Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken DSD & Blueberry, 200W CFL, 12/12 från frö *SKÖRDAT*

  • nisse_hult

    Member
    2011-06-04 at 09:05

    Update Dag 66.

    Inga bilder för det skiljer ju inte så mycket på dem i detta stadiet…

    Dem stora förändringarna är att den honan som mår väldigt dåligt kanske börjar må bättre tack vare häxdoktorn Chtullu. Stort tack till honom som hjälpt mig i Sjukstugan.
    Även en stor förändring på just henne är att hon har börjat producera MÅNGA gula bananer. Bild finns i Cannabis forumet!
    Tyvärr var/är det inte så lätt att pilla loss bananerna och samla dess pollen :/
    Fan va lessen jag är att jag inte har en yngre hona som kan bära dess femmade fröer… Men får väl leva med det =)

    Den andra honan som jag pollinerat för hand mår bra men dem små små löven i budsen som är pollinerade börjar dö ut nu. Riktigt TUNGA buds är det också för jag måste binda UPP henne för annars så lutar hon som det lutande tornet i Pisa :) Hoppas få några fröer iaf.
    Den 3e honan är den som mår bäst och har mest trikomer. Förutser att hon är klar om 1-2 veckor.

    Den pollinerade honan, hur klipper jag bäst av dem opollinerade budsen för att låta fröerna få mogna? Klipper jag av budsen så nära man kan eller skall man klippa hela grenen?

  • puffovich

    Member
    2011-06-04 at 13:52

    Kul att de går bra för blåbären! Har du provrökt DSD än? :)

  • nisse_hult

    Member
    2011-06-04 at 18:44

    @puffovich wrote:

    Kul att de går bra för blåbären! Har du provrökt DSD än? :)

    Ja, det har verkligen vart en utmaning med Blueberryn gentemot DSD.

    Ja, provrökt DSD, just sitter jag “halvt” stenad av den. Har väldigt nära till fnittret (själv).
    Första gången vart för ca 2 veckor sedan och tog enbart 0.2g. Den var riktigt god och len men blev bara berusad typ.

    Nu idag blev det 0.6g delat med frugan. Tyvärr hade spliffen legat 2 veckor i skafferiet så den var inte direkt god att röka. Också så är jag full så den riktiga effekten kan jag inte riktigt svara på =) Seg i skallen så det blir över kan jag lova…

  • nisse_hult

    Member
    2011-06-06 at 15:05

    Dag 68

    Gör en liten bildupdate då det var ett tag sedan ;)

    Första bilden är en bild på banan/bananer som har uppstått vid en jättestress. Dessa skall man tydligen kunna göra Femmade fröer av. Väldigt svåra att pilla av dessa å samla upp pollen så jag kommer skippa det helt. Har ändå fröer så det räcker =)
    Lider av STOR näringsbrist som förhoppningsvis saktat in nu, troligen det som har stressat henne att utveckla bananerna. Dem sitter överallt, jätte många.

    Nästa bild är en bild på honan som bär fröer, på bilden syns det att detta fröet snart är klart. Många fler är på gång självklart…

    Här är 3st bilder på toppen av alla 3 honorna samt en liten gruppbild.



    Jag spår att dem har ca 2 veckor kvar på sig som max förutom kvinnan med fröerna, hon har väl troligen 3 veckor kvar?

  • nisse_hult

    Member
    2011-06-17 at 17:29

    Dag 79

    Nu är det verkligen dags att skörda.
    Imorgon skördar jag den ena helt som man skall. Den andra tar jag bara halva plantan(budsen) för resten har fröer så den plantan får leva sålänge den kan.
    Den 3e är inte klar pga näringsproblem/stress så hon ligger lite efter…
    Återkommer imorgon med bilder osv.

  • h

    Member
    2011-06-17 at 17:51

    Ojojoj.
    Detta ska bli intressant!
    Dokumentera väl är du så snäll, blir så mycket intressantare läsning då! :)

  • nicken89

    Member
    2011-06-17 at 21:03

    Ojojoj vad fet nummer 2 blev! Riktigt fin och detaljerad odlingsguide måste jag även gratulera dig för!

    Hoppas Blueberryn smakar gott!

  • nisse_hult

    Member
    2011-06-18 at 05:40

    @Hövdingen wrote:

    Ojojoj.
    Detta ska bli intressant!
    Dokumentera väl är du så snäll, blir så mycket intressantare läsning då! :)

    Jag skall göra vad jag kan och kommer ihåg! Gillar att dokumentera men minnet mitt är inte det bästa alla dagar.

    @nicken89: Tack. Hoppas det också.

    Innan jag sätter mig och påbörjar den delvisa skördningen så har jag påbörjat sätta ihop mitt nya odlingsutrymme :) När bakstycket skall på så tar jag en längre paus och skördar.

    Må väl och uppdatering sker senare idag :)

  • chronide

    Member
    2011-06-18 at 10:44

    Inväntar bilder på fina blåbärsbuds nu! Du får ge oss en grundlig rökrapport när dagarna drar sig mot smokeytime!

    Fan va nice odling. Gz man! :D

    – C

  • drugsarewrong

    Member
    2011-06-18 at 14:00

    Ett tips om det ännu är någorlunda kalla nätter där du bor (här har det varit lite småkallt 2-3 nätter i rad) så kan du ställa ut plantorna på tex. altan eller en balkong för att de ska bli sådär härligt purpur/blå.

    Detta fungerar riktigt bra när man närmar sig den normala skördetiden i svenskt klimat, alltså närmare augusti-oktober då graderna blir ganska låga under nätterna. Jag blommade tex. klart 8 st dieselryders förra året som alla blev ganska blålila mot slutet när de fick stå 2 veckor på en balkong. Under den perioden blev de tidigare gröna blommorna snabbt färggranna. Jag brukar ha detta i åtanke om jag kör några lila/blå strains.

    Ser bra ut i alla fall! :)

  • nisse_hult

    Member
    2011-06-18 at 18:51

    @DAW: Har det någon inverkan på smak & potens genom att göra så eller är det “bara” färgen? :)

    Nu har jag skördat den första av de 3 damerna…. Blev helt ok skörd ändå.

    Vet inte vad som hände men inget med dokumentationen gick bra alls! Fattar ingenting. Hade framme massa saker som syntes på bilderna som namn, pass osv osv osv… Idiot!! Därför är bilderna lite modifierade.
    Även så blev bildkvalitén rikigt jäkla illa trots en bra digitalkamera!!
    Kanske beror på att jag är trött å helt slutkörd, inte vet jag…

    Ber om ursäkt för den dåliga dokumentationen.

    LOVAR att bättra mig inför nästkommande delarna…

    Men dock så har jag 2st till att skörda så det kommer mer!

    Hela veckan har vart min fiende känns det som.

    Är det någon som kan svara på hur jag skall skörda min ena dam som också bär fröer?? Skall jag klippa av budsen så tätt intill dem jag kan eller skall jag ta hela grenen eller hur skall jag göra? Fröerna får sitta tills plantan dör nämnligen…

    Här kommer iaf några få dåliga bilder…








  • drugsarewrong

    Member
    2011-06-19 at 02:53

    Färgen påverkar endast utseendet så vitt jag vet. Första plantan ser inte dum ut :)

  • cthullu

    Member
    2011-06-19 at 08:58

    Ser mumsiga ut :P , symd på skärpan i bilderna.
    Tänkte bara höra om du blev nöjd och fortsatte med näringskuren jag gav i sjukstugan?

  • nisse_hult

    Member
    2011-06-20 at 15:15

    @cthullu wrote:

    Ser mumsiga ut :P , symd på skärpan i bilderna.
    Tänkte bara höra om du blev nöjd och fortsatte med näringskuren jag gav i sjukstugan?

    Tack. Ja, väldigt synd. Blev liksom jäkligt förbannad på mig själv för att ALLT gick åt pipan med dokumentationen.

    Ja, dunderkuren forstsatte och jag utökade den till ALLA plantorna och dem blev inte värre förutom så som det skall bli när plantan börjar gå mot sitt slut =)
    Ett stort tack till häxdoktorn som gjorde det möjligt att ens få någon skörd att tala om!

    Mer dokumentation kommer nog ikväll, tror jag tänker skörda resten nu. Tittade till mina kvinnor och tror dem är redo.
    Kollade extra mycket på trikomerna och nu blev jag RIKTIGT förvånad!
    Hon som står och producerar fröer har OCKSÅ börjat få någon enstaka “banan” här å var!
    Jag som trodde dessa var “ovanliga” att få på naturlig väg??
    Varför kommer dem fram alls?

    Många fröer är nu bruna och blottade så visst bör jag få ett tiotal fröer ;)

  • fritz

    Member
    2011-06-20 at 15:53

    Tjusigt, Nisse! :D

    Budsen ser riktigt sockriga och hårda ut! :D
    Slår vad om att det där kommer sitta fint sen när det är torkat och kurerat! :P

Page 10 of 11

Log in to reply.