Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Tävling med Professional Grow, vinn en Gavita 600w Pro KIT!

  • imported_bl

    Member
    2011-07-24 at 19:12

    @professionalgrow wrote:

    Mycket fint hydro system du hade där Blötdjur :D
    Vad har du för lampa i Cooltuben nu?

    Med varma hälsningar
    Professional Grow.

    Kul att höra :)

    Nu sitter det en “Powerplant 400W HPS” i den, har tyvärr inte så mycket mer info om just den.

  • frilansaren

    Member
    2011-07-26 at 10:43

    Här kommer lite annat smått å gott

    Här följer lite annat spännande jag håller på med för tillfället. (Har inga fler som tittat upp än så blir bara första kortet,, mer kommer i min tråd i “övrigt odlande”
    KangKong
    Salak
    Papaya
    Mango
    Kacang
    Panjang
    Leng keng
    Sarikaya
    Kurma
    Long red hot chili
    Small hot chili
    Adenium Bonzai
    Palettblad

    En stor anledning till att jag vill vinna är pga att jag sitter med en gammal historia med inbyggd magnetisk ballast, dvs så får jag otroligt mycket onödig värme + att det ändå är dags att byta ut den :(
    Här ser ni den.

    -lance

  • adrenalized

    Member
    2011-07-26 at 11:04

    vafan va ju inte så många tävlande så jag slänger upp mitt lilla projekt oxå då.







    ingen plats för en 600w.
    Men hade vart kul o se vad man kan få ut från denna lilla plats med ett komplett närings paket. samt justerat ph värde på vattnet.

  • Anonymous

    Guest
    2011-07-27 at 21:35

    Mitt första bidra vill jag tävla om 600w lampan med och mitt andra skulle jag vilja tävla om 15w LED lampan med.
    Andrapriset skulle någon annan bli mycket gladare för eftersom jag har mätare och näring.
    Den stora 600w lampan skulle jag vilja vinna för jag är nyfiken på tekniken och det skulle vara kul att jämnföra med den 600w Sunmaster Cool Deluxe bulben jag kör med nu.
    Använder ju bara halva tältet just nu och har 30 stycken 6.5 liter tecu`s stående som bara skräpar :D

    6×65 liters murarbaljor, ligger ungefär 20 liter leca och 40 liter jord i varje (har plattat till lite) kommer sätta små plantor rakt på jorden och fyller upp resten sen med mer leca.
    Ventilationen är en 160mm fläkt, kolfilter har jag men behövs inte för närvarande.
    Har en fåtölj jag brukar ställa in när det är grönt där, gott att sitta under fläkten och bara mysa lite…
    Tog ett kort på en 600w Cool Deluxe i aktion så kan ni jämnföra lite med ljuset från era HPS:er..
    Min Super Spreader har jag fått vända eftersom den inte matchar så feta bulbar som min Sunmaster, en Adjust a Wing large hade varit trevligare även om jag gillar min medium, dn large har fetare spreader också.



    Andra bidraget är ett gammalt skåp jag köpte för 150:- på en loppis.
    Det var perfekt som odlingsutrymme bara jag fick modiferat det lite.
    Det sitter ett 90w UFO och en aramtur med 4x18w lysrör i bakre väggen.
    Tanken var att köra scrog där inne, sitter krokar i väggarna och väntar på det men det funkar som veggutrymme just nu.
    Ventilation består av 2 datorfläktar som drivs med en ställbar adapter så jag dimmrar ner dom till 6v så det är i princip ljudlöst, insugen är passiva och sitter under lysrörsarmturen som är upphöjd ca 10 centimeter från golvet.
    Har målat det vitt invändigt och tätat listerna med E-list så det är ljustätt och nästan helt ljudlöst.
    En 15w LED hade varit trevligt att ha och göra veggutrymme med i det sidoskåpet där jag nu har näringen.
    Fläkten för utblåset använder det andra sidoutrymmet som ljusfälla.
    Den ena invändiga lådan har jag kasserat och dragit in strömmen där, den andra får vara kvar, bra till förvaring av småprylar.
    Lägger man kolfiltermatta från Jula över utblåshålen i ljusfällan så luktar det ingenting heller närman veggar där inne har inte provat att blomma med kolfiltermatta.
    Sista bilen är lite vriden men som ni ser är det BioBizz som gäller här hemma.






    Edit: Allt ni ser är Tibetansk Timotej och ingenting annat, jag röker enbart tobak framställd av elaka multinationella företag, behöver jag rusmedel så införskaffar jag det via internationella drogkarteller som säljer Cannabis vid sidan av sin vapenhandel, den mänskliga slavhandeln och givetvis den omåttligt populära heroindistributionen.

  • nomiar

    Member
    2011-07-28 at 19:13

    Ptjaa kan ju alltid göra ett försök. :)
    Här är då mitt nuvarande odlingsutrymme:
    Garderoben:

    !OBS! Direkt länkar, inte jobbiga imageshack ;P !OBS!

    Jag har länge funderat på att skaffa tält och uppgradera mig, men ekonomin har tyvärr inte riktigt varit på min sida det senaste halvåret ^^
    Så om man skulle vinna nått så skulle ju det vara ett steg i rätt riktning och ett tält kostar inte så mycket om man redan har ljus och ventilation äger jag redan.

  • imported_t

    Member
    2011-07-28 at 23:48

    Börjar helt enkelt med första inlägget här.
    Har precis satt igång att börja odla och funderar på en growlog men kan lika bra börja med den här tävlingen :)
    Anledningen till att jag är med är för att professionalgrow är en av de bättre growshopsen i landet, snabb leverans och utmärkt service.
    Jag skulle vilja vinna iom att jag till vardags är en fattig man som skulle behöva lite skjuts på vägen, hehe.
    Här kommer hur som helst bilderna på hur odlingen ser ut efter allt är monterat och klart!

    Edit: Nu ska bilderna vara lagom stora så tråden inte ballar ur totalt.


  • billball420

    Member
    2011-07-29 at 08:29

    Du förstör hela tråden med din bild. Ändra storleken asap är du snäll.

  • professionalgrow

    Member
    2011-07-31 at 07:38

    Sista dagen nu mina vänner, tävlingen avslutas idag kl 00.00 ;)

  • cokeman

    Member
    2011-07-31 at 19:26

    Kan väl inte skada att lämna ett bidrag :)
    Det är inget planterat i jorden än, så det är inget olagligt.
    Skulle vara roligt att vinna eftersom att jag skulle behöva en ny lampa och den som är som första pris är ju klockren men lite utanför min prisklass! Dessutom kommer jag vara tvungen att konstruera en helt ny plats för min odling och då skulle en ny lampa vara perfekt.

    Allting förutom lampan är inhandlat hos dig!

  • mattieboy_

    Member
    2011-07-31 at 22:27

    Omg synd att man missade denna. Va ju Knappt nått att se

  • professionalgrow

    Member
    2011-08-01 at 07:06

    Hej mina kära Swecan medlemmar,

    Jag har lite svårt att bestämma mig för vem som ska vinna första priset, jag tyckte alla bidrag var värda en vinst så jag behöver lite mer tid på mig att avgöra det :thinking:

    Vinnaran publiceras idag som lovat med vid 23.00 tiden så får jag dagen ut på mig att fundera igenom det :D

    Till alla som missat tävlingen, inom några veckor kommer det att komma en ny tävling med nytt tema och nya priser :D

    Med varma hälsningar,
    Professional Grow.

  • imported_bl

    Member
    2011-08-01 at 07:39

    Jag väntar med spänning och håller tummarna! ;)

  • doctordoom

    Member
    2011-08-01 at 08:08

    Om det var en omröstning skulle jag slänga min(a) röster på mrkomalo eller/och ambivalent, om h*n tar lite bättre bilder på hela rummet/setupen :)

  • Anonymous

    Guest
    2011-08-01 at 08:34

    @DoctorDoom wrote:

    Om det var en omröstning skulle jag slänga min(a) röster på mrkomalo eller/och ambivalent, om h*n tar lite bättre bilder på hela rummet/setupen :)

    Hade du rökt vad jag röker så hade du inte klagat på mina(obefintliga) kamera skills 😆
    Blötdjurs setup var jävligt clean med snygg & genomtänkt eget hydrobygge.
    Själv vill jag ha det basic – jord, ljus, luft, kärlek och organisk näring i blom.

  • doctordoom

    Member
    2011-08-01 at 08:55

    @vardagsterrorist wrote:

    @DoctorDoom wrote:

    Om det var en omröstning skulle jag slänga min(a) röster på mrkomalo eller/och ambivalent, om h*n tar lite bättre bilder på hela rummet/setupen :)

    Hade du rökt vad jag röker så hade du inte klagat på mina(obefintliga) kamera skills 😆
    Blötdjurs setup var jävligt clean med snygg & genomtänkt eget hydrobygge.
    Själv vill jag ha det basic – jord, ljus, luft, kärlek och organisk näring i blom.

    hehe, lite därför jag röker EFTER jag knäppt mina kort. Därför det tar typ 60-80min att göra en uppdatering. Slutar med att man skriver allt, väntar på att bilderna ska komma upp på skit sidan. Där är jag väldigt lätt distraherad, man glider in på youtube och söker efter något kul klipp, 45min senare vet man allt om hur man bygger en helikopter :D

    Vad jag vill se i en setup är inte feta hydro system eller HPS utan kreativitet, fantasi och problemlösning med små medel :) Tycker personligen det är mer skill att få ut 100g i en CFL odling än 1000g med 2xHPS!

Page 3 of 6

The discussion ‘Tävling med Professional Grow, vinn en Gavita 600w Pro KIT!’ is closed to new replies.

Start of Discussion
0 of 0 replies June 2018
Now