Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Tävling med Professional Grow, vinn en Gavita 600w Pro KIT!

  • Tävling med Professional Grow, vinn en Gavita 600w Pro KIT!

    Posted by professionalgrow on 2011-07-15 at 13:06

    Hej alla mina kära Swecan medlemmar!

    Då var det äntligen tid för den stora tävlingen jag lovat här på Swecan. Det vi vill se som tävlingsbidrag är era odlings utrymmen, hydro/odlings system men utan några växter eller olagligheter på bilderna. En liten förklaring på varför just ert bidrag ska vinna vore även kul att få med :D

    I slutändan kommer jag att välja ut dom 3 bästa bidragen som vinnare.

    1a pris. Gavita 600w Pro belysnings kitt, värde 3998kr.
    Det är det senaste framsteget inom hobby odling i belysnings väg. Den special byggda ballasten i lampan omvandlar den vanliga 230v strömmen i vägguttaget till 400v för att driva den professionella Philips GreenPower 600W 400V HPS lampan.
    Länk till produkten på min hemsida: http://shop.textalk.se/se/article.php?id=17746&art=6943570

    2a pris. Start paket av Gold Label jord näring + 1st Adwa Ph eller Ec mätare, värde 1048kr.
    1 x Gold Label Soil A 1L
    1 x Gold Label Soil B 1L
    1 x Gold Label Ultra PK 0.5L
    1 x Gold Label Ultra MG 0.5L
    1 x Gold label Roots 0.25L.
    Länk till produkterna på min hemsida: http://shop.textalk.se/se/article.php?id=17746&art=7369053

    3a pris. 1st 15w LED lampa röd, värde 398kr.
    Länk till produkten på min hemsida: http://shop.textalk.se/se/article.php?id=17746&art=9038553

    Obs! Jag vill inte uppmana någon till brott, därför vill jag inte att något bidrag innehåller någon form av olagligheter enligt Svenska lagar ;)
    Tävlingen avslutas den 30/7 och vinnarna publiseras den 1/8

    Med varma hälsningar
    Professional Grow.

    replied 12 years, 9 months ago 31 Members · 86 Replies
  • 86 Replies
  • doctordoom

    Member
    2011-07-15 at 13:09

    Jävlar va roligt! Blir något att se fram mot under sommaren!

    Något som jag inte riktigt tyckte framgick helt tydligt var om det gäller alla typer av odling eller bara hydro?

    Kan passa på att tacka för en otroligt smidig affär med under 24h leverans!

  • professionalgrow

    Member
    2011-07-15 at 13:17

    Hej DoctorDoom.
    Kul att du var så snabb med den viktiga frågan som kanske fler kan missförstå. Tävlingen gäller alla typer av odling, inte bara hydro. Så bilder på era odlings utrymmen, hydro system och annat kul som har med odling att göra!

    Med varma hälsningar
    Ziad.

  • frilansaren

    Member
    2011-07-15 at 13:24

    Hoppas det är rätt att bilderna ska upp här.
    Tycker denna pc låda rockar, :D därför den bör vinna. ;)

    Utifrån

    “Dörren”

    Invändigt

    Har plockat bort pumpen (till hydro).
    Sorry för bildkvaliteten

  • imported_bl

    Member
    2011-07-15 at 13:51

    Kul tävling!

    Snacka om tajming, tänkte faktiskt bygga ihop mitt eget system ikväll så bilder kommer antingen ikväll eller under morgondagen!

  • secret

    Member
    2011-07-15 at 14:01

    man kan alltid försöka :)

  • mattieboy_

    Member
    2011-07-15 at 15:08

    Oj då måste lägga upp mina bilder nu också blev sugen på första priset :)

  • mrkomalo

    Member
    2011-07-15 at 15:31

    Kommer lägga upp bild på mitt stelathprojekt när det är färdigbyggt. Efter löningen kommer det upp ;)

  • tazmanian

    Member
    2011-07-15 at 23:26

    Lägger då in lite bilder på mitt lågbudgetbygge.

    Byggt av masonit, en tavelram, några spillträbitar, tejp och lite plast samt annat smått och gott.

    Min hemmagjorda armatur som innehyser 6st LE:

    Armaturen i lådan(höjd styrs via knutar på snören vid vissa mått):

    “fläkt systemet” :

    Inuti med utsugsfläkt, under utanför bild är 2 som suger in fräsh luft :)
    Fukting styrs av en 50mm fläkt som blåser varmluft i en vattenbehållare, funkar sisådär.

    Nu kan man väl inte annat hålla tummarna och hoppas att man vinner :), känns som att den där lampan skulle va sjukt mkt bättre än mina 23w LE lampor iaf :P
    Samt att de andra priserna skulle inte heller vara helt fel :)
    Huvudsaken är ju att mina Habaneroplantor som växer där inne mår bra :)!

    Edit: Bild på Habaneron där inne så ni tror mig :P :

    Edit(hade glömt skriva en orsak):
    Orsaken för att vinna, ja man älskar att odla saker, men har väl inte bästa ekonomin, intresset får dock ens idéer att sprudla och man kommer på bra lösningar som funkar hyvens.
    Men att vinna några av dessa proffs grejer skulle ju bara göra det hela fungera mycket enklare samt garanterat 100% mycket bättre :)

  • buushman

    Member
    2011-07-16 at 02:35

    Shoo, Här har ni min SuperStealth Odling! :D

    Belysning: 23w Luxo
    Indredning: Vit/Rutig plastfilm

    Lampan skulle ge mig möjligheter till ännu en flippad ide! :) har redan en på lager!
    Mitt bidrag till tävlingen, Varsågod 8)

  • garderoben1

    Member
    2011-07-16 at 08:09

    Mitt bidrag :) skulle sitta fint med en 600w! :D

    Uploaded with ImageShack.us

  • professionalgrow

    Member
    2011-07-16 at 10:17

    Riktigt finna bidrag hittills;)
    Vill meddela om att bidrag som innehåller LAGLIGA växter får ett stort plus ;)

    Med varma hälsningar
    Professional Grow.

  • tazmanian

    Member
    2011-07-16 at 11:41

    Uppdaterade med en bild på min Habanero så ni inte tror jag bara hittar på eller något där uppe där ja skriver att jag odlar Habanero i mitt utrymme.

  • frilansaren

    Member
    2011-07-16 at 11:50

    får uppdatera med en lilja på min bild då, för övrigt så är liljan en egen odlad.

    -lance

  • laserapa

    Member
    2011-07-16 at 11:52

    Här kommer mitt mysiga budget odlingsutrymme.
    Ja blir alltid lika glad när ja besöker min wc nu för tiden. 8)

    För tillfället så har jag en habanero-planta där som har börjat få lite småfrukter. Jag gissar på att jag planterade den runt första Maj.

    Min ljusrigg består för tillfället av 6 st LE lampor i en ram jag byggt själv.
    Det är lite svårt att få bra buds om någon annan tänker bygga liknande setup i framtiden men till vegg funkar det fin fin.

    Jag hade verkligen uppskattat att ta steget lite djupare in i odlingsvärlden.
    Skulle jag vinna så tänker jag självfallet att göra en bilddagbok.

    Tack för mig, nu ska ja ut i köket och försöka bygga ihop en vego-sushi för första gången.

  • imported_bl

    Member
    2011-07-16 at 12:11

    Min lilla hydro, ~0.5 m2.

    Klicka på bilderna för att se dem större :)

Page 1 of 6

The discussion ‘Tävling med Professional Grow, vinn en Gavita 600w Pro KIT!’ is closed to new replies.

Start of Discussion
0 of 0 replies June 2018
Now