Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken robinho's 250w HPS-odling. LSD m.m, SKÖRDAT (bilder 23/11)

  • robinho

    Member
    2011-09-25 at 17:35

    Tackar och bockar för positiva inlägg!

    nordenseeds: Jag funderar stort på att beställa några Golden Diesel frön av dig till min nästa omgång(i November) som kommer köras i större potter/större utrymme/bättre utrustning! Har läst mycket positivt om nordenseeds och många growbloggar jag sett har kört dina frön! Har du några hemma nu?

    Här kommer några bilder från gårdagen då damerna varit vid liv i 65 dagar, och i blom 15 dagar. Tycker damerna växer upp för fort, undrar om dom tycker att jag uppfostrat dom på ett bra sätt..?!

    Detta är iaf Charlie#3(som står i en 6,4Liter kruka) ute på parketten, som visar upp sina nya fina trådar på det längsta sidoskottet:

    Och här är Charlie#4(som bara står i en 3,6Liter kruka) som är ännu mer glad över sitt nya jag:

    Hoppas ni diggar bilderna, och kommentera gärna!

    Peace out fo now..

  • allanballan

    Member
    2011-09-25 at 18:16

    Grattis till blomorna!
    (jag väntar mina ännu)

  • club_one

    Member
    2011-09-26 at 20:17

    Går fint för dig. Själv kommer jag dra upp min WW imorgon pga fail. Blir en Himalayan Gold, Golden Diesel eller Cheese istället. Big Bangen väntar jag fortfarande på.
    Hoppas det går lika bra för mig som dig snart! :)

  • robinho

    Member
    2011-09-27 at 15:56

    Allan: Tack! Väntar spänt på att dina ska börja blomma. Är väl snart två veckor sen du satte dom i blom antar jag?!
    Nu har jag(nästan) bestämt mig för att använda hela rummet istället för tältet, ska lägga ut lite bilder nån gång i veckan på hur jag gjort med ventilation och resten av bygget.

    Culb_one: Tråkigt att du inte kunde fullfölja din grow, men det är ett ruskigt bra test på ens tålamod den här hobbyn, har sett många som inte fixat skörd den första growen så det är bara att jobba på, och jag tar inget för givet, ser efter mina flickor som om dom vore tre faberge ägg!!
    Kommer självklart att följa din nästkommande grow, good luck mate!

    Annars så har jag faktiskt Lst’at min fina LSD-enbart höjd issues- och det verkar ha gått bra.. Trådarna blir fler och fler hela tiden vilket är kul!
    Bilder på det kommer under veckan. Och jag måste säga att jag känner att jag lär mig något nytt av alla andras kunnskaper här inne hela tiden, vilket är väldigt inspirerande och jag hoppas att andra inspireras som mig.

    Ha det fint folkens

  • club_one

    Member
    2011-09-27 at 17:54

    @robinho wrote:

    Culb_one: Tråkigt att du inte kunde fullfölja din grow, men det är ett ruskigt bra test på ens tålamod den här hobbyn, har sett många som inte fixat skörd den första growen så det är bara att jobba på, och jag tar inget för givet, ser efter mina flickor som om dom vore tre faberge ägg!!
    Kommer självklart att följa din nästkommande grow, good luck mate!

    Jodå, kommer fullfölja den. Golden Diesel från Norden Seeds växer så det knakar, och El nino från GHS ser också frisk ut. Ska strax gå och göra min godnatt ritual med dom :)

    Nog med “min tråd snack” i din tråd nu, blir en update i min tråd nån dag snart så får du se/veta mer då :D

    Lycka till själv!

  • robinho

    Member
    2011-09-29 at 09:49

    @Club_one wrote:

    Golden Diesel från Norden Seeds växer så det knakar,

    Bra! Se till att hålla den vid liv, jag kommer troligtvis ha med en eller flera Golden Diesel från NS nästa omgång. Så ta tag i din kamera och uppdatera din sida här på swecan! Var nog en vecka sen minst jag såg något från dig, följer dig(stalking).

    Nya bilder kommer inom kort, försöker få tag i en bättre kamera för att få lite bättre kvalite på bud-shotsen.

  • Sisu4life

    Member
    2011-09-29 at 16:54

    väntar på att få höra rökrapporten om weedet, mums vad sugen man blir

  • robinho

    Member
    2011-09-29 at 17:08

    4 dagar sen sista bildupdaten och nån vecka sen jag visade upp min LSD. Den har gått igenom en ganska sen Lst och en toppning. Hon har verkligen buskat på sig tycker jag och blommorna kommer sakta men säkert. Den är ca 85cm lång från högsta topp till jordyta, och det har nu gått 20 dagar i blom.



    Japp, så ligger det till nu..

    Enjoy!

  • VaporizeMe

    Member
    2011-09-29 at 17:52

    Ser riktigt riktigt fint ut! :D

  • club_one

    Member
    2011-09-29 at 18:16

    Ser fint ut :) Funderar själv fortfarande på om jag vågar mig på några toppningar eller LST med min första grow. Hur riskabelt är det? Vad händer om jag toppar fel? LST kan ju resultera i plötslig spädbarns död, det vet jag :)

  • robinho

    Member
    2011-09-29 at 18:57

    VaporizeMe: Tack! Det blir bara mer och mer kul det här.

    @Club_one wrote:

    Ser fint ut :) Funderar själv fortfarande på om jag vågar mig på några toppningar eller LST med min första grow. Hur riskabelt är det? Vad händer om jag toppar fel? LST kan ju resultera i plötslig spädbarns död, det vet jag :)

    Min topping var inte meningen från en början men blev lyckad eftersom jag fått ut två “main colas” av det. Men jag har själv ingen god erfarenhet av topping och vet väldigt lite om det.

    Men angående Lst så var jag väldigt noga med att tillräckligt med rötter hade utvecklats innan Lst nummer 1. Sen har jag bara gått med mottot: om inte stammen är för “träig” och hård så är det ok med Lst, men det vet jag för lite om för att säga om det är korrekt eller inte. Men jag tycker Lst är en grymt bra lösning när plantan blir för hög, och så får även de sidoskott mer ljus på sig eftersom att dom sträcker sig mot lyset, så bara positivt för min del.

  • robinho

    Member
    2011-10-02 at 11:08

    Hej vänner,

    Nu har damerna flyttat ut ur tältet och får nu mycket mer höjd att jobba med(2.1meter plus att hyllan som cooltuben hänger i kan tas bort och då har vi över 3meter att gå på). Än så länge är det bara en preliminär lösning och för tillfället är luftfuktigheten alldeles för hög(50%-80%) vilket har försökt lösas med “Torrbollen” från Clas Ohlson, men den verkar knappt ha effekt i mitt rum, så tänkte ställa in en hink med ris ikväll för att se om det fungerar bättre. Andra förslag är väldigt välkommna! Men snart ska jag fixa ventilationen så att jag kan få in frisk luft på ett bättre sätt i rummet.


    Här kommer några halv-dåliga bilder på den tillfälligt nya uppsättningen:

    Har inte lyckats få bort hela homeboxen från ramen än, ett jävla jobb hehe, men har satt Diamond Mylar på Homeboxens sista sida som syns på bilden och även på väggarna.


    Och några bilder på flickorna som nu stått i blom i lite drygt 3 veckor:


    Tack för nu.

  • allanballan

    Member
    2011-10-02 at 11:49

    Oj va fina dom blivit!

  • robinho

    Member
    2011-10-03 at 12:54

    Tack! De få kommentarer man får värmer verkligen..!

  • doctordoom

    Member
    2011-10-03 at 12:56

    Fantastiska bilder! Har hållit ett öga på tråden sen den började, ser väldig väldigt fint ut det där :) Ett par veckor till så kommer dom bli riktigt tjocka och härliga damer!

    Alltid kul att se när det går bra för folk, som får fina plantor utan att köra 600w HPS! You go girl *brofist

    Edit: sen vill du säkert inte att jag spammar sönder din fina bild tråd heller ;)

Page 3 of 12

Log in to reply.