Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken robinho's 250w HPS-odling. LSD m.m, SKÖRDAT (bilder 23/11)

  • bengt-beteende

    Member
    2011-11-18 at 08:47

    Inget att tacka för Robinho, vi är här för att hjälpa varandra som sagt!
    Om inte kan du ju kolla upp detta. Du har ju två st ståtliga kvar. skörda en när du vill och låt den andra stå 1 vecka till och jämför dom också! Tror slutresultatet blir bra i vilket fall som helst för dig.
    Ser fram emot uppdateringen nästa vecka!

    Lessebo: Jag har ingen aning vem det är.. Han har väl iaf kvar användaren då hans inlägg fortfarande står skrivet av han. Tänk er en korsning mellan Cthullu x Slan eller Slan x Cthullu. Dom är du sjukt värdefulla för oss som håller på att lära oss!

  • robinho

    Member
    2011-11-18 at 21:26

    @Lesseboo wrote:

    Ber att få gratulera till en mycket lyckad odling :)
    Vem är denne Slan ? Finns han kvar på forumet,verkar ha samma kunskaper som tex cthullu :D

    Stort tack! Tyckte verkligen om din senaste FloGrow, var ett riktigt monster du fick till om jag inte missminner mig.
    Ja, SlanSkrap verkar ha en HEL DEL kunskap, hoppas han kan komma tillbaka med sina visa ord!

    @Bengan,
    Jag fick verkligen en ny syn på hela odlings-fasen efter det inlägget, så jag tackar än en gång.
    Följer dina damer ska du veta, snart är jag inne och kladdar hos dig. Ska bli kul att se hur Shivas main cola ser ut om 2-3 veckor, kommer bli grymt bra är jag säker på!

  • bengt-beteende

    Member
    2011-11-19 at 09:29

    Ska bli kul att se, ska följa Slans på dom två! :)
    Ser framemot din uppdatering nu.

  • cthullu

    Member
    2011-11-19 at 18:21

    lite OT, men angående slan så har han inte varit aktiv på många år, men mods bevarar vissa användare. Antar för att det är enklare att se vad de skrivit än om de blir en “reaper”.

    Jag tycker att man kan ta till sig mycket av vad alla gamlingar säger, men man ska absolut inte vara rädd för att ibland ifrågasätta, kolla alternativa påståenden, testa andra saker eller omvärdera (inklusive saker jag säger/sagt).
    Alla kan ha fått någon sak om bakfoten någon gång. Nya rön kan ha kommit sedan något skrevs osv. Bättre metoder kan ha upptäckts, en del saker kan missuppfattas och personen kanske inte finns kvar och kan reda ut det osv osv.
    (t.ex. törs jag påstå att i tråden som länkades ovan av begt har slan fel i dels vad en organisk näring innehåller, och dels anser jag det hur många ggr som helst bevisat av massor odlare att organisk näring definitivt räcker gott och väl till att dra upp minst lika feta plantor som med kemisk. Samtidigt ger han ut sjukt bra och detaljerad kunskap om många saker)

    Sedan finns det väl massor gamla rävar med väldigt mycket erfarenhet som lurkar här sporadiskt, men som tyvärr inte är så aktiva eller orkar dela med sig. :(
    Men engagemang är ju inte något man kan kräva utan bara tacka för när det ges.

    tillbaks On Topic, dags för en update nu, väldigt gärna med hps:en avslagen!

  • humlan

    Member
    2011-11-20 at 19:58

    Åh, jag vill smaka på det där sen. Låter bra, skulle också ge dom där Charlie någon vecka till. Bara för att :D

    Lycka till och ser fram emot en fin skörd och massa massa bilder.

    Frid och fröjd!

  • robinho

    Member
    2011-11-21 at 07:52

    @cthullu Tack för den infon! Jag har förresten läst en hel del mer om Ph-värdena som SlanSkrap pratade om, och det finns (precis som du sa) inte många som rekommenderar 5.2-5.5 (med jord som medium) som han föredrar. Längre ner får du (och alla andra) några bilder utan hps’en.

    Humlan Du är inbjuden på vapp kväll hos mig, hehe! Men nu är 85-90% av trichsen på båda Charlie’na mjölkiga, och damerna har inte fått näring på snart 3 veckor så nu är det skörde dags.



    Tidig måndag morgon och precis hemkommen från jobb-resa.

    Det första jag ser när jag öppnar den magiska dörren är att fler blad (både fanleafs och budleafs) ser mer gula och “skadade” ut, såklart från att jag slutade mata dem med näring så tidigt som jag gjorde.

    Efter att ha haft ett par samtal med en mycket kunnig person här inne på swecan så har jag insett att jag borde ha gett dem näring lite längre, och pga att damerna ser ut som tre 95-åriga, rullstolsbundna indianer, och är därför mer mottagliga för tex mögel, så får dom nu stå i minst 24h mörker och sen är det dags att ge dem aktiv dödshjälp.

    Och här kommer absolut den sista bild-updaten på damerna vid liv, 72 dagar i blom och totalt 123 dagar i liv.

    Enjoy, friends!

    Charlie#3


    Charlie#4


    Calyxerna växer fortf och fylls med THC, me like a lot!

    LSD

    Och nej, frugan har inte tagit hand om disken när jag varit borta…


    Jag hoppas detta ska smaka så länge, om ett par dagar är det alltså dags för skörd, jag uppdaterar med fler bilder då.

    Ha de gott folkens,

    Ciao!

  • doctordoom

    Member
    2011-11-21 at 08:03

    Väldigt bra och mycket impad av hur fina dom är! Ser inte ut att vara många dagar kvar!

    Lycka till med slut klämmen också :)

  • bengt-beteende

    Member
    2011-11-21 at 11:02

    Jag har tänkt att beprova. PH mätare och ph- beställs inom kort och ska testa mata ett barn med ph 5.5 och ett med 6.0 men mer info kommer om det senare. Som Cthullu sa så är det ju några år sen han skrev inläggen och han som fick att utforska lite :)

    Skulle kunna betala mycket för att få se ditt beteende på väg in till hemmet efter några dagar borta! Grattis och hoppas det smakar!! :clap:

  • fritte

    Member
    2011-11-21 at 11:39

    Ser ut som du kommer få en väldigt bra skörd :D Snyggt jobbat!

  • darkwithin

    Member
    2011-11-21 at 12:26

    Bra jobbat!
    Har du funderat på något speciellt eller allt ska kureras på vanligt vis?

    Mvh!

  • windowlicker

    Member
    2011-11-21 at 12:43

    Det där var ett par riktigt sjuka monster du har skapat! :D

  • frilansaren

    Member
    2011-11-21 at 12:55

    kanonfint vännen :)

    bra jobbat

  • rosvo

    Member
    2011-11-21 at 13:37

    Mycket fint !

    Mvh

  • olle

    Member
    2011-11-21 at 19:05

    Fan så fint det är, önskar nästan att jag hade ditt tält! :D

  • robinho

    Member
    2011-11-21 at 19:53

    @DrDoom Ja nu får dom stå i ca 36h mörker sen är det klipp dags, tack för fina ord! Hoppas det går bra med din egna odling. Jag ser nån bild lite här och där på dina damer, men klart det hade varit kul om du hade en tråd i bildbanken.

    @Bengan Det får du verkligen följa upp så vi får mer info angående detta med “rätt” Ph-värde, jag har nog svårt att följa SlanSkraps råd att ligga kring 5.2-5.5 efter den här odlingen, tycker resultatet blev ganska bra med Ph 6.5-6.8. Sen är det väl också så som SlanSkrap skrev, att det räcker inte med 1,2 eller 10 plantor om man ska få ett ärligt svar, man måste nog göra ett antal odlingar antar jag. Men en viss insikt får man garanterat. Och ja, Ph-mätare är ett måste, jag har verkligen haft bra koll på det hela tiden vilket gör att plantan kan ta upp all den näring dom behöver.
    Haha, jag klev ur taxin och sprang så fort jag kunde med två stora väskor, såg nog ut som jag höll på att skita på mig!

    @Darkwithin Tackar. Jag har fått lite info av en VÄLDIGT kunnig person här på Swecan angående kurering/torkning och kommer att följa dennes råd. Men ja, det är fortf ganska basic. Kommer mer info om detta om några dagar.

    @frilansaren Vänliga ord kompis, tack! Du vet att det finns några frön som väntar på dig om du vill, jag håller ett stadigt öga på dina lance’ a lot också ska du veta.

    @olle Tackar. Och tältet bara ligger och skräpar så det skulle du kunna få, har inte använt det på ett par månader snart. Kör hela utrymmet nu.

    @Rosvo@Fritte@fönsterslickaren Tack för fina ord det gör det hela mycket roligare att ni tittar in ibland! Jo det ser ut att bli en ganska bra skörd det här.

Page 9 of 12

Log in to reply.