• Posted by dr-snuggles on 2003-02-20 at 15:58

    Det svåra med demonstrationer är ju att så länge det bara är några få som vill deltaga så kommer det i praktiken inte bli av. Tänk dig en demonstration med 10 pers….

    replied 21 years, 1 month ago 18 Members · 69 Replies
  • 69 Replies
  • reaper

    Member
    2003-02-20 at 16:30

    Hmm, tycker vi är lite lama i sverige.. tror dom flesta tänker som du Romsan och är rädda för att det vore pinsamt och därför rinner det ut i sanden. Det sjuka är ju att det är säkert tusentals som tänker så och inte bara 10 st… hoppas jag iaf. :)
    Det vore ju suveränt om vi kunde samarbeta med någon annan organisation, men vilken skulle det kunna vara?

  • dr-snuggles

    Member
    2003-02-20 at 16:35

    Cheech, jag menade inte att jag själv tycker så, utan att jag antar det är det som blir resultatet i slutändan. Men själv så skulle jag ju iaf vilja ha bekräftat att det är ett antal som är beredda att demonstrera för att jag själv skulle göra det. Härmed intygar jag att _jag_ är beredd att deltaga.

  • dr-snuggles

    Member
    2003-02-20 at 16:37

    Partiet Fria Listan poppar upp i huvudet. Vore jävligt skoj att få träffa Jean-Pierre Barda också. (han är väl med i styrelsen eller vad man nu ska kalla det).

  • dr-snuggles

    Member
    2003-02-20 at 17:32

    Jag skulle nog åtminstone ha keps och solglasögon.

  • reaper

    Member
    2003-02-20 at 19:39

    brown dwarf:
    Man blir inte paranoid av thc:et snarare av det faktum av att man lever i sverige (på väg att bli polis-stat) 😉
    Det är svårt att organisera en demonstration också med den anledningen av att vår ‘grupp’ är kriminaliserad & vi har ingen yttrandefrihet (i egentlig mening). Jag vet inte hur Norge gick till väga men det är väl någon internationell organisation som stödde deras demo.??
    Jag är med på att gå hursomhelst. Men som Romsan säger skulle det kännas jobbigt ifall man kommer dit å så har 75% bangat ur å man får stå där ensam. Det behövs ngn slags förladdning eller samling etc.

  • reaper

    Member
    2003-02-20 at 22:03

    Jag är forfarande på, och det är säkert många andra här på swecan men det krävs som sagt att någon tar tag i det och fixar ett datum så vi andra mer trötta bara behöver komma dit och visa oss…

  • reaper

    Member
    2003-02-20 at 22:20

    Vågar inte riskara att någon från jobbet ser mig…. :(

  • reaper

    Member
    2003-02-20 at 22:27

    Jag kommer nog ha rånarluva på mig eller nåt. Vill INTE bli sedd i tv..

    Om man har en lista som folk får skriva upp sig på så kan man ju se ungefär hur många som kommer.

  • fr

    Member
    2003-02-20 at 22:35

    @Uncle Sam wrote:

    Om man har en lista som folk får skriva upp sig på så kan man ju se ungefär hur många som kommer.

    Bra idé! Jag deltar gärna, med ett lite skylat ansikte.

  • reaper

    Member
    2003-02-20 at 22:42

    ok som det var skrivet förut så är det inte vidare smart att ha rånarluva eller liknande på sig eftersom det drar kopplingar till göteborg. alltså folk som förstör och kastar sten. och det vill ju ingen. så om man tvunget måste gömma ansiktet så kan man kanske ha på sig en rolig hatt eller mask. tillexempel ett stort majablad eller liknande 😉

  • reaper

    Member
    2003-02-21 at 00:25

    Nej, rånarluva ger nog för mycket assosiationer till aggressiva samhällsgrupper, vi weedrökare har ju verkligen inget med dem att göra.
    Men att ha en egenhändigt tillverkad mask i form av ett majjablad är en jättebra idé. Jag tror till och med att en sådan maskering kan ha en positiv effekt. Tänk er själva om ett helt demonstrationståg kommer där alla har ett stort majjablad för ansiktet .. en sådan demonstration kan nog få en hel del uppmärksamhet från media. Och allmänheten kanske börjar förstå hur vansinnigt det är att vi inte ens kan demonstrera utan maskering.

    En mycket bra idé!

  • reaper

    Member
    2003-02-21 at 01:06

    Man kanske skulle göra nåt med industrihampa också. Dekorera som med björk, eller kanske dela ut gratis jointar med hampa i. Jo, en majjamask skulle ju va coolt. En slang från skrevet kanske, i protest mot pissprov. :?

    i´m just saying

  • reaper

    Member
    2003-02-21 at 10:36

    Jag är med! Inget snack om saken. Fast det beror ganska på mycket på läget av demon!?
    Jag vet mer folk som vill vara med, det blir nog mer än tio personer, om man gör lite reklam för demon! Kanske 30 pers, :D

    Tror nmi yttrandefriheten gäller då? Eller kommer grisarna och slår in skallen på alla och släppar in dom på pisseprov!

  • fr

    Member
    2003-02-21 at 13:00

    @Uncle Sam wrote:

    Man kanske skulle göra nåt med industrihampa också. Dekorera som med björk, eller kanske dela ut gratis jointar med hampa i.

    Cannabis innehåller ju som bekant en mängd ämnen, rätta mig om jag har fel men jag tror att man i urinprov kollar efter flera av ämnena i cannabis? Alltså även om det är industrihampa man röker kan man få i sig ämnen som skulle ge positivt resultat på urinprov. Som sagt rätta mig gärna om jag har fel.

  • reaper

    Member
    2003-02-21 at 13:47

    @Goblim wrote:

    @Uncle Sam wrote:

    Man kanske skulle göra nåt med industrihampa också. Dekorera som med björk, eller kanske dela ut gratis jointar med hampa i.

    Cannabis innehåller ju som bekant en mängd ämnen, rätta mig om jag har fel men jag tror att man i urinprov kollar efter flera av ämnena i cannabis? Alltså även om det är industrihampa man röker kan man få i sig ämnen som skulle ge positivt resultat på urinprov. Som sagt rätta mig gärna om jag har fel.

    Ja, där tror jag du har fel. Detta är nog bara efter THC dom söker efter.
    Mängden THC i industrihampa är så svag att det aldrig skulle ge utslag.
    Runt 6 kilo industrihampa behöver rökas för att uppnå rus, säger myten! 🙄

Page 1 of 5

Log in to reply.