Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Tävling med Professional Grow, vinn en Gavita 600w Pro KIT!

  • dothemonkey

    Member
    2011-08-02 at 03:33

    Hade extremt gärna tävlat, men hade inga pengar till att starta odling, och inga pengar till LED eller vegg-lampa eller näring tiil varken vegg eller blom… Det siger lite,ville ju vara med o tävla xD

  • Nomiar

    Member
    2011-08-02 at 21:04

    Grattis till alla vinnare och tack till PG som hade den här fina och roliga tävlingen :)
    Hoppas på att vi kan ha mer sånt här på swecan, alltid roligt och intressant!

  • daffy

    Member
    2011-08-02 at 21:57

    Är det bara jag som märker hur PG på alla möjliga sätt och vis försöker mjölka till sig kunder? :P

  • Tazmanian

    Member
    2011-08-02 at 23:15

    Om du refererar till min signatur så näe.
    Den gjorde jag själv i ps, lite creds måste PG ju få tack vare sin tävling :)!

  • hexlax

    Member
    2011-08-03 at 00:23

    till att börja med.
    Grattis till vinnarna!

    Och sen vill jag säga.
    Jag tycker det är rätt lågt att försöka smutsa ner en tävling som nu ziad arrangerar.
    Och det säger faktiskt mer om er som personer än något annat.

    Sen undrar jag om inte du gränsar till regelbrott vardagsterrorist genom att publicera ett PM..jag låter det vara osagt.

    Och Daffy..gör inte alla som säljer något samma sak genom PR marknadsföring reklam etc etc kalla det vad du vill.

    Reklam är väl avsedd att Mjölka/locka till sig kunder?
    Sen om man väljer att gå på det eller inte är ju individuellt.

    Hur skulle det vara om alla growshops dunkade ut tävlingar till höger och vänster här..De som bidrar i tävlingarna och vinner går ju hem med priserna.

    jag ska ta det väldigt hypotetiskt.

    5 growshops med en tävling varannan månad är 6×5 anta att varje tävling har 3 vinnare första andra och tredje pris.
    6×5=30 x3=90
    Vi har 90 vinnare på ett år Och butiker som vinner kunder.
    Är inte det ett rätt bra ratio?

    90 personer FÅR något genom att bidra med något.
    Och även jag som inte bidragit tex i denna tävlingen får förmodligen också ut något av att titta på olika setuper.

    I slutändan ser jag faktisk mycket hellre tävlingar som genererar vinnare som ett sätt att göra reklam än reklam i sig.
    Jag kanske är naiv och jävligt ognällig dock.

    För att gå tillbaks ON Topic
    Grattis till er som vann!!
    Hade jag röstat så skulle laserapa varit med på min lista..sen gillar jag ju enkelt med.

  • kweed

    Member
    2011-08-03 at 01:46

    Ingen vidare kommentar.

  • Anonymous

    Guest
    2011-08-03 at 07:14

    @HexLax wrote:

    Sen undrar jag om inte du gränsar till regelbrott vardagsterrorist genom att publicera ett PM..jag låter det vara osagt.

    Måhända, tyvärr så fanns det inget annat sätt att styrka mitt påstående.
    Jag förstår att hoppfulla snickrar ihop banners & signaturer med länkar i desperation över gratis odlingsutrustning, här kommer en enkel guide i hur man vinner en sådan här tävling: (kanske något att klistra!?)

    Ämne: Professional Grow
    ambivalent

    Svar: 25
    Visningar: 1360
    Forum: Cannabisodling Skrivet: Ons Jul 06, 2011 9:59 am Rubrik: Re: Professional Grow
    Fick hem ett fint näringspaket jättesmidigt.
    Tycker Ziad ger ett extremt trevligt bemötande.
    Kommer beställa här nästa gång då Head-Nature inte alls varit hjälpsamma.

    Ämne: Tävling med Professional Grow, vinn en Gavita 600w Pro KIT!
    mrkomalo

    Svar: 63
    Visningar: 2606
    Forum: Bildbanken Skrivet: Fre Jul 22, 2011 1:31 am Rubrik: Re: Tävling med Professional Grow, vinn en Gavita 600w Pro
    Här kommer mitt bidrag, det är ett odlingsskåp jag byggt själv som står i garderoben. Boxen ovanför är fläkten i så lådan är ljudisolerad.
    Det mesta kommer från Professionalgrow.se utom …

  • doctordoom

    Member
    2011-08-03 at 07:33

    @vardagsterrorist wrote:

    Jag förstår att hoppfulla snickrar ihop banners & signaturer med länkar i desperation över gratis odlingsutrustning

    Förstår fortfarande inte vem som gjort fel? Folk vill ha saker gratis, gör lite PR och får lite utrustning? Känns som en helt naturlig process enligt mig, kan jämföras med att lämna ett omdöme på en app…

    Om det hade varit något jag kunde använda hade jag varit med. Hade första priset varit SSF4 (Super Street Fighter 4) hade jag lånat en system kamera och knäppt dom fetaste bilderna! Men eftersom jag inte har någon användning för utrustning hoppar jag hellre över så priserna går (förhoppningsvis) till någon som kan använda dom.

    <3 ProGrow annars, gick otroligt smidigt när han donerade näring till mig :)

    @Daffy wrote:

    Är det bara jag som märker hur PG på alla möjliga sätt och vis försöker mjölka till sig kunder? :P

    Det är lite så… ALLA företag och organisationer gör, eller är det något jag inte förstår? Han vill tjäna pengar genom att sälja utrustning till folk som vill odla, lite som coca cola company vill tjäna pengar på törstiga som gillar (otroliga mängder) socker.

    Tycker Bill borde glida in med piskan, attityden är inte direkt givande eller tacksam….

    Hoppas det blir priser som jag kan använda nästa tävling så får du se på lite feta bilder Ziad ;)

  • ssch

    Member
    2011-08-03 at 08:11

    Grattis till vinnarna =))

  • ambivalent

    Member
    2011-08-03 at 08:20

    I det här fallet förstår jag alla synpunkter, men att raisa hell för en sådan här sak övergår ändå mitt förstånd. Jag vet vad jag skrev i PG:s tråd och jag menade allt! PG har varit extremt tillmötesgående. Jag vet att samma situation som jag upplevde med Head-nature (där jag skulle betala frakten för 16kg retur när dem gjort fel. Efter att de insett det fick jag endast tillbaka 15 Euro. En bråkdel av det verkliga priset!) inte skulle inträffat här. Att du, Vardagsterrorist har startat någon sorts vendetta mot PG för att de premierar swecans medlemmar är bara löjligt. Alla tänkande medlemmar förstår SJÄLVKLART att tävlingar är till för publicitet vilket inte är något negativt.
    Om nu PG:s strategi leder till testprodukter, vinster och en engagerad ägare, vem är förloraren? Sämre butiker? Det är så konkurrens fungerar.

    Peace :)

  • daffy

    Member
    2011-08-03 at 08:39

    @vardagsterrorist wrote:

    Ämne: Professional Grow
    ambivalent

    Svar: 25
    Visningar: 1360
    Forum: Cannabisodling Skrivet: Ons Jul 06, 2011 9:59 am Rubrik: Re: Professional Grow
    Fick hem ett fint näringspaket jättesmidigt.
    Tycker Ziad ger ett extremt trevligt bemötande.
    Kommer beställa här nästa gång då Head-Nature inte alls varit hjälpsamma.

    Ämne: Tävling med Professional Grow, vinn en Gavita 600w Pro KIT!
    mrkomalo

    Svar: 63
    Visningar: 2606
    Forum: Bildbanken Skrivet: Fre Jul 22, 2011 1:31 am Rubrik: Re: Tävling med Professional Grow, vinn en Gavita 600w Pro
    Här kommer mitt bidrag, det är ett odlingsskåp jag byggt själv som står i garderoben. Boxen ovanför är fläkten i så lådan är ljudisolerad.
    Det mesta kommer från Professionalgrow.se utom …

    Word!

  • Anonymous

    Guest
    2011-08-03 at 08:45

    @ambivalent wrote:

    Att du, Vardagsterrorist har startat någon sorts vendetta mot PG för att de premierar swecans medlemmar är bara löjligt.

    Hur löjligt på en skala om du jämnför med att PM:a folk och flagga för att dom kommer att vinna ett av 3 pris innan tävlingen är avgjord.
    Jag fick det intrycket och det visade sig att jag hade rätt, dock blev jag lätt illamående när jag fick PM:et eftersom jag gillar fair play.
    Att 80/90 talister ut “allt kan köpas för pengar och armbåga dig fram på vägen” generationen tänder på fulla turbiner av sånt här förstår jag, lite ynkligt är det…
    Jag är en ganska aktiv medlem och att putta åt mig en liten muta för att tala gott om (göra reklam) är kanske en ganska god investering i jämnförelse med en medlem som postar för första gången i tävlingstråden.
    Dock kostar en del saker mer än dom smakar, det är svårt att se på en mandel om den är söt eller bitter – du måste provsmaka den först!
    På en punkt vill jag att du tror mig och det är att om jag vunnit andra eller förstapriset hade jag skrivit samma sak – ge det till Blötdjur..

  • ambivalent

    Member
    2011-08-03 at 09:05

    Kanske dags för dig att våga provsmaka den imaginära mandeln då.
    Nästa tävling kanske bör. för de som inte förstår (pun intended) innehålla en disclaimer där det poängteras att vinnaren ska posta några bilder på sin vinst in action. Jag kan bara tala utifrån mig själv, men om jag hade varit en affärsidkare hade jag inte bara skänkt bort vinster för flera tusen utan att få något i utbyte. Självklar är inte en dialog fel, att vinna bara för att vinna och lägga priset i en garderob på obestämd framtid gynnar INGEN. För övrigt är jag en ganska oaktiv medlem som antagligen inte har en särskilt stor impact på odlingscommunityt, men för din skull Vt ska jag posta en massa trevligt om min vinst ;)

  • billball420

    Member
    2011-08-03 at 10:13

    Jag har redan skrivit i annan tråd att jag inte vill se mer tjafs om odlingsbutikerna.

    Återigen: Konsumentupplysning


    Bra! Bittert skitsnack


    Värdelöst!

    Tävlingar med priser till våra medlemmar är bra och genom att deltaga godkänner man tävlingsskaparens regler och finner sig i hans beslut. Kom ihåg att det är frivilligt att deltaga, så sluta med tjafset nu!

  • Tazmanian

    Member
    2011-08-03 at 10:31

    @vardagsterrorist wrote:

    Måhända, tyvärr så fanns det inget annat sätt att styrka mitt påstående.
    Jag förstår att hoppfulla snickrar ihop banners & signaturer med länkar i desperation över gratis odlingsutrustning.

    Jag har inte fått nåt, kommer inte få något eller så vad jag vet iallafall.
    Gjorde signaturen på eget bevåg, ingen som bett mig göra den eller nåt åt det hållet.
    Gjorde det mer som en gentjänst för att jag tyckte att hans tävling var ett bra initiativ.

    Håller med HexLax till fullo!

    Nu tycker ja som Billball att vi skärper till tråden på allt fjantande och bara gratulerar vinnarna, that’s it!

Page 5 of 6

The discussion ‘Tävling med Professional Grow, vinn en Gavita 600w Pro KIT!’ is closed to new replies.

Start of Discussion
0 of 0 replies June 2018
Now