Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Svenska coffe-shops före 2013?

  • letsgo

    Member
    2012-07-03 at 07:44

    Det där du skrev med gravitation och 70-80 meter var underbart roligt men det känns inte heller som vetenskap eller bevisat haha, men visst skulel det vara intressant och veta vad toppfarten gravitationen kan producera, dock tror jag det inte finns nån gräns..

    den enda fienden mot kunskap är folk som vill låta som att dom har kunskapen men egentligen inte har den, alla vill väl låta duktiga på nått sätt.. Och ibland går det till överdrift för många som börjar säga saker precis som att dom är sanna bara för att få låta präktig i andras öron..

    Jag skulle väl egentligen kunna säga att all forskning ni tror är sann om cannabis det vet ni egentligen inte at det är sannt på riktigt förän ni testat och forskat själva, ungefär som ni säger att jag antagligen borde åka upp och ta prover på sprayningarna i atmosfären innan jag ens bryr mig om vad som sprayats eller vad som sägs från andra människor på internet som säger att dom testat ämnena på labb..

    men allt vi kan göra är väl bara att kolla på bildbevis, läsa forskningar från folk på internet som skriver att det är forskningar och tänka kritiskt och logiskt på allt själva och verkligen lyssna på alla sidor på en fråga för att få en komplett bild..

    Hur gör du för att avgöra at dom som skriver om cannabisforskning inte ljuger, jag gör iaf som så att jag ser ingen vinstintresse i att “lura” folk om vetenskap som visar på att cannabis inte är så skadligt som det lärs ut i skolor idag, för 2 frö kan försörja dig och din familj med hampa och cannabis i evigheter så ingen skulel tjäna på att legalisera cannabis helt och hållet för priset på cannabis skulle sjunka till ungefär 3 gånger billigare än potatis kilopris.. det är väl samma med aspartam och chemtrails jag ser lixom inget vinstintresse alls i att vanliga människor filmar dom och lägger upp filmer och bevis på internet.. Jag tror jag dock kan se nått vinstintresse i att hålla tyst om det för allmänheten i Sverige.

    jag tycker det är en ganska bra mätare för att mäta ärlighet , kolla på motivet bakom, vill människan sälja nånting eller vad handlar bakgrunden om är det religion eller vad..

  • cthullu

    Member
    2012-07-03 at 08:28

    Jahopp, kul att man får en etikett i din värld haha, men jag är inte ett dugg intresserad av att “polisa” hur folk ska bete sig, allt jag gjort är att påpeka fel i en hel del av allt du skriver.
    Om du bara hade pratar om hur du vill att folk ska bete sig samt samhället hade jag nog inte ens lagt mig i, jag lade mig i för att du skriver direkta konkreta felaktigheter.

    Dina “uppfinningar” om vatten och gravitation, samt elektrolys i vatten är på fullaste allvar i nivå med att ett barn tar tag i sina knäveck och försöker lyfta sig själv.

    Du kan aldrig skapa eller förstöra energi, bara omvandla från t.ex. tillgänglig men svårutnyttjad form till en form lättare att nyttja t.ex.
    Det teslakid menade att det inte är någon skillnad på 55 cm och 70 m är att det går fortfarande mer energi att lyfta vattnet än vad du kan utvinna ur fallet. (oavsett hur högt det är alltså)
    Lyft en 30 liters hink med vatten från golvet till bordet. Promenera sedan med samma hink vatten upp 10 våningar i ett höghus. Kanske kan ge dig en intuitiv förståelse att det gick åt mycket mer energi att flytta vattnet högre upp. Precis som att det får mer rörelseenergi när det faller från högre höjd. Det är samma energi som bara omvandlats, du får inte ut mer energi än vad du stoppade in.

    Orkar inte ens förklara hur fel det där med att använda hävert är….

    Om du på allvar vill uppfinna apparater som på något sätt handlar om energi kanske du bör läsa några böcker i åtminstone mekanik och fysik om du inte vill sätta dig i skolan.
    För att ta dig genom dem kommer du behöva läsa en hel del matematik först.

    Du har fortfarande inte producerat ett enda bevis eller ens indikation på att chemtrails existerar. Du pratar om att det skulle vara bevis om du ställer dig och filmar flygplan, vilket innebär att du fortfarande inte ens fattar vad ett bevis är för något egentligen.

    Filmer av streck i luften bakom flygplan visar streck i luften bakom flygplan och ger inget stöd för existens av kemikalier i dem.

    Du bad oss kolla på dina “bevis” och du har inte svara på den analys jag gjorde och påpekandena om saker som var fel i filmen om chemtrails osv.
    Du ignorerar information som inte stöder din tro men tar villigt åt dig vilket trams som helst om informationen säger det du vill höra.

    Inom vissa context finns det en absolut sanning, som inte är subjektiv.
    En modell av verkligheten förutsäger hur verkligheten kommer att bete sig i en situation, man kan testa detta och därmed få veta om modellen är falsk eller (delvis) sann.

    Anledningen att vi låter som vi förklarar för ett litet skolbarn är att det är på den nivån din förståelse för mekanik och fysik ligger.

  • letsgo

    Member
    2012-07-03 at 09:17

    Oj då var vi där igen då, nedlåtande meningar.. Jag vet att du inte förstår att jag kan matematik eller fysik för det du eller ni beskriver om gravitation stämmer inte alls men ni tror att ni kan säga det till mig som en sanning för jag förstår inte vad gravitation är , jag har ju inte ens gått i skolan och defentivt skadat mig själv med cannabis i tidig ålder..

    Tänk efter själv istället för att tro nånting, om du pumpar vatten i en slang så får vattnnet röresleenergi med väldigt lite luftmotstånd så att säga att vattnet måste lyftas och hit och dit är trams, har pumpen pushat på vattnet en gång så behöver den inte lyfta samma vikt igen för vattnet den trycker iväg med samma kraft skjuter på vattnet framför, så pumpen skulle gå med samma effekt även om den fick pumpa upp vatten 100 meter upp, kröken vid toppen gör så vattnet har samma kraft neråt som pumpen ger uppåt, sen öker gravitationen kraften på vattnet genom fallet som öker 30 meter i sekunden per sekund eller vad det var.. och ett överskott av energi bildas, och vipps har man genererat elektrisitet från gravitationen..

    Vill man inte göra den varianten så har ju jag min upfinning som defenetivt skulle fungera att snurra en generator i några månader med hjälp av gravitation.. för om du har en stor spiral av metall eller något så kan du enkelt förvandla gravitation till en vridrörelse och snurra en generator..

    Du kan tro det är felaktigheter som jag skriver jag vet hur som helst att du inte tänkt efter själv för alla kan förstå att det fungerar om man ätnker efter, iaf min gravitationskraftsveerk för det är så pass simpel så vem som helt borde fkunna förrstå, visst man skulle ta en dynamo från en cykel och en stor spiral och sen hitta rätt vikt på tyngderna bara och släppa dom på spiralen och låta dom snurra dynamon, sen mäter man bara upp hur många vikter som behövs för att få dynamon att snurr i 1 månad..

    Så blir det exakt vad du behöver göra för att få gratis el i 1 månad, du vevar upp vikterna med en vinch för att starta om processen..

    jag räknade ut att dynamon skulle snurra i 3 månader om man hade 1000 vikter så det finns helt klart potential i en stor spiral av metall när vi har gravitation överallt runt om oss..

  • cthullu

    Member
    2012-07-03 at 09:28

    nöjer mig med att tala om att nej – det krävs en starkare pump ju högre du vill lyfta vatten. (alternativt om du delar in i etapper för vad din pump klarar så krävs det flera pumpar)
    Vattenpelaren in slanger ökar i massa ju mer du pumpar in och väger mer högre tryck direkt proportionellt mot höjden som pumpen måste övervinna.

    Det är därför en vattenpump oftast har med just en maxhöjd i sina specs.

    Men för all del, försök bygga någon av dina apparater du och visa att du får ut mer energi än vad du stoppar in. Väntar med spänning.

    Dina tankar om att “det är så enkelt att vem som helst kan förstå” är som sagt ungefär som att ett barn tycker det är självklart att när den med sina egna händer tillför kraft i sina knäveck borde den kunna övervinna gravitationen och lyfta sig själv.

    Det är en seriös liknelse och inte för att vara nedlåtande.

  • cthullu

    Member
    2012-07-03 at 09:53

    sen kan du kanske fundera på om det inte är lite naivt att tro det kan vara så enkelt att framställa energi eftersom vi borde haft fri oändlig energi redan på järnåldern annars då de faktiskt hade högre förståelse för mekanik då än vad du har nu. (exempel: utbyde av kraft mot väg med hjälp av taljor hänger ihop att med att energin bevaras osv)

  • letsgo

    Member
    2012-07-03 at 09:58

    När blir det sanning då menar du? när dom pratar om det på tv då kan du se det som en sanning inte förän då..

    Jag tänkte på det att enda anledningen att folk nu håller med om ekonomin är väl för att Ron Paul börjat prata om det så nu kan folk bara erkänna, ja vi lever med en fejkekonomi..

    Skulle det va jag som förklarade det så hade du skrivit foliehatt och nedlåtande saker så jag är glad att Ron pratar om det och kriget mot droger..

    Ingen lär ut nånting om gravitation i skolorna, visualisera dig det här scenariot, att en tävling skapades i Sverige, kanske saftigt förstapris, den som lyckas bäst med att få en generator att snurra 1 timma med hjälp an ev stor spiral, gravitationen och andra valfria extradelar.. Den som vinner får priset..
    Skolor i hela Sverige fick delta och privatpersoner också..

    Klart det skulel vara några svenskar som tog det där extra steget och hittade räätt material på vikter och rätt antal som får spiralen att utvinna mänger med energier gratis ..

    Jag vill gärna se att alla kan förstå att en vikt på en spiral kommer dras ner mot marken på grund av gravitationen och snurra vad som helst som finns innuti spiralen samtidigt..

    Skulle nog inte ta barn mer än 2 minuter att förstå att dom ska sätta nånting på spiralen för att nånting ska kunna röra sig av bara gravitationen..

  • letsgo

    Member
    2012-07-03 at 10:01

    Det är barn dock, med dig skulle det bli problem dock för du redan bestämmt dig för att gravitation inte går att utvinna energi ifrån , sätter du en vikt på en spiral så har du omedelbart förvandlat gravitationen till rörelseenergi..

  • cthullu

    Member
    2012-07-03 at 10:20

    Vad Ron Paul säger om ekonomi har inget som helst bevisvärde ifråga om dina energi apparater kommer fungera eller inte. Så varför tar du hela tiden upp det?

    Sanning i denna kontext är något som är och alltid har varit oavsett om människan känner till det eller inte, och oavsett vad olika individer tycker eller inte.

    Det finns gott om folk som försökt pilla med hjul och vikter i alla möjliga former i många många år i både stor och liten skala, din ide’ är gammal skåpmat, och den har inte fungerat oavsett vem som konstruerar den.

    Detta givetvis för den är baserad på felaktiga eller bristfälliga modeller av verkligheten och inte på grund av att folk som jag säger åt dem att det inte fungerar.

    På samma vis som jag inte kan påverka verkligheten kan inte din tro heller göra det.
    Skillnaden är att jag anpassar vilka modeller jag anser är bra efter hur verkligheten beter sig, medans du anpassar vilka modeller du anser är bra efter hur du vill att verkligheten ska bete sig. Det är detta som sticker i ögonen om jag skall vara analysera mig själv.

    Du verkar tro att jag är för allt som är mainstream och emot allt som inte är det.
    Så är inte fallet. Jag bara är emot saker som inte har något trovärdigt stöd i verkligheten och har ett öppet sinna för resten.
    T.ex. har de som kräver en ny 9/11 utredning faktiskt en hel del bra stödbevisning på vissa punkter Filmer som faktiskt visar frittfall av byggnaden, ljudupptagningar där man hör serie-smällar, att byggnaden bredvid kollapsade.
    De är alla bra stöd för att den officiella versionen antingen är väldigt ofullständig eller rakt av helt felaktig.

    Här är en viktig sak att från det extrapolerar en del ut aldeles för mycket som _inte_ har något stöd i observationer från verkligheten.

    Folk som inte förstår bra metodik och kritiskt tänkande tar till sig hela paketet bara för att delar verkar stämma, även när det inte finns någor visat samband.
    Detta är en klassisk mänsklig egenskap man med kritiskt tänkande kan undvika, men som utnyttjas friskt i t.ex. filmen om chemtrails du länkade.

  • teslakid

    Member
    2012-07-03 at 10:30

    En sak blir sanning när den funkar och inte går att motvevisa.
    Vad tv/media/politiker säger va det många år sedan ja tog som sanningar.

    Det finns folk som i hundra år har pratat om att det ekonomiska systemet idag är “fel”. Ron Paul är långt ifrån först och får mer och mer plats just för att bevis börjar bli så tydliga.
    Det är ingen nyhet att man inte kan leva över sinna tillgångar eller att välfärdstaten inte funkar i praktiken, vem som säger vad beror på vem man frågar.
    Har du inte läst om Mises ännu?!

    Problemet med spiralen är att det går åt mer energi till att lyfta upp vikten än man får ut sen. Annars funkar det säkert.

    Vattenkraft är ett sätt som redan finns där man använder gravitationen till att franställa el, fast man låter naturen lyfta vattnet och har på så sätt kopplat in sig på ett naturligt energiflöde (floden/ån).

    På ett sätt är det samma sak som Tesla försökte fast då till det energiflöde som konstant kommer från solen/rymden eller via den magnet jorden är.
    Läser du någon av Teslas egna böcker så går han in mer på det med skisser på expriment osv..

    Priset för att utveckla en evighetsmaskin är redan så högt så behövs knappast nån tävling.. Vilket företag som helst skulle utan att tvecka betala miljoner för att slippa alla energi kostnader idag.

    I jordens atmosfär når ett fallande objekt sin maxfart efter 70-80m.
    I absolut vakum är det en helt annan sak, såvida det inte finns någon friktion så kan de gå hur fort som hellst.

    Einsteins formel som förkortas E=mc2 förklarar allt det, vet dock inte om den gäller i absolut vakum (om nu det går att nå den nivån av vakum?)

    Kort sagt så förklarar den (bland annat) att ett objekt som om det ska röra sig i ljusets hastighet måste göra av med mer energi än vad som finns i dess samlade massa för att röra sig framåt.

  • cthullu

    Member
    2012-07-03 at 11:01

    @teslakid, ska man vara petig är det väl snarare då en sanning blir accepterad, men sann var den ju redan innan. :)

    (edit: hade en förklaring om kraft över tid och jämförelse med kraften och tiden att lyfta upp något vs gravitiationskraften över falltiden men det blir för hög nivå och kontraproduktivt)

  • teslakid

    Member
    2012-07-03 at 11:20

    Hehe jo de e sant :)

    Helt riktigt de andra också, blev lite smal i förklaringen bara när ja bara tänkte på hur fort något kan falla.

  • letsgo

    Member
    2012-07-03 at 14:45

    Det spelar ingen roll om ni tror på vätgas, gravitationskraftverk, budskap på stenmonument eller att vetenskapliga tester visar att det finns hälsofarliga ämnen i livsmedel som råttor får tumörer av.. Eller chemtrails heller..

    För tro det eller ej så är det största skandalen i Sveriges historiia , ooch folk tror inte det händer än 10 år efter att det började sprayas.. Och stora skandaler hålls inte hemliga för alltid utan sanningen kommer alltid fram, sanningen om gravitation kommer fram också så fort energidiktatturen är borta och folk förstår hur enkelt dom kan skapa egen el..

    Ni väljer väl själva hur mycket bevis ni vill se och förstå, internet är stället där allt kommer ut i ljuset, Wikileaks ett exempel cannabis ett annat, jag sa till mig själv -nu drar jag på mig dykarhjälmen och drar ner på alla korruptionshärvors djup och försöker ta reda på sanningen, jag har cannabisen som skyyddar min hjärna från överhettning det stod i Illustrerad Vetenskap haha..

    Jag har alltid trott lite på att “sanningen kommer sätta dig fri” och sånna där saker, och det stämmer väl säkert på oss människor i samhället och som individer också..

    Men visst känner jag mig lite fast i ett land som verkligen inte verkar bry sig om att flygplanen sprayar långa sträck över huvudet, det är inga contrails för man ser contrailsen brevid på vanliga plan lixom haha, ja det är inget bevis att ta en bild och säga att det är gift, men en bild är bevis för att det sprayas och en film är ännu mer beevis.. Sen vad spåren innehåller är ganska orelevant egentligen för det ska väl ändå inte hända utan att folket vet om nånting, det bör väl ses som brottsligt..

    Jag föreslår att vi diskuterar trovärdigheten om vissa varnar oss för en attack på våran hälsa genom flygplan-sprayningar som regeringar tvingats eller gått med på frivilligt.. Låt oss diskutera trovärdigheten i 10 år till medans vi kollar på sträcken över oss.. klart vi klarar 10 år till..

    Det finns ingen att fråga i allmänheten om spåren på himmlen, flygplatserna vet att dom ska lugna ner folk när folk ringer och frågar, då ska dom säga att det är contrails och går det inte ska dom säga att dom inte vet.. Enda vägen att få stopp på en sån sak är genom folket tror jag..

    Och snälla sluta säg att om det där var möjligt så skulle alla ha gratis elektrisitet för det är en missupfattning av verkligheten utan dess like, gratis el har alltid varit möjligt bara att vissa oljegubbar och energimljardärer arbetar för att förtrycka sån information, annars skulle inte vissa människor åka runt i bilar som åker på vätgas tex..
    Visst företagen skulle säkert vilja ha gratis el men vill dom sätta sig upp mot oljegubbarna och makteliten för att göra det, många gör det men långt ifrån alla, tillåmed en bilverkstad i USA som installerar vätgas-modifiering på folks bilar så dom kunde tanka bilarna med vatten istället för bensin.. Kom ner så fixar vi det sa han till tv-reportern för att locka kunderna..

    Jag menar bara att Ron Paul gör det trovärdigt och när jag skriver är det automatiskt foliehattsvarning även om det skulle vara ekonomin jag skrev om och Ron Paul aldrig sagt nått om det.. Och me internet verkar folk tro att det är bara dårar som är inne och hittar på, skulle det vara sannt allt det där på internet så skulle alla vetat om det och dom skulle pratat om det på tv… och så har det hänt olagligheter i tystnad i 30 år nu, att befolkningen i Sverige har sprayats från flygplanen antagligen av en regering från ett annat land, det är klart det är största skandalen i svensk historie utan tvekan..

    Ja just det jag har inte vart upp med flygplan själv och tagit testprover på sträcken så jag kan ju omöjligt veta med säkerhet att det är gifter, precis som ni inte kan säga att cannabis används av miljontals människor innan ni träffat alla dom människorna oh dokumenterat det själva att det är sanningen.. Så det kan man ju säga men jag litar helldre på dom som säger att dom skickat provtagningar på ämnena i sträcken ocg fått tillbaka resultatet, för dom har absolut inge anledning att ljuga om nånting som dom vill ha svar på om miljontals andra människor också..

    Hur djupt vill man dyka är väl frågan, jag dök till botten och ramla till botten spirituellt när jag förstod att folk måste höra det på tv för att det ska toolkas som sanning, 10 år senare folk vet fortfarande inte om nånting varken om kriget mot droger, chemtrails eller gravitation som energikälla, vätgas..

    Utomjordingar då är det nått du tycker man ska ha bevis för att tro på?

    För mig känns det som en självklarhet men jag kan tro att om man vill se bevis först innan man kan tro på nånting så skulle man fortfarande tro att vi är ensamma om att vara intelligenta i hela universum..
    Krig och allting handlar väl mycket om det också att människor inte vet om att utmomjordingar existerar , så länge vi inte tror på utomjordingar så kan vi kriga mot varandra, när vi förstår att utomjordingar existerar så kommer vi känna oss tryggast med människor oavsett färg eller ursprungsland och krig blir omöjliga mellan människoraser..

    Det som var sttörande i filmen “ditt livs viktigaste info” var att dom sa att år 2025 kontrolerar dom vädret , Usas regering.. När dom sa det så tänkte man , jahapp dags å sitta på händerna igen det är inte förän 2025 dom ska vara klara med sitt projekt så vi har all tid i världen.. Och hur sjukt är det att sitta på häänderna och inte göra nånting när flygplan åker och sprayar aluminium-damm i atmosfären, det är långt ifrån normalt..

    Om det stod på text-tv att luftvägs-sjukdommar har ökat lavinartat så är det väl självklart att det finns en anledning till att människor blir sjuka i Sverige.. men såklart kan vi diskutera trovärdigheten istället och tro att det inte finns nåågra onda människor för vi är svenskar, näääädå dom skulle aldrig spraya från flygplanen jag är nog en foliehatt ändå, klart dom inte sprayar, det är vattenångor säkert, inget att bry sig om, dom sa det nog inte folket för att folket kanske skulle tro att det skulle regna om dom spraya vatten i atmosfären, det är nog bara därför dom inte berätta nått för allmänheten när dom sprayat oss i 10 år, inget att oroa oss över..

    om jag börjar oroa mig igen så ringer jag en flygplats så får dom lugna ner mig och säga att det är kondensspår , så jag kan tryggt sluta tänka då och andas djupt när jag ser spåren..

    Närå det som ploppar upp i mitt huvud när jag ser flygplan spraya det är att jag börjar klura på en plan för att få stopp på det…

    10 år senare så har jag kommit på en plan som jag tror är enda vägen, att informera folket..

    Men visst börjar jag inse att det är bara att lägga ner det finns inte tillräckligt med folk för att starta mitt projekt ens , flashback bannar mig och andra människor hoppar in för att casha in på en hemsida men samtidigt ignorera projektets grund som var att informera folket som inte hittat information om cannabis på internet än..

    Jobbigt..

  • letsgo

    Member
    2012-07-03 at 23:33

    i USA har man haft public hearings om att förbjuda chemtrails som besprutas i atmosfären där i 7-8 år..
    Tillåmed en kille som tog med sig en burk med ämnena som hittats i chemtrails..

    Wow en kille i Public hearing pratar om flour är gift och energihemligheter gör att vi fortfarande använder olja när det redan finns lösningar på att skapa energi gratis.. På ett public hearing om chemtrails.

    Public Hearing On Proposal To Ban Geoengineering (chemtrails), Suffolk County, NY.wmv http://www.youtube.com/watch?v=L2-pnggXseo

    BARIUM ,ALUMINUM OXCIDE,STRONTIUM 90 AND URANIUM 238 ARE BEING SPRAYED ON US VIA CHEMTRAILS http://www.youtube.com/watch?v=i1al8VrXJEQ&feature=related

    Och här har dom sprayat i 10 år, märkvärt att notera att dom sprayat längre i Sverige än USA , och antagligen för att svenskar håller tyst och klagar inte på nånting även om dom blir skadade från massvaccinering eller sprayade från luften.. :(

    Jag försökte dock hitta den public hearing där man såg rädslan från han som skulle besvara folkets frågor om chemtrails, man såg att den killen förstod att det han ska försvara är ett brott som får Hitler att verka mesig.. Han skakade på rösten och visste knappt hur han skulle besvara frågorna, rädd var han, för folket eller att råka säga för mycket..

    Jobbigt..

  • letsgo

    Member
    2012-07-03 at 23:55
    Teslakid wrote:
    Ett stenmonument är inte mer bevis för något än vad en bok är.
    Men tror man det är det nog dax att ta reda på hur man blir en av dom 500 miljonerna..

    Helt sjukt att jag fick lov att förtränga att du ens skrev det där..
    Om vi håller tyst extra mycket medans folk blir sjuka så kanske vi får bli en av dom 500 miljonerna som eliten vill spara för att kunna kontrolera dom enklare i den globala diktaturen, ja det är en bra idée Tesla..
    Vi får hålla tummarna att dom missar alla vi känner och familjen när dom sprayar, tysnad är viktig nu Tesla.. Tysnad är viktig för överlevnad när man är utsatt för attack på stor skala, protester skulle aldrig hjälpa ändåså, allt är inte så enkelt som du säger, pluss att vi vet inte vad spaysträcken innehåller så klart tysnad är vägen vi bör gå.. Låt oss kriga för överlevnad genom tysnad och passivitet kryddat med lite ignorans och brist på empati för andra..

    Jag skulle vilja säga att med allvarliga varningar som det finns med chemtrails så tycker inte jag att det är sånna varningar som bör ignoreras, skall nått ignoreras kunde det vara oallvarliga varningar istället som lag på cyckelhjälm tex eller förbud mot cannabisrökning..

  • teslakid

    Member
    2012-07-04 at 05:31

    Varför tar du åt dig så jävligt av allt?

    Har flera gånger försökte förklara att ja mycket av det du nämner förekommer MEN att bevisen för dom är bristande. Har inte förneckat en enda gång att det finns, utan fortfarande bara pekat på att det du säger är bevis, är inga bevis i sig utan något helt annat.

    Contrails ser olika ut beroende på vilken höjd dom ligger på, det i sig är inget bevis för chemitrails.
    Har inte sagt att dom garanterat inte sprayar, bara att det du säger som bevis inte håller som bevis. Förstår du skillnaden? Filmer eller kort eller enstaka privata mätningar från USA där vi inte har koll på alla andra lokala variabler håller inte som bevis.
    Man ska självklart fortsätta fråga om man undrar och aldrig helt lita på vad den som skulle tjäna på en lögn säger, men det finns ändå gränser.
    Ja har jobbat på platser med mycket partiklar i luften, på kvällen hostar man svart slämm, det gör ja inte annars och det är dom nivåerna man måste upp i för att det ska bli skadligt.
    Vill man få folk sjuka är de lättare att subventionera snabbmat och cigg än att flyga runt med flygplan och spruta ut massa skit.

    Tror inte för 5 öre på att någon elit ska välja ut 500 miljoner och döda alla andra. Har du läst allt de ja skrivit borde du förstått det. Systemet är påväg att implodera av sig själv och när det gör det uppstår ett kaos och risken för krig blir väldigt hög = man bör veta hur man sätter sig och sina nära i säkerhet, det va det ja menade och inget annat.
    Det är i mina ögon något helt naturligt som kommer som en följd till att vi levt över våra tillgångar under lång tid, att en elit sitter vid rodret och/eller har byggt skiten och/eller tjänar stora summor på systemets fall är en helt annan sak och enligt min tro beror det endast på att dom har högre utbildning om hur världen egentligen funkar än den strora massan som tror staten eller någon annan högre makt ska fixa allt.

    Förresten har du inte svarat på frågan om du läst om Mises änu?

    Ja har provat mycket av det du pratar om i fri energi, men det funka inte när ja byggde grejerna så försöker via erfarenhet förklara varför dina ideer inte funkar som du tror och att det är svårare än du tror.

    Man lär sig ju i skolan hur man skapar en elektrisk ström med en stav magnet och en ledare, kolla i valfri leksaks affär så finns det små expriment kitt där man bygger en simpel 1-fas generator.

    När ja va liten för ca 20år sedan nu fick ja en låda som hette “lilla elektrikern” men olika expriment man kunde göra.

    Det är ingen magi, men när man handskas med många hundra eller tusen amper så blir konsekvenserna av ett fel så höga så därför krävs licens för att jobba med det och kostnaden blir högre när saker blir mycket större och ska tåla dom högre påfrestningarna.

Page 8 of 19

The discussion ‘Svenska coffe-shops före 2013?’ is closed to new replies.

Start of Discussion
0 of 0 replies June 2018
Now