Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Outdoor grow, 2010

  • Outdoor grow, 2010

    Posted by fifflan on 2010-04-03 at 12:23

    Hej! efter 2 misslyckade och inte så seriösa försök så tyckte jag det var dags att ha en ordentlig, fin utomhusodling.
    Har nu samlat bå mig en hel del frön som hittills är

    # Thyphoon
    # NepalxHindu Kush
    # Okänd strain (från indiskt weed)
    # AK47, AF
    # Masterlow, AF
    # Blue streak, AF

    Detta blir sammanlagt lite mer än 200 frön men det kommer nog bli mer lite senare.

    Har bara planterat ut ca 40 frön, varav 25 är det indiska, och resten är blandade Nepal x hindu och thyphoon i ett mini drivhus än så länge för ett test men hoppas det blir lite mer plantering i veckan :)

    Har ju inte hänt något än då jag planterade dom igår kväll och idag förmiddag men här är dom första bilderna

    Ha det bra!
    Peace

    replied 13 years, 7 months ago 15 Members · 54 Replies
  • 54 Replies
  • jamaicanrastafari

    Member
    2010-04-03 at 21:49

    Kul med tidiga odlingar. Hoppas de överlever.

  • popanonikok

    Member
    2010-04-03 at 23:37

    En salig blandning frön :)

    Jag håller tummarna 😉

  • fifflan

    Member
    2010-04-04 at 11:03

    ja jag hoppas på detta.. varit och verkar som det ska bli relativt fint väder så fyller det första drivhuset nu i veckan med ytterligare 6st AK47 och 6st NepalxHindu kush

  • reaper

    Member
    2010-04-20 at 04:51

    Hur mycket kostade det där lilla “växthuset”?

  • fifflan

    Member
    2010-04-20 at 13:00

    159 kronor styck på kitchengarden.se

  • puffie

    Member
    2010-04-20 at 15:34

    Hoppas det går bra för dig :D kommer följa med stort nöje :)

    Lycka till

  • fifflan

    Member
    2010-04-21 at 06:37

    nu har det kommit snö och hade ungefär 10 i krukor och skulle omplantera ungefär 20 idag.. får se hur det blir med det

  • reaper

    Member
    2010-04-22 at 06:24

    Hoppas det går bra för dig:). J*vla snö alltså.. :( :(

  • fifflan

    Member
    2010-04-25 at 13:41

    varute och kollade nyss och dom levde gjorde dom, eller 50 procent iallafall så planterade om dom i större krukor, var nog 5 thyphoon och 2 ak47 och 3 nepal x hindu kush , och sen dom masterlow och ak47 jag planterat i krukor hade 3 kommit upp av 7 så får se lite här nu, har ingen kamera förrän i mitten av veckan men tar bilder då jag ska ut och plantera ytterligare lite till då :)
    Peace

  • fifflan

    Member
    2010-04-28 at 16:54

    tjoooo! igr var jag ute och kollade till dom små och planterade även ut 8 st(4 blue streak, 4 thyphoon)
    Hälften av dom som levde hade dött men dom såg j*vligt risiga ut sen snön så har ungeäör 10 ovanför jord och får se hur det går med dom andra nu här.. men blir nog ytterligare lite plantering i helgen, då kommer mer bilder med :)
    Slänger upp bilder på blue streak, master low och thyphoon men tyvärr har jag lite dålig kvalitet på bilderna då jag inte fick kameran och fick ta med mobilen, men men..
    sen en fråga om någon vill svara på den, när brukar sniglarna komma fram?
    så jag vet när jag ska sätta koppar runt dom.. men här kommer bilder :)

    Master low

    Uploaded with ImageShack.us

    Blue streak

    Uploaded with ImageShack.us

    Thyphoon

    Uploaded with ImageShack.us

    Ha det bra!

  • laban-labolina

    Member
    2010-04-28 at 17:31

    Får man lov att fråga vilken zon det rör sig om ?.
    Samt varför du inte väntar 2-3 veckor till innan du planterar dom.
    Då dom inte lär röra sig specielt mycket om det är under 8 c ute.
    Samt att flera sorter är ju AF som säkerligen skulle trivas bättre ute om 2-3 veckor beronde på zon.
    MvH Laban,.

  • fifflan

    Member
    2010-04-28 at 18:18

    säger sydöstra sverige, och här är det 12-20 grader på dagarna och detta var bara test från början men har inte mycket att göra på ledigheten så planterar ut för ha något att göra och hoppas på det bästa, men du har rätt att dom trivs säkert b-ttre ute om några veckor till och det blir en väntan på några veckor efter helgen då det bara blir ett antal frön jag ålanterar då jag är slut på krukor..
    Peace

  • grabben

    Member
    2010-04-28 at 21:46

    Vet att jag läste om nån som odla mycket AF:s att när man planterar ut dom tidigt så kommer dom bli större = mer buds. Men kan ju inte sätta rykande pipan på att de e rätt. Men vi kan ju göra ett litet experiment kanske, har själv planterat ut ett par AF:s nu o kommer plantera ut mer om nån vecka. Finns säkert om man söker på de, men hade vart kul om så många som möjligt kunde skriva mer info o jämföra hur värmen osv. påverkar AF:s.

    Lite på skoj o se..

    Ska bli kul o följa din odling:) Lycka till!

  • the_dudes

    Member
    2010-04-29 at 12:55

    ska också göra liknande projekt fast vi måste vänta ett bra tag till innan marken är godkänd!

    ska bli kul att följa odlingen, lycka till =)

  • fifflan

    Member
    2010-04-29 at 18:17

    Grabben, ja jag läste också det här på forumet någonstans så vi får hoppas det stämmer :) jag ska nog ut senare och kan skriva tempen på den tidpunkten jag är ute och nu är det 15 grader ute, och idag har det varit ca 20 iallafall. tack och lycka till själv!

    The_dudes, kul att höra, alltid lika trevligt med lite odlande :) lycka till!

Page 1 of 4

Log in to reply.