Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken [Odlingsdagbok] [2x400W i tält] [BILDUPDATE 15/4 !] [ERROR]

  • minigreeni

    Member
    2009-03-30 at 11:08

    Hoho, Bildupdate kommer senare idag, dom har växt på bra mkt sen sist =) Nu börjar stjälken bli fet och fin

  • reaper

    Member
    2009-03-30 at 12:25

    @Minigreeni wrote:

    Hoho, Bildupdate kommer senare idag, dom har växt på bra mkt sen sist =) Nu börjar stjälken bli fet och fin

    det låter bra det :)

  • distorted

    Member
    2009-03-30 at 13:52

    Ser bra ut det där. räkna med att det kommer bli en skog därinne :hemp:

  • minigreeni

    Member
    2009-03-30 at 18:58

    Nu börjar det verkligen hända saker i tältet :) Börjar få koll på det här med att ladda upp bilder, och verkar smidigast att lägga upp dom såhär :)

    Översikt

    Arjan’s Ultra Haze #2 :D

    Purple Haze (vet inte kön då det är ett frö från Amsterdam) 😯

    Stammen på purple haze, börjar bli fet 🙄

    Och en liten närbild på Arjan’s Ultra Haze #2

  • shubbe

    Member
    2009-03-30 at 18:58

    Dom ser ut att må riktigt bra, fint jobb du gjort 😉

  • minigreeni

    Member
    2009-03-30 at 19:02

    @shubbe wrote:

    Dom ser ut att må riktigt bra, fint jobb du gjort 😉

    Man tackar :), hoppas bara dom små liven klarar sig utan större missöden 🙄

  • shubbe

    Member
    2009-03-30 at 19:03

    Det tror jag nog, dom ser ju ut att må väldigt bra iallafall..
    Håller tummarna för dig
    😉

  • minigreeni

    Member
    2009-04-02 at 20:29

    dom nedersta bladen börjar dö på ett par plantor, antar att det kan vara för att dom inte behövs eller nåt? eller ska jag åtgärda det på nåt sätt?

  • minigreeni

    Member
    2009-04-09 at 18:51

    woha, purple har växt fruktansvärt på längden, så det är typ 35cm mellan lampan och den och sen skiljer cirka 10-20 cm ner till dom andra, är 55cm för högt upp att ha en hps? :)

    Bildupdate om 3 dagar ^^

  • minigreeni

    Member
    2009-04-15 at 14:42

    My god vad det knakar. så här såg det ut när jag öppnade tältet idag 😯

    Närbild på en planta :)

  • lecreutz

    Member
    2009-04-15 at 19:01

    Lust att specificera mer vad det är för saker du har? (tänkte mest på vad du fick pynta)
    Funderar lite på likvärdig setup, beroende på vad man kan få för pris på det.

    Sen en fråga jag ber om ursäkt om ifall den är idiotisk. Har du bara in/utblås via cooltuben? Och isåfall hur blir cirkulationen i resten av tältet?

  • minigreeni

    Member
    2009-04-16 at 07:29

    @leCreutz wrote:

    Lust att specificera mer vad det är för saker du har? (tänkte mest på vad du fick pynta)
    Funderar lite på likvärdig setup, beroende på vad man kan få för pris på det.

    Sen en fråga jag ber om ursäkt om ifall den är idiotisk. Har du bara in/utblås via cooltuben? Och isåfall hur blir cirkulationen i resten av tältet?

    Köpte 4 cooltubs, 2 veg lampor och 2 blom lampor (Ska köra rullande, en lampa till ev.experiment) Jag kopplade kolfiltret till insuget på kanalfläkten som blåser ut luft i cooltuben och ut ur tältet :)

    Dark jardin 100×100
    4*400w ballaster, cooltubes, 2 blom 1 mh vegg 1 40/60 hps (2röda ska in i blom) Kanalfläkt + kolfilter krukor och hygrometer Luftfuktare
    Ph mätare Bra jord och näring, allt det där gick väl på rnt 14 för allt, men har reservdelar osv?.

    men tält +1-2 lampor + fläkt + filter kostar väl runt 6-8000 beroende på vart man handlar ^^

    Edit : jag har en fläkt som cirkulerar luft och tempen håller sig bra med passivt insug :D

  • reaper

    Member
    2009-04-16 at 09:05

    Kostar att ligga på topp, fin odling, lycka till!

  • minigreeni

    Member
    2009-04-16 at 10:28

    @Bush_doctor wrote:

    Kostar att ligga på topp, fin odling, lycka till!

    Heh, tack tack :) , Mjoo, kostar en hel del att starta upp, men det är ju värt vartenda öre ;)

  • bud

    Member
    2009-04-17 at 13:54

    riktigt nice keep it up 😉

Page 3 of 4

Log in to reply.