Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken DSD & Blueberry, 200W CFL, 12/12 från frö *SKÖRDAT*

  • doctordoom

    Member
    2011-04-25 at 08:50

    Den stora som du ser bilder på är okänd, ingen vet! Fick 10st freebe “growzone mix” som troligen är AF och luktar väldigt lite. Tycker personligen med mina otränade ögon att bladen ser ut som en sativa! YEY ME!

    Bilderna är tagna med en nära väns super mega system kamera, resten är digital zoom :D Skulle gissa på att dom har 1-2 veckor kvar. Fortfarande rätt klara, när dom börjar byta färg till mjölk/brun så blir det nog att hugga ner!

    Lycka till med fläktfiltret, väldigt smidigt att använda om man vill bli av med lite odör och ljusläckor :)

    Hoppas på allt går prima för dig! Kommer själv upp med en gigantisk logg med över 600 bilder när den första är skördad (vilket är snart!)

    Idag går den under kod namnet “BBBOG – Big Badass Box Of Growing” :)

    ps. 1000e post! YEY

  • nisse_hult

    Member
    2011-04-25 at 08:59

    Ahh, lite roligt med en mix å inte veta vad det är man har men också jobbigt ibland? :)

    Hoppas dem fungerar som bra ljusfälla och även lukt. Kom på att man kan spraya dem med nått luktborttagarmedel eller annat för att sprida en annan doft i rummet :)

    Då förstår jag hur du kommer så “nära” med bilderna då… Hehe

    1-2 veckor… Då har jag runt 2 veckor iaf kvar. Då kan jag köra på med näringen i 1 vecka till iaf :D

    Å mina Blueberry växer väldigt konstigt tycker jag, finns ingen symetri på dem, hehe… Hanen står på balkongen varje dag och skall få ge mig en samling pollen så att jag kan skaffa mig egna fröer så man har framöver å slippa köpa…

    Ojoj, nu fick du mig intresserad iaf. Se till att skörda gött å upp med bilderna!

    PS. Grattis till din 1000e post ;)

  • nisse_hult

    Member
    2011-04-27 at 14:20

    Blueberry Dag 28 från plantering.

    Jösses vad dessa växer snabbt! Dem e redan höga. Alla grenar stäcker sig rätt upp å e rätt långa.
    Vet inte om Blueberry skall vara så men växer gör det iaf!

    Hoppas min hane hinner ikapp så att jag kan polliera en av damerna…

    Här är en bild, säg gärna vad ni tror/tycker om dem…

  • ajamfilps

    Member
    2011-04-27 at 14:30

    De ser ju jävligt bra ut :) Kör också blueberry inte hunnit lika långt som dig men de verkar som att dom växer på rätt fort ändå :)

    Ska följa ;) Lycka till de blir nog skit bra

  • nisse_hult

    Member
    2011-04-27 at 15:05

    Ahh trevligt! Hoppas det är en bra strain.

    Mätte dem nu precis och dem är alltså redan hela 44cm höga! Kan iofs bero på att dem har kortare blomtid än DSD… hoppas jag.

  • ajamfilps

    Member
    2011-04-27 at 15:22

    Aaa De blueberryt jag har rökt har varit riktigt dunder så bra röka blir de nog iaf :)

    Har inte mätt mina men de växer på rätt bra iaf :)
    https://swecan.org//viewtopic.php?t=73047

  • nisse_hult

    Member
    2011-04-28 at 13:26

    Alltså, detta är väldigt konstigt, eller kanske inte? Någon som vet??

    Från igår till idag, så har dem växt ca 10cm vardera??? Varje dag när jag kommer hem så står dem mot lampan!
    Dem e fan nästan lika långa/höga som min gamla DSD!

    Idag mäter dem hela 54-56cm höga!

    DSD = Dag 57 och Blueberry Dag 29

  • cthullu

    Member
    2011-04-28 at 15:23

    Det är ganska vanligt att plantor drar iväg ca 10 cm per dag under stretchperioden.

  • nisse_hult

    Member
    2011-04-28 at 16:16

    @cthullu wrote:

    Det är ganska vanligt att plantor drar iväg ca 10 cm per dag under stretchperioden.

    Det är så alltså? Det var ju iofs bra att få veta det. DSD’n växte som MAX 5cm per dag och nu är det över 10… Då får jag lugna ner mig lite så, finns ju 20cm till att växa på ;)
    Tack.

  • cthullu

    Member
    2011-04-28 at 16:21

    Vissa sorter stretchar våldsamt och vissa inte alls lika farligt.

    …en anledning att mer sativa dominerade strains kan vara riktigt besvärliga i trånga utrymmen…. ;)

  • nisse_hult

    Member
    2011-04-28 at 16:27

    @cthullu wrote:

    Vissa sorter stretchar våldsamt och vissa inte alls lika farligt.

    …en anledning att mer sativa dominerade strains kan vara riktigt besvärliga i trånga utrymmen…. ;)

    Ja, det var inte tänkt att odla sådana från början men jag rycktes bara med, med alla olika roliga strains.
    Först vart det tänkt att bara odla 1 gång och bara någon Lowrider eller dyligt men när lådan var klar så insåg att jag ville ha lite mer å annat och sedan ville jag ha bättre lampa så jag fick bygga om osv osv.

    Blir väl aldrig som man hade tänkt sig men det är helt OK.
    Annars får jag väl göra en våldsam LST å se vad som överlever ;)

  • nisse_hult

    Member
    2011-04-30 at 17:11

    Dag 59

    Nu är det väl ändå snart dags för skörd? ;) Pistillernas färg varierar en del mellan budsen.
    Trikomerna har jag fortfarande svårt att se skillnad på genomskinliga och mjölkiga tyvärr.
    Ang. ruset så vill jag ha mer uppåt osv. Helst inte så mycket “stenad”.

    Hur lång tid tror ni det är kvar? Behöver eran hjälp med bedömmandet där.





  • h

    Member
    2011-04-30 at 19:18

    Det är MYCKET svårt att avgöra med den förstoringen du har.
    jag skulle väntat en vecka till, men det gör du som du vill.

  • nisse_hult

    Member
    2011-04-30 at 19:39

    @Hövdingen wrote:

    Det är MYCKET svårt att avgöra med den förstoringen du har.
    jag skulle väntat en vecka till, men det gör du som du vill.

    Svårare när det är närmare bilder? Hur vill ni ha bilderna för att lättast avgöra?
    1 vecka vore nog ganska lagom iaf, bara så jag hinner sluta med näringen. Har läst mycket om att näringen strular till smaken osv.

  • h

    Member
    2011-04-30 at 21:59

    jag vet inte vad du har för kamera, men har du möjlighet till att ställa in “Macro”, sen zooma till max med objektivet (Dvs inte digital zoom (De flesta kameror brukar ha en indikator ifall de övergår till digital zoom)).
    Ett tips är att köpa en Lup, finns på de flesta diverse-handlar, som är minst 10x zoom.
    Sätt bara Lup’en mot objektivet, VIPS så har du ett hemmagjort Macroobjektiv.
    Detta skulle hjälpa till både oss och dig själv för att se nyansen på tricomerna.

    p.s. Menade inte att det är bilder som är för nära, utan menade mer att dom inte är nära nog. :)

Page 6 of 11

Log in to reply.