Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken [Odlingsdagbok] [2x400W i tält] [BILDUPDATE 15/4 !] [ERROR]

  • reaper

    Member
    2009-03-17 at 10:44

    Tjenis :) måste bara säga att du har tur du som är så lyckligt lottad med en sådan klädkammare :O vad liksom 1.2x6M tänkte dom på CB när dom byggde den? :)

    ser ju grymt ut det där :)
    jag tror att 600w inte kommer vara några problem. du har ju kikat på våran odling vi har 400w hps och det funkar ju kanon för oss :) med ditt utrymme och ditt stora tält borde inte 600w vara några större bekymmer. :)

    kanske ska fundera på denna länk ;)
    https://swecan.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=30291

  • minigreeni

    Member
    2009-03-17 at 13:08

    @HomeGrowth wrote:

    Tjenis :) måste bara säga att du har tur du som är så lyckligt lottad med en sådan klädkammare :O vad liksom 1.2x6M tänkte dom på CB när dom byggde den? :)

    ser ju grymt ut det där :)
    jag tror att 600w inte kommer vara några problem. du har ju kikat på våran odling vi har 400w hps och det funkar ju kanon för oss :) med ditt utrymme och ditt stora tält borde inte 600w vara några större bekymmer. :)

    kanske ska fundera på denna länk ;)
    https://swecan.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=30291

    Haha, Husena är byggda på 70 talet så självklart är klädkammaren anpassad för cb! :O, Lite flyt att det är så bra utrymme i en klädkammare :P , nu har jag planterat om i 6,5 liters krukor :)

    Bild 1

    Bild 2

    bild 3

  • minigreeni

    Member
    2009-03-17 at 13:55

    En liten extra bild på näringen som införskaffats :)

  • travis

    Member
    2009-03-17 at 14:49

    Det var inte ett dåligt näringskitt det där du!

  • minigreeni

    Member
    2009-03-17 at 15:53

    @Travis wrote:

    Det var inte ett dåligt näringskitt det där du!

    Tänkte att det var lika bra att köpa mycket näring på samma gång så man slipper betala frakt flera gånger (i och för sig så är det bara 10 euro) ;P

  • reaper

    Member
    2009-03-17 at 20:25

    Du skulle nog krymtbilderna ;) dom är inte så stora så man får leta efter varje planta :P nästan helbild på alla.

    640×480 kör jag jämt med, 800×600 går det med över 1024 är hämskt på laptopen :P sen döljer man ju lite sudd med ;)
    Mycket tjat där (A)

    ser för övrigt jätte bra ut kul att se vilka olika näringar du använder :) det glöms ofta bort

    Lycka till
    Peace B

  • minigreeni

    Member
    2009-03-19 at 20:44

    dom små liven knakar på som fan :) Är det speciellt när man ska börja med 18/6 , eller spelar det ingen roll alls? :O, Bildupdate kommer imorgon på eftermiddag / kväll :)

  • distorted

    Member
    2009-03-19 at 21:01

    Villken sida köpte du dina näringar på:?:

  • minigreeni

    Member
    2009-03-19 at 21:04

    @distorted wrote:

    Villken sida köpte du dina näringar på:?:

    Head-nature och så hade en polare lite grejor som jag köpte ;) (PH saker etc)

    Edit – Hade inte en aning om att Ph – var så äckligt effektivt, så första gången råkade jag sänka från 8 till 2 0,0 , 1-2 milliliter räcker ju fan för att få ner ph till 5-6

  • minigreeni

    Member
    2009-03-22 at 12:39

    Det knakar på nåt så fruktansvärt, och alla ser ut att må bra ! :) Här kommer en liten bildupdate! (Requesta gärna en bild om det är nåt ni vill se ;O)

    Översikt:

    De som missades vid översikten :P

    Närbild på Purple haze ;)

    Närbild på arjans ultra #2 ;)

  • minigreeni

    Member
    2009-03-25 at 19:15

    Här kommer en liten bildupdate :)

    Alla plantorna mår väldans bra :) Såg ut som dom hade fått lite bränna i morse, men efter lite ph-balanserat vatten så såg dom genast piggare ut :)
    Av någon anledning så tycker kameran om lila, varför det blir så har jag inte en aning om :/

    Närbild på Arjan’s Ultra Haze :)

    Närbild på Purple Haze (Någon som vet vad det hängiga lövet kan bero på ?)

  • reaper

    Member
    2009-03-25 at 23:14

    @Minigreeni wrote:

    Här kommer en liten bildupdate :)

    Närbild på Purple Haze (Någon som vet vad det hängiga lövet kan bero på ?)

    Hängiga löv kan betyda övervattning men jag tycker dina plantor ser jättefina ut.
    Tror att du och jag nästan ligger i synk med våra odlingar, lite tävling nästan ;)

    Diggar första bilden i senaste uppdateringen, första raden i mitten står en kruka med följande lapp; “BLÅ OST?”. Gick det lite fort vid planteringen ;D

    god lycka.

  • rixkrim

    Member
    2009-03-26 at 05:17

    Riktigt najs :D och softa strains du valt med måste jag säga :D Arjans is the shit.
    Antagligen så hänger dom lite efter som du nyligen vattnat ? (Ser ut så på bilderna)
    De blir ofta så efter man vattnat men dom tar sig rätt snabbt igen.
    Ta det lugnt med vattnet bara och för allt i världen, vattnat INTE mera när dom ser hängiga ut och jorden fortfarande är blöt.
    Låt dom torka ut och tryck gärna på krukornas sidor så att jorden “spricker” upp vilket i sin tur ger rötterna mer syre och jorden torkar upp lite snabbare om man misstänker överbevattning.
    Det mår rötterna bra av :D

    Lycka till.
    pEace

  • minigreeni

    Member
    2009-03-26 at 10:23

    @Tomat wrote:

    @Minigreeni wrote:

    Här kommer en liten bildupdate :)

    Närbild på Purple Haze (Någon som vet vad det hängiga lövet kan bero på ?)

    Hängiga löv kan betyda övervattning men jag tycker dina plantor ser jättefina ut.
    Tror att du och jag nästan ligger i synk med våra odlingar, lite tävling nästan ;)

    Diggar första bilden i senaste uppdateringen, första raden i mitten står en kruka med följande lapp; “BLÅ OST?”. Gick det lite fort vid planteringen ;D

    god lycka.

    Tack tack ;) , haha gick lite fort och var liiite för flummig vid planteringen så blev 3 frågetecken :)
    @rixkrim wrote:

    Riktigt najs :D och softa strains du valt med måste jag säga :D Arjans is the shit.
    Antagligen så hänger dom lite efter som du nyligen vattnat ? (Ser ut så på bilderna)
    De blir ofta så efter man vattnat men dom tar sig rätt snabbt igen.
    Ta det lugnt med vattnet bara och för allt i världen, vattnat INTE mera när dom ser hängiga ut och jorden fortfarande är blöt.
    Låt dom torka ut och tryck gärna på krukornas sidor så att jorden “spricker” upp vilket i sin tur ger rötterna mer syre och jorden torkar upp lite snabbare om man misstänker överbevattning.
    Det mår rötterna bra av :D

    Lycka till.
    pEace

    Ahh, ok! hade nyligen vattnat vid bilderna, får väl vänta ett tag med det då ;) Tack för svaren! :) och ang strains så tyckte jag att arjans verkade rätt spännande då det är nevilles haze korsning ;)

  • minigreeni

    Member
    2009-03-26 at 13:44

    Lägger in en liten bonusbild på hur arjan’s såg ut i morse :) Lampan stängdes av 7 timmar inatt, första gången dom små liven fick vila :)

    Och en liten översiktsbild :)

    *Happy Growing :D*

    Edit: Har som synes fått ordning på kameran nu, någon som hade pillat på inställningarna :P

Page 2 of 4

Log in to reply.