Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken robinho's 250w HPS-odling. LSD m.m, SKÖRDAT (bilder 23/11)

  • robinho

    Member
    2011-09-20 at 11:24

    @stickyicky82 wrote:

    diggar din fläkt setup, skulle behöva apa efter den :0)

    är det bara en träbit, upphängd med nått, å sen har du eltejpat fast fläkten på träbiten eller?

    hehe Tack! Ja, det är en väldigt lätt, rektangulär, metall-bit som den oscillerende bords fläkten sitter fast med både el-tejp och fiskelina i många lager så att den verkligen håller sig stilla(vilket den också är), så hänger alltsamman i två jojo hängare som jag fick med av Professional Grow som gör att jag kan ha den i vilken höjd jag vill hela tiden, och lätt att sätta på och ta av(järnbiten sitter alltså i hängare så jag lätt kan ta av den).
    Den fungerar riktigt bra!

  • allanballan

    Member
    2011-09-20 at 11:30

    Det ser ju kalas ut!
    ditt utrymme är väldigt likt mitt.(så när som på tältet då)
    Men varför tält när du har ett rum?(värme stiger, då borde fullhöjd vara idealiskt)

  • mrkomalo

    Member
    2011-09-20 at 12:02

    Jag byggde en till min stealthsetup och använde mig av ljuddämpningsguiden som finns här på swecan. Det är inte alltför svårt, det som är problematiskt är att lådan kommer väga mkt. Guiden finns klistrad på universitetet under design och konstruktion.

  • robinho

    Member
    2011-09-20 at 12:23

    Allanballan: Jag har funderat på att göra så och kommer troligtvis använda både tältet och rummet till nästa omgång. Tycker det är skönt att ha växterna för sig och sladdar och annat skit för sig, och det blir så smutsigt med jord och vatten, så jag diggar tältet. Så jobba med tätning av dörr och andra små hål. Men ska se på lösningar och uppskattar alla tips jag kan få!

    mrkomalo: Jag ska absolut kolla det! Älskar att snickra och fixa själv. Tack för tipset!

    Kul med kommentarer!

  • allanballan

    Member
    2011-09-20 at 12:57

    Hmm nu e det lite synd att jag suger på att rita men jag får försöka förklarahur jag gjort!
    Dörren är tätad med tätningslist och jag har foliefilt från CO som ljustätning,
    men undersidan av dörren är inte tätad för det är min tilluft sän har jag en planteringsbricka på65×65 cm mitt utrymme är 65x75cm( brädd 65 längd 75)
    under odlingsbrickan har jag luftpasage så tilluften tvingas in under brickan för att senare pasera plantorna och sedan reflektorn(har kvar en hylla för att tvinga luften att gå som ett “s”)
    utblåset går ut i ett annat rum så ingen återcirkulation av uppvärmd luft återkommer till tilluften, på så sett har jag inga värmeproblem det löser min K125xl kanalfläkt(351m2/h) och min honeywell 8″turbofan(blåser rätt upp i reflektorn så all värme stiger till kanalfläkten)
    Ända problemet är att RH blir svårjusterat med ett luft byte på ca 500gånger i timman, och ju kallare det blir ju mera watt kan jag använda mig av, kommer maxa på 660w i slutet av blom.

    Sen har jag ALL el på hyllan inget på marken så ingen fara med vatten!

  • robinho

    Member
    2011-09-20 at 14:12

    @AllanBallan wrote:

    Hmm nu e det lite synd att jag suger på att rita men jag får försöka förklarahur jag gjort!
    Dörren är tätad med tätningslist och jag har foliefilt från CO som ljustätning,
    men undersidan av dörren är inte tätad för det är min tilluft sän har jag en planteringsbricka på65×65 cm mitt utrymme är 65x75cm( brädd 65 längd 75)
    under odlingsbrickan har jag luftpasage så tilluften tvingas in under brickan för att senare pasera plantorna och sedan reflektorn(har kvar en hylla för att tvinga luften att gå som ett “s”)
    utblåset går ut i ett annat rum så ingen återcirkulation av uppvärmd luft återkommer till tilluften, på så sett har jag inga värmeproblem det löser min K125xl kanalfläkt(351m2/h) och min honeywell 8″turbofan(blåser rätt upp i reflektorn så all värme stiger till kanalfläkten)
    Ända problemet är att RH blir svårjusterat med ett luft byte på ca 500gånger i timman, och ju kallare det blir ju mera watt kan jag använda mig av, kommer maxa på 660w i slutet av blom.

    Sen har jag ALL el på hyllan inget på marken så ingen fara med vatten!

    Nice, det blir nåt i den stilen för mig också. Men jag kommer också göra två hål i väggen-ett för insug och ett för utsug), nu kan du se att det är ett(1) hål åvanför dörren på de senaste bilderna, men det ska alltså dit ett till. Så kommer två fina ventiler på utsidan och en koppling till två rör på insidan-ett som går till takets utsugs hål och ett rör som går till den nedre delen av tältet så ny fräsch luft kommer in i tältet underifrån. Känns bra att bolla idéer, tycker det är lite svårt att göra allt på egen hand.. Men det är kul!
    Annars är väl du själv snart i blom Allan? Följer din grow som en hök, hoppas dom inte växer FÖÖR mycket på bredden så du inte får plats, dom drar ju iväg en del de första veckorna i blom, vilket jag verkligen märker, dom har strechat 10-12 cm på 3 dagar alla tre flickorna. Har du någon bra bild hur du gjort med ventilationen?

  • allanballan

    Member
    2011-09-20 at 14:56

    kan du göra det andra hålet mot ett annat rum, sätter du hålen brevid varandra kommer du cirkulera varm luft!
    Det ligger någon bild på min frånlufts lösning i min tråd, och fördelen med att suga upp luften under dörren är att det alltid är kallast på golvet!
    Samt att när du tvingar luften att pasera en smal springa är att den klys av lufthastigheten som då blir (om du blåser på handen med helt öppen mun och med “pussmun” kommer du känna skilnaden).
    Kommer nog byta lampa i kväll för att sedan gå över i blom i morgon, ingen värkar ju ha något att säga mot det!
    Fotar min vent i morgon, den är betydligt lättare att bygga än massa slangar och sånt, och det funkar kanon!
    Men nycken är just mitt insug och KRAFTIG kanalfläkt, det är det som gör att jag kan styra flödet att gå som ett “S” genom rummet!

  • robinho

    Member
    2011-09-20 at 16:29

    Ja det kan jag göra, absolut, väldigt smart! Jag kan dra ett rör från botten på boden till golvnivå i köket(bara en meter eller liknande), så har jag utsuget åvanför dörren. Jag har faktiskt en extra TT100 och en extra TT125 från Proff. Grow och jag skulle kunna sätta på en av dom som extra utsugsfläkt eftersom att det blir nån meter rör att dra luften igenom!?

    Vad tro du om LST efter att blom-cirkeln påbörjats? Och har du förresten nån erfarenhet av Co2 tabletter? Jag läser och hör så mycket olika om dom, någon som har erfarenhet positivt eller negativt?

  • allanballan

    Member
    2011-09-20 at 17:46

    Är lite nojjig för Co2 i hem miljö felar det kan det bli farligt!
    Mäsk tänkte jag på, sen växte dom så mycket att jag knappast får in en 5L dunk!

    Vad jag har läst om LST så funkar det ända till plantan är så träig att grenarna lätt går av.

    Har du flera fläktar kan du om inte annat få ner ljudvolymen!(kör båda på 50%)
    Men tror dom skall ha samma kapasitet för att dom skall kunna samarbeta.
    Nu med 600W har jag 24c i jorden 26c i luften nära topparna(skugga) reflektor 35c utsugsluften 31c, så jag e rätt nöjd med min vent!

  • robinho

    Member
    2011-09-20 at 19:15

    Det låter riktigt bra för din del, att få ner tempen så pass med 600w på ett så litet utrymme.. Bra fläkt som du säger!

    Ja det är vad jag förstått om LST också, så om min LSD fortsätter växa så mycket som den gjort sista veckorna(är nu över 70cm lång) så blir det LST inom en vecka. Blir nog mer LST på de andra två som redan är LST’ade två ggr tidigare.

    Ja, kanske får bli en mäskblandning för min del, har en del extra plats.

    Var på CO idag för att handla lite smått och gott, och köpte med mig en “Torrboll”. Vet inte hur bra det fungerar OM det skulle bli så att luftfuktigheten fungerar, men men, nu har jag iaf en.

  • robinho

    Member
    2011-09-21 at 06:27

    Dagens bilder är på Charlie#3 som är ett okänt frö (men luktar väldigt gott). Den blev LST’ad igår och har tagit det positivt som ni ser.


    Thanks for now!

  • robinho

    Member
    2011-09-24 at 16:19

    Hallå igen, väldigt stilla här inne de sista dagarna. Det händer en hel del varje dag tycker jag, mer och mer trådar visar sig på flickorna vilket är kul! Tänkte fota imorgon så hoppas någon kikar förbi, kommentera gärna om ni har tips/rådgivning, funderingar eller annat.

    Peace out for now..

  • nordenseeds

    Member
    2011-09-25 at 10:39

    Fina damer du har där och en clean set up!

  • thaistick

    Member
    2011-09-25 at 10:42

    riktigt najs..

    edit sag att du skrev alder fint pa bilder det va jag som va snurrig.. :D

  • allanballan

    Member
    2011-09-25 at 10:48

    Det tar sig sa mordbrännarn!

Page 2 of 12

Log in to reply.