Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken robinho's 250w HPS-odling. LSD m.m, SKÖRDAT (bilder 23/11)

  • robinho's 250w HPS-odling. LSD m.m, SKÖRDAT (bilder 23/11)

    Posted by robinho on 2011-09-16 at 19:19

    Hey hey,

    Jag har haft några halvt självgående utomhusgrows på varmare breddgrader för några år sedan men har flyttat hem och saknar att gröna ner mina fingrar. Har följt en del growblogs på forum runt i kring i många år som har gjort mig väldigt inspirerad till att nu starta en inomhusgrow. Så jag tog tag i det och inhandlade detta:

    1st Homebox 80*80*160
    1st HPS lampa GIB 250w
    1st MH lampa GIB 250w
    1st Ballast GIB 250w
    1st Cooltube armatur 125mm 30cm.
    1st Hammarslags reflektor, 40 x 47cm inkl E40 sockel.
    1st VK100 Effekt: 250m3/h, Ljud nivå: 46dBA
    1st Kolfilter Effekt: 160 m³/h (Men här kommer snart ett större med effekt: 300 m³/h eftersom att min fläkt har större effekt)
    En upp-och-ner vänd oscillerend bordsfläkt (som hänger i jojo hängare)
    Gavita Light hangers
    1st Adwa Ph-mätare
    2st Timers.
    1st Digital Hygrothermometer
    Diamond Mylar på väggarna
    1st 11Liter, 1st 6,4Liter, 1st 3,6Liter krukor

    Jag har köpt nästan allt från http://www.professionalgrow.com
    Och jag kan inte annat än varmt rekommendera att handla därifrån, och Ziad ska ha riktigt stort tack för fantastisk customer service och engagemang.

    Jag införskaffade feminiserade frön från: http://www.pickandmixseeds.co.uk och köpte en hel del olika. Men bestämde mig för att försöka lära känna mitt growtält (värme, lukt, fuktighet, m.m) och hur man tar hand om sina plantor inomhus (träning, kruk-storlek, ph m.m) så jag valde att planter två bagseeds av okänd strain som jag har döpt till Charlie#3 och Charlie#4 av den enkla anledningen till att jag köpte påsen av en som heter Charlie och jag känner en till som heter Charlie så dessa två är de 3e och 4e med det namnet, och en LSD från Barney’s Farm.

    Jord och Näring kör jag Canna’s alla olika produkter(nästan alla). Så har jag duschat damerna med Plant Vitality Plus vid ett tillfälle. Har ett litet lager “tvättade” leca-kulor i botten och ca 15-25% leca i jorden och ett litet lager leca på toppen.

    Värmen har varit ett litet problem eftersom att mitt tält står i en liten “bod” i huset mitt där inte mycket ventilation kommer in/ut, men det ska fixas.
    Nu är tempen bra kontrollerad mellan 29-24 under solen beroende på varm/kall dag, och mellan 25-22 under mörker timmar. RH varierar mellan 65%-35%.

    Jag har veggat i exakt 50 dagar och varit under 12/12 i 8 dagar, så alltså 58 dagar totalt. Har också gjort LST på mina två bagseeds plantor och toppat min LSD.

    Kommer några bilder från start till nu:

    LSD 11 dagar:

    LSD 23 dagar:

    [img]http://i.imgur.com/MuTZ6.jpg][/img]

    Charlie#4, 35 dagar och Lst’ad:

    Charlie#3 57 dagar totalt och 7 dagar i blom. Och LSD 64cm lång, dom är lika gamla:

    Jag hoppas med den här growbloggen att få lärdom och sprida inspiration till andra precis som det har gjort till mig. Har ni frågor, kritik eller annat på ert hjärta så skriv gärna en rad.

    Mvh
    robinho

    replied 12 years, 3 months ago 38 Members · 171 Replies
  • 171 Replies
  • cokeman

    Member
    2011-09-16 at 19:23

    Ser riktigt fint ut, tycker personligen du borde lägga upp lite mer bilder på din setup osv då jag tycker sånt är intressant! :)

    Kommer följas! :) Lycka till!

  • robinho

    Member
    2011-09-16 at 19:27

    Tackar!
    Ja det kommer mer bilder på min setup nästa vecka, jag borrar och snickrar fortf en del med själva rummet som tältet står i, men jag lovar fler bilder inom kort.

  • manonegra

    Member
    2011-09-16 at 20:51

    Nice!!
    Vad fick dig å köra på en homebox?? va det budget eller för det passa ditt utrymme??

    Är insidan av homebox helt vit eller är det mylar som SecretJardin??

  • robinho

    Member
    2011-09-16 at 20:57

    Tack Mano!
    Jag fick faktiskt den homeboxen av en vän som flyttade härifrån så tänkte inte så mycket mer på det, men har faktiskt planer på ett större tält och en större lampa till nästa omgång.

    Det är Diamond Mylar på väggarna och bakom det är det helt vitt.

  • club_one

    Member
    2011-09-16 at 20:57

    Vackert!

  • robinho

    Member
    2011-09-16 at 21:21

    @Club_one wrote:

    Vackert!

    Tack! Det uppskattas.

    Här kommer ett par kvällsbilder:

    Mvh
    robinho

  • robinho

    Member
    2011-09-18 at 19:25

    Idag tidigt fick mina blommor sin första Blom-näring, dom har alla växt en hel del nu första veckan under 12/12 och små små trådar visar sig som ser ut som deras första blommor, bilder kommer inom kort.

    En fråga till er som vet: Hur pass mycket får man ner ljudet från en fläkt med en ljuddämpare? För att få mitt rum så super stealth som jag vill ha det så vill jag ha ned fläkt ljudet lite till.

    Och en till fråga: hur sent är FÖR sent att LST’a? Och vilka skador kan det medföra att LST’a i blom?

  • robinho

    Member
    2011-09-18 at 23:51

    @robinho wrote:

    Och en till fråga: hur sent är FÖR sent att LST’a? Och vilka skador kan det medföra att LST’a i blom?

    Hittade svaret.

    “How late is too late? If your branches snap when you bend them, it’s too late (or you bent it too far). Training too late into full flower can break stems because they become woody and considerably less pliable. An additional side-effect of hardened branches and stems is that pulling too hard on the top of the plant can tear the roots and shock the plant. The plant could get woody before even putting them into flowering; and that is all about the auxin:cytokinin ratio. if you’re interested in a more techincal why.”

    Så med andra ord är det fine så länge stammen går att böja, eller?!

  • sisu4life

    Member
    2011-09-19 at 04:34

    Lsd Weed är nog tyngsta ja rökt

  • robinho

    Member
    2011-09-19 at 08:43

    Så här ser dagens bilder ut, 9 dagar i blom:

    Charlie#4 (okänd strain)

    Hoppas det är nån mer än jag som tycker det ser bra ut!?

    All for now

  • annie10

    Member
    2011-09-19 at 10:07

    Väldigt stor o vacker,frisk mår den me vad det ser ut som

  • mrkomalo

    Member
    2011-09-19 at 16:42

    Hej!
    För att svara på din fråga, skulle jag vilja säga att 10-15% av ljudet försvinner av ljuddämparen, inte alltför mkt alltså.

    Om du vill vara riktigt tyst rekomenderar jag att även köra ljudisolerade slangar + att bygga en ljuddämpningslåda till fläkten :)

  • robinho

    Member
    2011-09-19 at 20:33

    Annie: Tack, kul att höra att fler än jag tycker det ser bra ut!

    mrkomalo: ljudisolerade slangar får det bli nu när jag ska förtsätta med ventilationen i veckan. Tack för tipset! Har du nån bra erfarenhet av hur man bygger en ljuddämpningslåda?

  • robinho

    Member
    2011-09-19 at 21:50

    Visst är det väl underbart att öppna rummet in till blommorna och se dom “smila” mot dig! Lägger in några kvälls-bilder på damerna, och ett par bilder som visar rummet det står i, som nu har lite bättre ventilation, men det ska bli ännu bättre snart.. Bilder:




    Är det någon som vet hur min LSD kommer/kan reagera om jag kör LST på topp stammen? Den är absolut mjuk nog till att böja och känns nästan lite vinglig med sina ~70cm efter 10 dagar i blom, så tänker mig att den blir lite mer stabiliserad om jag LST’ar den också. Kan jag chocka den så att den slutar blomma eller liknande?? Any thought’s are good thought’s!

    Peace out

  • stickyicky82

    Member
    2011-09-20 at 08:07

    diggar din fläkt setup, skulle behöva apa efter den :0)

    är det bara en träbit, upphängd med nått, å sen har du eltejpat fast fläkten på träbiten eller?

Page 1 of 12

Log in to reply.