Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Svenska coffe-shops före 2013?

  • Letsgo

    Member
    2012-07-14 at 08:20

    sanningen är sanningen även om ingen tror på den..

    tyvär..

    Finns det inga “loopholes” i energikonserveringlagarna menar ni?
    Men hur är det med planeten då?
    varför har jorden haft graviattionskraft i miljontals år utan att förbränna eller förvandla energi eller massa till graviattion?

    Skall bli underhållande att se svaren

  • cthullu

    Member
    2012-07-14 at 08:50

    Ja sanningen är sanningen även om du inte förstår den.

    Nej det finns inga loopholes. Inte ens kvantmekanik, kvant teleportation eller exotiska saker som maskhål och svarta hål bryter mot energiprincipen.
    Det finns inget fenomen mänskligheten någonsin observerat direkt eller indirekt som gör det.

    Du fattar fortfarande inte skillnaden på kraft och energi.

    Jorden snurrar runt solen på samma avstånd varje år. Alltså ändras inte energin även om kraften alltid är där och verkar.

    Du kan jämföra det med att du lägger en sten ovanpå ett bord.
    planetens gravitation (tyngdkraft) verkar på / drar i stenen hela tiden, men avståndet mellan planeten och stenen ändras inte och varken vår planet eller stenen förlorar massa oavsett hur länge de ligger där eller om den ramlar ned.

    Du säger “omvandla energi till gravitation” vilket är rent gibberish, energi kan inte omvandlas till gravitation. För eneri är energi, och kraft är kraft.
    Kraft kan omvandla en form av energi till en annan form av energi.

    Varför svamlar du om ändringar i massa hela tiden?
    Det verkar vara något strunt gubben svamlat om du hakat upp dig på.
    Att massan inte ändras är ingen motsägelse utan tvärtom i helt i linje med resten av den koventionella fysikmodellen vi har där energiprincipen ingår.

    nu drar jag på semester, ha så roligt. blir intressant att se senare om du kommit någon vart eller om du bara återupprepar gubbens strunt som inte har något stöd av några mätbara händelser i verkligheten.

  • Letsgo

    Member
    2012-07-14 at 09:19

    känns som att det bör vara slutdiskuterat nu, jag kan inte få er att förstå, jag förstår själv och jag har en egen uppfinning eller 2 stycken faktist som genererar gratis elektrisitet från gravitation..

    det som gubben i klippet förklarar är hur man tar energi från kraften på ett simpelt sätt..

    SjunkåFlyt-generatorn skulle producera mer energi på ett djupt ställe i haven än ett grunt så det går också emot energilagarna..

    Om jag vela framstå som smart så skulle jag väl iaf låstsas lite att jag förstår en sån simpel sak tex, det är när det blir 100% av det jag pratar om som ni inte håller med om, det är då man börjar undra vem som bestämmt sig för sanningen innan man lyssnat på alla perspektiv..

    Spelar ingen roll, det jag frågade var hur ni tror att slutet på chemtrails-sprayningarna kommer att avslutas här i Sverige? kommer det bli kaos eller kommer folk slänga ut politikerna med huvudet före eller kommer folk gå i 10 år till och andas in dessa spår?

    Det här klippet var ganska intressant “symtom av uppvaknande” http://www.youtube.com/watch?v=pMPwwSAK_vI&feature=relmfu

    Vem vet om det är exakt sanningen som jag skriver om här som har med våran evolution att göra, kommer vi gå framåt eller bakåt i evolution är väl frågan..

    Jag ser på det religiösa folket i indien som har ett tempel för råttor där råttorna får mjölk och leva i frihet, mäniskorna drack också från mjölken med råttbajs i för råttorna är deras döda släktingar…
    Skulle inte förvåna mig alls om det är deras släktingar på riktigt som har gått bakåt i evolutionen från människa till råtta, för att dom förstod inte det dom skulle göra för att kunna evolveras..

    Dom drack råttbajs och har en grupp människor i samhället som är mindre värda, förkastade människor eller vad dom kallar dom, om kärlek är enda vägen så har dom nog gått fel där och vem vet, kanske kommer dom återfödas som råttor så länge dom har människor i samhället som är mindre värda och dom tycker att det ska vara så..

    Vad tror ni då?

  • Letsgo

    Member
    2012-07-14 at 12:55

    glömde att jag var i Sverige där man inte har egna åsikter , eller tankar..
    det är upp till nån annan att ha sånna..

    Finns det några människor i Sverige som är mindre värda rättigheter och sånnt, japp , kriget mot droger har gjort vissa människor mindre värda att inte bli slängda i fängelset..

    Så jag skulle vilja säga att vi har saker vi ska förstå om vi nånsin ska kunna genomgå nån evolution uppåt istäället för neråt…

    Det känns som att rädsla, hat, misstro är det som leder svenska folket ..

    Men vad arbetar evolutionen efter för regler är väl frågan , kan jag få ta ett snack me den ansvariga som kommit på planen, heheh nej just den planen utvecklades från en big bang :D

    Nu kräver iaf Medcan.se en folkomröstning om avkriminalisering av cannabis för privat bruk…

    Känns bra att det går framåt, känns ändå som att det skulle gå 1000 gånger fortare med brevprojekt ..

    Vad tror ni att andra tycker? :D

  • Letsgo

    Member
    2012-07-14 at 13:49

    jag kunde själv knappt tro mina ögon när jag såg en sprillans ny låt som heter Molotov World, tyckte bara att det namnet passade så perfekt in på allt som vi diskuterat i den här tråden haha och typ världen idag..

    http://www.youtube.com/watch?v=6a4cYPEZqGo

    det har varit trevligt att diskutera här hur som helst även om man har skillnader i tänkandet så är vi ändå bara människor och ingen är felfri och speciellt i tankarna när man föds helt utan instruktionsbok och några tar sig makten över våra liv genom att göra det över många generationer, tack och lov så har våra förfäder som skrev grundlagarna lämnat ett kryphål för oss om politiker går för långt så kan vi enkelt samla namn och skapa en omröstning om vad som helst, och det är väl i princip vad som händer med cannabis nu i Sverige, underbar tid att leva får jag hoppas..

    Sanningen släpper människor fri det är bara därför jag säger vad väntar vi på hahaha, sprid sanningen så vi kan leva i frihet från allt våld och tvång i harmoni med naturen och varandra..

    MVH

    Wooow jag hitta en till låt som klicka perfekt med tråden, i lyricen sa han ungefär som det jag skrev hahah helt sjukt å ja visst har jag hört låten men inte att den passa så perfekt med tråden..

    när vi människor bestämmer oss för att stå gemensamt så finns det ingen regering som kan stoppa oss, ungefär så sa han i slutet hörde jag och det är så klockrent exempel på vad vi kan göra här i Sverige med namninsamlingen och annat.. http://www.youtube.com/watch?v=5gLhDvBMhOg&feature=related

    MVH igen

  • Letsgo

    Member
    2012-07-15 at 21:03

    Goda nyheter, det går att lyfta vikter med hjälp av magnetism så en spiral med vikter fungerar att generera elektrisitet med från graviationen, min tanke var att veva upp vikterna med jämna mellanrum med handkraft för jag tror det skulle producera rikligt med elektrisitet ändå, bara man väljer så många vikter så generatorn snurrar i 3 månader..

    Men såklart att magnetism fungerar perfekt för att lyfta vikter utan problem..

    Vad säger energilagarna om magnetism om gravitation egentligen? Cthullu?

    Jag hitta ett klipp här på en evighetsmaskin, är det inte lite konstigt att vi inte kan köpa en generator som tillverkar el åt oss när sånnt här redan är uppfunnet menar jag?
    http://www.youtube.com/watch?v=oJv58SXx2V8&feature=related

    Det som får mig att ifrågasätta mer än dom flesta är nog program som denna från History Channel: http://www.youtube.com/watch?v=ppqCh4T-q7Q&feature=related

    Klart vi kan dra slutsatser på egen hand, på hur gammla monument har byggts och varför, men när det gäller att skära i granitsten och göra perfekta byggnader med stenar som väger runt 200-300 000 kilo styck, det behövs moderna verktyg med diamanter i och ganska hög teknologi.. Om våra förfäder sen antyder att fåglar har byggt monumenten i deras texter så skulle jag tolkat det som att våra förfäder antar att vi flera tusentals år efter dom försvunnit , har kvar vårat logiska tänkande och inte tror att dom är dårar som tror att fåglar har byggt monument..

    Jag tycker bara den där filmen motsäger historien vi lärt oss i skolan, jag tycker det motsäger förklaringen jag fick i skolan om hur dom byggde tex pyramiderna, det blir ju inte sanning för att dom printar i varje skolbok att det är tusentals slavar som släpade stenar som vägra flera hundra tonn, även om det var människor som gjorde monumenten så måste dom haft antigravitation för att kunna lyfta sånna stenar och diamantverktyg för att kunna skära i granitsten ..

    OM det kom en utomjording när människorna va “nysmarta” så är det inte alls osannolikt att dom människorna skulle avgudat utomjordingen med tanke på teknologin som utomjordingen skulle ha med sig.. Känns lite som att det finns religiösa människor idag som väntar på en frälsare för dom har alla läst i religiösa texter att dommedagen komemr och då ska dom få umgås med gud i princip för att dom har varit duktiga och trott på bibeln.. Det var en amerikansk kristen familj som jag lyssna på och dom tror att Jesus elelr gud ska komma från målnen och ta med dom till molnen för att vara med gud, dom är redo, barnen vet att dom inte kommer hinna uppleva så mycket i livet innan gud kommer och hämtar dom väldigt snart..

    Det känns bara som att kanske är många människor så pass vilsna så dom skulle avguda en utomjording om dom kom idag, medans människor som Ron Paul och Julian Asange inte ens uppfattats av den familjen, dom prata om att många länder kommer attackera Israel och sen kommer gud för att bestraffa dom länderna som attackerat hans utvalda folk, ja tappade nästan hakan för det är väl exakt en sån tro att man är utvald av gud på något sätt, det är nog exakt det som kan bli farligt och specieltl om man tror att nånting i den här världen är gud själv som tex krig och vapen, då tycker jag man tappat förståndet ganska rejält..

    Tänk om det skulle vara så att Julian Asange eller Ron Paul är frälsaren sen religioner skriver ska komma , folk tänker inte logiskt så dom tänker ju självklart att det komme nån ur molnen istället och dom kan inte påverka nånting tills dess, allt ska hända bara gud vill det tror dom, dom kommer attackera Israel sen kommer gud antingen genom motattack med kärnvapen då eller kanske jag misstolkar det..

    ALLT tyder hur som helst på att våra förfäder hade hög teknologi och dom har skrivit om fåglar och varelser från himmlen som kommer hit och bygger monument, Och det klickar så klockrent med den där filmen om mänsklighetens hemliga historia.

    Men är vi logiska nog att kunna tyda vad dom menar, otroligt intressant hur som helst..

    Vad tror ni?
    Nån kvar?

    MVH

  • Letsgo

    Member
    2012-07-17 at 22:35

    ganska tråkigt att det ska vara tysnad som råder, man kan ju känna att allt håller på att kollapsa och diktatur och man kanske ska låsa in sig och ladda upp matförråd.. Men jag känner att jag helldre skulle vilja gå andra vägen med öppet snack och samarbete för att göra jorden en bättre boplats för alla, istället för att se tystnad som nån sorts lösning på problem..

    jag snubblade över det här klippet och jag tycker det är ganska klockrent platsande i den här tråden, för hon/dom pratar om att sätta dit dom ansvariga för allt hemskt som hänt oss människor och att det redan händer nu, och att det är vi människor som har nyckeln till att förändra våran planet.. Och att media ska slå sig fri från sin konttroll och ge folket den riktiga informationen..

    http://www.youtube.com/user/risehumanity?feature=results_main

    Vet inte vad jag ska tro men intressant hur som helst..

  • Teslakid

    Member
    2012-07-18 at 10:46

    Magnetism är precis som gravitation en kraft.
    Har man en stark magnet kan den lyfta en tung vikt sålänge magneten är starkare än gravitationen, kolla newtons lag om kraft och motverkande krafter.

    Men att bygga en evighetmaskin med magneter är lika svårt som utan, jag vet att det finns dom som påstår sig gjort det genom att plasera magneterna på olika sätt osv och eprimentera med elektromagneter osv.
    Men problemet är det samma som annars, de tar mer än det ger eller funkar inte pga att magneterna tarut varann.

    Såg för ett tag sedan några som hittar på en generator som skulle ha en verkningsgrad på över 100%, som va byggd med permanenta magneter.

    Hafft ideer om att koppla elektromagneter så dom växlar pol och puttar/drar ett hjul med magneter på.
    Men det är i princip det samma som en vanlig elmotor.

    Spiralen funkar fortfarande inte bara för magneter, vilket man ändå behöver för att generera el från den.
    Den måste ju också bli sjukt jävla stor om den ska hålla i 3 månader :P

    Jag är dock helt övertygad om att det går att få energi gratis på något sätt, bara att dom ideer du lagt fram hittils är gammla och blivit motbevisade flera gånger.
    Teslas ideer och hans förståelse för hur energier rör sig och funkar, specielt vid extremt höga frikvenser, är det få om någon som är nära idag.

    Såg nån dokumentär om pyramiderna i egyptien där dom beskrevs som stora kraftverk genom olika lager av olika typer av sten och tunlar med vatten så dom i princip funkade som gigantiska kondensatorer som samlade upp statisk laddning via vattenflödet..

    Dom kunde mycket saker för som vi inte ens är nära idag.

    Självklart ska man prata med folk och diskutera. (varför sitter vi annars på forum som detta och är nu på sida 6 av tråden?)
    Men ofta är det bättre och ger mycket mer att prata och diskutera med folk som vill lyssna, än att försöka övertyga folk att börja lyssna.
    Då kommer folk självmant komma sen och nya ideer utvecklas mycket snabbare.

  • Letsgo

    Member
    2012-07-20 at 16:53

    Kan bara hålla med, fint skrivet..

    ja självklart det går att skapa elektrisitet gratis, dom tillverkar ju elen gratis som vi köper dyrt..

    Det som vi egentligen skulle diskutera är hur vi ska kunna ge människor utrymme för att komma fram med dom uppfinningar som redan existerar som kan producera gratis elektrisitet.. Om vi tex skapade en hemsida som hade den målsättningen att vi ska ge utrymme för gratis-energi-uppfinningar för vi vet att det är fullt möjligt men såklart nertystat på grund av dom miljarder som nån tjänar varje månad på att folk inte vet hur enkelt elektrisitet kan skapas..

    Jag såg en kille som hade uppfunnit en båtmotor som använde gravitation och vatten för att få propellern att snurra, kunde inte riktigt se hur han byggt det av nån anledning. Han hade patent pending sa han så varför inte beskriva och visa uppfinningen. Vet inte kanske va en bluff..

    här är ett otroligt intressant klipp om gratis energi, visar killen som uppfann en vattendriven bil 1988 .. http://www.youtube.com/watch?v=zRj6uWRJqMQ

    Brevprojekt + en gratis-energi-uppfinning och vipps hela värlen skulle ändras.. Men hur får man folk att förstå att brevprojekt kanske är enda vägen som ingen tänker på, att informera befolkningar utan media.. Och hur får man en uppfinnare att inse att pengar och patenter inte kommer att spela någon roll om man inte planerar att bli en av dom som vill tjäna pengar på alla som behöver elektrisitet..

    Teslasdröm.nu är det kanske en bra hemsida för att förverkliga Teslas dröm även fast han inte lever så är det egentligen det minsta vi borde se till för att hylla denna människa som hjälpt oss att få elektrisitet i vägguttag över hela världen.. Ett “kollektiv” som söker patent, människor från hela Sverige , flera tusen personer som bakom samma patent, klart en står som namn men alla äger idéen..

    SKulle bli långt ifrån enkelt att “rensa” bort alla dom människorna för att dom hotar inkomsterna för dom giriga, speciellt om alla har det som sitt livsmål att förvekliga Teslas dröm åt kommande generationer..

    Klart det skulle bli surt för dom som försöker ta sig friheten att tjäna pengar på oss och kommande generationer i evigheter för produkter och energier som genererats gratis och grödor som växt gratis och vatten som 80% av planetens yta är täckt av..

    hela systemet skulle väl “rasa” för dom få men för folket skulle systemet börjas gillas för systemet skulle jobba för folket gratis..

    Känns lite som vi står mellan 2 världar, diktatur eller himmelriket på jorden men fri-energi, fri-medecin, fri-mat och allt.. Precis som det där klippet med Galactic federation där som säger att dom har mänger med dörrar till teknologier som vi inte ens kan fantisera om..

    En sak har slagit mig i flera dagar och det är att vi själva är beviset för att det finns högre intelligens än oss själva, designen på våra kroppar är mycket mer avancerad än människors mest avancerade designer..

    Men vi vet inte vilka vi är eller ens bryr oss om att fundera.
    I skolan lärde jag mig att cannabis är jättefarligt och människor är “allätare” och kan äta både kött och växter..
    Det dröjjer ända tills man är 28 år gammal innan tanken slog mig att tänderna vi har längst bak i munnen är gjoorda för att mala växter..

    Börjar söka mer information och får fram vetenskap som visar att folk blir sjuka och får cancer och en mängd andra sjukdommar så länge dom äter mestadelen proteiner från djur istället för växter..

    Så skolan helt enkelt lärde mig att världens mest allsidiga medecin är ett gift och matvanor som mördar folk är normalt för människor och helt ofarligt ..

    hahahaha där svävade jag en bit men jag vet att jag skrev om gratis energi och det jag skulle skriva innan flygturen var att alla idéer om hur man ska kunna ge sin egen tid för att stödja att tex Teslas dröm blir verklighet…

    Det slog mig just nu att kanske Teslas dröm skulle vara att hampa kan användas för energiproducering, jag vet inte speciellt myccket om det men har hört i dokmentärer att hampa är mycket potentare å effektivare för att skapa etanol på än majs.. Kanske gratis energi ligger i hampan redan och det är därför dom är lite rädda för total-legalisering..
    Jag läste att Piratpartiet inte är för en legalisering med avkriminalisering, och jag skulle verkligen vilja fråga vilken anledning dom har för att inte vilja legalisera, kan bara vara en möjlig anledning och det är att dom tycker att nån ska tjäna pengar på plantan istellet för att alla kan odla fritt..

    Tesladreamreality-for-hampa-legalisering-och-energifrihet.nu :D

    Jag såg en svensk talkshow om satanism http://www.youtube.com/watch?v=u6goCc5XTHM
    Känns bara så sjukt att höra folk som totalt skiter i andra människor när man tänker på att dom skulle inte ens existerat om deras förfäder blev satanister, för samhället skulle iinte fungerat om vissa inte bryr sig om andra.. Känns som det gått så långt nu så dom som inte bryr sig om människor är dom som styr världen..

    Klart man måste ha en satanistisk syn på verkligheten för att kunna starta krig för att tjäna pengar eller olja eller makt, man måste se det som att mig själv är det enda som spelar roll..

    MVH

  • Letsgo

    Member
    2012-07-21 at 02:35

    fortfarande förbryllande att ni tror att jag tror på energi-fantasier när det enda jag säger är det som gubben sa att om man pumpar upp vatten till en höjd och låter vattnet komma ut rakt neråt med exakt den kraften som pumpen skapa, då kommer gravitationen öka kraften på vattnet om det får falla fritt i några sekunder..

    enda chansen att det inte skulle skapa ett överskott av energi var om gravitations-lagen var likadan uppåt också, alltså om du försöker lyfta vatten en bit högre så kommer det väga dubbelt så mycket… Finns dock inga sånna lagar utan gravitation “drar” konstant neråt och du kan få vatten att väga mycket mer än den egentligen gör när den fått fallit i några sekunder mot en turbingenerator..

    Jaadå det finns såååå många människor som gjort detta redan så det här behöver vi egentligen inte tänka på detta så mycket mer lol, visst det låter logiskt och siffrorna stämmer men varför bry sig om det när folk redan provat och det inte fungerar haha

    Som med programmet Mythbusters när dom skulle “bevisa” att gratis energi inte är möjligt, jag satt och skratta och grät samtidigt, för att dom ens kallar det dom gör för vetenskap är lite missvisande och för att dom där dårarna inte förstår hur dom skapar gratis energi så betyder ju inte det att det är omöjligt. Det betyder bara att dom inte är kloka nog för att klara det och dom har absolut ingen magisk visdomshatt som gör så dom kan säga att det nu är bevisat att gratis energi är omöjligt.. Men såklart så har dom tv-kanal så .. klart dom vet bäst lika bra att sluta tänka på det där med gratis energi.. Mythbusters har redan vetenskapligt bevisat att det är omöjligt hahah

    Ganska intressant ändå att “dom på TV” vill att vi helst inte ska tänka på gratis energi som en möjlighet… kan inte se nån annan anledning till varför man skulle göra ett sånnt programm som är helt missvisande..

    Samma med det där programmet med Penn och Teller när dom prata om kriget mot droger och förklarade att droger blivit jätte billiga när drogerna gjordes olagliga, men det gick inte ihop riktigt med min uppfattning för jag har länge haft misstankar om att droger gjordes olagliga för att tvinga upp priserna till ofantliga höjjder och sen ge försäljningen till ett fåtal “gäng” ..

    Ganska intressant ännu en gång att “dom på Tv” försöker få mig att tro på information som inte är sanningen..

    Får mig att vara ganska nöjd med att jag slutat kolla på Tv för 2 år sedan..
    Hade jag inte gjort det så kanske jag också sagt att gratis energi är omöjligt och droger har blivit billiga när dom blev olagliga..
    Om jag var som dom i Mythbusters så hade jag antagligen attackerat folk med ord som foliehatt och nedlåtande kommentarer om folks inteligens och utbildning.. För min vetenskap på mythbusters är förklaringen på allt redan så det finns ingen anlednin att tänka längre ens och alla som gör det är foliehattar hahaha och dom är värda att hånas lite så dom håller tyst..

    Men visst hoppades jag bara att nån mer än mig kunde inse det där med gravitationen och hur man kan ta energi från den, spelar ingen roll dock vem som tror på vad..

    Jag hade strömavbrott en gång och kunde inte sluta tänka på hur enkelt det skulle vara om jag hade en stor spiral och en cykel-dynamo innuti, sen vikter som dras neråt av gravitationen, runt på spiralen och snurrar generatorn hela vägen ner.. Sen slog de mig att om jag hade 1000 stycken vikter så skulle cykeldynamon snurra i kanske 2 veckor och jag skulle inte ens behövs tänka på elräkning..
    Sen slog det mig hur enkelt jag skulle kunna veva upp dessa vikter med en vinch för att starta om processen, det var då jag börja förstå att en sån produkt skulle sälja som smör i solsken till folk som bor i skogar, bilar, båtar eller folk som bara vill ha en säkerhet att alltid kunna tillverka elektrisitet hemma själv gratis..
    Spelar absolut ingen roll för mig om jag får lov att veva upp vikterna för hand när det finns så mycket uppfinningar för att undelätta tunga lyft..

    Väldigt lite energi skulle tillverkas kansk ni säger, lika mycket energi om du använder för at veva upp vikterna till toppen, exakt så mycket energi kommer att skapas, eller midre såklart…
    Absolut inte mer energi iaf för det här har folk försökt i flera hundra år och det går inte, så titta på Mythbusters istället och sluta tänk så mycke..

    SjunkåFlyt-generatorn också, ni säger det var en väldigt dålig ide ungefär och den kommer inte fungera för det har folk redan testat haha, den skulle väl fortfarande skapa mer energi ju djupare vattnet är?
    Så om dom människorna som testat inte förstår det att dom måste gå lite djupare om det ska skapas nått överskott av energi, då vet jag inte varför jag skulle lyssna på dom ens..

    För mig är det ganska solklart att alla 3 uppfinningar kan skapa överskott av gratis elektrisitet genom gravitationens-lag.. Förstår inte vafö ingen kan hålla med mig ..

    MVH

  • cthullu

    Member
    2012-07-21 at 09:41

    ingen vill hålla med dig FÖR ATT VERKLIGHETEN INTE FUNGERAR SOM DU TROR.

    Magnetfält och gravitationsfält råkar båda ha den egenskapen att en sluten bana i dem ger en total energi på exakt 0.

    Detta är en matematisk sanning du inte kan komma runt, men du kommer såklart inte tro på det och det går inte förklara eftersom du först måste få flera års matematikundervisning. Detta säger jag inte för att vara nedlåtande utan för att det är så, så ta inte åt dig personligen.

    omsätter du denna matematiska sanning i praktiken får du de saker vi redan nämnt flera ggr -> både du och gubben har fel. vattnet kommer INTE ut med en kinetisk energi ens i närheten av den energi pumpen använde. Är det så svårt att fatta?

    Sedan har du massa förluster i alla delar av dina ide’er så de genererar ingen energi alls utan kostar däremot energi att ha i drift.

    verkligheten är ett facit som inte lämnar utrymme för tro och diskussioner.
    Allt vi säger är baserat på observationer av hur verkligheten fungerar och går att verifiera, gubbens och dina teorier är nonsens och saknar stöd i verkligheten och går inte att verifiera.

    nu låser jag tråden, den har spårat ur för flera sidor sedan, dessutom samma saker som återupprepas om och om igen bara.

Page 19 of 19

The discussion ‘Svenska coffe-shops före 2013?’ is closed to new replies.

Start of Discussion
0 of 0 replies June 2018
Now