Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Orange bud & red cherry berry 250W. [skördat]

  • grodan

    Member
    2008-11-12 at 18:37

    @sadowy wrote:

    Ser ut att vara välmående damer :D Är de i veggfas än, eller är dem i blom?

    Keep it up!

    tackar som ödmjukast :)
    Ja de är fortfarande i veg. tanken är väl 5-7 dagar till ungefär så de får komma igenom nätet lite och sedan skifta till blom.
    Problemet är bara höjden på tältet :s
    Krukorna tar en hel del av höjden. Flickorna är inte mer än 20-22 cm just nu. sedan tar krukorna 27 cm. Sätter jag upp lampan så högt jag kan har de 50-60 cm kvar att växa på innan de kommer för nära lampan. Så jag hoppas det får plats. Det blir en liten chansning att slå om till blom i rätt tid. Om jag inte har fel för mig kan orange bud stretcha ganska så mycket också. Får hoppas på det bästa :D

  • Matzy

    Member
    2008-11-13 at 15:57

    stiligt mannen :D ser väldigt bra ut.

  • reaper

    Member
    2008-11-14 at 10:08

    Verkar funka finfint i ett sånt där odlingstält, nice.

  • grodan

    Member
    2008-11-17 at 16:52

    tack tack matzy :)

    Bush_doctor: Måste säga att jag är grymt nöjd med tältet. Ångrar inte det en sekund.

    En liten update så här en måndageftermiddag.
    bytte till HPS och slog över till Blom i lördes natt. En av mina red cherry berry har fått preflowers med bra resultat. Ett litet flickebarn på väg åtminstonde. Bara hoppas att de andra 2 väljer samma väg…
    Så här ser det ut för tillfället. Orange bud har ökat takten och växer på något snabbare än rcb. På red cherry berryn är det fortfarande ett par sidoskott som inte lyckats ta sig hela vägen upp ovanför nätet men de är på god väg så jag hoppas de lyckas :)

    Orange bud står längst in i tältet och 3 rcb är i den främre raden. Inte för att man ser någon större skilnnad för tillf, men ändå…


  • reaper

    Member
    2008-11-25 at 20:08

    Riktigt snyggt!

    Kul att se andra som kör samma metoder under ungefär samma förhållanden. Jag vet inte varför men det känns som att ditt tält är mycket större än mitt även om de har samma mått? Kanske bara ser ut så på bild men din kanalfläkt ser inte ut att ta speciellt stor plats innuti tältet heller. När jag provade att ha både kolfilter och fläkt innuti blev det verkligen packat i tältets tak.

    Hoppas du inte får samma problem med höjden och att de växer sig för höga som jag har :) Mycket vill ha mer och jag var kanske lite för kåt på att vegga dem så stora som möjligt utan att tänka på stretch vid blom..och då visade dom preflowers efter knappt en vecka.

  • Snoris

    Member
    2008-11-25 at 21:10

    Hehe, måste bara säga att det ser riktigt nice ut! :D

  • reaper

    Member
    2008-11-25 at 21:15

    riktigt stiligt .. tummen upp :D

  • grodan

    Member
    2008-11-26 at 22:26

    @Kosy wrote:

    Riktigt snyggt!

    Kul att se andra som kör samma metoder under ungefär samma förhållanden. Jag vet inte varför men det känns som att ditt tält är mycket större än mitt även om de har samma mått? Kanske bara ser ut så på bild men din kanalfläkt ser inte ut att ta speciellt stor plats innuti tältet heller. När jag provade att ha både kolfilter och fläkt innuti blev det verkligen packat i tältets tak.

    Hoppas du inte får samma problem med höjden och att de växer sig för höga som jag har :) Mycket vill ha mer och jag var kanske lite för kåt på att vegga dem så stora som möjligt utan att tänka på stretch vid blom..och då visade dom preflowers efter knappt en vecka.

    Tack :) Ja det är intressant faktiskt. Ska bli intressant att se hur mycket du får ut. Skildnaden är inte så mycket. wattantal, näring och cocos vs jord :P

    Jag tycker det ser ut som du har mer plats :D iaf på höjden. Mina orange bud växer betydligt snabbare än red cherry berry iaf. Bud är ca 10-15 cm högre än berryn. Hoppas att de inte sticker för högt och att berryn kommer ifatt lite :) Fick avliva den ena berryn som blev en hane. Men det gör inte så mycket. 4 av 5 är jag nöjd med och det ser ut att vara bättre lämpat för 4 plantor.

    Kanalfläkten tar mer plats än det ser ut faktiskt. Lampan hade kunnat gå 5-10 cm högre upp om fläkten inte varit i vägen :( Eller egentligen är det ventslangarna som är mest ivägen… Jag fick faktiskt preflowers på en redan innan jag slog om till blom. Sen kom de andra med på ca en vecka. Nu har det inte hänt så jättemycket än men slänger upp ett par bilder för skojs skull :)

    tack för alla kommentarer. Det känns alltid bra att höra :)

    26/11. 11 dagar i blom.




  • humlan

    Member
    2008-11-27 at 01:36

    Stilerent :) nu börjar det hända grejjer, uppdatera hela tiden, blir nice att följa. :)

    Lycka till i fortsättningen.

    Fridens.

  • reaper

    Member
    2008-11-27 at 17:32

    Ser ritkigt fint ut de där faktis ska följas :)

    Fridens
    //Greensize

  • grodan

    Member
    2008-12-03 at 22:13

    Dags för ett par nya bilder. Det mesta rullar på. Ett par gula blad på de högsta topparna. Får försöka råda bot mot det på något sätt.

    Ska jag trimma bort lite löv kanske eller dom gör sig bra där? Någon som känner för att lägga en åsikt kanske? :)

    Drog ner på vattningen till var 3:e dag men tycker de ser betydligt mer hängiga ut sen dess så blir nog att gå tillbaka till varannan dag.

    2/12.

    2/12

    3/12

  • grodan

    Member
    2008-12-18 at 14:30

    en liten smygtitt 18/12…



  • reaper

    Member
    2008-12-19 at 10:08

    Du har då minsann dresserat dina damer att sträcka på halsen ordentligt. Kan inte hålla mig från att bifoga denna bild…! 🙄

  • hank_moody

    Member
    2008-12-19 at 12:04

    Dra mig baklänges, de har verkligen vuxit på sig! Är det alltså 34 dagar in i blom nu?
    Och djurets bild var ju passande 😆

  • grodan

    Member
    2008-12-19 at 21:41

    hehe :P jodå dom växer på som bara den :P

    Fick binda ner ena toppen för den växte om lampan :D

    Det stämmer hank. Jag bilden var onekligen passande rolig :P
    6:e veckan i blom börjar imorgon å enligt näringschemat börjar maxningen av näring också så hoppas det fetar till sig ytterligare :)

Page 2 of 5

Log in to reply.