Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Sjukstugan ! HJÄLP ! (300 frön i belöning)

  • reaper

    Member
    2008-03-15 at 16:15

    What I would like to know is how many DL you water them and how often.
    Use just 1 DL of water every second day when they are that small.
    When they get bigger and you see that there are no colour variations
    on the leafs, advance to 2 DL of water every second day.

    The soil looks very waterish. Also I would like to know which
    strain you are using ?

    Oh … and also… put them in bigger pots right away. Like 3-4 liter
    pots. This way the plant can survive much more water incase of
    overwatering it. What kind of pot did u use for the plant that survived
    for a while … ;) ?

    cheerio

  • reaper

    Member
    2008-03-18 at 12:52

    Påminner om samma problem som jag har med mina:(

  • reaper

    Member
    2008-03-18 at 17:07

    Hej!

    Jag är inte ute efter dina frön hehe..man jag kan hjälpa dig..
    det ser ut helt enkelt som att dom har fått sig ett “N” problem my amigo..

    Keep it green bro…………

  • reaper

    Member
    2008-03-24 at 12:38

    Hur går det, har du fått utrustning till nytt ställe?
    man tycker det borde växt till sig på nästan en månad nu.

    Håll oss uppdaterade!

    O bätsa lycko önskningar på det :pleased:

  • lagens_brutna_arm

    Member
    2008-04-07 at 20:31

    Hur går det? Dags för en update anser jag! 🙄

  • reaper

    Member
    2008-04-10 at 11:47

    Haloj!
    Jo nu har jag gjort diversa andra tester men dck inte på ett annat ställe, lär nog bli av i veckan om inte redan idag att det exprimentent påbörjas.

    Jag gjorde ett test för att se om det ehlt enkelt varit för blöt jord jag använt mig av så jag gjorde som så att jag tog 1 kruka men jord som jag vattna allt jag kunde. Tog sedan 2 krukor med torr jord och blandade ihop de 3 jordarna och fick altså en jord som var 1/3 vattnad och känder fuktig och ideal för planter. Jag planterade ner frön i 3 test krukor med den jorden och satte sedan krukorna i ett lite växthus där luftfuktigheten varit mellan 60-80%.

    Se och beskåda hur dom ser ut :/

    Bladsptsen vill peka uppåt medans bladsidorna vill vika sig neråt somtidigt som hela bladen ser ut att ha för lite vatten (har jorden inte)

    Avstånd/setup

  • mortal

    Member
    2008-04-11 at 16:54

    Dem ser ju fortfarande ut att lida av samma problem. :(

    Ju mer du testar andra saker, ju mer övertygad är jag om att det är partiklar i din luft som gör det besvärligt för dig.

  • reaper

    Member
    2008-04-20 at 13:33

    Först och främst, Det här verkar ju helt sjukt och jag förstår att du är ultraless alltså. Har läst igenom tråden nu och håller dock med vissa att du kanske ska testa hos en vän som inte bor på samma ställe som dig.
    Ta med dig exakt den utrustning som du använder just nu och gör precis som du gjort hemma. På så sätt kan man ju testa en form av utslutsmedoden. (Ta med ditt vatten också) Alltså, rubbet.
    Hoppas verkligen det löser sig för dig snarast innan frustrationen knäcker dig.

    Lycka till.

    Pennywise

  • reaper

    Member
    2008-04-22 at 11:49

    Skulle det inte kunna vara Mangan/Magnesium brist? Har för mig att bladen börjar gulna i venerna då… 🙄

  • reaper

    Member
    2008-04-25 at 14:35

    Update..
    Det ÄR belysningen eller luften som det är fel på, vilket återstår att testa men jag är säker på att det är nått av dom :)

  • mortal

    Member
    2008-04-25 at 15:49

    Det LÄR inte vara beslysningen.. dem skall inte må dåligt av förlite ljus så tidigt…

    :P

    Coolt iallafall att du kommit så långt att du tror det är det ena eller andra… Lär vara det andra…

    Som du själv vet funkar: HPS, MH, Lågenergi, HPL, osv osv…

    Har man förmycket så bränns dem och förlite så sträcks dem.. Inget som skall ge dem symtomen du har…

    Lycka till.

  • reaper

    Member
    2008-04-25 at 17:23

    satt mest i tankarna på i fall de inte får “rätt” ljus fast om de nu är en growbuls så ska dom få exakt rätt ljus :/

    Låt säg att det verkligen är luften som är boven i dramat. Vad ska jag ha för filter? Aktivt kolfilter är det renaste man kan tänka sig men det har 2 nackdelar, dyrt och hämmar luftflödet.
    Vad är steget före det? vad för fyp av filter? Filtret bör vara relativt stort så att plocka dammfilter från damsugar påsar och pussla ihop är inte en lösning ;)

  • mortal

    Member
    2008-04-25 at 17:35

    Finns väl att köpa hepafilter osv som man klipper till själv kanske?

    jag hade ändå kört med kolfilter.. kanske ditt gamla funkar om du har ett?

    Du kanske kan bygga ett själv? BUSLÄTT

    tänk dig en fyrkantig träram i valfri storlek bör vara 1-2cm “tjock”.

    få fast tex hönsnät eller finare på hela ena yttersidan. sätt in något poröst filtrerande tex vaddtyg. fyll upp till kanten med aktivtkol och lägg över vaddtyg och sedan hönsnät. (eller en plåt med massa småfina hål)

    Då har du ett filter som skall ta upp det mesta av alla partiklar som är på väg in, och det bästa är att du kan ju forma det precis som du vill. fyrkantig, avlång, som ett L, en running.. ja vad som. för en billig peng. du bör komma under 100:- och sedan kostar det inte många tior att byta kol när det nu skulle kunna tänkas behövas(skulle tro många många månader)

  • reaper

    Member
    2008-04-26 at 05:41

    hmm, ja kanske. Den lilla extra bonus man får med kolfilter på insuget är att det dämpar ljusutsläppet.

  • mortal

    Member
    2008-05-07 at 09:06

    Hur går det med dina små liv? Nyfiken…

Page 6 of 8

Log in to reply.