Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Svenska coffe-shops före 2013?

  • Letsgo

    Member
    2012-07-05 at 06:54

    haha jo såklart, men låt mig förklara att jag förstår att gubbens uppfinning fungerar eftersom jag kom på min uppfinning efter jag bestämmde mig för att klura på det självklara som säkert inte många gör..
    För jag menar att så länge du kan välja hur mycket energi som skka tillverkas med hjälp av gravitationen genom att välja antal vikter och antal varv på spiralen så , samtidigt som du kan minska konstnaden av energi för att få upp vikterna igen, genom vatten, domm-krafter eller vinch.. Då spelar det ingen roll om teorier säger att det kommer gå åt exakt lika mycket energi som det kommer producera , det går emot allt logiskt tänkande eftersom du ökar energin på objekt i fall och uppåt har den ungerfär samma energi.. Gravitation skapar energi i fritt fall , gravitation ökar inte vikt vid lyft utan vikten förblir densamma.. Bör inte vara så svårt att se hur gravitation kan skapa energi och hur man enkelt kan skapa överskott av el..

    Det spelar ingen roll för mig och jag skulle få lov att hissa upp 1000 kilo med en vinch för hand en gång var tredje månad om jag slapp betala elräkning..

    Det är ingen som nekat hitals att min spiral med massa vikter inte skulle kunna använda gravitationen för att snurra en generator.. Så om folk förstår att det fungerar så förstår jag inte hur man kan säga att det inte kommer fungera..

    Gravitation är en kraft precis som vindkraft fast drar neråt så det skulle väl vara rejält konstigt om vi människor inte skulle kunna klura ut ett sätt att använda gravitationen för att snurra en generator.., jag förstår att den går att ta energi ifrån för jag har förstått det och gubben som förklara hans uppfinning fick mig att förstå principen..

    Men det är ganska orelevant egentligen för det är nog upp till er om ni vill se det eller inte..

    Visualisera er en spiral av metall ungefär 10 meter hög , och vikter som väger 1000 kilo styck som åker runt spiralen, det är massiva energier hela vägen ner, 2 simpla slussar och 2 motorer så får du in vikterna i en vattentank och vattnet kan lyfta dom 10 meter utan någon kostnad alls i energi..
    Om vi sen tänker på hur mycket energi som 1000 kilo vikt skapar när det drar runt en spiral som är 10 meter hög så tror jag det enkelt går at jämföras med ett stort vindkraftverk som klarar att försörja några hus minst kanske en by.. Tror knappast vinden på sånna där små proppelrar kan jämföras med 1000 kilo vikt+spiral+gravitation..

    Men jag är inte här för att övertala nån om sanningen , det måste vara ens egen resa att lära sig dom saker man bör göra i livet för att evolutioneras :wall: tror jag.

    Men tycker ni inte det är lite viktigt att visa kärlek till massorna genom ett brevprojekt som informerar massorna om cannabis som medecin tex. då skulle vi ju kunna röka cannabis lagligt också på köpet.. Om ni inte tycker det är en bra idée att informera om chemtrails och giftiga ämnen menar jag..

    Eller väntar vi på mer bevis innan? Eller en ekonomikatastrof?
    Vad skulle få er att agera med kärlek mot alla andra människor som tex at informera dom om gifter dom får i sig genom att delta i mitt brevprojekt eller något annat som upplyser folk kanske prata med grannen som dricker light coke-cola med asparrtam i eller flickvännen som äter flourtuggumin och sväljer mängder med flour varje dag när det variit kännt länge att flour inte ska sväljas för det är farligt..

    Det känns som jag upplevt hmmelriket på jorden eller iaf fått en glimt av det genom tex cannabis , och jag har visualiserat mig ett Sverige med legaliserad cannabis som är verklighet såfort folk får reda på sanningen.. Men jag kan inte riktigt förstå varför inte fler människor tycker det här är en bra idéen med brevprojekt för att informera en befolkning.. Om media och politiker svikit oss så kan väl det vara enda vägen att gå för att få upprättelse..

    Andra idéer är välkommna men jag tror dock ni är dom som kommer sitta å vänta på dommedagen eller nån som fixar problemen för ni anser att nån annan skapat problemen och man sköter sig själv och skiter i andra i princip.. förutom sin familj då.. Och jag vill bara påpeka att vi är alla skyldiga till vad dom gör som makthavare om vi tillåter att dom har makt över oss, den enda makten vi har egentligen är brevprojekt, internet, konsument-makt genom köpval och demokratiska röstningar..

    Jag vet att det finns människor där ute som verkligen vill ha en idée som brevprojektet för att verkligen förändra nånting, fler och fler blir nog trötta på att vänta på nån hjälte eller dommedagen.. Dags att sätta igång printen och börja organisera utskick, bums..

  • Teslakid

    Member
    2012-07-05 at 10:09

    Ska inte försöka förklara längre, så lycka till!

    Lyckas du så lovar jag att bjuda på en årskonsumtion av valfri strain/strains + en vecka i Amsterdam där ja bjuder på allt.

    Har sagt att flyg blad är en bra del på vägen mot legalicering/öppnare debatt så drar du igång nått seijöst kommer ja donera till det. Kör hårt bara! Ganska säker på att du har mångas stöd.
    Den dag ja har möjlighet att jobba aktivt med att upplysa om cannabis kommer det märkas.

    Gifter tänker ja inte ens kommentera igen..
    Om folk inte känner några kortsiktiga biverkningar bryr dom sig generellt inte.

    Jag väntar inte på något, har fullt upp med att få ordning på mitt liv så ja en dag ska ha en ärlig möjlighet att göra någon större skillnad.

    Men än en gång, lycka till med alla projekt, även om jag inte tror på dom har du mitt fulla stöd i dom och ja respekterar din vilja att försöka.

    Att jag tycker mycket av det du säger är fel eller flumm har inget med att visa kärlek för andra att göra.

  • Letsgo

    Member
    2012-07-05 at 11:20

    Men vetenskapen visar att det är gifter så att visa kärlek då är att berätta för folk om man ser dom konsumera giftet, klart folk bryr sig för allt blir skadligt i längden och speciellt med gifter..
    Sen om folk kallar dig foliehatt eller hatar dig tillbaka så kan man inte hata dom för det , dom var för hypnotiserade för att ta varningar från personer utanför tvn..

    Vetenskapen visar att cannabis är medecin som mängder av svenskar skulle behöva, att visa kärlek då är att informera dom sjuka om att cannabis existerar som medecin och sen göra det tillgängligt för dom sjuka också..

    Vetenskapen visar väl även att gravitationen accelererar objekt i fritt fall, samtidigt som gravitation inte ökar energin märkvärt på objekt som lyfts..

    Mängder av folk har testat och dokumenterat chemtrails i 10 år..

    Några människor kör runt i bilar som gör om vatten till vätgas och använder den som bränsle medans makthavare håller på och dillar om att det är global uppvärmning på grund av oljan som dom vägrar sluta sälja..

    Men jag antar att dom flesta väntar på beviset från tvn för om dom skulle säga nånting av det jag skrivit om på tv imorgon då skulle det vara verklighet för er och jag skulle inte ses som en foliehatt längre om jag säger sånna där självklara saker som intelligent design skapas av intelligenta medvetanden eller att det kanske är något fuffens men dom långa sträcken som dom sprayar över huvudet på oss..

    Gubben som förklara sin gravitationskraftverk stod med en vattenslang och en fläkt på marken och demonstrerade att när han vinklar slangen neråt så får vattnet kraft, fförst av vattnet bakom i slangen och sen av gravitationen, lät han vattnet pumpas rakt upp i luften så fick vattnet lov att stanna upp i luften sen falla och automatiskt förlorar man energi från vattnet bakom och inget överskott av energi kan produceras..

    Maxhöjd på pumpar är ganska bra att veta för då kan man köpa en pump som klarar höjden man vill att vattnet ska falla, man kan enkelt räkna ut vilket överskott av energi som kan produceras med formlerna som gubben har i sin video..

    Vad gäller brevprojekt får jag nästan hoppas att nån likasinnad dras till mig för jag vet verklgien inte vart jag ska leta liksinnade hahha

  • Teslakid

    Member
    2012-07-05 at 11:38

    Kolla vaken.se för likasinnade…

    Det andra har ja redan försökt förklara några gånger, lycka till i försöken.

  • Letsgo

    Member
    2012-07-06 at 00:50

    jag besökte medcan.se och gronabrevet.se.. Och det finns verkligen ingen mer plan än att folk som behöver veta om cannabis som medecin först ska lära sig internet, skaffa dator, och sen lära sig vart man hittar medcan och sen läsa sig till kunskapen om medecinen.. Eller lita på att nån svensk nånsin vågar säga nånting..

    Susanne på Medcan.se skriver om något svenskt fängelse där folk sitter inlåsta utan att ha begått brott: Det skall tillämpas fri bevisföring nu i det här landet och ingen protesterar. Förstår ingen vad det går åt för håll??? Då ni själva sitter där är det för sent att agera, men det är väl den där typiskt svenska kommentaren “det händer inte mig” som är försvaret. Vilket jävla land som helt saknar sympati och empati för våra medborgare (om man inte står högt i rangen förstås) och ska sen kalla sig för demokrati. Det är väl inget annat än en diktatur…eller?!?

    Jag kan bara hålla med Susanne, Sverige är landet där där man bryr sig om sig själv och skiter i andra, man hoppas pistolen riktas mot någon annan än sig själv när politikerna gör nya lagar och regler som alla ska följa så blir allt bra..

    Jag börjar fundera om det kanske är våran svenska uppgift att lära oss empati för alla för att genomgå evolution uppåt istället för att devolve.. Livet är helt klart en upplevelse för att lära sig något djupt för annars skulle vi nog inte kunna tänka ens från första början, och det skulle inte vara underligt om det är kärlek mot alla andra som är det vi borde lära oss innan vi ska genomgå evolutionsförändringar..

    Jag såg en ny film med Eddie Murphy där han blev spirituellt kopplad till ett träd och varje ord han sa så tappade trädet ett löv, så han har helt enkelt 1000 ord att säga innan trädet dör och han måste lära sig vad som är viktigt i livet med hjälp av dom 1000 orden och klarar han inte det kommer trädet dö och han dör också då..

    Och jag kan inte sluta tänka ett det är solklart att Eddie Murphy spelar mänskligheten symboliskt och trädet han är connectad till spelar naturen på jorden symboliskt..
    Frågan stämmer väl på så många plan, kommer vi förstå det vi ska förstå innan det är för sent, miljöförstöringen breder ut sig mer och mer för var år som går , dyker det upp människor med uppfinningar som kan skapa gratis energi då har vi alla svårt och tro dom för vi inte fick informationen från tvn eller en “säker” källa på internet.. Verkar som folk är fortfarande rädda för andra ansvar än arbetet och det är hemskt när dom säger att rädslan kan göra så vi människor devolve vad nu det kan innebära, vi kanske tappar vårat massiva känslo-system i kroppe som gör att vi kan avnjuta så mycket mer saker än alla andra djur, tex musik och konst..
    Jag vet inte men jag om man tänker vad devolve och evolve från våran mänskliga inteligens idag så kan jag tro att mindre avancerad inteligenser än människan skulle vara devolve och högra vet jag såklart inte för vi tror ju vi är inteligentast redan haha..
    -Men hur skulle allt liv och pyramider kunna uppstå om vi aldrig skulle kunna bygga så avancerade designer som vi ser i allt liv och pyramider, -tyst nu din foliehatt! allt är en slump bara big bang det är där ni kommer ifrån, bacill-fisk-groda-apa-människa det är där ni kommer ifrån ..

    Jag skulle iaf kkunna tänka mig att om allt är bygggt av kärlek som dom sa i senaste filmen jag postade, det stämmer ganska överens med din kropp tex för den är skapad med kärlek och varje detalj är övertänkt..
    Allt som älskas på den här planeten är skapat av kärlek, allt som ogillas är skapad av rädsla..

    Mitt brevprojekt skulle handla om 100% kärlek till hela befolkningen, informera dom om allt, som från människa till människa genom brev.. Dom läser när dom själva vill, internet behövs inte, dom kan slänga brevet om dom vill men deras intelligentaste kompis kommer antagligen förstå allvaret och ringa upp och få alla sina näraste att förstå allvaret och att tiden nu har kommit för att stå för åsikter, nu har brevet dykt upp i alla brevlådor i hela landet så självklart att du då kan då prata öppet om cannabis, chemtrails, ämnen i livsmedel, vätgasdrivna bilar, gravitationskraftverk.. utan att bli kallad tex. foliehatt eller att vara rädd för att mötas av nedlåtande kommentarer från omgivningen när dina åsikter går emot “det normala”.. Cannabis och chemtrails skulle då tillhöra nånting som man kan prata om öppet i Sverige och på svenssons arbetsplatser skulle nu diskuteras cannabis på rasterna för tro det eller ej så skulle dom flesta svenskar välja cannabisen för alkoholen ..

    Men det är väl rädslan som får folk att inte stötta mitt projekt på ett enda sätt utan istället skapa en gronabrevet.se och starta insamling av pengar bara för att mitt projekt fick läsare iinnan jag blev bannad..

    Jag gillar att visualisera mig Sverige utan korruptionen medans dom flesta andra säger “det dröjer minst 10 år” sen trälar man vidare utan att se den större bilden och vad Sverige skulle kunna vara utan korruption och ett ekonomiskt system som gör att folk tillåmed hatar andra människor för att dom inte säljer sin egen livstid till högst bjudande arbetsgivare..

    Innan moralpaniken sätter igång igen på dom arbetande svenskarna så låt mig säga att det är skillnad på att arbeta med minimumlön och att få hela summan som du arbetat in till ett företag.. Arbetarna på företaget där chefen gav sina arbetare vinsten som aktieägaren som var chefen fick vanligtvis, dom fick cirka 600 000 kronor på ett år så var det lite rättvisa när det gäller arbeten så skulle alla kunna bli rika genom ett vanligt arbete, men ni får vänta på att blir rika till dom som redan är rika har tagit för sig av mestadelen av kakan.. Tyst nu foliahatt, sånnt där pratar man inte om för då skriver vi nedlåtande kommentarer för vi har lärt oss det gnom att se politik och på FOX news att det är så man gör när man diskuterar..

    Underbart att se den chefen som gav vinsten till dom som jobbat ihop den och egentligen har rätt till den, för han såg ut att må så bra och vara så lycklig.. Man ska nog börja varje dag med en liten god järning ändå för att den här planeten ska kunna förändras precis som dom sa i nån av filmerna..

    Visst har jag hört många stora frihetskämpar som pratar om kärlek och att kärleken är enda vägen, men jag har aldrig riktigt förstått hela samanhanget med kärlek förän jag såg den sista filmen jag postade , det var precis som att jag fick en ny syn på hela världen, planeten och livet..

    Men visst jag gillar att höra andra synvinklar på mänsklighetens historia än att världen kom från en stor bang och sen utvecklades apor från fiskar och människor från apor..

    Helt självklart är iaf en sak att om vi inte förstår kärlek till varandra så komemr vi antagligen utrota varandra på ett eller annat sätt, fiinns företag som tjänar pengar på att dumpa gifter för det kostar mer att göra det lagligt och säkert än att olagligt och betala böter om dom blir påkommna.. Så stora företag har helt klart inflytande över politiker så dom tar sånna val och låter bovarna löpa fritt bakom företagens fasad..

    Har inte en aning vilken slusats jag kan komma till allt det här.. Jag älskar cannabis, stand-up komiker, oberoende dokumentärer och självklart hiphop som är okontrollerad… Det är genom dom få som jag har hittat ärlighet i en värld som sällan var ärlig när jag växte upp..

    Jag hittar lite normalitet i bra hiphop-texter medans vanliga männiiskor slår på tvn för att känna sig normala..

    När jag slår på tvn som jag inte tittat på på flera år nu så mår jag dåligt, försökte kolla på Jersey Shore och ja mådde så dåligt så jag trodde jag skulle spy av nån anledning, kan ha varit att dom ljög för olika anledningar och ja fatta att dom ljög men dom fatta antagligen inte att andra förstår att dom ljuger och att dom borde skämmas för att dom ljuger om dom hade nån moral alls..

    Men jag älskar även Sverige för ett vackrare land får man leta efter, jag älskar svenskarnas själar, vänlighet och framför allt ärlighet, men samtidigt ogillar jag den delen av svenskarna som tror att man bryr sig genom bestraffa och visa ilska som jag tror kriget mot droger skapade för en hel generation föreäldrar i Sverige som inte kan prata med sina barn om tex. cannabis och andra viktiga saker.

    Jo jag svävade lite på en 4.20 ni får ursäkta men jag försöker inte övertala nån jag känner bara att det känns rätt att skriva hahah och jag följer det som känns rätt, inte det som tvn, skolorna eller samhället säger.. Kanske det är så det blir när man sprayar långa sträck från flygplanen, såklart det kommer utspela sig det ena och det andra från foolket som ser vad som händer, speciellt när alla andra inte vill bry sig om att dom är utsatta för ett grovt brott..

    Men hur som helst ska jag dra igång mitt projekt även om det blir på egen hand.. För kärleken till människor, naturen och planeten..

    MVH

  • Teslakid

    Member
    2012-07-06 at 05:31

    Jo sverige är på gränsen till diktatur idag (är de en nyhet?)

    Börja dra igång din ide själv om du tror på den, ingen annan kommer göra det.

    Om ja inte minns fel så har över 90% av hemmen i Sverige en dator redan..
    Anledningen att det inte skrivs om chemitrails osv är pga dom bristande bevis vi försökt förklara för dig, men det är fortfarande helt ok att skriva om.
    Ett brev gör inte bristande bevisning bättre.
    Så ett tipps när du börjar skicka ut brev, håll dig till att informera om cannabis till en början så kommer många fler lyssna.

    Sen det med han som delade ut vinst till sina anställda.
    Han gav inte bort hela vinsten och det va inget aktiebolag.
    Beroende på vad ett företag sysslar med så brukar vinsten återinvesteras i företaget, tex genom att köpa nya maskiner/materiell/anställa fler.
    Han i det programet hade satt en gräns där han gavbort allt över en viss gränns, dvs han gav inte bort hela vinsten.

    En väldigt viktig detalj är också att han va ensamm ägare av företaget, i ett aktie bolag är det många ägare (alla som äger aktier) och sen är det en styrelse som tar besluten i företaget. Aktiebolag har ofta utdelning varje år där man delar upp vinsten på ägarna (dvs aktieägarna). Kan va allt från några öre per aktie till några kronor per aktie.
    Styrelsen kan inte bara bestämma sig om att gebort pengarna.
    Precis som han sa i filmen är det lite av ett nytt sätt att driva företag på så vi kan ju hoppas fler tar efter.
    Annars är det bara att köpa aktier om man vill ta del av vinsten, förutsatt att det finns någon vinst att dela ut. Innan utdelningen måste som sagt alla nyinvesteringar va finansierade.

    Skulle sånt sen regleras genom lag, är det inte då tvång?!
    Du har byggt upp ett företag och sen kommer staten och bestämmer vad du får göra med pengarna du tjänat?
    De är ju det samma som att beskatta all vinst med 100%.
    INGEN skulle vilja driva företag i sverige.

    I Nord Korea och Soviet va det förbjudet med vinst för privata företag, känns dom länderna som kärleksfulla att bo i?

    Att folk inte bryr sig mer om andra och är själviska/handlingsförlamade, tror jag är en bieffekt från många år med sosse styre där folk förväntar sig att pappa staten ska fixa alla problem.
    “Jag betalar ju skatt för att dom som har de svårt ska få de bra, de måste ju räcka, annars är de dom det är fel på” – tänker svensken.

    Hehe håller med dig om att de där “det händer inte mig” är nog svensken favvo svar på saker som kan gå fel.. Men när det går fel förväntar sig alla hjälp från staten..

    Av vad ja hört när ja pratat med folk, så är det väldigt få (om någon alls), som har några egna marginaler att klara sig på, ALLA (eller 99.9%) förlitar sig blint på att bli räddade av staten om allt skiter sig, för “jag betalar ju skatt” tänker dom. För att i nästa mening gnälla på att Reinfelt är ett svin å peka på nån artikel om nån cansersjuk fas3 i aftonbladet..

    I minna ögon är Sverige dubbelmoralens mecka med en EXTREMT naiv befolknikg. (generellt sätt)

  • Letsgo

    Member
    2012-07-06 at 06:28

    Jag kom på det nyss att varför inte skapa en hemsida som går ut på att fråga folket vad folket tycker om viktiga frågor som EU och krig och vapenförsäljning, massvaccineringar och genmodifierade växter , produktmärkning.. genom att dom får läsa och rösta om varje specifik fråga om dom inte redan vet vad dom tycker och bara röstar..

    Om en sån sida skapas och folk känner att den är ärlig så kaanske en sån sida skulle bli deemokratin istället för politiska partier som bråkar som småbarn istället för att diskutera.. Jag känner inte att min röst blir hörd i dagens politik så vrarför inte skapa ett sätt för folk att säga vad dom tycker genom en enkel röstning..

    Självklart skulle cannabis och kkriget mot drooger vara en viktig punkt men det behöver ju inte vara det enda som man frågar folket om, låt folk avgöra själv vilka frågor som ska upp genom röstningar. Det borde ses som en riktig demokrati då..

    Med internet och en hemsida skulle man kkunna fixa så att när du röstar får du ett säkerthetsnummer som du sen kan söka på och se hur många % ditt nummer ändrat på en fråga… så har man en specifik sida där det automatiskt printas nummer och hur många % som röstningnummret ändrat och på vilken punkt/fråga..

  • Teslakid

    Member
    2012-07-06 at 07:30

    Det vore ju helt underbart att byta partipolitiken och representativ demokrati mot direkt demokrati.

    Men släng upp en sån sida bums om det inte redan finns, rent tekniskt är det ju inte svårt.
    Röstar 1000 personer så innebär varje röst 0.1%, 10000 personer 0.01%, så vet dock inte om det är nån info man som deltagare behöver få :P
    Problemet är ju att få tillräckligt många att delta så man får resultat som repprensenterar hela befolkningen..

    Sifo undersökningar väljer tex ut 1000 personer från alla delar av landet för att få ett resultat som är representativt för hela landet, nackdelen med en sida är att den ofta bara visar vad en specifik grupp tycker och inte vad den breda allmänheten tycker.
    För min del tycker ja det räcker om dom som är intresserade av ett ämne röstar och dom som inte har intresse av ämnet får acceptera det som blir.

    Problemet idag är bara all den byrokrati som ligger ivägen och på ett eller annat sätt måste bort innan man når dit.
    Sweitsh har tex en mer direkt demokrati med mycket mer folkomröstningar osv.

    För att den lagliga vägen komma dit i Sverige krävs typ ändringar i grundlagen och att hela den nationella ekonomin byggs om med allt vad det innebär.
    Över 50% av den Svenska ekonomin är offentlig idag så det är inget litet projekt, drygt helften av alla som jobbar och en stor del av befolkningen får sin försörjning via det offentliga/staten antingen som löner eller olika bidrag.
    Med direkt demokrati och utan en fiatvaluta skulle det aldrig kunna funka, folket skulle få för mycket insyn i hur saker funkar egentligen och skulle man ha kvar fiatvalutan skulle de inte dröja länge innan vi är 10ggr värre än Grekland, om nu välfärdssystemet fick va kvar och folk fick rösta om vilka förmåner man ska få.
    Vilket i sin tur skulle kräva att en grupp via demokrati hade makt att beslagta en annan grupps tillgångar för att sen fördela enligt eget tycke.
    Låter inte så demokratiskt va? Men är precis det som skatt är.

    Även om politiker var villiga att ändra allt skulle det ta minst 10år om allt klaffar och skyndas på lite.

    Det inte så lätt som att Reinflet ska skriva på ett papper och sen är det klart, den delen är bara en liten formalitet i sammanhanget.

    Ska de gå fortare krävs typ en statskupp, men det handlar ändå om flera år innan allt och alla anpassat sig efter det nya och 2-3 generationer innan det kommer flyta relativt smärtfritt.

    Men oavsätt alla problem med att nå dit så drömmer jag också om att nå det målet :P
    Allt detta nagativa bladder är bara för att ge lite perspektiv på vad man slåss emot och vad konsekvenserna av att ändra allt är.

  • Letsgo

    Member
    2012-07-06 at 09:08

    men det har jag också tänkt på att varför inte ge folket en hemsida där man får rösta vart överskottet på skattepengarna ska satsas, istället för att pengarna går dit Reinfeldt själv tycker är viktgast..

    Staten och alla instutitioner bör egentligen bevisa för oss att dom behövs och jag tycker dom visar på raka motsatsen..

    Jag ska filosifera lite på den här hemsidan och hur den skulle kunna se ut, sjukt att jag ska göra det när egentligen borde politkker vara dom som vill veta vad folket vill i alla frågor..

    :D

  • Teslakid

    Member
    2012-07-06 at 09:21

    För att överskottet från ett år sparas så när det kommer ett dåligt år har man pengar att ta ifrån.
    Sparade pengar kan också lånas ut (med ränta) så dom ligger lixom inte och skräpar bara.

    Renifelt har i sig inte mycket att säga till om, det är alla hundra tusentals eller miljonen tjänstemänn, byrokrater och lokal politiker som tar dom flästa beslut, som i sin tur baseras på riktlinjer man jobbat fram i riksdagen osv..

    Det är inte alls som USA där presidenten har veto.

    Du vet talesätter “to big to fail”? Det är vad staten är i Sverige idag.
    Allt för många är helt beroende av den nu så dom kan motivera sin existens med att allt rasar samman om inte status quo uppehålls.

    Jo gör de :)

    Men borde och borde, sen när jobbade yrkespoltiker för folket?
    Politiker försöker vinna makt genom att sälja sin vison om ur sammhället ska funka. Dom har aldrig vart några änglar, endast rövslickare till den som erbjuder dom makt.

  • generalpot

    Member
    2012-07-06 at 10:03
    Letsgo wrote:
    Reinfeldt har tillåtit USA att spaya atmosfären i Sverige i 10 år

    Det var ej Reinfeldt utan Socialdemokraterna som skrev på ett papper 2002 där dem gav USA tillåtelse till detta efter hot, numera två NATO program. Det har med ett gamalt CIA program att göra, och det behövs idag för att förstärka effekten för gyrotroner samt HAARP.

  • Letsgo

    Member
    2012-07-06 at 11:29

    jo sannt så sannt, kan bara hålla med..

    Även om det inte var Reinfeldt så har han ändå haft chansen att stoppa besprutningarna med inte gjort det, klart har är medskyldig precis som den som tog beslutet om att tillåta besprutning..

    Dom vet nog själva att dom riskerar rättegång och fängelse för brott mot mänskligheten för det precis som massmördare och krigsförbrytare om folk skulle få reda på sanningen, så det kanske inte är så kontigt att dom håller tyst om att det sprayas, håller tyst och hoppas på folks ignorans..
    10 år senare nu och inte ett tecken på att dom ska sluta spraya eller att folket ska kolla uppåt..

    Jag tänker fortfarande på om det bästa kanske skulle vara att skicka ut ett mail till all svensk media där det står att dom nu har chansen att skriva om något av dessa ämnen som vi listar som är tabu, kriget mot droger, energihemligheter, vätgasbilar, aspartam, vaccinbiverkningar kanske medborgarlön , korruption, vapenhandeln Sveriges regering utfört med eller utan folkets vetskap..
    Och sen skriver man att det kommer att skickas ut ett brev till alla postlådor i SVerige där vi avslöjar korruption och tidningar som inte skrivit om vissa viktiga ämnen som folket i Sverige garanterat skulle vilja veta men media misslyckats förmedla.. Dom tidningar som skriver om något av dessa ämnen som är tabu kommer få sin plats i brevet som en av dom tidningarna som bryr sig tillräckligt mycket om folket för att skriva om chemtrails tex.. och dom tidningar som inte skriver om något av dessa ämnen kommer också stå med och resultatet kan bli att kunder förloras om folket själva anser att dom får reda på saker genom brevet som media skulle förmedlat till dom men inte gjort.. Media bör vara dom som skriver om saker så folk får reda på om det är ett oväder på gång eller en mördare lös i stan tex.. Om dom misslyckas att informera folket tycker jag det borde finnas en helt oberoende brevprojekts-media-företag med määnniskor som bara printar och skickar ut till folket om företag eller politiker gör saker som är omoraliska och hoppas att folket inte ska få reda på det… varnar för företag som luras eller som bör bojkottas för vilseledning av kunder och sånna saker..

    Om vi säger Wikileak blandat med en annan grupp som bara printar fakta och skickar ut till folk som inte har internet och sätter upp hemsida där man kan rösta på dom frågorna som folk blir informerade om…

    Det här med namninsamlingar för att skapa folkomröstnigar gör väl egentligen att vi har makten att göra vad som helst så länge folket är överens, vill inte folket ha mer våld och tvång skulle en omröstning kunna göra det till en verklighet…

    Klart att full insyn i ekonomi och allt måste vara en verklighet annars kommer väl ingenting att fungera när korruptionen får löpa fritt under idiotiska idéer som att vi måste skydda folket för dom kan inte hantera verkligheten.., jag kan inte riktigt förstå vad du menar men att människor inte skulle klara av det..

    Kanske har det med tvn att göra , jag sågg ett klipp på youtube då det var en tecknad gubbe som gick till sängen sov, upp och jobba, kom hem titta på en tv där det stod “you Suck” .. sen gjorde han exakt samma saker igen och igen och igen fortare och fortare, och det slog mig just då att tv får människor att känna sig värdelösa inombords även om många inte märker det..

    Det sista klippet jag postade var verklgen så man kännde vilken fri vilja man har att kunna påverka och bygga vad som helst i den här världen..

    Och slår jag på tvn så påminner dom mig direkt om att jag inte betyder nnånting jag kan inte påverka nånting och jag har inte lika mycket pengar som dom på tv och så vidare.. Och allt liv kommer också från en big bang och betyder inget mer än att inteliigens kan utvecklas från tom luft, magi poff..haha närå

    Vet inte vad jag svävade iväg och skrev med det känndes rätt haha
    happy friday

  • Letsgo

    Member
    2012-07-06 at 11:49

    Wow undrar verkligen om det här är sannt http://www.youtube.com/watch?v=FvF3DSNnpzU&feature=relmfu

    Kanske inte så konstigt dock för dom hitta väl seriekopplade batterier nergrävda i egypten också.. Jag letade på den ritningen på batterierna som hittats i egypten och den var ganska simpel, kopparstav och ett järnrör över staven, sen ner i en kruka och fyll med ättiksyra eller vinäger eller vad dom sa, det fungera med olika tydligen..

  • Letsgo

    Member
    2012-07-06 at 14:54

    Nu kolla jag på filmen Awakening ännu en gång för den var så mäktig..
    http://www.youtube.com/watch?v=l7uOBNZZ7cY&feature=player_embedded

    så säger dom det klockrenaste jag har hört hitils som jag skulle vilja att ni notera att han sa i filmen: han sa -att om man inte förstår sambandet mellan vetenskap och religion så kommer man aldrig få en connection till sitt sanna jag och till skaparen som många kallar gud.. Folk sitter och väntar på dommedagen eller en hjälte istället för att inse att man har makten att skapa och göra vad som helst, fri vilja är det som regerar i den här världen, och skolor och tv, politik och sånnt får folk att tro att man inte kan påverka nått eller göra nånting av betydelse..

    wow vilken film.. den där förändra mitt liv på en timma..

  • Letsgo

    Member
    2012-07-06 at 17:12

    Låt mig klargöra det här med gravitationen så kanske ni kan se hur jag och gubben med uppfinningen ser och som hela världen borde också förstå..

    Puampen har en maxhöjd som du skrev Chthullu och den kan pumpa upp vattnet till den höjden , när pumpen väl satt fart på vattnet i slangen så har vattnet fått kinetisk energi som den har enda till den lämnar slanger så länge pumpen “puttar på” med nytt natten som har samma kraft…

    Om vattnet sen riktas rakt neråt och kommer ur slangen med samma kraft som pumpen gav den.. så kommer gravitationen hinna öka kraften på vattnet när den faller mot turbingeneratorn och ett överskott av energi produveras som går att generera ström ifrån medans pumpen pumpar vidare..

    30 meter per sekund i sekund ökar gravitationen fallhastigheten på vattnet så självklart kommer gravitationen att öka kraften på fallande vattnet.. och självklart kommer pumpen gå på samma speed så länge inte maxhöjder överskrids..

    Jag är ganska bombsäker på att det fungerar, precis som gubben,,.. inte svårt att bevisa eller motbevisa dock så det bör göras..

Page 10 of 19

The discussion ‘Svenska coffe-shops före 2013?’ is closed to new replies.

Start of Discussion
0 of 0 replies June 2018
Now