Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Sjukstugan ! HJÄLP ! (300 frön i belöning)

  • doktor_knark

    Member
    2008-08-22 at 02:57

    Lurigt problem det där. Min första teori var stratifiering, men den höll inte. Hög temp och för mycket vatten, men den höll inte riktigt.

    Jag har en teori som också handlar om luften. Det finns förhöjda halter eten och etenlika molekyler (acetylen, etan, propen osv.), det påminner lite om effekten det har. Cannabis kan vara känsliga för eten (vet inte om så är fallet) vilket kan förklara varför andra plantor klarar sig. Är det på det viset att förhöjda halter av dessa gaser i luften, vilket inte är omöjligt i närheten av en gruva, så är det inget du kan göra något åt.

    Det är dock bara en teori. Skulle den vara sann så betyder det dock inte att det är farligt för däggdjur att andas luften.

  • reaper

    Member
    2008-08-22 at 18:17

    Nu lägger jag ner det här…

  • reaper

    Member
    2008-11-17 at 23:15

    Jaha hur slutar denna historia?

  • bluntman

    Member
    2008-11-19 at 00:50

    @JOF wrote:

    Som stonehead skriver, vissa plast sorter avger en skadlig gas vid högre temperaturer.
    Såg på ena bilden att du har “plast väggar”, om du vet att denna plast inte är ditt problem så strunta i detta men om du inte testat, gör det.

    Min spontana tanke när jag såg bilderna!

    Bluntman

  • reaper

    Member
    2009-01-05 at 07:39

    På dessa bilder: p1010009py0, zoomadin8 ,p1010004aj8 ,mixavbladxm9

    Tycker jag det ser ut som något så simpelt som övervattning i samband med för mycket blås rakt på plantorna,
    haft samma problem själv och löser du enkel genom att låta bli o vattna varje dag låta jorden torka till lite
    och rikta dina fläktar emellan eller mot en vägg eller varför inte rikta rakt uppåt mot din lampa.. De är iaf vad jag tror

  • reaper

    Member
    2009-01-14 at 17:10

    Brukar du prata med dom? eller har du nån mäsk står o puttrar i bakgrunden, om inte annat testa det :P

  • Phanthan

    Member
    2009-01-19 at 06:57

    Nu har jag inte läst hela tråden, men i alla fall..

    Har du ett grow tent? Tyckte det såg ut som det på någon bild.
    Jag läste nämligen för ett tag sedan att en speciell modell förstörde plantorna, det var tydligen något skit i plasten på insidan av tältet.

    Vilken modell har då, ifall du nu har ett grow tent?

    mvh

  • gringo

    Member
    2009-01-19 at 14:09

    har själv använt mig av dom tälten utan motgång, och dom funkar superb.
    enligt vissa verkade det va omöjligt

    däremot är ju vissa strains mer känsliga än andra osv

  • reaper

    Member
    2009-01-21 at 11:54

    Vad du har (hadde?) är Fusarium. För att bli av med det måste du ta bort odlingen o sanera. Googla Fusarium oxysporus så fattar du snart. Ett tips för saneringen är kyla Fusarium är en svamp, den tål ca -7celsius. Kyla är nog enda sättet att få ihjäl alla sporer. Fusarium kan man få via fröna,
    mediet eller t.o.m från t.ex tobak.

  • reaper

    Member
    2009-01-22 at 06:20

    varför bumba en tråd som är död? trådskaparen har inte skrivit nått sen i maj -08.. men ni vet väl att bumpar man döda trådar så kommer dom att jaga en resten av livet! 😯

Page 8 of 8

Log in to reply.