Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Sjukstugan ! HJÄLP ! (300 frön i belöning)

  • reaper

    Member
    2008-05-09 at 08:38

    En sak är säkert, i de dära jävla skåpet växer de inte som tänk. Så fort jag satta in dem så avtog växten direkt, det var som att de bara blev paralyserade, lite lite växer de men nånting är extremt dåligt. Bladen har börjar blekna och är nu ljusgröna, inte den dära mörka härliga färgen. Bladen är dessutom mycket smalare samt stamman är mycketklenare.

    Jag funderar ifall det är skåpet i sig som produserar nån giftig gas för bäbisara när ventilationen är av på natten. Jag ska ta och göra ett försök med småbäbisar så långt ifrån skåpet fast på samma plats och verkligen se ifall det är skåpet

  • Mayor-Quimby

    Member
    2008-05-09 at 13:16

    Fy fan lider me dej nu, har du inte fått ut problemet än. De löser sig nog!!

  • bone

    Member
    2008-05-09 at 13:28

    Varför har du ventilationen av på natten?
    Testa med den igång.

    Mvh / Benet

  • Nightfrost

    Member
    2008-05-10 at 17:10

    Sherlia, ja tror att jag hade samma problem som du

    tills jag löste mitt på et ganksa enklet sätt. beor på var du bor också
    men jak om på det at mitt vatten hade äckligt hög kalkhalt. ja vattnade som man skulle allt funkade bra tills dom började må skit :/ ja köpte mig Jord ph testare
    ojoj sa jag .. satan ph9 funkar inte. s¨ja köpte mig en vatten ph ner sättare vid namn PH. balans från bauhous en kort till 2 liter vatten problemet löst…

    med andra ord tror jag att ditt problem ligger i vattnet.. att det är där skon klämmer kan ja fel .. men alltid värt ett försök

    MVH Night

  • atos

    Member
    2008-05-11 at 00:46

    Säkert ett långskott. Men hur påverkar Radon cannabis? Om du skulle bo i ett radonhus t.ex.

  • snuskovic

    Member
    2008-05-21 at 10:44

    Har du provat att vegga utanför skåpet en längre tid?

    Vegga med LE utanför skåpet och kolla om problemen uppkommer även då. Eller flytta hela kittet till ett annat skåp och kör på

    Har du alltid haft den där blomman där inne? Det kanske är den… :D

    Lycka till
    /Snuskovic

  • drbengele

    Member
    2008-05-21 at 12:28

    Anners kan du ju pröva Hydro, där är det mycket enklare att mäta näringen till dina plantor, Ebb & Flod är ett billigt och bra alternativ då, en setup går inte på mer än max 400kr, med tankte på att du tom funderade på att ge bort frön värda 1000-tals kronor så borde väll priset inte va några problem, det dyraste är dock näringen till hydro, men när du väl köpt det så varar det ett ganska bra tag..

    MVH,
    Dr. Bengele

  • reaper

    Member
    2008-06-02 at 13:33

    Hur har det gått…?

  • ganjanils

    Member
    2008-06-04 at 20:13

    Åk till en trädgårdsaffär där dom har en massa planter som dom sjäva odlar och fråga om du får 5 liter vatten me dig hem och testa på dina små liv.

    Hoppas ja får frön!!! :P

  • reaper

    Member
    2008-06-06 at 14:42

    Updejt updejt.
    Jag måste ha samma problem som dig.
    Mina beter sig exakt likadant. :/ otroligt frustrerande när man gått och handlat odlingsgrejer för nästan 8 loppor.

  • felicia

    Member
    2008-06-06 at 16:17

    ni kanske är grannar!!?? 😆

  • reaper

    Member
    2008-06-06 at 16:54

    @felicia wrote:

    ni kanske är grannar!!?? 😆

    Haha nä han bodde vid en gruva eller något om jag inte missminner mig?!
    Jag bor iofs också mitt i ett bygge typ.
    verkar vara ogrodbar mark. Så jävla ledsamt och frustrerande. 😈

  • reaper

    Member
    2008-08-06 at 10:08

    Hej !!
    Såg för ett tag sedan en tråd som varnade för HYDRO HUT , symptomen är samma som ni beskriver och beror på tillvärkningsfel . Vid värme och/el ljus utsöndras en gas som är skadlig för växter ????
    Mvh

  • jof

    Member
    2008-08-06 at 12:01

    Som stonehead skriver, vissa plast sorter avger en skadlig gas vid högre temperaturer.
    Såg på ena bilden att du har “plast väggar”, om du vet att denna plast inte är ditt problem så strunta i detta men om du inte testat, gör det.

  • reaper

    Member
    2008-08-06 at 21:54

    Tror inte det handlar om dålig luft då han har andra plantor som överlever. Låter nästan som att du älskar ihjäl dem med för mkt näring, men samtidigt så har du ju testat att köra utan på kaktusjord så. Jag har ett lite mer “galet” förslag. Jag vette fan hur mkt du kommer ta det till hjärtat men som du själv sa, du har testat “allt”.
    Jag läste att det ska finnas “energikanaler” i varje rum, dessa energikanaler kan växterna känna av och i fel energipol dör de oavsett vad du gör (jag vill tillägga att jag inte tror på detta fullhjärtat men jag har en del mistankar om att det kan fungera av egen erfarenhet). Testa flytta odlingen till en plats där andra växter stormtrivs och ha den under samma förhållanden som den växten. Testa detta och kör på vanlig såjord med kranvatten och använd solen som ljuskälla till att börja med och se om samma sak händer. I värsta fall kan du kalla mig en flumhippie, och om det fungerar har jag 300 frön :P.

Page 7 of 8

Log in to reply.