• raja-ram

    Member
    2003-03-19 at 18:38

    Behöver väl inte vara så tillkrånglat? Bestämma en tid och en plats, sen fixa några enkla affischer (t.ex. skriva ut med datorn om man har skrivare) som hängs upp lite överallt samtidigt som Swecan har annons på sidan. Kommer det folk så kommer det folk, och det gör det nog om det bara annonseras ut där stoners i allmänhet kan se det.

  • reaper

    Member
    2003-03-19 at 20:08

    jag hänger på !!! Säg bara var och när!

    PS: Jag gillar 1 maj förslaget

  • reaper

    Member
    2003-03-19 at 20:37

    3-5 Maj är det väll. Om det skulle bli en demostration så vore det bra om det sker samtidigt som tusentals människor demostrerar i andra länder.
    Chansen att komma med i media borde öka då i alla fall.

  • reaper

    Member
    2003-03-20 at 12:07

    Angående Swedish Cannabis Organisation borde vi nog fråga Swecan-crew om lov att använda deras namn!

    1 maj kan vi ju inte dema! Då är det ju kommunisternas dag, så då kommer det vara tusentals demosar och ingen kommer bry sig om oss!

  • fr

    Member
    2003-03-20 at 14:58

    Var inne och kollade på demonstrationerna vid plattan idag (demonstration mot krig). Det var verkligen mycket folk där. Synd att de inte demonstrerade för legalisering 😉

    Jag hoppas det kan bli av i maj eller något!

  • reaper

    Member
    2003-03-20 at 19:08

    Kan någon gå till ett sk. medborgarkontor och ta reda på hur man går till väga för att ordna en demonstration? Skulle göra det själv om jag bodde i Sverige, men… Kolla på din stads hemsida ifall du inte vet var kontoren finns.

    Posta hit ifall du gör det. Det skulle liksom vara första steget till en demo.

  • reaper

    Member
    2003-03-21 at 09:28

    @JeppisBoy wrote:

    Kan någon gå till ett sk. medborgarkontor och ta reda på hur man går till väga för att ordna en demonstration? Skulle göra det själv om jag bodde i Sverige, men… Kolla på din stads hemsida ifall du inte vet var kontoren finns.

    Posta hit ifall du gör det. Det skulle liksom vara första steget till en demo.

    Vart bor du? Lite för ung för att fixa med en hel demo, tror jag eller är jag bara för lat?

  • hr-sanders

    Member
    2003-03-21 at 14:46

    Jag tycker picknic idén är jättebra!
    Kan inte STHLM så bra men folk som demonstrerar där brukar väl samlas i kungsträdgården?
    5:e maj är en måndag. Skulle gissa att söndagen den 4:e maj passar bäst.

    Är jag i den kungliga hufvudstaden då så kommer jag och kikar in, delar ut flygblad & sånt.

    / Hr Sanders.

  • dr-snuggles

    Member
    2003-03-24 at 19:42

    Jag tycker att det vore väldigt bra om den här demonstrationen blev av. Varför inte basunera ut ett datum på framsidan och dessutom kanske höra med olika liberala förbund om ett samarbete? Då skulle intrycket av att det bara är gamla “knarkare” som demonstrerar försvagas.

Page 5 of 5

Log in to reply.