onda människor, men stenmonumentet är inget skämt dom satt upp för att skojjas utan det där är deras planer, jag har tillåmed sett intervjuer med dom som har makt och ser människor som bodskap och dom ser människor som en cancer på jorden och för att rädda jorden måste cancern bort..

    Alla deras rikedommar betyder ingenting när folk förstår att det inte är riktiga pengar, känns nästan lite som att dom sprayat oss i 10 år i förebyggande syfte..

    Känns lite läskigt när dom pratar om dom där stationerna som byggs runt om hela världen HARP som ska vara som stora mikrovågs-levererare och chemtrailsen innehåller aluminium och andra metaller, jag vet ju hur det ser ut om man råkarstoppa metall i en mikrovågsugn det skulle inte vara så kul att ha kroppen full med metaller från USAs atmosfärprogram om dom sen drar fram en stor mikrovågsugn, jag har sett dom nya kravall-vapnen som dom ska använda när folk protesterar och dom hade en bil som man kunde skjuta demonstranter med nånting så det var som att stoppa kroppen i en 450 grader varm ugn beskrev dom det som.. Man springer bakåt automatiskt av hettan, men det var vågor inte eld som dom fick på sig..

    Det här med gravitation som energikälla är fullt möjligt, jag tänkte på det igår att man skulle kunna ha en liten spiral och 10 000 vikter som släpps på spiralen en efter en, även om spiralen är liten så skulle generatorn innuti snurra i några månader minst, om energin som producerats gratis inte är tillräcklig för att använda en motor för att få upp vikterna til toppen och starta om processen , så skulle en hävstång eller vatten kunna lyfta vikterna hur högt som helst om dom var byggda av flytande material..

    Alltså om du tänker hur enkelt du kan lyfta en bil om du ska byta däck så kan du förstå att du skulle kunna lyfta 10 000 vikter om dom vägde 1 hekto styck.. Wow du lyfte just 10 000 vikter med 2 simpla rörelser med din högerarm och nu har du startat om processen och generatorn kommer att snurra i några månader till, gratis el..

    Nej jag har inte läst om mises jag kollar helldre dokumentärer än läser..

    Evolutionsteorin är magiteorin :D
    Jag vet inte om du såg filmer Thrive , för dom pratade i den filmen om världen och dittan och dattan korruption och dom har lösningen på allt, en ny energikälla som kan tillverka gratis energi åt alla, och dom visa typ ingenting mer än att säga att dom har den och bla bla, det känndes så idiotiskt för om dom inte kan förklara uppfiningen ens så känns det ju lite som att varför ens säga nånting, haha..

    Om du har en 5 liters dunk med bensin och en motor, en generator och ett batteri.. Du ska ladda batteriet genom att snurra generatorn..

    Och jag har en spiral och 10 000 vikter, generator, batteri och mekanismer som släpper vikterna på spiralen en efter en..

    Så skulle det resulterat i att min generator snurrar vidare när din bensin tagit slut och jag skulle få mer elektrisitet i mitt batteri.. (om det tar en vikt 2 minuter att falla runt på spiralen från topp till botten)

    Jag tar inte åt mig av nånting men självklart måste jag väl påpeka om ni beter er som mobbare och skriver nedlåtande saker för att ni anser att bevisen inte är tillräckliga förän staten själv gjort labbtester..

    Det slog mig just att informationen du tror är sanning om cannabis kommer från USA , är du säker på att du kan lite på dom då men inte dom nyhetskanaler som pratar om chemtrails?
    Så för att staten inte pratar om att dom sprayar så kan det inte vara sannt , såklart dom skulle pratat om sitt brott mot mänskligheten eller vad tror ni, såklart makthavare skulle pratat om det om det var sannt att dom sprayar metaller i atmosfären, och det har dom inte gojrt så det är väl klart det inte sprayas, väldigt ologiskt av mig egentligen att tro att dom skulle spraya metaller över oss .. Makthavare har aldrig pratat om cannabis heller, frågar du dom så är det knark utan medecinska fördelar..

    Jag vill bara säga att det är så konstigt att sääga att det är ologiskt och det finns luckor i informaionen om chemtrails precis som att det är det första som ploppar upp i huvudet när man hör att man är utsatt för ett brott tillsamans med en hel befolkning i många länder..

    I princip alla länder har kärnvapen så att tro att man kan gömma sig och nära och kära är bara fantasier som folk vill ta till sig för att slippa agera, jag tror själv den enda lösningen är att informera hela befolkningen om allt och sen får folket avgöra nästa steg, självklart ska Reinfeldt förklara i rättegång varför svenska befolkningen fick andas skiten för att han tog ett val att tillåta det, massvaccinering som skadade massa svenskar allvarligt klart nån ska stå till svars för det, eller så dyker väl samma skurk upp och försöker göra folk sjuka på något annat sätt..

    svenska politiker har ändrat lagar och ökat övervakningen av internettrafiken och kommunikationen i Sverige sen George Bush var igång och ändrade saker genom svenska veklingar till politiker, så man kan väl helt enkelt bara sitta och be att pistolen riktas mot någon annan än sig själv ända tills dom knackar på våran dörr och vill åt oss för nånting..

    Är det inte lite skrattretande då att det sitter massa svenskar i fängelset för att dom skadat sina egna lungor med marijuana, medans Reinfeldt blir rik och ignorerar och antagligen vet om att hans befolkning sprayas från luften och deras lungor får metall-damm i dom?

    Det behövs inte mycket för att se den skandalens slutfas och jag hoppas verkligen inte folk hinner ta mycket skada av att andas metall-damm i 10 år..

  • letsgo

    Member
    2012-07-04 at 08:49

    men ska vi prata korruption som alla vet är sanning så är det väl att cannabis används i USA för att framgångsrikt behandla sjukdommar och i Sverige tar man det lungt med informationen som tyder på det, MS-sjuka är domm enda som får cannabis-medecin i Sverige och jag kan väl förstå dom iof..
    För så mycket sprit som bränndes i Sverige förr i tiden så förstår dom nog att vi svenskar skulle odla plator som galningar om alla förstod att plantorna inte är å onda som man tidigare trott..

    Jag skulle vilja att ni ser på Sverige från ett annat perspektiv, hur skulle du styrt svenska folket om det var ett data-spel och makthavarna har börjat samarbeta med skurkar som lurat till sig rätten att trycka upp pengar från luft, och folket vet ingenting av vad deras pengar går till utan dom tror fortfrande att politik är hederligt idé diskuterande ärligt för att skapa en bättre värld, politikerna tillät att befolkningen sprayades med flygplan och krig..

    Om du styrde en människa i det dataspelet , vad skulle du göra med den människan för att försöka ändra om hela samhället och få bort dom som vilseleder folket..

    Jag har iaf kommit till slutsatsen att en människa kan starta ett projekt som når väldigt många månniskors öron eller ögon, folket måste informeras och det är iaf enda vägen, ett brev-projekt skulle kunna avsluta kriget mot droger , giftiga ämnen i mat och atmosfärsprayningar.. Korruption skulle helt och hållet kunna utrotas så länge folket har ett verktyg att informera varandra om samhället “flipparur” och börjar göra nått kriminellt som påverkar alla.. Andra projekt är musik och film, konst helt enkelt..

    Men att rösta vet vi nog allihop innte kommer göra nån skillnad..

  • teslakid

    Member
    2012-07-04 at 09:28

    Orkar inte plöja igenom allt en gång till, men vem har sagt att staten ska göra tester? Gör dom själv ist så blir de gjort nån gång.
    Bilder osv ÄR inget bevis så ska du övertyga någon får du jobba fram hårda bevis själv.
    Jag har aldrig litat på att staten ska göra något och kommer aldrig göra det.

    Det går fortfarande åt mer energi att lyfta vikter och energin som förbrukas är den samma om du lyfter en bil på 10 ton eller 10 tusen vikter på 1kg. Det är mer lönsamt att veva på en vev och få fram el den vägen än att lyfta vikter och lägga på en spiral.
    Hävstångar eller inte har ingen betydelse, summan är ändå den samma.

    Annars kan du köpa ett mindre vindkraftverk och få gratis el den vägen, sol celler eller vattenkraft är andra sätt.

    Du måste läsa också för att förstå vissa saker, en film/dokumentär duger inte alla gånger.
    Som jag ser det är det den lates sätt att studera om man bara kollar på filmer utan att själv sätta sig och läsa diagram och texter.
    Alla dokumentärer jag sett (jag har sett många om allt från 9/11, chemitrails, David Ickes ödlor till cannabis, filosofi och aliens) går dom bara in ytligt på dom ämnen dom handlar om och är i princip alltid vridna på ett eller annat sätt.
    Många är väldigt bra och ger en bra bild av ämnet, men inte på samma sätt som när man själv sätter sig in i det genom att läsa och förstå teorierna vilka skapat bilden man får i dokumentären.

    En text innehåller info i sin renaste form, film virrar in den i mycket annat.
    Diagram och formler är många gånger änu bättre än text för dom visar tydligt man kom fram till svaret som ges på den fråga som är ställd.

    Till saken hör också att man vet inte med säkerhet om det är ett stort brott innan man har bevisen, och då duger de inte med bilder osv. Du har redant bestämt dig för att det är på ett sätt men det hjälper inte i sammanhanget.
    Den enda filmer och bilder är är något som går att använda till att misstänka något händer, det kommer aldrig va bevis för något. Inte i detta sammanhanget.
    OM du skulle ha fel så förklarar ju det varför dom nekar..

    Det är fortfarande din tolkning att stenmonument är bevis för något, jag har också sett intervjuer och ur ett perspektiv så är en annstäld “boskap”.
    Men vad är dåligt med det?
    Jobbar du själv?

    Boskap, löneslav eller vad man än vill kalla det, så har alla idag möjligheten att investera den lön man får på ett sådant sätt så man i längden inte behöver jobba åt någon annan än sig själv.
    Men tar man på sig miljon lån för att shoppa osv, ja då sitter man där man satt sig och är en löneslav.

    Tro mig, ja vill inget hellre än att slippa jobba och ist kunna spendera mitt liv som jag själv väljer, du är inte ensamm om att tycka illa om den typ av samhälle som finns idag.

    Ja har serijöst försökt få fram fri energi men inte lyckats, har provat saker liknande dina och andra, hittar ja något som funkar kommer ja samma dag kunna sluta jobba för all framtid och lägga min tid på saker som är mycket mer givande för mig.

    Sen är det ingen vettig människa med mycket pengar som har dom sparade endas i kontanter, varför skulle man ha det?! Vore ju höjden av idioti.
    Alla som är aktiva med sitt sparande (oavsätt om det gäller tusenlappar eller miljarder) vet att man måste sprida risken och plasera sina pengar i olika tillgångar.
    Beroende på hur mycket man har är det allt från delar i företag (aktier), lån till företag/stater (obligationer), råvaror, mark, fastigheter, bankkonton i olika länder, olika valutor osv osv… Dom med pengar som vet hur dom ska investera förlorar aldrig allt utan tjänar på sina tillgångar oavsätt om ekonomin i sig går bra eller dåligt.

    Förlorar man på något som händer är det endast för att man inte va förberädd för att det skulle hända.
    Idag har i princip alla (utom några få) alla sina besparingar i olika typer av värdepapper.
    ALLA pensionsfonder osv är investerade i olika typer av papper.
    När allt smäller så blir värdet av dessa noll.
    Va ska folk leva av då? Dom som hoppas på staten blir besvikna för den har inte heller något.

    Jag gillar inte heller tanken på avbefolkning osv, men värkligheten börjar komma ikapp oss och vääldigt få är berädda på den.

    Mins du nämnde nått om USA år 2025 tidigare i tråden, oddsen är höga för att USA då kommer va i inbördeskrig eller på gränsen till ett U-land.
    Det enda dom levt på dom senaste 40åren är att Dollarn varit världsvaluta, men många länder (Kina, Brasilien, Japan, Ryssland, Indien m.f) håller redan på att överge dollarn.
    När USA ska låna idag är det FED som köper majoriteten av obligationerna, dvs dom lånar av sig själva och är tvungna att göra det för att hålla välfärdsystemet (och sina banker) rullande.
    För någon dag sedan nådde USA 101.5% av BNP i statsskuld, offisiella siffror.

    Kina köper också mycket guld och det går ryckten om att dom planerar att knyta sin valuta till guldet, vilket skille leda till att den globala marknaden överger dollarn.
    Och för några veckor sedan slöts avtal mellan dom asiatiska länderna att börja göra inbördes handel med egna valutor ist för dollar.

    Kort sagt, USA is going down HARD.
    Dom är ingen stormakt längre, utan en stor koloss till krigsmaskin som lever på kredit. Så lita inte för mycket på att dom ska börja styra världen, väst tid är över på den globala arenan.

  • letsgo

    Member
    2012-07-04 at 12:22

    Du säger ju själv i princip att det går inte att lita på forskningen som visar att det sprayas metaller i atmosfären om inte staten gjorde testerna, det är mycket människor som har haft otroligt mycket sträck på himmlen ovanför sig så självklart finns det människor som ställt ut en burk och sen skickat innehållet på labbundersökning.. Jag kommer själv ihåg för nått år sedan när jag kom ut så var det nånting som glimmrade i luften, och planen åkte och spraya som vanligt, otroligt jobbigt att andas metalldamm nä man vet att det är metalldamm som planen sprayat, barnfemiljer leker utomhus men skulle man varna dom skulle man bli kallad foliehatt..

    Du har läst på din information om cannabis på internet, du har inte gjort några tester själv eller besökt läkarna som säger sig ha gjort testerna så hur kan du veta att det är sannt det som forskningen säger..

    Det finns forskning som visar att Aspartam är ett dödligt gift och Aftonbladet har skrivit om forskningarna och även i andra länder har forskningar gjorts och alla är överens, det är ett dödligt gift..
    När är den vetenskapen tillräckligt trovärdig menar jag?

    Likaså forskning som vanliga privatpersoner gjort på chemtrailsens ämnen är vetenskapliga labtester, men när blir det accepterad som vetenskap är min fråga?

    Jag kan tro att cannabis det kan ni tro på att informationen påå internet är sann men på tv ljugs det mycket om cannabis… Men med allt annat tror jag det är lite tvärt om.. Att ni tror att om energi går att tillverka gratis redan då skulle alla vetat om det och på tv skulle dom pratat om det redan för tv är verkligheten inte internet, finns så mycket galningar som hittar på saker på internet, sa tvn, den globala hypnositören..

    Tillåmed så dom kan spraya över era huvuden utan att säga nått och ni ifrågasätter budbäraren direkt istället för att ifrågasätta vad som sprayas över era huvuden.. det kan bara tyda på att ni måste få eran sanning från någon annan än mig, foliehatten..

    Jag undrar bara att när kan ni se det jag skriver om som sanningar, är det statliga forskkningar på allt som vi väntar på eller varför duger inte privatpersoners forskningar?

    Om du tänker efter så är privatpersoner dom som inte har något att vinna på att ljuga fram egna forskningar, stat och företag dock verkar ta det som en självklarhet att man ska ljuga och överdriva hur duktig man är eller hur bra produkt man har, men under kan det vara skit, men det pratar man inte om..

    grejjen är att du kan modifiera och minska ner energin som behövs för att lyfta upp vikter eller vända konstruktionen för att börja om processen, genom vatten, hävstång eller vad du kalla det elelr en vanlig vinch, jag har själv dragit rejält med vikt men hjälp av en vinch och jag vet att det kändes otroligt att veva flera tusen kilo mot sig tack vare en vinch..

    Det skulle vara ologiskt att säga att det blir like mycket tyngd uppåt som kraft neråt när det gäller gravitation, för om gravitation accelererar objekt neråt så gör den inte samma uppåt, objektet blir inte tyngre när du lyfter det men om du släpper vatten på en tubingenerator och vattnet haft fritt fall några meter så har det väldigt mycket mer kraft än kraften som behövdes för att pumpa upp den, speciellt om vattnet har samma kraft som pumpen gav den på vägen ner , som genom en krök vid toppen..

    Testa en egen modell av ritningen som gubben på youtube visa, du behöver pump, turbingenerator och nån typ av låda..

    Självklart påverkar gravitationen vikten på vägen upp men jag tror ändå inte att det går att jämföra med kraften som gravitation kan skapa neråt, jag tror vikten är ungefär den samma även om du lyfter den..

    Det gäller bara att se hur man kan generera energi från gravitationen genom att förstå gravitationens naturliga betende, lyfter du uppåt har föremålet ungefär samma vikt hela vägen upp, släpper du neråt får den mer kraft, kan du använda kraften du pumpar upp med och rikta den neråt så kommer gravitationen dubbla energin som vattnet kommer ur krökken med om den får falla några meter..

    USA är det landet som måste krossas om en diktatur ska kunna styra hela planeten.. Bara för dom har satt upp lagar och regler som ska skydda folkets rättigheter från regeringar och diktaturer, jag tror det är därför dom går så hårt på USA och verkligen försöker sabba genom att trycka upp så mycket fejkpengar som det bara år och samla på sig så mycket produkter det bara går på jordens bekostnad..

    Jag kom att tänka på en sak som jag skrivit tidigare nånstans att en rik människa skulle kunna skicka brev till varenda brevlåda i hela Sverige, eller många fattiga människor också om dom orgnisera sig..
    Efter misslyckade försök att få stöd från fattiga folket så funderar jag på att försöka få kontakt med nån som är rik och övertala en person om att mitt brevprojekt kan göra skillnad i en värld som blivit blind och hypnositerad av tvn..

    För det slog mig verkligen att med pengar så skulle en person kunna låta en skrivare gå i några dygn och ssen skicka ut en miljon brev med viktig information som folket bör veta..

    Så man bör väl egentligen fråga sig själv varför vi ens skulle behöva media, folk kommer läsa det dom vill och dyker det upp ett ärligt brev med allvarliga anklagelser som chemtrails så är det sälvklart tidningar får lov och skriva om det och vipps så var lungt att prata om chemtrrails öppet utan att bli kallad foliehatt.. Klart om 1 miljon flygblad skickas ut så kommer det bli rubriker i media och garanterat komemr det ringa 1 miljon samtal till flygfartsverket om det sprayas på himmlen igen framför ögonen på folk..

  • letsgo

    Member
    2012-07-04 at 12:55

    Jag hitta filmen Thrive om du är intresserad: http://www.youtube.com/watch?v=lEV5AFFcZ-s&feature=related

  • cthullu

    Member
    2012-07-04 at 13:45

    citat: “Självklart påverkar gravitationen vikten på vägen upp men jag tror ändå inte att det går att jämföra med kraften som gravitation kan skapa neråt”

    – du tror fel.
    Här är ett sådant typiskt fall då man kan verifiera med verkligheten, och i verkligheten har det hittils _alltid_ gått åt lika mycket energi för att öka en vikts potentiella energi i form av höjd som man får tillbaks i form av rörelse energi då den faller samma höjd.
    Hela vår världsbild av fysik är uppbygd kring det som en fundamental del (energiprincipen), och hittils har den fungerat så bra för att beskriva verkligheten att vi kunnat bygga apparater som bilar, flygplan, datorer, skicka ut saker i rymden, bygga _fungerande_ kraftverk, …

    För att ha bättre verktyg i dina strävanden med apparater bör du lära dig skillnaden mellan vad man inom fysik och mekanik kallar kraft, arbete, momentum och energi (och då specifikt rörelseenergi) samt hur de hänger ihop.

    citat: “folk kommer läsa det dom vill och dyker det upp ett ärligt brev med allvarliga anklagelser som chemtrails så är det sälvklart tidningar får lov och skriva om det och vipps så var lungt att prata om chemtrrails öppet utan att bli kallad foliehatt..”

    – Nej, tills det finns några riktiga (!) och pålitliga (!) stöd för att det sprayas något från flygplan kommer folk fortfarande att kalla förespråkare för foliehattar.

  • cthullu

    Member
    2012-07-04 at 14:14

    tveksamt om det sjunker in utan att du först läser på mycket mer, men du kan läsa om energiprincipen på http://sv.wikipedia.org/wiki/Energiprincipen

    Speciellt bör du läsa denna mening noga: “En kraft F utför mekaniskt arbete på en kropp, betecknat som en energi W = F·s, där s är sträckan som kroppen förflyttades”

    Och här får du en bra extra hint: För att lyfta något måste du tillföra minst lika mycket kraft som gravitationen gör, annars accellererar föremålet nedåt.

  • teslakid

    Member
    2012-07-04 at 14:27
    Quote:
    Du säger ju själv i princip att det går inte att lita på forskningen som visar att det sprayas metaller i atmosfären om inte staten gjorde testerna, det är mycket människor som har haft otroligt mycket sträck på himmlen ovanför sig så självklart finns det människor som ställt ut en burk och sen skickat innehållet på labbundersökning.. Jag kommer själv ihåg för nått år sedan när jag kom ut så var det nånting som glimmrade i luften, och planen åkte och spraya som vanligt, otroligt jobbigt att andas metalldamm nä man vet att det är metalldamm som planen sprayat, barnfemiljer leker utomhus men skulle man varna dom skulle man bli kallad foliehatt..

    När har jag sagt att något skulle bli bättre för att staten blandar sig i?
    Det enda staten gör (och kan göra) är att kasta skattepengar på saker.

    Att ställa ut en burk och sen skicka in är i sig inte vetenskapligt såvida man inte räknar med vissa saker som:

    Var står burken? (på landet? i stan? nära industrier? vägar?)
    Är burken ren? (finns det rester från något kvar i burken?)
    Får man samma resultat en dag alla dagar?
    Har väder någon påverkan på vilket resultat man får?

    Finns säkert något ja missat..

    Men för att få ett pålitligt resultat måste man ställa ut burkar på ett antal oberoende platser, varje dag under tex ett år, samt på platser där man vet att det inte förekommer något sprayande för att få ett referens värde att jämföra emot.
    SEN är det vetenskapligt utfört. EN burk bevisar inget.

    Va det kallt dagen det glittrade i luften?
    Eller va det en varm sommar dag så kan det lika gärna va damm.

    Små partiklar som släpps från flyg faller inte rakt ner, även om det är vindstilla på marknivå kan det blåsa stormvindar några tusen meter upp.

    Cannabis forskningen jag och du läst på nätet är utförd enligt vetenskaplig metodik (likt exemplet ovan) därför är den mer trovärdig än bilder och film på vita sträck på himlen.

    Jag va väldigt aktiv på vaken.se under några år, men min logik säger att det du påstår inte stämmer fullt ut eller ibland är helt enkelt fel.

    Vad är det som gör din logik värd mer än min? ;)

    Quote:
    USA är det landet som måste krossas om en diktatur ska kunna styra hela planeten.. Bara för dom har satt upp lagar och regler som ska skydda folkets rättigheter från regeringar och diktaturer, jag tror det är därför dom går så hårt på USA och verkligen försöker sabba genom att trycka upp så mycket fejkpengar som det bara år och samla på sig så mycket produkter det bara går på jordens bekostnad..

    Du menar deras konstitution/grundlag?
    Den gäller USA, inte resten av världen, och både Bush och Obama har stiftat lagar som går EMOT den.
    Dom trycker pengar för att dom kan och inte har råd annars.

    1971 bröt Nixon kopplingen mellan guldet och dollarn eftersom man bland annat hade spenderat för mycket på Vietnamnkriget och andra länder började märka att USA tryckte pengar för att finansiera sitt krigande och därför började växla sina dollar mot guld.

    Bara ett tipps, tro och gissa inte så mycket om saker utan att först kolla upp vad som gäller..
    Och då menar jag inte bara kolla dokumentärer, LÄS historia och se vilka beslut som tagits, LÄS sen ännu mer tills du förstår dom verkliga konsekvenserna av olika beslut.

    Just nu går allt såpass fort så när en dokumentär är färdig och du hunnit se den är redan det som sägs i den gammal historia.
    Ska man kolla på nått så följ RT (RussiaToday) på youtube.

  • letsgo

    Member
    2012-07-04 at 22:35

    Om du lyfter ett objekt så kommer objektet väga ungerfär lika mycket hela vägen upp.. Gravitationen gör inte att vikten öker till flera gånger mer vikt än vad vikten väger, på vägen upp..
    Om du däremot släpper objektet och det får falla några meter så kan gravitationen öka vikten på det fallande objektet till flera gånger sin egen vikt och ett överskott har producerats..

    Jag tycker inte det är raketforskning men självklart så fungerar det inte om man bestämmt sig för att det inte går.. För då kommer man aldrig ens försöka..

    Då fortsätter vi att sitta på våra händer och dagligen andas in sprayspår från flygplanen som vissa påstår år giftiga ämnen, men vi kan inte veta att dom pratar sanning så vi fortsätter andas ooch hoppas på det bästa..

    så får vi hoppas att regeringen erkänner snart och gör sina egna forskningar så även ni som tror att staten är dom enda som kan ge vetenskap på deras eget brott i atmosfären får veta vad spåren innehåller.. En förklaring borde alla vilja ha från regeringar, dock så är det inte så enkelt i Sverige, för ni förstår här i Sverige vet ju vi att det är så mycket galningar som sprider lögner på internet och svenska makthavare skulle rimligtvis aldrig göra nånting så grovt som att spraya atmosfären med metaller, för det finns inga onda människor speciellt inte i Sverige dom som påstår det är foliehattarna ..

    Är man utsatt för ett brott som är grovt tillsamans med en hel befolkning, visst först är det svårt att förstå jag vet, men sen borde alla normala människor börja undra och ställa frågor om vad som sprayas för det är nog enda sättet för mig och er och slippa andas aluminium-damm i atmofären över oss i 10 år till..

    Känns lite som att är man politiker och kriminell så behöver man bara neka och udvika att prata om brottet överallt i media sen kan brottet fortsätta i 20 år utan att folk frågar vad sträcken innehåller :(

    Vi har nog samma ungefär samma logik alla människor så det skulle vara konstigt om ni hade en annan syn än min på gravitation..

    Hur många gånger mer vikt skulle en vikt få när du lyfter den?
    Och hur många gånger mer vikt får objektet om du låter det falla några meter?

    Du vet att cannabisens forskning gjort med godkännda vetenskapliga metoder, har du läst på internet.. Jag menar bara att visst cannabis förstår många idag vad det är, för få som vet om chemtrails dock och min misstanke är att det är samma korruption som ligger bakom chemtrails och kriget mot droger..

    Man kan inte prata med alla om cannabis utan att fooliehatten dras fram men om alla andas spraysträck från flygplan utan att veta om det så önskar jag att man kunde prata med folk om det , men folkk är snabba att inte kolla på bevis utan börja tro istället och hitta på ursäkter varför chemtrails inte existerar.. Javisst en bild och film är bevis för att dom sprayar , men det är inge bevis för att det är gift dom sprayar, sannt..
    Men om våra politiker som ska vilja folkets bästa inte berättar det för allmänheten utan det finns bild och filmbevis på att dom tillåtit sprayningar ändå i 10 år.. Föör mig så berättar det att dom har nånting att dölja om dom inte pratar offentligt om att dom ska spraya i svenskt luftrumm..

    Ni kan nog anstränga er lite och komma på en konstig förklaring på varför svenska politker inte pratat offentligt om sprayningar när det finns filmbevis och mängder med bilder sen 10 år tillbaka, eller blir det svårt för er som det blir för mig att hitta nån anledning till det?

    Nej det var inte kallt i luften utan det var blå himmel fullt med vita sträck när jag la märke till små partiklar i luften som blänkte, det har bara hänt en gång dock att jag såg partiklarna i luften.. Jag vet att dom kan stopa i bränslle i flygplanet spetsat med aluminium , vatten eller andra metaller som “behövs” i atmosfären över våra huvuden..

    Jag hitta en underbart intressant tecknad film om den hemliga mänskliga historien:
    Hidden Human History Movie – All for Consideration Purpose Only! [Recommended by Joe Rogan] http://www.youtube.com/watch?v=uAm-kbzT7xw&feature=related

  • letsgo

    Member
    2012-07-04 at 23:15

    Wooow jag hitta en till film om vårat uppvaknande, den heter Awakening och är från 2011..

    Sakerna dom säger i början är så pass klockrena så jag postar länken till alla som är intresserad av våran egen awakening..

    http://www.youtube.com/watch?v=l7uOBNZZ7cY&feature=related

    MVH

  • letsgo

    Member
    2012-07-05 at 00:08

    Och såklart så pratar han om cheamtrails och hela faddirullan i slutet, som jag säger att folk borde inse fakta och försöka komma på någon lösning på tex. chemtrails, krig mot droger, gifter i maten och accepterad korruption så länge dom som gör brottet är politiker som inte erkänner..

    Det här är en del av vårat uppvaknande och evolution, våran evolution är intelligens .. Inte vet jag om energi, ekonomi, korruptioner, intelligent design eller nånting av det spelar roll att lära sig, men för mig känns det som att vi skulle inte ens vara intelligenta om vi inte skulle använda våra medvetanden och intelligens i våran evolution, precis som Bill Hicks sa.. Men såklart finns ju inga vetenskapliga bevis för det jag tror är sanning haha men såklart man ska lära sig precis som att man kommer att leva för alltid och kunna lära för alltid, när man börjar tycka det är jobbigt att ta in information i huvudet jag tror det är då man gör fel saker för att evolutionen ska gå framåt, lär sig fel saker.. Som att jämföra dagens skolor där allt går ut på att få eleverna att lyda, med internet, världens största biblotek utav krav eller tvång på att nån ska lära sig nånting.. Det är väl ungefär som att jämföre en smula hårt bröd med ett helt smörgåsbord.. i princip..

    Wow , otrlig film hur som helst, ska fortsätta se på del 2..
    Skriv vad ni tror skulle vara underbart att höra erat perspektiv bara det inte va så 100% negativt varje inlägg haha, helt klart skulle vi kunna förändra hela mänskliga historian imorgon om tillräckligt många vela stötta mitt projekt och organisera det så brev med viktig information verkligen når ut till massorna utav något behov av media alls..

    Chemtrails, kriget mot droger, giftiga ämnen i livsmedel, korruption, allt skulle försvinna om folk fick uppvaknandet på posten genom bevis och dokumentation på korruptionen som är ganska utbredd även i svensk politik..

    Skulle vara underbart att höra någon annan idée hur man som ensam medborgare kan påverka så ansvariga politiker sätter stopp för sprayningen av metaller över huvudet på mig?

  • letsgo

    Member
    2012-07-05 at 01:33

    Altså i slutet på filmen så säger dom att vi kommer att uppgraderas evolutionellt ganska snart och det vet dom som styr så dom vill att folk är så rädda som möjligt för dommedagen och dittan och dattan för då är det just det som kommer blir våran evolution att vi antagligen går tillbaka i evolutionen på grund av att vi valde rädslan istället för kärleken..

    Jag kan känna att filmen träffar ganska rätt helt klart..

    Inte vet jag om mitt brevprojekt skulle vara ett sätt att visa kärlek för alla människor, och kanske skulle det bli våran evolution att vi alla istället börja leva med kärlek för alla plantor djur och människor i frihet att göra exakt vad vi vill så länge vi inte skadar någon annan individ..

    Får verkligen hoppas att inte rädslan styr människor, men tex. med evolutionsteorin så känns det lite som att dom flesta är för rädda för att erkänna att det är ganska ologiskt att allt liv uppstått från ingenting, rent utsagt magi.. Det enda som kan skapa intelligenta designer är inteligenta medvetanden, dom kan inte uppstå .. det är väl ungefär det enda jag kan hålla med om därför tror jag på intelligent design..

    Religioner och atheister har redan bestämmt sig för vad som är sanning , evolutionsteorin eller en gubbe på molnen som bestraffar olydiga och har skapat allt.. Det är därför jag inte kan hålla med om någoon av dom eftersom dom kan omöjligt veta det dom beskriver.. Visst evoltuionsteorin stämmer till viss del men den förklarar långt ifrån allt om hur en art kommit till och “utvecklats” med en design som får människors intelligentaste designer att se simpla ut..

    Generera gratis elektrisitet från gravitationen och starta brevprojektet för att visa kärlek på stor skala genom att visa sanningen för massorna, nästa steg ge gratis elektrisitet till alla människor på jorden och uppfylla Teslas dröm bara genom att använda gravitationen.. Vi skulle då ha omslutit hela jorden med kärlek och förståelse i princip genom ickevåldsamma handlingar, förståelse för varandra och för planeten som då inte skulle förgiftas längre på grund av energitillverkning och miljöförstöring på grund av fattigdom och krig.. Och vipps skulle avbefolkning inte vara så logiskt längre utan vi skulle som en enad ras människor utforska rymden tillsamans i evigheter, jo jag kopiera Bill Hicks på det sista men det är väl egentligen helt självklart att det bör vara vårat mål när det väl blir för mycket folk på planeten att vi bosätter oss i rymden för att sen kunna hitta nån obebodd planet som vi får låna..

    Brevprojektet känns ändå viktigast men lite svårt när man är själv bara..

    Och jag tänkte på det när jag såg filmen och dom prata om FOX news och att man hånar och säger nedlåtande kommentarer mot alla som säger nånting som går emot det accepterade normala att prata om i samhället..
    Därför jag reagera när ni Swecannare hånar och skriver nedlåtande även fast jag skriver om tydliga bevis och forskningar..
    Ni har alla kunnat förstå att dom ljugit om cannabis i samhället i 30 år + och internet hade sanningen sen starten om man hittade ärliga sidor.. (jag hitta en kristen hemsida där det stod att man fick stora kvinnliga bröstvårtor om man är en man och röker cannabis)

    Jag menar bara att håna och skriva nedlåtande kommentarer är inget sätt man får sig själv att verka intelligent på, eftersom det finns inga smarta människor som pratar så det är bara dom på FOX news, i politiker och gubben i SVTs debatt som hade moralpanik över haschrökning, När jag ser på FOX news och politiker så är det min första tanke att hur i hela världen ska jag kunna ta det dom säger på allvar när dom inte är vuxna nog att inte stå och säga fula saker till varandra som 2 barn som bråkar i sandlådan.. Och när FOX news hånar oliktänkande så tappar jag nästan hakan när jag inser att folk antigligen är för hypnotiserade för att se att man inte pratar sådär om man har nånting att säga om nått ämne så är det sista man gör att håna andra och säga nedlåtande meningar, har man information diskuterar man informationen då har man inte tid att håna andra för att dom inte kan se informationen klart, då förklarar man för människor hur dom ska se informationen klart.. ‘

    Kan man inte förklara det så skriver man nedlåtande kommentarer så folk håller tyst om vetenskapliga tester och bevis som intee duger tillräckligt mycket och inte går att jämföra med vetenskap om cannabis som dom också läst om på internet..

    Men hur som helst vi är alla här för att lära oss nånting så klart jag måste peka på att ni skriver nedlåtande saker och att man inte brukar göra det om man har nån riktig kunskap om ämnet.. Trollvarning borde utlysas om nedlåtande kommentarer skrivs för bevis inte är tillräckliga, men istället blir jag kallad troll.. Precis som på den andra sidan där dom kasta mina inlägg och tillslut banna mig.

    vart är kärleken menar jag? vi sitter ju i samma båt ändå och ingen av oss vet riktigt vad vi gör här i livet eller vad meningen är, klart vi bör kunna diskutera vad dom som säger sig se klart om vad som händer säger, men jag håller fast vid mitt måtto att man kan lära sig nånting av alla så vem man lyssnar på spelar egentligen ingen roll, du rensar bort det som inte är logiskt eller sannt ur minnet automatiskt hur som helst så..

    MVH

  • cthullu

    Member
    2012-07-05 at 02:19

    citat:

    Om du lyfter ett objekt så kommer objektet väga ungerfär lika mycket hela vägen upp.. Gravitationen gör inte att vikten öker till flera gånger mer vikt än vad vikten väger, på vägen upp..
    Om du däremot släpper objektet och det får falla några meter så kan gravitationen öka vikten på det fallande objektet till flera gånger sin egen vikt och ett överskott har producerats..

    Jag tycker inte det är raketforskning men självklart så fungerar det inte om man bestämmt sig för att det inte går.. För då kommer man aldrig ens försöka..

    – Det där var fan det dummaste hittils :wall: du har inte förståelse för de grundläggande fysikaliska koncepten. Det fungerar inte för att det är som att försöka lyfta sig själv i knävecken. Hela din apparat blir en enda stor energiförlust, inte något som producerar överskott.

  • letsgo

    Member
    2012-07-05 at 03:49

    gravitation drar neråt så det skulle vara konstigt om ju högre du håller objektet ju mer vägde det… Du vet att det väger samma vikt hur högt du än håller det eller lyfter det..
    Försöker du däremot ta emot ett fallande objekt skulle objektet ha mer tyngd när du tar emot den på grund av gravitationen ökar energin på objektet, och precis där visar gravitationen sin energi som vi kan generera elektrisitet ifrån..

    Och snälla sluta tro att för att du inte läst om det så är det inte sannt.. Tänk själv istället, livet är väl en upplevelse för att lära sig nånting därför bör man inte nöja sig med evolutionteorier och energiteorier så länge det finns glipor i teorierna..

    Tills den dagen du kan bevisa att ett objekt väger mer ju högre upp du håller objektet, tills den dagen kommer gravitation att gå att generera elektrisitet ifrån, bara för att ett fallande objeekt ökar i energi tack vare gravitationen..

    Exakt därför som gubbens gravitations-kraftverk fungerar och ni kan själve testa enkelt med hjälp av pump och turbingenerator..

  • teslakid

    Member
    2012-07-05 at 04:41

    Du måste göra skillnad på rörelse energi och vikt.
    Objektet väger inte mer, rörelse energin är högre men kraften som behövs för att bromsa/stoppa det är precis samma som för att lyfta det samma sträcka, bara att den är komprimerad till en kortare tid.

    Om du hoppar upp på en våg så visar den under någon bråkdels sekund en vikt på flera hundra kg, men det är inte samma som att du väger flera hundra kg.

    Kenetisk energi kan du googla på..

    Du kan ju bygga gubbens maskin om du inte tror på nått av de vi säger.
    Men har har inte fattat dom fysiska principer den verklighet vi lever i funkar efter.

    Du försöker ju inte ens sätta dig in i något annat än det du redan är övertygad om eller vill lyssna till..
    Visst man ska se möjligheter, men vissa saker som fysiska lagar är vad dom är och går inte att vrida.

    Edit:
    Fatta precis lite hur du tänker, men du har tyvärr missuppfatat var rörelse energi är.

    Bara för att ett föremål innehåller en högre kenetisk energi (rörelse energi) så går det fortfarande ut mer energi totalt sätt till att lyfta den/eller sätta fart på den (om man räknar med all förlust).

    Ett exempel, en bil som står still drar ingen energi men såfort du ska köra framåt så motorn dels dra bilens vikt och dels putta undan luften framför bilen, båda dom sakerna är krafter som trycker mot bilen.
    Lyfter du en vikt behövs samma kraft, bara att du slipper tillföra hela tiden, men kraften blirfortfarande den samma.

    Inom fysik så mäter man det i newton, googla och läs en gång så lär du dig nog nått nytt idag.
    Allt som är segt/tråkigt är inte onödigt.

    Finns nog nån fin lite dokumentär där dom förklarar detta på ett begripligt sätt.
    Just nu har du bara helt fel, tyvärr.

Page 9 of 19

The discussion ‘Svenska coffe-shops före 2013?’ is closed to new replies.

Start of Discussion
0 of 0 replies June 2018
Now