• reaper

    Member
    2003-02-27 at 08:56

    @tomster wrote:

    Personligen förstår jag inte det roliga i tidpunkten 4:20… så om nån kunde förklara så jag också skrattar så vore det fint.

    Förening är inte nödvändig, men dom kommer nog tvinga oss till det för att jävlas!
    4:20 är en internationell kod för marijuana ungefär!

  • reaper

    Member
    2003-02-27 at 11:46

    Hej.

    Jag håller fullständigt med catrine. Definitivt det vettigaste någon sagt hittills.

    forsok att anordna ngt mindre, och strunta i sjalva marchen eftersom det lar vara extremt svart att genomfora. i ar borde ni koncentrera er pa att samlas pa allman plats i staderna och lara kanna varandra pa riktigt och knyta kontakter, bade med andra skribenter pa swecan och annat folk som delar vart intresse. skriv manga nya flygblad och dela ut och satt pa ett kassettband med peter tosh och lar kanna varandra.

    det allra viktigaste ar att vi slutar skammas for vilka vi ar och vagar visa det samt att vi skapar ett natverk. efter vi gjort det kommer det vara mkt mkt lattare att organisera grejer.

    Huvudsaken är att NÅGOT görs. Gå och sätt er i en park el. annat mysigt ställe centralt i en stor stad och… häng med varandra.

    Sen till något annat…

    Som jag ser det (kanske inte är så insatt men…), är swecan nu främst ett bra odlingsforum. Vad sverige behöver är en organisation som driver på legalisering.

    Catrines förslag skulle kunna vara ett startskott för en sån förening. Här på forumet finns nog några som verkar vara färdiga att göra något för saken (behöver jag nämna namn?). Pallra er iväg till pic-nicen och träffa varandra. Börja hålla kontakt privat och ta reda på era rättigheter och skyldigheter och planera nästa års samling.

    Kort sagt: Vill ni ha nån j***a förändring till stånd får ni väl f*n ta och göra nåt!

    JeppisBoy

  • reaper

    Member
    2003-03-03 at 14:13

    Någon som har kommit på tid/plats/datum ännu?

    Jag ställer mer än gärna upp om det inte är för lång resväg. 😉

  • weedislife

    Member
    2003-03-03 at 15:10

    och lite slagord kanske inte skulle skada ………… ??

    Typ “Jag betalar skatt!! Schyman inte!!”
    “Den naturliga vägen”
    “Marijuanaoffer = 0”

    etc…. finns hur mycket som helst och komma på men det vore bra och slänga till ett par på några plakat också

  • upinsmoke

    Member
    2003-03-03 at 15:23

    16 & 17 April (UNGASS) & 4 Maj (Million Marijuana March)

    Det kommer även hållas en demonstration den 12 April i Wien, men anledning av FN-mötet.

  • reaper

    Member
    2003-03-04 at 09:48

    Göteborg vore ett bra ställe att hålla dit i tycker jag, men jag bor ju här i närheten också.
    Jag är ju för ung för att hålla i något sånt här.
    Men kan ingen starta en förening eller något liknande så vi kommer någon vart? Eller ska vi bara spåna om det i evigheter?

  • dytree

    Member
    2003-03-04 at 12:29

    @Gandhi wrote:

    Göteborg vore ett bra ställe att hålla dit i tycker jag, men jag bor ju här i närheten också.
    Jag är ju för ung för att hålla i något sånt här.
    Men kan ingen starta en förening eller något liknande så vi kommer någon vart? Eller ska vi bara spåna om det i evigheter?

    Jag tycker att vi ska starta en förening. Swedish Cannabis Organisation.

  • reaper

    Member
    2003-03-04 at 14:19

    Självklart skall vi skapa föreningar som arbetar inom swecan.
    Det här kan vara början till något riktigt, riktigt bra.
    Med swecan kan vi nu börja angripa svensk media på riktigt.
    Om vi nu kan organisera dom som sitter på forumen dvs.

  • raja-ram

    Member
    2003-03-04 at 17:56

    @radix wrote:

    Har alla missat att det viktiga datumet är 2003-04-20..?? 😆

    Fjärde Maj gäller det alltså.

    Jag är på förstås.. och kan nog dra med mig iaf fyra personer.

    Hur tusan får du 2003-04-20 till fjärde maj? :?

  • grandnastyb

    Member
    2003-03-06 at 13:49

    Han har sjysst gräs…?!

  • reaper

    Member
    2003-03-08 at 23:41

    En egen förening med fina medlemskort :D ….

    jag tycker att det låter väldigt mysigt att nån gång till sommaren softa i Gbg ett stort gäng och erbjuda flygblad. Så jag kommer… 8)

    Peace!!!

  • reaper

    Member
    2003-03-11 at 19:34

    OK. Största delen av Sverige bor väl i eller runt triangeln Stockholm – Göteborg – Malmö. Då skulle det väl vara mest logist att samlas i nån av dom städerna, eller i alla. Eller hur?

    Ni som bor i dom städerna, finns där några sjyssta parker?? Minns att någon nämnde kungsparken, tror den var i Malmö… Finns det några andra förslag?

    Datumet borde ju inte vara nåt problem… 3 maj är väl ett naturligt val. Då ordnas ju “million marijuana march” i över 100 andra städer. Fick nyligen mitt medlemsbrev från SKY (=finlands cannabisförening) med lite flyers om marchen i år. Temat är tydligen “STOP THE WAR!” ;)

    Nåja… tycker hur som helst det skulle vara kul om det skulle bli något i Sverige i år oxo. En picnic skulle vara jättebra!

  • reaper

    Member
    2003-03-19 at 10:21

    Peppisboy: Låter som en bra idé! Jag tycker det ska hållas i alla 3 storstäder! Fast hur många människor kommer joina?

  • reaper

    Member
    2003-03-19 at 16:21

    Har inte orkat läsa igenom alla inlägg för jag ska iväg nu.
    Men det handlar väll om demostrationen den 3-5 maj.

    När jag så på Pot-TV.com så visade dom reklam om det.

    Här har ni länken:
    http://www.cures-not-wars.org
    Där finns en lista på vilka städer det ska ske en demostration i och vem man ska ta kontakt med för mer information.
    Tydligen ska dom demostrera i de flesta länderna runt om i världen. Norge och Finland fast Sverige var inte med på den listan :(

  • reaper

    Member
    2003-03-19 at 16:50

    Tycker att det finns enormt mycket bra idéer här.
    Kommer absolut att delta i en aktion om en sådan blir av.
    Ut med mer info på övriga delar av hemsidan så får vi nog en större respons. En tråd i ett forum räcker nog inte riktigt.
    Vad sägs om framsidan.
    Namninsamling kommer nog att visa ett betydligt större deltagande än vad många tror, hoppas och tror iaf det.
    Vi måste sluta vara rädda för att visa vår ståndpunkt, som vi beter oss nu så är det inte konstigt att en stor del av svenska folket betraktar oss som en insnöad grupp pundare.
    Jag kommer iaf att delta omaskerad och klädd som jag brukar.
    Vi måste exponera vår situation som förtryckt folkgrupp (tycker jag att man kan kalla 100,000+ cannabisbrukare) och delge det svenska folket den information dom inte får i mainstream medierna.
    Säg tid och plats så kommer jag att vara där, tillsammans med alla jag kan få med mig.

Page 4 of 5

Log in to reply.