Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken DSD & Blueberry, 200W CFL, 12/12 från frö *SKÖRDAT*

  • nisse_hult

    Member
    2011-06-20 at 17:53

    @Fritz wrote:

    Tjusigt, Nisse! :D

    Budsen ser riktigt sockriga och hårda ut! :D
    Slår vad om att det där kommer sitta fint sen när det är torkat och kurerat! :P

    Tack! Ja, kan ge en liten update/beskrivning… Bättre bilder kommer!!

    Budsen är verkligen sockriga och härligt klibbiga och luktar helt jäkla underbart!! Lite mindre skörd än mot DSD men tror att dessa kommer bli mycket bättre.

    Skördade den som hade alla “bananerna” först… Gud va mycket bananer det gömde sig inne i budsen! Synd att jag skall på semester annars hade jag haft andra damer som kunde tagit dess pollen och fått femmade fröer :/

    Har ett annat åttagande att göra just nu men efter det så kommer jag skörda dem buds som inte bär fröer… Detta kommer självklart också ske ikväll.

    En sak tycker jag e lite lustig faktiskt. Man ser det blå/lila i budsen beroende på i vilket ljus man tittar i. Väldigt fräckt faktiskt.

    Många bilder kommer……….

  • nisse_hult

    Member
    2011-06-20 at 19:41

    Nu kommer snart bilderna…. Nu är allt klart förutom själva fröskörden!

    Bilderna håller på att laddas upp……………………..

    Edit:

    Här kommer bilderna, dem är några stycken :-)
    Dem är egentligen i en viss ordning men fick sedan byta kamera pga batteriet tog slut så därför hamnar dem lite i ordning men hoppas det inte gör er något.


























  • swegreen

    Member
    2011-06-21 at 12:39

    Ser riktigt lovande ut =D

  • puffovich

    Member
    2011-06-21 at 14:29

    Sommaren är räddad ;)

  • nisse_hult

    Member
    2011-06-23 at 10:12

    Hehe, ja det är den verkligen =)

    Har börjat gå igenom budsen och försöker ta bort alla “bananerna” men dem är så många att det kommer ta lång tid, hehe

    Är det skadligt att få i sig pollen om man röker det med budsen?

    Hittade även lite “bonus fröer”. Var inte beredd att få fröer där jag inte vart å pollinerat. Inte så många men ändå lite roligt å få lite fröer ;)
    Dem gröna fröerna bör ju inte gro men dem ljusa, finns det chans att dem fungerar eller skall jag kassera dem direkt?

    Ser ut som att jag får odla Blueberry resten av livet, haha
    Synd att man köpte på sig så mycket andra fröer… Får väl göra en testodling av varje sort innan jag odlar mina egna fröer.

  • fundamentalist

    Member
    2011-06-23 at 20:58

    många gånger jag har fått ljusa frön från dvs fröbanker och det har aldrig varit några problem att gro dom :)
    har dock märkt att de första 1-2 bladsättningarna kan ibland vara freaks på ljusare frön men det men det e ju knappast något som syns senare i veg så jag skulle sparat dom :)
    vilka sockersöta buds!

  • nisse_hult

    Member
    2011-06-24 at 08:58

    Det var ganska så trevligt att höra. Masserar budsen lite försiktigt varje dag allteftersom dem torkar. Är redan upp i en mängd som gör att jag kan köra några odlingar till.
    Synd att jag var så otålig med fröskörden men det var även på lite förändrade förhållanden att jag ville avsluta det så snart som möjligt. Dock inget nagativt som hänt. Skulle bli glad om jag ens bara fick 20 frön det skulle hålla igång odlingen länge nog :)

    MÅNGA fröer är väldigt ljusa och några enstaka gröna samt en hel del mörka.

    Igår lade jag 5 olika fröer(färgmässigt) i ett glas med vatten men bara 3st hade sjunkit varav 1 mörk och 2 ljusa men dock inga groddar!
    Så nu lade jag dem med pappersmetoden istället. Vill bara försöka se hur grobarheten verkar vara…


  • cthullu

    Member
    2011-06-26 at 10:58

    Grobarheten brukar vara starkt missvisande på helt nyskördade frön, det är en skyddsmekanism så att t.ex. inte alla frön ska börja gro innan de ens ramlat tillmarken varje gång det regnar….

    Förvara dem torrt en period innan du gör en grobarhetstest.

  • nisse_hult

    Member
    2011-06-27 at 17:09

    Får ta dina ord! Tröttnade på dem som låg i vattnet osv men lät 1st ligga kvar… Idag börjades den kläckas… Hehe

    Torrt å svalt, dem ligger just nu i en lufttät burk med ris i, räcker detta eller vill dem ha ny luft hela tiden?

    Tack igen cthullu! Visste inte/tänkte inte ens på den biten. Man lär sig nått hela tiden känns det som!

    Tack igen och för all hjälp, hade bara haft 1 överlevande av 3 utan dig!

    För dem som vill veta vikten så blev det strax över 40g i torkad vikt, vet inte exakt för jag delade med mig lite innan uppvägningen =)

    + en del frön :)

    Hade jag inte tagit fröer av övre delen av plantan så hade det ju blett mer. Men det blir ca 20g per planta och det får jag väl säga är helt OK för 200W CFL samt 12/12 från frö.

    Gör en ny odling om 4 veckor och antingen kör jag på mer Blueberry’s eller så tar jag Durbantopia X av Bob Jarl… Då blir det även nytt odlingsutrymme…

  • drugsarewrong

    Member
    2011-06-27 at 18:30

    Fröna trivs kanon så länge det är torrt och svalt. Frön har inte någon nytta av syre, det som spelar roll är fukt och en gynnsam temperatur. Hade varit lite tråkigt om fröna under jorden vantrivdes då dem inte får syre, i naturen skulle de ligga under is och snö och skräp en hel säsong. :D

    Lite ris (om man vill vara säker) samt svalt och mörkt är kanon.

    Grattis till både skörd och frön :)

  • poppen

    Member
    2011-06-27 at 19:47

    stort grattis till skörden!

  • nisse_hult

    Member
    2011-06-29 at 15:24

    Tack tack!

    Om 4 veckor skall odlingen återupptas igen och kommer göra så att jag kommer köra mina egna fröer (Blueberry). Kommer köra olika krukstorlekar för att dokumentera hurvida krukstorleken påverkar.

    1st 6.5 liters
    2st 3.6 liters
    1st 2 liters

    Så kommer det troligen bli så får vi se sedan om det får plats mer eller inte men tror nog ändå att 4st är optimalt.

    Passade på att införskaffa Easy Rollers för att slippa ha en hylla att flytta hela tiden =)

    Här kommer även en Sneek Peek preview på odlingsutrymmet som jag håller på att bearbeta.

  • nisse_hult

    Member
    2011-07-21 at 16:34

    Är på semester på annan ort och passade på att njuta av min egen blueberry. Förutom ett skönt kroppsrus (lagom) så blev jag riktigt skrattig. Garvade åt det mesta. Ibland skattade jag så mycket att jag började gråta! Hade väldigt svårt att hejda skrattet.
    Det var aldrig långt till skratt. Ett lyckligt rus helt enkelt!

    Frugan tyckte att jag var löjlig å barnslig och det är ett jättebra omdömme :-)

  • acman

    Member
    2011-07-21 at 18:08

    Nu blev jag inspirerad, jag måste testa mina egna blåbär nu. Det är min första skörd av den sorten och hoppas på samma rus som du fick. Grattis!

Page 11 of 11

Log in to reply.