Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Sammy´s rullande hydrogarden / OG KUSH / 3000 W / TÄLT

  • sammy420

    Member
    2011-03-02 at 20:19

    @razer wrote:

    @Sammy420 wrote:

    @razer wrote:

    Mycket fina bilder! Och kul att du fotat setupen, har suttit och klurat lite grand på hur den såg ut innan! :)

    /razer :hippie:

    Tack, well, den stora setupen ligger mer utförligt beskriven längst ner på sida 1 i tråden om det är av intresse!

    pz

    Ja men jag har läst tråden, förlåt om jag skrev knasigt men har en tendens att göra det ibland :crazyeyes: , jag var bara fundersam mest på hur det såg ut hemma hos dig 😆

    PS: Ber om ursäkt för att jag skrev så osamman hängande, nu ska jag mumsa vidare på min marängtårta. 😈

    /razer :hippie:

    haha ok, jag är ännu mer förvirrad nu men de är lugnt, hoppas marängtårtan smakar!

  • fritz

    Member
    2011-03-02 at 20:41

    Ser jävligt cleant ut, Sammy! Kan inte bli annat är kanon! :D

    Gallrar du inte ut dom mindre grenar i den undre veggetationen hos OG Kushen i det stora tältet?
    Med tanke på att dom grenarna inte brukar få något ljus på sig direkt utan bara ger popcorn buds samt drar onödig energi i förhållande till utdelning.

  • ganjalars

    Member
    2011-03-02 at 20:45

    “jag var bara fundersam mest på hur det såg ut hemma hos dig”

    Jag diggar den här meningen Haha den är mycket oroväckande

  • sammy420

    Member
    2011-03-02 at 20:53

    @Fritz wrote:

    Ser jävligt cleant ut, Sammy! Kan inte bli annat är kanon! :D

    Gallrar du inte ut dom mindre grenar i den undre veggetationen hos OG Kushen i det stora tältet?
    Med tanke på att dom grenarna inte brukar få något ljus på sig direkt utan bara ger popcorn buds samt drar onödig energi i förhållande till utdelning.

    Jo, om du läser mitt inlägg står de
    “Jag ska plocka fram sekatören idag och plocka bort grenar o blad som jag inte vill ha. Nu är det en jungel!” 8)

    Tackar i övrigt!!

  • sammy420

    Member
    2011-03-02 at 20:55

    @GanjaLars wrote:

    “jag var bara fundersam mest på hur det såg ut hemma hos dig”

    Jag diggar den här meningen Haha den är mycket oroväckande

    Haha jag också, min första reaktion var “-Va fan har jag lagt upp för foton nu?!”

    Men efter att ha kollat bilderna insåg jag att razer nog äter marängtårta pga av munchies 😆

  • fritz

    Member
    2011-03-02 at 21:22

    @Sammy420 wrote:

    Jo, om du läser mitt inlägg står de

    Så gör man det man själv hatar att folk inte gör i sin egen tråd.. Jag borde skämmas! 😳

    Vad är den lösa T-kopplingen i den här bilden till för?
    http://img15.imageshack.us/img15/1526/dsc01966id.jpg

  • sammy420

    Member
    2011-03-02 at 21:36

    @Fritz wrote:

    @Sammy420 wrote:

    Jo, om du läser mitt inlägg står de

    Så gör man det man själv hatar att folk inte gör i sin egen tråd.. Jag borde skämmas! 😳

    Vad är den lösa T-kopplingen i den här bilden till för?
    http://img15.imageshack.us/img15/1526/dsc01966id.jpg

    Haha de är lugnt!

    Den är just nu inte till för något alls, vattnet kommer från pumpen ut igenom den, men jag har tänkt att bygga nått smidigt så jag enkelt kan koppla på en slang o tömma systemet direkt i vasken.. idag bär jag hinkar vilket är halvkul i längden..

  • alanshore

    Member
    2011-03-02 at 21:40

    Shit, grym setup! Har alltid velat ha en sån reflektor men inte orkat beställa, kanske borde köpa en nu när dollarn är låg. OG kushen hade jag också velat ha! Grattis till skörd :)

  • bitlord

    Member
    2011-03-02 at 21:44

    Hej! Ett intresant och sällsynt val av strain såväl som rikligt med skrot under huven för att utföra det väl – Gratulerar. Jag kunde inte läsa någon tidigare varning om hur du kopplat fläkten. Som jag förstod det har du passiva insug och drar luft genom kålfilter -> lampa -> fläkt -> ut. Om din kanalfläkts rotorblad är av plast kan jag tänka mig att viss skaderisk finns pga värmen från 1000w HPS.

    Jag kanske bara är försiktig av mig men jag monterade min fläkt på andra sidan lampan: kålfilter -> fläkt -> cool tube -> ut.

    Lycka till med dina AF

  • sammy420

    Member
    2011-03-02 at 23:45

    @Alanshore wrote:

    Shit, grym setup! Har alltid velat ha en sån reflektor men inte orkat beställa, kanske borde köpa en nu när dollarn är låg. OG kushen hade jag också velat ha! Grattis till skörd :)

    Helt klart värt pengarna, dom jag har kostar runt 170-200$.. 1200-1400 kr.. plus frakt..

    OG kushen är extremt stark, och tung.. inte speciellt kreativt men nice om ska chilla o vill va riktigt bäng!

  • sammy420

    Member
    2011-03-02 at 23:51

    @Bitlord wrote:

    Hej! Ett intresant och sällsynt val av strain såväl som rikligt med skrot under huven för att utföra det väl – Gratulerar. Jag kunde inte läsa någon tidigare varning om hur du kopplat fläkten. Som jag förstod det har du passiva insug och drar luft genom kålfilter -> lampa -> fläkt -> ut. Om din kanalfläkts rotorblad är av plast kan jag tänka mig att viss skaderisk finns pga värmen från 1000w HPS.

    Jag kanske bara är försiktig av mig men jag monterade min fläkt på andra sidan lampan: kålfilter -> fläkt -> cool tube -> ut.

    Lycka till med dina AF

    Tackar så mkt, jag försöker göra de så ordentligt som möjligt för att nå bästa möjliga resultat både i vikt o kvalité.

    Jag har kopplat Kolfilter -> lampa -> Fläkt.. dvs jag suger luften igenom systemet. Men min fläkt har ett rotorblad av metall så de är lugnt. Tack för varningen dock, hade inte varit kul om den gick sönder..

    Mina AF har kikat upp ett par cm, vill att dom ska bli typ 10 cm innan jag slänger i dom i aero/dwc lådan. Ska bli ballt som ett sido projekt men funkar de inte kommer jag inte slita av mig håret direkt.

    Funderar dock på att slänga klonerna som jag plantera i lilla tältet igår då jag ser ut att kunna köra mina Mazar X Skunk #1 iallafall.. väntar på att dom ska få större rötterna isf kör jag dom. Roligare med 2 olika strains.

    Peace

  • sammy420

    Member
    2011-03-03 at 03:27

    Jag tog några bilder så ni kan se hur jag klipper ner mina plantor (inte toppar utan rensar), jag låter dom bli väldigt buskiga först, jag tror att rötterna växer sig större och anpassar sig till vad som finns ovan jord. Sen ett par veckor in i blom när jag få en bild över topparna och bud spotsen så rensar jag allt jag inte vill ha.

    Plantan till höger har precis fått sig en ordentlig rensning, den till vänster har inte:

    De här är klipp från 2 plantor:

    Oj va små dom blev:

    Ganska tätt mellan grenarna före klipp.. ganska fet stam..

    Mkt uppdateringar nu, men de händer mkt i tälten!

    Nu är jag OUT!

    Peace n Love folks!

  • fritz

    Member
    2011-03-09 at 19:45

    Måste hänt en hel del sedan sist, Sammy! Inte minst i det lilla tältet!

    Vore trevligt med en update! :D

  • tupacchopra

    Member
    2011-03-09 at 21:31

    @Fritz wrote:

    Måste hänt en hel del sedan sist, Sammy! Inte minst i det lilla tältet!

    Vore trevligt med en update! :D

    I concur. We’re jonesing over here, hombre! :ohmygod:

  • mister

    Member
    2011-03-09 at 22:12

    Riktigt fin odling!
    :D
    Hur gick de med kushen från jord?
    hur blev skörden?

Page 9 of 12

Log in to reply.