Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken DSD & Blueberry, 200W CFL, 12/12 från frö *SKÖRDAT*

  • frilansaren

    Member
    2011-05-01 at 04:42

    Här kan du se hur det ser ut i det olika stadierna,
    ClasOlsson säljer en lupp för ~100kr.

    -lance

  • chillare

    Member
    2011-05-01 at 07:37

    Övertygad om att hon vill stå ett gäng veckor till..
    Min donna vill aldrig bli klar men hon blir bara tjockare o tjockare så jag e glad,lutar mig tillbaka,futtar en banan o tänker”fan vad bra det blir”.

    In i dimman.

  • nisse_hult

    Member
    2011-05-01 at 07:47

    Jag har en lupp på 30ggr men tycker det ändå är svårt att urskilja. Har beställt en med 60 till 100ggr förstorning. Hoppas den kommer denna veckan som kommer nu…

    Jag har Macroläge på min digitalkamera men jag tror inte att det fungerar att zooma när det läget är aktiverat tyvärr.

    Har även försökt att sätta luppen framför digitalkameran men det vill inte fungera till det bättre :/

    Att hon bara blir fetare å fetare gör absolut inget. Då det är min första odling så vill jag inte missa skördedatumet så jag frågar hellre för mycket just nu :) När mina Blueberrys blir klara så har jag nog lärt mig ;)

    OM jag inte hinner få min nya lupp/microskop, är det lagom att skörda när någon trikom har börjat byta färg till “Amber” eller rödbrun eller vad det betyder ;)

  • chillare

    Member
    2011-05-02 at 17:03

    Om jag va dig skulle jag vänta,är helt ny på botaniker yrket sj men har läst o läst för att begripa mig på denna otroligt roliga hobby.
    Vet inte vad jag har för donna men tippar på ren sativa då hon säkert blommat över 3 månader,flesta Trichomer är grummliga men inte mer än.
    Veggat henne ordentligt med fläkt o allt men nu är hon en enda stor bud så nu pallar inte stammen bära vikten men jag är så glad så =)

    Ta det lungt,hon kommer knappast gå över tiden för att du väntar en vecka på nya luppen ;-)

    Peace.

  • nisse_hult

    Member
    2011-05-02 at 17:17

    @Chillare wrote:

    Om jag va dig skulle jag vänta,är helt ny på botaniker yrket sj men har läst o läst för att begripa mig på denna otroligt roliga hobby.
    Vet inte vad jag har för donna men tippar på ren sativa då hon säkert blommat över 3 månader,flesta Trichomer är grummliga men inte mer än.
    Veggat henne ordentligt med fläkt o allt men nu är hon en enda stor bud så nu pallar inte stammen bära vikten men jag är så glad så =)

    Ta det lungt,hon kommer knappast gå över tiden för att du väntar en vecka på nya luppen ;-)

    Peace.

    Hehe, får hoppas att du har rätt där! ;) Det är ju vanligt att man går över tiden upp till 2 veckor (annat sammanhang dock), hehe

    Vill väldigt gärna bli av med DSD plantan också då jag behöver utrymmet till mina blåbär =)

    Kan även nämna att idag möttes jag av att 2 av dem största nedre bladen har börjat gulna och det måste väl ändå betyda att det är bra =)

  • attila

    Member
    2011-05-02 at 17:32

    Enligt min erfarehet får man lägga till 1-2 veckor på blomperioden och att plantorna blir långa kan jag skriva under på mina super lemon haze tripplade sin långd i blom. om du vill ha smala plantor så ställ in fler i tältet mina white rhino ska ju vara buskiga men med 5 plantor i mitt lilla tält så blir dom ganska smala. :D

  • nisse_hult

    Member
    2011-05-10 at 13:17

    Dag 69

    Nu har det börjat röra på sig och på Fredag(Dag 72) tänker jag faktiskt skörda min DSD. Har tyvärr inga bilder på trikomerna men dem flesta är mjölkiga och några här å var är bärnstensgula(Amber).
    Budsen längst ner har något mer genomskinliga men det skiter jag i… Vill ju inte bli helt bäng och är ingen “van rökare” så det lär nog bli bra för mig ändå.

    Dag 72 från sådd, 12/12 direkt från Frö måste väl ändå anses som snabbt?

    Min Blueberry hane som brukar få stå på balkongen/fönsterbrädan har än så länge bara haft 1 pollensäck öppen men jag har lyckats pollinera en av Blueberry honorna lite, väldigt lite iaf… Alltid nått. Hoppas på mer pollen!! Går lite långsamt för honom :/

  • brettcoxxx

    Member
    2011-05-10 at 16:52

    Grattis till bra projekt. Körde själv en omgång DSD och du kommer inte bli besviken.

    Well done

  • nisse_hult

    Member
    2011-05-10 at 17:43

    Tack! Tror inte jag blir det faktiskt, speciellt då det är första plantan som kommer till skörd :)
    Har försökt att hålla plantorna små, små krukor, 12/12 från frö osv. Är glad om jag bara får ut 5gram men på nått sätt känns det som att det blir nästan det dubbla.

    Ev. så blir skörden på Söndag istället för Fredag då bilen måste lagas också.

    Återkommer självklart med bilder på när det hänger på tork samt torkad vikt innan kurering.

  • nisse_hult

    Member
    2011-05-11 at 14:34

    Skall försöka skörda redan imorgon, börjar bli många bärnstensfärgade trikomer nu och vill ju inte bli helt bäng =)

    Vattnade henne rejält med bara vatten igår, går det ändå bra att skörda imorgon tror ni?

    Här kommer 3st bilder.

    Nästan hela plantan:

    Bild på den stora toppen:

    Bild på en annan bud:

  • cthullu

    Member
    2011-05-11 at 14:40

    klart att det går. allt knåpande sista veckan eller två handlar om att få det att smaka så bra som möjligt. Är du inte så himla noga med det så kan du skörda direkt.

  • nisse_hult

    Member
    2011-05-11 at 15:04

    Fasen va bra. Kvaliten på det jag fått/köpt tidigare är säkert inte den bästa och min egna odling borde ändå bli bättre och inte utspädd med annan skit osv så det blir nog ett lyft för mig själv ändå vill jag tro =)

    Då tar jag och skördar henne imorgon, skall även bli skönt att få mer plats för mina andra honor.

    En annan fråga jag har… Lyckades göra den ena honan “gravid” på en del pistiller på 3 olika buds. Om jag vill göra röka av henne också så kan jag bara ta dem andra budsen som inte har fröer eller kan jag även ta lite plock från budsen som får fröer också?

  • lord_irie

    Member
    2011-05-11 at 15:10

    ser riktigt nice ut det där, skönt att få lite nice gräs till det varma vädret :)
    Du kan defernitivt röka buds med frön i, Allra helst plocka ut fröna först av två anledningar:
    1- sjysst att ha lite frön att plocka fram när det är dags för nästa odling, eller vad man nu vill ha de till
    2- Om man röker ett frö så kan det ibland smälla till och om man då är beng och röker (brukar jag iaf.) Hoppa till när det händer åt andras glädje :D

  • markus004

    Member
    2011-05-11 at 15:19

    @Lord_Irie wrote:

    2- Om man röker ett frö så kan det ibland smälla till och om man då är beng och röker (brukar jag iaf.) Hoppa till när det händer åt andras glädje :D

    hahaha, det där känner man igen :D

    förövrigt ser det nice ut :) skördetiden bestämmer du helt enkelt själv, men dom ser ju helt klart rökvänliga som dom är nu ;)

  • nisse_hult

    Member
    2011-05-11 at 15:21

    @Lord_Irie wrote:

    ser riktigt nice ut det där, skönt att få lite nice gräs till det varma vädret :)
    Du kan defernitivt röka buds med frön i, Allra helst plocka ut fröna först av två anledningar:
    1- sjysst att ha lite frön att plocka fram när det är dags för nästa odling, eller vad man nu vill ha de till
    2- Om man röker ett frö så kan det ibland smälla till och om man då är beng och röker (brukar jag iaf.) Hoppa till när det händer åt andras glädje :D

    Om man tar tiden för frömognad osv, tar det ungefär lika lång tid för fröna att bli klara som “vanliga” budsen? Isåfall är det ju absolut inga problem att pilla bort fröerna först.

Page 7 of 11

Log in to reply.