Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Sammy´s rullande hydrogarden / OG KUSH / 3000 W / TÄLT

  • sammy420

    Member
    2011-03-11 at 03:24

    Allright då är de dags att uppdatera lite.. Har varit jävligt upptagen sista veckan. Dels skördat o tagit hand om det men också med damerna i stora tältet och sen har jag en riktig mänsklig kvinna som också vill ha lite uppmärsamhet haha. Jag gör två poster för att hålla isär de.

    Först skörden av OG Kush, i jord.

    Jag har tyvärr inga bilder från själva skörden, jag flushade dom med vatten sista veckan, klippte ner dom o trimmade allt förutom dom största fanleafsen. Anledningen att jag sparar dom är för att låta torkprocessen gå långsammare och få ut allt klorfyll som är kvar i plantan.

    Jag hänger även mina plantor i pappkartonger ganska tight med ungefär 60% luftfuktighet. Efter minst en vecka, när dom blivit krispiga på utsidan men stammen fortfarande är lite flexibel klipper jag bort budsen från stammen och låter dom åka ner i mindre papperspåsar (jag använder bara bruna påsar eftersom dom inte innehåller några kemikalier..)
    Jag tycker påsar är en bra mellanstation innan glasburken..brukar bli för fuktigt för fort i glasburk för mig… antar att de är en smaksak.

    Efter 4 dagar i påsarna åker dom ner i glasburkarna och får stå sedan stå svalt o mörkt. Här brukar jag ta första smakprovet…

    Skörden stannade på 556 gram vältrimmat och helt torkat o kurerat i ca 4 dagar. Viktmässigt är det väl på sin höjd OK, jag hade inte väntat mig mer men jag vet att de finns potential att få ut mkt mer.. Men de räcker ett tag och OG Kush är ingen kommersiell strain i den bemärkelsen att den ger stor skörd. Dock är de ju eftertraktat :)

    Tog ett smakprov häromdan, extremt tungt rus, man gör inte speciellt mkt efter ett några bloss (kanske därför jag har uppdaterat något), smaken är diesel/kemikalier och de expanderar extremt i lungorna. Älskar de !

    Lite av godsakerna..

    Closeup:

    En till:

    En bud:

    Igen:

    Alla som känner mig och vet var jag bor är välkomna över på valfri dryck och en stadig spliff!! :P

  • sammy420

    Member
    2011-03-11 at 03:39

    Stora tältet:

    Ja va ska man säga, dom växer som fan… jag har haft problem med att rötterna växer in i slangarna mellan krukorna och blockerar vattnet. Löste de genom att rensa slangarna (o först tömma ut allt vatten hur systemet………..), och sedan göra en lösning med små nätkrukor jag har fäst på insidan av krukorna där kopplingen till slangen sitter och som blockerar rötterna från att växa in.. Funkar för tillfället iaf. Hoppas rötterna har slutat växa.

    Annars jobbar vi på att bygga buds nu, Vi närmar oss slutet på 2a veckan i blom snart och de ser jävligt bra ut, kristallerna börjar dyka upp osv. Dom stinker som fan.

    För tillfället ligger jag på ca 1,2 EC, PH 5,5 och jag matar dom med Aqua Flakes A+B & Big Bud samt en bladspray jag beställde från Dutch master. Sprayen består av 2 delar, ena delen, “Saturator” öppnar plantans celler och gör den mer mottaglig för bladbevattning, andra delen är själva näringen.

    Har bara kört en gång hittills men eftersom jag kör steril tank ser jag de här som min möjlighet att tillsätta alla levande ämnen jag inte vill ha i tanken. Jag ska spraya dom 2 ggr i veckan.

    Såhär ser dom ut idag:

    De var allt för idag.. uppdateringar på lilla tältet kommer snart.. trött i fingrarna.. haha

    Stay blessed ppl!

  • sammy420

    Member
    2011-03-11 at 03:49

    Woops I got a likkle herb tree in my garden..

    http://www.youtube.com/watch?v=xyMurTB03Vo

  • sammy420

    Member
    2011-03-11 at 04:14

    En extra kommentar i lite utbildnings syfte, dom flesta vet säkert detta men jag vill ändå ta chansen när den kommer så lägligt…

    Den här bilden…

    … visar plantor med tydliga tecken på stress av värme.. Ni kan se att taggarna på bladen pekar innåt och uppåt.. Jag höjde lampan o kör mer fläktar på dom o hoppas de hjälper..

  • ganjalars

    Member
    2011-03-12 at 12:18

    Jag hade inte tackat nej till att komma över och smaka. Mycket fina blommor intensiv grön färg Grattis till mängden :D

  • fritz

    Member
    2011-03-12 at 12:55

    Ser förjävla bra ut, Sammy! :D

    Vad innebär att köra med steril tank?

  • sammy420

    Member
    2011-03-13 at 01:35

    @GanjaLars wrote:

    Jag hade inte tackat nej till att komma över och smaka. Mycket fina blommor intensiv grön färg Grattis till mängden :D

    haha jag är allas bästa kompis för tillfället, telefonen går varm med folk som vill “hänga”… undrar varför alla vill vara hos mig? :)

  • sammy420

    Member
    2011-03-13 at 01:40

    @Fritz wrote:

    Ser förjävla bra ut, Sammy! :D

    Vad innebär att köra med steril tank?

    Tack Fritzel!

    De finns två vägar att gå när man kör DWC, antingen en levande eller en steril tank.

    Steril tank innebär att inte tillsätta levande organismer o microbakterier osv i tanken. Jag kör ett slags klor i min tank som dödar allt levande.. anledningen är framförallt att unvika alger, rotröta osv.

    Rent praktiskt innebär de att jag har skippat massa tillsatser t ex Roots Excel från House & Garden som har varit i arsenalen sen den släpptes. Kör heller inget Cannazym som är populärt hos många, ingen Rhizotonic .. Inga organiska o biologiska näringar … Kemikalier all the way!

    Och plantorna mår bättre än någonsin.. Och de blir billigare med mindre tillsatser.. OCH man kör bara näringen på halv dos..

    Finns nog inga rätt eller fel här, jag har bara en känsla av att steril tank är lite safeare.

  • chronide

    Member
    2011-03-13 at 10:01

    @Sammy420 wrote:

    Jag kör ett slags klor i min tank som dödar allt levande

    Hmm, rötter lever ju? Hur kan inte kloret påverka rötterna?

    Satans fina plantor du har där du!

    – C

  • cthullu

    Member
    2011-03-13 at 12:38

    Det är ganska vanligt i allehanda hydro men framförallt i riktig aero (dvs aerosol, ej vätskespray) att man tillsätter H2O2 för att ta död på skadliga microkulturer som rotröta och mögel och liknande.
    En del ger sina jordodlingar en H2O2 bevattning då och då också av samma anledning.

    Men eftersom sammy nämner Cl antar jag att det är något annat han använder.

  • mrblejser

    Member
    2011-03-13 at 17:29

    Kan jag också få ditt nummer?

  • sammy420

    Member
    2011-03-14 at 00:49

    @Chronide wrote:

    @Sammy420 wrote:

    Jag kör ett slags klor i min tank som dödar allt levande

    Hmm, rötter lever ju? Hur kan inte kloret påverka rötterna?

    Satans fina plantor du har där du!

    – C

    Jag kan faktiskt inte förklara hur det fungerar, man kan använda vanligt klor om man vill, minns inte dosering, utan att plantorna tar stryk. Problemet med vanligt klor är att dess effekt avtar ganska snabbt.

    Produkten jag använder heter “Zone” o kommer från Dutch Master och är ett slags klor med längre livslängd. Innehåller en del andra ämnen som rotsystemet gillar också..

  • sammy420

    Member
    2011-03-14 at 00:51

    @cthullu wrote:

    Det är ganska vanligt i allehanda hydro men framförallt i riktig aero (dvs aerosol, ej vätskespray) att man tillsätter H2O2 för att ta död på skadliga microkulturer som rotröta och mögel och liknande.
    En del ger sina jordodlingar en H2O2 bevattning då och då också av samma anledning.

    Men eftersom sammy nämner Cl antar jag att det är något annat han använder.

    Yes precis samma princip, bara ett annat ämne.

    Dock får man ju en syreboost på köpet med h202 och de får man ju inte med zone… h202 är dock lite jobbigare att få tag i i större mängder.

  • wayne

    Member
    2011-03-14 at 08:36

    De flesta(?) växter behöver lite klor. Det är klor i t.ex. blåkorn.
    Klor och H202 (väteperoxid) är inte samma sak.

    Man kan väl få tag i större mängder hos färghandlare?

  • doctordoom

    Member
    2011-03-14 at 08:50

    galet fint :D Skulle LÄTT investera i ett tält och ett hydro system om jag hade utrymme eller möjlighet. Tyvärr har jag för många brister i min nuvarande miljö, så kan bara drömma och kolla på dom fina bilderna :)

    Kör hårt! Vore också bra om du (som erfaren odlare?) kunde dela med dig lite av dom misstagen du gjort, eller saker som du skulle ändra om du kunde gå tillbaka i tiden :)

Page 10 of 12

Log in to reply.