Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Sammy´s rullande hydrogarden / OG KUSH / 3000 W / TÄLT

  • Sammy´s rullande hydrogarden / OG KUSH / 3000 W / TÄLT

    Posted by sammy420 on 2010-11-21 at 00:37

    Hej kära Swecan folks och välkomna till min lilla growshow!
    Har odlat i ganska många år men har haft ett upphåll på kanske 4 år men blev sugen o köpte ett tält o drog igång igen.

    Utrustningen jag har är följande:
    Growtent 120x120x200cm
    1000 W Luftkyld HPS Digital Ballast
    Kolfilter kopplat till 400 cfm fläkt och hood för att dämpa lukten och flytta ut värmen från tältet.
    5 stycken Bubba Kush, fick klonerna av en poolare och det är en mkt nice pheno så det ska nog bli bra.
    Näring är Advance Nutrients “Sensi” 2 komponent näring.
    Medium är jord, har kört coco slabs o diverse hydro setups tidigare men jag var sugen på att köra så basic som möjligt.
    Slutligen en vertikal oscillerande fläkt för att få dom o röra lite på sig.

    Det kommer bli lite ologiskt med bilderna nu då dom första bilderna är från att jag satte upp tältet och planterade klonerna. Sen har jag glömt ta bilder på ett par veckor och är redan framme i vecka 1 av blom så det är därifrån vi kommer fortsätta. Vi skippar veg perioden helt mer eller mindre, det mest spännande som har hänt var att jag toppade dom annars har dom mest stått där o växt :)

    Enjoy och kom gärna med kommentarer, tips eller frågor!

    replied 12 years, 7 months ago 58 Members · 177 Replies
  • 177 Replies
  • sammy420

    Member
    2010-11-21 at 01:46

    Här kommer bilderna som är ca en månad gamla.
    Det är när jag fått klonerna och satt dom i jorden och precis monterat tältet och all utrustning.


    Här har vi tältet och lågenergi lampan färdig monterat.


    Ett par Bubba Kush kloner direkt ur lådan, lite ledsna efter resan från poolaren.


    Första klonen planterad


    Alla sex planterade och inne i tältet


    Close up


    En sista close up

    Mer bilder kommer strax..

  • sammy420

    Member
    2010-11-21 at 02:22

    Yes gott folk nu hoppar vi alltså ända fram till dag 8 i 12/12.
    Har monterat den luftkylda lampan, och jag tycker allt rullar på fint. Första budsen har visat sig och dom ser pigga och glada ut.
    Måste säga att jag föredrar 1000 w hps mot 600 w som jag har använt tidigare så här långt.


    Här kan ni se hur jag har monterat lampan, kolfiltret o fläkten.


    En till på utrustningen


    Från utsidan


    En till från utsidan


    Här har vi dom i dag 8


    Ovanifrån


    Närbild


    Closeup igen


    Ännu mer close up


    Närbild på första budsen


    En till närbild på bud.


    Här kan man se “såret” efter att jag toppade dom


    Och en sista bild på lite buds o blad.

    Ha det fint till nästa uppdatering, jag ska försöka lägga upp bilder 1-2 ggr i veckan så att tråden är levande. Funderar på att köpa ett tält till o köra lite andra strains där, får se ..

    //S

  • doncapteno

    Member
    2010-11-21 at 07:30

    Ska bli kul att följa denna , ser bra ut och ska bli kul att följa en bubba odling med advanced nutrients.

  • chaoz_is_my_reality

    Member
    2010-11-21 at 10:40

    Nice ännu en growtent =)
    Kommer bli kul o följa!

  • sammy420

    Member
    2010-11-25 at 17:30

    Grymt att ni gillar, fortsätt följa, jag tror det här kommer bli hur bra som helst!!

    Hursom, senaste dagarna har rullat på fint, budsen växer, jag fick hem lite Bid Bud, Pro-silicate och något som kallas Sweet som jag har blivit tipsad om. här kan ni se all näring o tillsatser jag använder för tillfället:

    Och här är första bilderna på plantorna:

    Jag tycker att budsen växer väldigt bra för att bara vara 14 dagar in i blom..

    En bild till:

    Närbild:

    Och en sista shot

    Det var nog allt för idag.. låt mig veta vad ni tycker!!

  • dodsknerk

    Member
    2010-11-25 at 17:44

    Riktigt trevlig odling du har, denna tråd kommer att följas! :)

  • sammy420

    Member
    2010-11-25 at 17:46

    Har förresten bestämt mig för att köpa ett tält till o ytterligare en 1000 W HPS.

    Planen är såhär: Tältet jag har nu är 120×120 men jag utnyttjar inte ytan optimalt. Jag ska därför köpa ett 80×80 cm tält o flytta in Bubba Kush plantorna dit tillsammans med den luftkylda hooden jag har idag. Eller så köper jag ett till 120×120…hmm.. I vilket fall köper jag en större luftkyld hood med bättre spridning och hänger in i mitt befintliga tält o fyller upp det med plantor. Jag funderar på att köra 9-12 plantor i mitt nuvarande tält istället för 5 som jag har idag. Har inte bestämt vilken strain det blir än men jag har kommer köra från kloner, har lite olika alternativ att välja på ska presentera dom måste bara ringa min poolare o kolla vilka som finns. Men jag kommer köpa prylarna närmaste dagarna o dra igång.

    Några kommenterar eller idéer på ovanstående? Kanske är lite otydligt, säg till isf så ska jag försöka förklara bättre!

    Förresten, Är det någon som vet hur man länkar in youtube videos ? Tänkte droppa lite sköna låtar i tråden också.. den kommer nog utveckla sig till en rullande tråd..

    Vi ser vad som hände!! Ha det fint gott folk!

  • sammy420

    Member
    2010-11-25 at 17:48

    @dodsknerk wrote:

    Riktigt trevlig odling du har, denna tråd kommer att följas! :)

    Tackar, jag ska försöka uppdatera den minst 2 ggr i veckan med nya bilder så det händer något hela tiden!

  • buddah

    Member
    2010-11-25 at 19:30

    @Sammy420 wrote:

    Har förresten bestämt mig för att köpa ett tält till o ytterligare en 1000 W HPS.

    Planen är såhär: Tältet jag har nu är 120×120 men jag utnyttjar inte ytan optimalt. Jag ska därför köpa ett 80×80 cm tält o flytta in Bubba Kush plantorna dit tillsammans med den luftkylda hooden jag har idag. Eller så köper jag ett till 120×120…hmm.. I vilket fall köper jag en större luftkyld hood med bättre spridning och hänger in i mitt befintliga tält o fyller upp det med plantor.

    Med en 1000w till så skulle jag satsat på 120tält, för med bättre spridning så behövs ytan, 80tält skulle vara galet :)

    100tält till 600w?

  • buddah

    Member
    2010-11-25 at 19:31

    just det, riktigt trevlig odling, skall följas :)

  • sammy420

    Member
    2010-11-25 at 19:38

    @Buddah wrote:

    @Sammy420 wrote:

    Har förresten bestämt mig för att köpa ett tält till o ytterligare en 1000 W HPS.

    Planen är såhär: Tältet jag har nu är 120×120 men jag utnyttjar inte ytan optimalt. Jag ska därför köpa ett 80×80 cm tält o flytta in Bubba Kush plantorna dit tillsammans med den luftkylda hooden jag har idag. Eller så köper jag ett till 120×120…hmm.. I vilket fall köper jag en större luftkyld hood med bättre spridning och hänger in i mitt befintliga tält o fyller upp det med plantor.

    Med en 1000w till så skulle jag satsat på 120tält, för med bättre spridning så behövs ytan, 80tält skulle vara galet :)

    100tält till 600w?

    Jo de är kanske lite overkill.. problemet är att jag inte få plats med ytterligare ett 120 tält… får klura lite på de .. 100×100 är ju ett alternativ också..
    Jag vill helst köra med 1000 watt, värmen osv är inga problem alls och plantorna verkar gilla de så..

  • supernova

    Member
    2010-11-26 at 22:28

    Tjena! vackra tjejjer du har! ser ut att bli bra..är själv intresserad av att skaffa en 1000wattare med en lufktkyld “hood” /armatur..
    vad har du för temperatur inne i tältet?och utanför? samt hur kraftig är din kanalfläkt`?

  • mrblejser

    Member
    2010-11-26 at 23:23

    det här ska bli riktigt spännande att följa!

    Fina bilder!

    Mvh

  • sammy420

    Member
    2010-11-27 at 02:28

    @Supernova wrote:

    Tjena! vackra tjejjer du har! ser ut att bli bra..är själv intresserad av att skaffa en 1000wattare med en lufktkyld “hood” /armatur..
    vad har du för temperatur inne i tältet?och utanför? samt hur kraftig är din kanalfläkt`?

    Tackar, hoppas de ska bli bra iallafall! So far so good!

    Jag har 25-27 grader i tältet, har en 400 cfm fläkt o den är nästan för stark, jag måste köpa en fläktregulator för nu går den på max hela tiden o de sliter o drar onödig el. Utanför tältet har jag nog runt 20 – 22 grader, har central ac hemma så blir de för varmt så kyls hela rummet ner så jag har inga problem med temp alls..

    Jag har alltid kör 600 watt tidigare men jag tycker 1000W verkar mkt bättre så här långt!

    Pz

  • sammy420

    Member
    2010-11-27 at 02:31

    @Mrblejser wrote:

    det här ska bli riktigt spännande att följa!

    Fina bilder!

    Mvh

    Tackar, de kommer nya bilder imorgon eller på söndag!

    Trevlig helg folks!

Page 1 of 12

Log in to reply.