• dr-snuggles

    Member
    2003-02-22 at 19:39

    Efter demonstrationen kan man elda upp Nils-maskerna, bara för att poängtera vilket as det var.

  • reaper

    Member
    2003-02-23 at 22:17

    aja, man kanske inte ska komplicera det så mycket. Det viktigaste är ju att det kommer folk, sen får väl alla göra som dom vill. Men det är ju trevligt med idéer.

  • catrine

    Member
    2003-02-25 at 14:02

    vem skulle organisera en full on demonstration i sverige om inte swecan gor det? ingen, tror jag… NI ar swecan, NI ar dom enda i sverige som ar tillrackligt organiserade att anordna en demo: det blir ingen demo om NI inte styr upp en.

    jag tror att det allra smartaste vore att halla en valdigt begransad demo pa 4e maj, fantasier om en massa manniskor, tuffa djs som spelar och ett demonstrationstag genom staden leder ingenstans. den typen av arrangemang kraver pengar, kontakter och en valdigt stark organisation (alltsa inte anonyma skribenter pa ett internetforum).

    forsok att anordna ngt mindre, och strunta i sjalva marchen eftersom det lar vara extremt svart att genomfora. i ar borde ni koncentrera er pa att samlas pa allman plats i staderna och lara kanna varandra pa riktigt och knyta kontakter, bade med andra skribenter pa swecan och annat folk som delar vart intresse. skriv manga nya flygblad och dela ut och satt pa ett kassettband med peter tosh och lar kanna varandra.

    det har ar helt sjukt, men sverige kan aldrig forsta att det inte ar ngt fel pa oss forens dom VET att vi finns. och sverige har ingen aning om att en cannabisbrukare som inte ar sjuk, korkad eller kommer att borja injicera overhuvudtaget EXISTERAR. sverige tror att vi som havdar att vi som har full kontroll over vart cannabisbruk ar lurade knarkare som “kommer att trilla dit forr eller senare”. det ar det enda dom vet, for det ar det enda dom lart sig.

    vi maste KOMMA UT snart, att arrangera en cannabis day-picnic i parken den 4e maj skulle vara ett enormt framsteg. (ett enormt mkt storre framsted an att bara snacka om det iaf.) aven om ni bara ar 10 personer som delar ut flygblad, och aven om ni bara nar fram till 5 personer utanfor den gruppen sa ar det anda ett fantastiskt och banbrytande arrangemang.

    vi behover inte ringa till tidningarna eller nyheterna for att saga vad ni ska gora, men om dom skulle dyka upp sa far man vara beradd pa att bli fotograferad: att maskera sig ar inget alternativ, da kan man lika garna stanna hemma. vad vi maste visa ar att vi inte behover maskera oss.

  • reaper

    Member
    2003-02-25 at 17:46

    Det är ju bara ett “litet” problem med att poliser faktiskt får testa folk som de tror e pårökta, det blir lätt lite problem med arbete å så… :?: så vad ska man göra? och en olaglig aktion tar dem ju gärna in….

  • friggs

    Member
    2003-02-25 at 17:49

    Frågan är om en picnic med tillhörande plakat verkligen är att betrakta som en aktion?

  • catrine

    Member
    2003-02-25 at 18:15

    @friggs wrote:

    Frågan är om en picnic med tillhörande plakat verkligen är att betrakta som en aktion?

    jag skulle saga att det raknas mer som an aktion an att sitta och vara besviken framfor sin dator pa 4e maj. realism nu: tror du att ngn kommer att ha mojlighet att styra upp en demonstration?

    och ps, det kan val aldrig vara olagligt att vara ett gang som delar ut papper till folk…?

  • tomster

    Member
    2003-02-25 at 19:27

    Angående problem med arbetsgivare etc så kan de bara ge dig sparken om du grovt åsidosätter dina arbetsuppgfiter, jag har pratat med en väldigt god vän som jobbar på ett fackförbund. Om det är ett beroende har de dessutom ett visst rehabiliteringsansvar, exakt vad det skulle innebära vet jag inte. Dessutom finns det inget som säger att din arbetsgivare får reda på att du åkt fast för innehav.

    Sen MÅSTE vi ju inte röka på… fast det är en vacker tanke: hundratals träffas i centrala Stockholm, alla har med sig varsin joint och tänder dem unisont. Då har polisen pappersarbete i ett par veckor.

    Men en picknick slår helt klart en massa snack, där har Catrine rätt. Ett knytkalas där alla tar med sig lite jox så det räcker till lite fler och så sitter man och softar. Fast en marsch är ju roligare kanske.

    //Tommie

    //Tommie

  • friggs

    Member
    2003-02-25 at 22:10

    @catrine wrote:

    @friggs wrote:

    Frågan är om en picnic med tillhörande plakat verkligen är att betrakta som en aktion?

    jag skulle saga att det raknas mer som an aktion an att sitta och vara besviken framfor sin dator pa 4e maj. realism nu: tror du att ngn kommer att ha mojlighet att styra upp en demonstration?

    och ps, det kan val aldrig vara olagligt att vara ett gang som delar ut papper till folk…?

    Funderar på om du missförstod mig catrine. Jag syftade till black adders inlägg om olaglig aktion. Jag gillar tanken på en picnic just därför att man på så sätt smiter undan från behovet av demonstrationstillstånd.

  • reaper

    Member
    2003-02-25 at 23:55

    Bra idé av Catrine, sikta på en picnic i första hand så kanske det växer till en march nästa år.. och året efter det kanske något riktigt stort.
    Bestäm plats och tid för picnicen NU så är första steget taget!

    Klockan 4:20 är ju givet (!), men vilket datum och var ?

  • reaper

    Member
    2003-02-26 at 05:46

    hahaha kl 4:20, det to 20 sec innan jag fatta 😆

    Det här med hur man ska se ut. Vi vill ju alla ge en så sann bild av oss cannabisrökare som möjligt eller hur? Då är ju det självklart för mig att vi ska gå som oss själva och inte klä ut oss för att dölja ansikte eller livsstil, gör vi det så godtar vi bara sammhällets inställning till oss “KNARKARE”.
    Jag blir så förbannad på sammhället när jag märker att gamla tanter ser helt livrädda ut när man möter dom när man är ute och går. Vill vi komma ut och visa vilka vi är ska vi inte skapa en ny fasad med “fina kläder” eller dyligt, vi ska visa upp oss själva som vi är OAVSETT hur vi är. Det är dags att släppa alla olika roller vi går runt i och bara vara oss själva.

    PS vart ska denna planerade tillställning ta plats ??? DS

    L8rs

  • tomster

    Member
    2003-02-26 at 08:14

    Personligen förstår jag inte det roliga i tidpunkten 4:20… så om nån kunde förklara så jag också skrattar så vore det fint.

    Jag håller med alla föregående talare om att det är viktigt att INTE låtsas vara något vi inte är i en eventuell demonstration / picnic. Hela poängen med att kämpa för att legalisera / avkriminalisera cannabis är just rätten att vara sig själv och rätten att avvika från normen.

    Är det någon som vet hur det fungerar med tillstånd för demonstrationer etc, måste man ha en förening eller vad?

    //Tommie

  • reaper

    Member
    2003-02-26 at 08:15

    @Festani wrote:

    Klockan 4:20 är ju givet (!), men vilket datum och var ?

    Ska vi gå klockan 4:20 endast pga av den internationella koden?
    Det är inte så mycket människor ute vid den tidpunkten!
    Datum, ja kan nån kom med ett rakt beskedd? Vart ska demon hålla`? Eller ska den hållas i olika delar av landet vid samma tidpunkt?

  • reaper

    Member
    2003-02-26 at 12:57

    jag hoppas på att nån ska hållas i gbg så att jag också kan delta

  • catrine

    Member
    2003-02-26 at 16:45

    friggs, saklart jag missuppfattade: forlat.

    kul att min ide gillas! :D

    det allra viktigaste ar att vi slutar skammas for vilka vi ar och vagar visa det samt att vi skapar ett natverk. efter vi gjort det kommer det vara mkt mkt lattare att organisera grejer.

  • pachipachihand

    Member
    2003-02-27 at 00:17

    @ALIS wrote:

    Jag blir så förbannad på sammhället när jag märker att gamla tanter ser helt livrädda ut när man möter dom när man är ute och går.

    Håller helt med!

Page 3 of 5

Log in to reply.