Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Orange bud & red cherry berry 250W. [skördat]

  • Orange bud & red cherry berry 250W. [skördat]

    Posted by grodan on 2008-10-27 at 19:23

    Då var det dags för ny odling :)

    Min setup består av allt som inhandlades allt eftersom ekonomin tillät i förra odlingen. Börjar bli hyffsat komplett får man väl tycka. Funderingarna går kring om man ska inhandla en FloGro 500 till nästa odling och börja ge sig in i hydrovärlden. Dock ett tag tills det är dags och än så länge nöjer jag mig med att plugga på om hydro innan jag bestämmer mig. Man är ju trots allt ganska färsk på att odla än så länge.

    2 st femmade Orange Bud från Dutch Passion
    3 st Red Cherry Berry från barneys, fanns ej femmade dock :(

    Har även ordnat mig ett nät som fyller kraven och ska försöka mig på att köra scrog av detta. Problemet är väl främst att red cherry berryn inte är femmade. Några tankar eller förslag kring detta? Planterade 5 totalt och hoppas få upp 4 st Kvinnor. Klagar ju självfallet inte om samtliga blir små flickebarn :p

    Secret Jardin tält 60*60*140.
    250w MH veg
    250w Hps blom
    Cooltube
    LTI Systemair Fan 125mm – 225m³/h
    Kolfilter 125mm – 250m³/h
    1.7L krukor till start
    7L tecukrukor efter omplantering.
    Luftfuktare
    Fläkt
    Mäsk åker in om några dagar.

    Näringskit från Bio Bizz:
    Rootjuice
    Bio Grow
    Bio Bloom
    Alg-A-Mic
    TopMax

    Jord som medium:
    20% perlite
    20% vermiculite
    60% Hasselfors Jord
    Leca kulor i botten och toppen.

    Jämn temp runt 27 Grader och RH 30-40% vilket jag inte är helt nöjd med men ändå dugligt tycker jag.

    28/10. en vecka efter Red cherry berry tittat upp. Orange bud kom en dag senare. 2 st närmast fläkten samt mittenplanta är red cherry berry. ” på kanterna i nedre raden orange bud…

    Översiktsbild.

    replied 14 years, 6 months ago 12 Members · 63 Replies
  • 63 Replies
  • grodan

    Member
    2008-10-27 at 20:25

    Någon som kan svara på en liten sak.
    bör jag plantera om innan jag fimmar dem eller ska jag låta dem växa upp lite i de små krukorna och fimma först sen plantera om? tacksam för svar :)

  • reaper

    Member
    2008-10-27 at 23:48

    Jag har ingen aning om vilket som är det bästa alternativet men jag hade planterat om dem först, väntat några dagar sedan FIM. :]

  • reaper

    Member
    2008-10-28 at 00:27

    Ser riktigt nice ut Grodan! :D

    Har du passivt insug i garderoben?

    Keep it up!

    M.V.H 8)

  • grodan

    Member
    2008-10-28 at 16:17

    @NinjaTomte wrote:

    Jag har ingen aning om vilket som är det bästa alternativet men jag hade planterat om dem först, väntat några dagar sedan FIM. :]

    det lutade faktiskt åt omplantering först så jag provar med det 😉

    Tack ska du ha kolibri :)
    helt rätt. en av fönsterna är öppna för insug. Men en fläkt till insug hade kanske inte varit fel :) gör det stor skillnad på tempen tro?

    /edit/ eller gbarderoben? dörrarna står alltid öppna men det är passivt i tältet iaf :D

  • reaper

    Member
    2008-10-29 at 11:14

    Jag hade kopplat in en datorfläkt för att slippa ha öppen dörr. Borde räcka med en. 😉

    M.V.H

  • grodan

    Member
    2008-10-29 at 16:05

    @kolibri wrote:

    Jag hade kopplat in en datorfläkt för att slippa ha öppen dörr. Borde räcka med en.

    M.V.H

    Ja det hade jag också gjort om inte just garderoben vari problemet 😉

    Enda anledningen till att ajg köpte ett tält är för att jag har massvis med garderober i lägenheten så hade sett fett skumt ut med en till 😆

    Dessutom är det sånna förbannade garderober som är inbyggda i betongväggar så kan inte göra hål till varken insug eller utblås. Förutom i en av dörrarna då :|

  • grodan

    Member
    2008-11-03 at 18:08

    en vecka senare har de växt till sig litegrann de små liven.

    Planterat om i 7 liters krukor för 2-3 dagar sedan och försökte mig på att fimma för första gången idag så får se hur det blir och hoppas på det bästa.

    Blir lite fler bilder vid update när dom växt till sig lite mer :P


  • reaper

    Member
    2008-11-03 at 20:17

    Stiligt :D

    Hoppas din FIM ining funkar bra !

    Lycka till

    Bless

  • reaper

    Member
    2008-11-03 at 21:22

    Tjusigt mannen, men funderar om det inte är lite overkill med en 250w HPS + vent för 5 plantor i så tidigt stadium, bör väl räcka med en liten kraftigare LE typ 125w.. såg vi hade samma typ av grow… nice!

  • grodan

    Member
    2008-11-04 at 15:31

    tack ska du ha napkin :) Jag hoppas på det bästa så ger det ju sig med tiden :P

    Plssken: Jag kör med 250w MH nu i veg och byter till Hps i blom. Det var billigare att köpa en extra MH bulb istället för en LE ;) Annars är det säkert ingen större skillnad i grow första veckorna men väljer ändå MH före LE ;)

  • reaper

    Member
    2008-11-07 at 22:10

    Har du inga nya bilder på gång :D

  • grodan

    Member
    2008-11-08 at 00:15

    Här kommer ett par bilder. Håll tillgodo ;)
    Kommer lite fler bilder senare i veckan
    8/11


  • reaper

    Member
    2008-11-08 at 12:55

    oo ja vuxit tills sig har dom :D

  • grodan

    Member
    2008-11-12 at 17:54

    En liten update på vad som händer. känns som det rullar på ganska bra. Har följt doseringsschemat utan några större problem. Fått ett par riktigt små bruna fläckar på några stora blad. Ser ut som lite näringsbränna. Men det kom efter första vattningen med näring och har inte kommit mer sen dess så är nog inget att bry sig om.

    Min FIM gick bra tycker jag för att vara första gången :)
    Fick ut 5 toppar på den ena som mest och 2 av dem blev vanlig toppning sedan 2 st som fick 3 toppar så jag är nöjd med det :)

    här kommer ett par bilder också.

    11/11.

    13/11. Är något tajt. Finns en hel del toppar undertill som börjar ta sig uppåt också :P 4 plantor blir nog bättre i forts.


    13/11. Damerna har precis fått lite dryck och är nu bakom lås & bom där de hör hemma. Blir nog lite tajt att vattna i fortsättningen men det ska nog lösas på något sätt.


  • reaper

    Member
    2008-11-12 at 18:31

    Ser ut att vara välmående damer :D Är de i veggfas än, eller är dem i blom?

    Keep it up!

Page 1 of 5

Log in to reply.