Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Sjukstugan ! HJÄLP ! (300 frön i belöning)

  • reaper

    Member
    2008-02-25 at 22:55

    Det finns mycket jag inte förstår.

    Men jag tycker att det citatet är det mest troliga hittils och att sherlia borde försöka vidta åtgärder mot in-luften istället för pilla med PH, järntillskott osv.

    Vet inte om just kol-filter in skulle hjälpa, men bättre filter in än det nuvarande behövs uppenbarligen.
    Om det är det som är problemet, vilket jag tror

  • weasel

    Member
    2008-02-26 at 00:34

    @chillum wrote:

    @friggs wrote:

    @mortal wrote:

    Ni alla som ger förslag efter förslag på järn, zink brist eller förgiftning.

    Har ni tänkt på att det är nya plantor vi snackar om? Personen som har problem har kört med ny jord i alla dess olika fabrikat, har provat olika sorters vatten. Håller ni själv på och trixxar på dessa sätt för att få igång era plantor? Skulle inte tro de.

    Som jag skrev så uppstår ofta brister på grund av att mikronäringen blockeras. Det spelar alltså ingen roll hur mycket mikronäring man häller på rötterna för plantan kan ändå inte ta upp det. Detta är vanligt när just små plantor har problem och vanligtvis pga att vattnet exempelvis har fel pH.

    Om det nu dammar runt en massa mineraldamm så kan detta vara problemet, dvs dammet innehåller exempelvis järn så är det risk att plantan tar upp denna järn och i och med detta blockerar upptaget av magnesium, och på så sätt uppstår magnesiumbrist. Förstår du nu vad vi snackar om?

    Att det skulle vara dammen i luften låter långsökt.

    En bra tumregel är att hålla det så enkelt som möjligt. Lite vatten, bra jord , en kruka, frisk luft och en MH. Inget mer behövs egentligen under vegfasen.

  • reaper

    Member
    2008-02-26 at 00:50

    Järn tillskott är bestält och dessutom en ny såjord. Vi får se om det hjälper.

  • tokuno

    Member
    2008-02-26 at 01:43

    Få verkligen hoppas att du får ordning på plantorna nu Sherlia, GLHF!

  • mortal

    Member
    2008-02-26 at 08:40

    Varför tror du bara på Bone?
    Vi ärmassor av folk som säger luften nu… Hur skulle det va att prova sätta ett frö utanför detta område, det är ju gratis att prova och förmodligen det som felet är.

    Det är rena tramset att man skall behöva tillföra järn, eller höja sänka ph osv osv… Du vet ju själv att ett frö klarar sig på vanlig jord och vanligt kranvatten.

  • grodden

    Member
    2008-02-26 at 10:48

    Nu har vi väl föreslagit nästan allt, utom:
    Radon?

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Radon

  • reaper

    Member
    2008-02-26 at 11:32

    @grodden wrote:

    Nu har vi väl föreslagit nästan allt, utom:
    Radon?

    Radon? :D

  • reaper

    Member
    2008-02-28 at 00:07

    Min teori är fröerna är alla samma sort som du har 1000 stycken ut av ?.
    Om så är fallet vart kommer dom ifrån strain med mera. Tänkte mera på generna om det är så att du bara testat den sorten.
    Om så är fallet testa någon annan sort du kan få några fröer ut av mig å testa då.
    Ha det.

  • lagens_brutna_arm

    Member
    2008-02-28 at 00:34

    Andra har ju odlat hans frön med gott resultat så knappast…

    Radon? Nä skulle inte tro det… Radon är en radioaktiv gas som sönderfallar och avger alfastrålning. Utan att vara expert på kärnkemi kan jag säga att det är föga troligt att detta skulle kunna vara strålskador… 😆 Visst kan hus idag ha halter som är skadliga för människor men knappast för växter.. Och skulle det där vara strålskador så kan det knappast vara naturligt förekommende radon utan från nån kraftig strålkälla som är på flykt undan den italienska maffian.. Och då är det betydligt mer farligt för dig än för plantorna….

    Nä, jag kan inte komma med några ideer om vad dina problem skulle kunna härstamma ifrån.. Finns det malmpartiklar i luften skulle dessa kanske kunna lösas upp till metalljoner på fuktiga blad som sedan tas upp genom klyvöppningrna och hindrar viktiga funktioner hos plantorna.. Det troligaste tycker jag det låter som iaf… Hoppas det löser sig!

    Ta med alla dina odlingssaker till nån kompis långt därifrån och gör ett nytt försök hos honom/henne. Är det samma problem då borde det ju vara partiklar i luften…

    Lycka till!

    MVH// LBA

  • mayor-quimby

    Member
    2008-02-28 at 01:18

    Sluta upp med näringen. Dom små behöver ingen mer näring på flaska.. Jag ser överallt hur många ger näring till sånna små nyfödda och sen lägger ut på sjukstugan och undrar över felet. Det fin i jorden, de är ju jord. Jag kör ingen näring under vegg, i blom så tar jag 1/8 vad det står på flaskan… 1/4 så bränner jag dom. Power Full Skit

    Har du inte använt näring så ignoera detta och försök inte med det. Kanske näring på den stora de kan jag inte utala mej om.

    Killen har ju koll på ph så de är ju inte felet. 😆 😆

  • groddarn

    Member
    2008-02-28 at 06:28

    @friggs wrote:

    Om det nu dammar runt en massa mineraldamm så kan detta vara problemet, dvs dammet innehåller exempelvis järn så är det risk att plantan tar upp denna järn och i och med detta blockerar upptaget av magnesium, och på så sätt uppstår magnesiumbrist. Förstår du nu vad vi snackar om?

    Som jag tidigare nämnt var det precis det som hände mig, fast i mitt fall var det Kadmium som var boven i dramat. Sätter mina pengar på luftföroreningar.

  • reaper

    Member
    2008-02-28 at 17:38

    Allright, jag ska försöka fixa ett annat utrymme så får vi se hur det kan funka.

  • lagens_brutna_arm

    Member
    2008-02-28 at 18:15

    Ta då med all odlingsutrustning inklusive vatten och vattna typ hälften av plantorna med ditt vatten för att om det går bra kunna utesluta vattnet också! 😉

  • juckmuck

    Member
    2008-03-10 at 10:25

    hejsan! jag använder svartmylla och det funkar prima och ph är perfa hela tiden :) det har jag lagt i efter fröet grott

  • reaper

    Member
    2008-03-13 at 13:39

    Jag är inte någon auktoritet, men känns inte klädnaden av väggarna lite väl blanka? Om aluminum- folie är för blankt på den “blanka” sidan, så borde detdär också vara det kan man tycka. Jag läste iof. att du hade vita väggar, men det ser inte så vitt ut om man tittar på dina bilder…

    Bara en fundering…

    lycka till

Page 5 of 8

Log in to reply.