Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken [Odlingsdagbok] [2x400W i tält] [BILDUPDATE 15/4 !] [ERROR]

  • [Odlingsdagbok] [2x400W i tält] [BILDUPDATE 15/4 !] [ERROR]

    Posted by minigreeni on 2009-03-10 at 22:24

    Allting sket sig, R.I.P ALLA SÖTA DAMER :(

    Just nu så har alla fröna kommit upp och ser friska och fina ut :)Detta kommer att bli min första odling, “erfarenheten” jag har är väl cirka 100-200 timmars läsning på diverse forum men mest här på swecan. Har även en kompis som ska hjälpa till i början.

    Utrymmet som kommer att användas är ett Dark jardin 100x100x200 Som körs stealth i en klädkammare som är cirka 120 bred och cirka 6 meter lång som ständigt kommer att stå låst

    2* 400Watts hps i cooltube (Ev 1×600 vid köp av 120 eller om hettan inte blir för stor) blir solen som ska försörja en odling på cirka 10-12 plantor (Endast en i vegg!)

    RVK125 kanalfläkt med kolfilter för utblås

    Strainsen som kommer att använda är blue cheese feminized och arjans ultra haze #2 och även ett purple strain frö som hittades i ett gräs från amsterdam !(Det enda fröt som hittades under resan, lite risig coffeshop)

    Har Special Mix Jord från Gold label som införhandlades på nordicgrow som ska användas om cirka 10-14 dagar, näringen som kommer att användas är från hesi, har även canna veg + blom näring som kanske ska provas.

    Bilder på setup och första dagarna över jorden kommer trolgen inom dom närmsta dagarna!

    Happy growing Wink

    Setup :

    Krukor (Blir omsättning rätt kvickt)

    [/b]

    replied 14 years, 11 months ago 12 Members · 56 Replies
  • 56 Replies
  • minigreeni

    Member
    2009-03-11 at 07:44

    Yay, om nån timme kommer alla grejor, efter att jag monterat upp allting så kommer den första bildupdaten på setup och frönas första dag över jord ;)

    Happy Growing

  • shubbe

    Member
    2009-03-11 at 09:38

    Ser bra ut, lycka till! 😉

  • holken

    Member
    2009-03-11 at 10:39

    Grattis!

    KUl o köra igång, fett kan det bli!

    Lycka till!!

    Tack för kaffet.

  • minigreeni

    Member
    2009-03-11 at 12:49

    Någon som vet hur det kommer att gå med värmen om jag införskaffar mig 600W?

    Och hur fan har dom kommit fram till att det är 22,9% thc 1,1% cbd 0,5% Cbn? Och under vilka förutsättningar är det?

  • minigreeni

    Member
    2009-03-12 at 00:59

    Nu är tältet uppslaget Men tomt, kopplade i alltiing och så men saknade ventslangar och 400w veg hps för tillfället och sket i bilder… Första bildupdaten kommer när allting är inskruvat :P

  • tr1ppz

    Member
    2009-03-12 at 16:13

    Går att mäta, men alla växter är individuella.

    600W ger en hel del värme.

    Uppdatera med lite bilder nu!

  • minigreeni

    Member
    2009-03-12 at 21:43

    @tr1ppz wrote:

    Går att mäta, men alla växter är individuella.

    600W ger en hel del värme.

    Uppdatera med lite bilder nu!

    **

    Yes sir, Nu kommer bildupdaten ;)

    Edit : Upphängt i hamparep ^^ Starka grejor det ;)

  • shubbe

    Member
    2009-03-12 at 21:51

    @Minigreeni wrote:

    Yes sir, Nu kommer bildupdaten ;)

    Vart är bildupdaten? 🙄

  • minigreeni

    Member
    2009-03-12 at 21:55

    @shubbe wrote:

    @Minigreeni wrote:

    Yes sir, Nu kommer bildupdaten ;)

    Vart är bildupdaten? 🙄

    Woot , i första inlägget ;O

    Dag 1, 2 frön hade kikat upp (Satte dom tidigare)

  • minigreeni

    Member
    2009-03-13 at 10:19

    nu har 2 frön tittat upp över jorden :)

    Jag får bara upp luftfuktigheten till 30% cirka, Ska jag köpa en ny luftfuktare? Har en biltema luftfuktarte :$ , Kan det vara för bra luftflöde?

  • minigreeni

    Member
    2009-03-14 at 04:08

    Nästa bildupdate kommer på måndag, 4 frön har nu kikat upp och Purple haze + en arjan ser riktigt pigga och välmående ut, dom andra 2 har inte tappat fröet ännu, kan man skada växterna om man tar bort fröet manuellt?

  • distorted

    Member
    2009-03-14 at 04:20

    om du e försiktig går det bra. men de kommer tappa fröskalet så smånigom. :)

  • minigreeni

    Member
    2009-03-14 at 14:19

    @distorted wrote:

    om du e försiktig går det bra. men de kommer tappa fröskalet så smånigom. :)

    Hade lite naglar, så tog omsorgsfullt bort fröet och fram dök 2 fina blad :), 4 styckna välmående flickor har tittat upp över jorden nu och jag har ändrat på luftfuktaren och hygrometern och donat till lite i rummet så att det nu ligger stabilt på 25-27 grader och 50-60% Luftfuktighet :) Förhoppningsvis så har väl alla 11 tittat upp på måndag då bildupdaten kommer 😈

    Happy growing

  • minigreeni

    Member
    2009-03-15 at 21:23

    Imorgon kommer första riktiga bilderna på plantorna ! ;O nu är det bara 3 krukor som inte visat något liv! Och dom tar sig verkligen fint och alla 5 som verkligen dykt upp är friska :) 3 som bara visat stjälken :P

  • minigreeni

    Member
    2009-03-16 at 12:49

    Idag så är 10 över jord och 1 stjälk som kommer upp inom 12 timmar

    Lite översikts bild så att säga ;P Så här ser det ut där inne än så länge
    Den största är arjans ultra #2 femad, den näst största är purple haze, dom 2 som ser likadana ut i princip är blue cheese femad, dom små är blandning av blue / arjan ;)

    En till bild:

    Närbild 1:

    Närbild 2:

    Blev ett par edits, var för flummig ;) nästa bildupdate blir nån gång mellan onsdag – fredag beroende på hur mycket dom växer.

Page 1 of 4

Log in to reply.