Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Orange bud & red cherry berry 250W. [skördat]

  • grodan

    Member
    2009-10-05 at 17:55

    @Hank_Moody wrote:

    Grodan! Om du funderar på att byta lampa rekommenderar jag CMH 400W, finns att köpa här. Körs på vanlig 400W magnetballast från t.ex. GIB eller H&N.
    Lägre temp än vanlig HPS, bättre spektrum som gör att lampan kan användas solo i både veg och blom och en väldig massa UV som (förhoppningsvis) gör att plantorna producerar fler resinkapslar. :D
    Jag har två stycken och de håller sig under 30°C till och med under dåliga förhållanden (1m2 med, än så länge, kasst utformad ventilation.)

    Din tidigare skörd såg fet ut, du verkar veta vad du håller på med. Må du ha odlingsgudarna med dig! /Hanky

    Jag tackar för tipset hank och de vänliga orden :)
    Man gör ju så gott man kan.

    Kommer absolut kika på dessa lite längre fram när jag ska utöka mitt utrymme nån gång. För tillfället har jag dock inga värmeproblem. snarare tvärt om. Har fått koppla ur ventilationen från min cooltube då det blir för kallt annars. Lite udda problem kanske men tempen ligger på 22 grader när jag har luftflödet genom cooltuben :S
    Tänker lite att en vanlig 400w hps borde höja min temp lite.
    Vet inte riktigt hur jag ska göra faktiskt eftersom det ändå blir väldigt låg temp på natten. Kommer bli tvungen att köra kanalfläkten dygnet runt då luftfuktigheten sticker upp till över 70% på natten annars under blom och tempen unde 20 grader :( nästan så jag skulle behöva nåt som värmer upp mitt tält :S

    Jag är nästan lite besviken på odling i cocos måste jag säga. Mina plantor bara sträcker sig löjligt snabbt, stammarna och grenarna är tjocka men tål absolut ingenting :( manknäcker ju av en en cm tjock stam som ingenting. Men får väl se hur nästa skörd blir innan man klagar för mycket

    En fråga. Jag kör just nu cannas fulla näringsutbud till cocos. Men kan inte hitta nånstans när man ska börja tillsätta bio boost? Vilken dosering och under hur många veckor man ska köra det. nån som vet?

    fridens

  • reaper

    Member
    2009-10-06 at 13:31

    Jag ska kopiera den här odlingen.

    Tummarna upp och hatten av.

    Edit: Att köra 600W hps är nog lite för mycket i detta lilla tält va? Även om man har cooltube?
    Får jag fråga hur du har gjort med ballasten samt hur många meter ventilationslang du har? :)

    Edit igen: Vad har du för magisk blandning i colaflaskorna och vad innebär det att fimma? 😳

  • grodan

    Member
    2009-10-10 at 09:37

    @LemonSkunk420 wrote:

    Jag ska kopiera den här odlingen.

    Tummarna upp och hatten av.

    Edit: Att köra 600W hps är nog lite för mycket i detta lilla tält va? Även om man har cooltube?
    Får jag fråga hur du har gjort med ballasten samt hur många meter ventilationslang du har? :)

    Edit igen: Vad har du för magisk blandning i colaflaskorna och vad innebär det att fimma? 😳

    600w är helt klart overkill. 400w blir på gränsen med tanke på värmen den genererar. Ljusflödet i 400w blir optimalt på ytan 60×60.

    jag har ballasten utanför tältet. Det är mäsk i colaflaskorna. Fimma är att toppa dem fast klippa rakt igenom toppen så får man fler toppar. Allt detta finns det guider på här i forumet. använd sökfunktionen.

Page 5 of 5

Log in to reply.