Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Napkins BUBBLER 600W HPS Mazar,BlueBerry i Blom 22dar

  • reaper

    Member
    2008-09-26 at 18:06

    @monsterkiller wrote:

    Ah, cooool. Låter helt rätt. Men, minns jag fel att du postade en tråd med hydro fråm H-N? int helt ovanligt att jag har fel iofs :)
    Gäller bara att bestämma var jag ska köra för strain i nästa odling, kör LR#2 nu, är ” oskuld” på röka, men vill ha dels en väldigt trippig, glad och uppåt strain men även en som kommer däcka mej i soffan och vilja övertyga till tre veckors sömn :) Några tips? (de får gärna lukta Lite men Gott gott :) )

    Vet inte vad du menar riktigt men N-H , så tror inte att ja har postat några hydro trådar där och de här är min första hydro odling :)

    Googla runt lite angående strain Nirvana seeds har bra fröer som är lätt sköta , ja du lär hitta något som passar dig
    Powerplant är en bra och lätt odlad strain , men de finns många roliga strains, sök runt lite .

    Dom strainen jag kör i cocos just nu ska vara rikigt bra men vet inte än hur svåra , känsliga de är än nu . Har hört mycket gott om Heri så vi får väl se :)

    Bless

  • monsterkiller

    Member
    2008-09-26 at 18:58

    @Napkin wrote:

    Vet inte vad du menar riktigt men N-H , så tror inte att ja har postat några hydro trådar där och de här är min första hydro odling :)

    Googla runt lite angående strain Nirvana seeds har bra fröer som är lätt sköta , ja du lär hitta något som passar dig
    Powerplant är en bra och lätt odlad strain , men de finns många roliga strains, sök runt lite .

    Dom strainen jag kör i cocos just nu ska vara rikigt bra men vet inte än hur svåra , känsliga de är än nu . Har hört mycket gott om Heri så vi får väl se :)

    Bless

    Det jag menade var ett färdigt system från Head-Nature, men det kanske var någon annan som postade det. Har försökt hitta det på deras sida, men gått bet. Vad jag kommer ihåg var det en “tank” på ca:30l.

  • reaper

    Member
    2008-09-26 at 19:01

    Jaha okej hahah :D nä de va inte jag .

    Bless !

  • reaper

    Member
    2008-09-28 at 20:50

    3 dagar sen update och nu händer de grejer :D

    Hade inte kollat PH på nästan 3 dagar och tycker den håller sig ganska stabilt idag va PH 6.5 efter 3 dagar som sagt .
    Bytte vatten i bubblern idag också . Stammarna i bubblern har blivit dubbelt så tjocka som för 3 dagar sen .
    Dom små i cocos fick inte vatten på 2 dagar men de verkar lugnt . Strechat lite har dom gjort vet inte riktigt varför .
    Sen har jag gjort en till bubblare av en hink :) satte ett femmat Blueberry frö i den .

    Bubbler : PH 5,7 EC 1.29 20 l vatten .

    Hoppas bilderna smakar :) allt för idag .

    Ha de !

    Bless

  • Shimasonti

    Member
    2008-09-29 at 07:19

    nu jäklar växer det ju :D ser hur fint ut som helst :D
    och du satsar stort ser jag :D Sweet :D
    har du kalibreringsvätskor åt dina mätare?
    hur ofta kalibrerar du dem isf? sj kalibrerar jag varannan vecka var tanken :D

  • reaper

    Member
    2008-09-29 at 16:34

    @Shimasonti wrote:

    nu jäklar växer det ju :D ser hur fint ut som helst :D
    och du satsar stort ser jag :D Sweet :D
    har du kalibreringsvätskor åt dina mätare?
    hur ofta kalibrerar du dem isf? sj kalibrerar jag varannan vecka var tanken :D

    Helluu man .

    Ja de växer så de knackar helt sjukt :D Nä stort är de inte :D Hoppas på 2 fina honor som jag kan köra upp i min hemma gjorda flogro måste testa de också :) resten kommer blommas bara och hanar slängs . så de kommer va 5-7 plantor :D
    Ja de har jag , har bara kalibrerat en gång ska göra de idag igen , känner att den lurar mig :D

    HA de bäst shima !

    Bless !

  • reaper

    Member
    2008-10-06 at 20:26

    Helluu alla

    En liten update här.

    Nu har dom växt till sig lite :D I Blom 2 dagar nu . Har bytt till annat näring också , Metrop heter näringen , har hört att den ger grymma effekt! och man använder samma flaskor till alla medium , dock ska man vara försiktig som fan när man doserar .

    En fråga: jag har gjort en klonhink med en syresten som ligger och bubblar på botten , kan bubbler från syrestenen skada eller sätta stop för tillväxten i ny tagna klonor ? Tänkte typ att en luft bubbla åker upp i “stammen” .

    Lite bilder :

    EC : Ligger på 1.3 just nu tar de försiktigt med nya näringen som sagt .
    PH : 6.0 rätt stabilt :)

    Ha de bäst !

    Bless !

  • reaper

    Member
    2008-10-07 at 20:36

    Liten update

    Kan säga att den där näringen är riktigt jävla grym ,
    Alla blad toppar pekar upp mot ljus hela dagen alltså står bladen rätt upp
    Rot tillväxten ökade med lätt de dubbla på 2 dagar ,
    Ja dom ser helt friska ut helt enkelt :D
    Metrop verkar dyrt men lovar att ni inte kommer ångra er , men dosera försiktigt med en pippet 😉

    Allt för nu :)

    Bless !

  • reaper

    Member
    2008-10-08 at 17:33

    De va väldigt tyst . Gör en liten update bara för de växer så fint och ja har lite tid över :D

    Bless !

  • Shimasonti

    Member
    2008-10-14 at 23:15

    hey hur mår dina små flowers?
    hoppas de mår great :D
    har skrivit ett litet program i excel som för tabell över alla olika mätvärden i ett streckdiagram. riktigt skoj att följa med luft temp, vettentemp, ec, ph och luftfuktighet. hojta till på pm om du vill ha det.
    men då kan man gå tillbaka och analysera värdena i efterhand. sj så bokför jag varje mätning in i programmet så kan jag se hur stor skillnad från varje mätning det är till det optimala. på så vis kan man lättare se vad man gjorde för fel.. och det blir lättare att se mönsterna som kan vara dåliga :D
    i alla fall intressant data att samla ihop.. man kan lära sig en del med datan.
    det ända som fattas i programmet nu är att man ska kunna inserta en bild från varje mät, så man visuellt kan följa utvecklingen med hjälp av näringsdiagrammen att utgå ifrån :D

  • silver

    Member
    2008-10-15 at 16:45

    Ser nice ut,är själv lite bubbler torsk.
    Nu när du slagit om tll blomm skulle du nog sänka ph till 5,5 men ha lite
    koll.
    Alla sorter gillar inte samma ph som sagt, EC kan du lätt höja till 2,0 men
    höj inte hela vägen på ett dygn utan lite varge dag.
    Snart börjar dom sluka näring och svälla,och slarva inte med att byta all
    näring samt rengöra tanken en gång i veckan.
    Fyller du bara på med näringslösning hela tiden får du högt EC men kan
    få brist sjukdomar i allafall.

    Silver

  • reaper

    Member
    2008-10-15 at 17:29

    @Shimasonti wrote:

    hey hur mår dina små flowers?
    hoppas de mår great :D
    har skrivit ett litet program i excel som för tabell över alla olika mätvärden i ett streckdiagram. riktigt skoj att följa med luft temp, vettentemp, ec, ph och luftfuktighet. hojta till på pm om du vill ha det.
    men då kan man gå tillbaka och analysera värdena i efterhand. sj så bokför jag varje mätning in i programmet så kan jag se hur stor skillnad från varje mätning det är till det optimala. på så vis kan man lättare se vad man gjorde för fel.. och det blir lättare att se mönsterna som kan vara dåliga :D
    i alla fall intressant data att samla ihop.. man kan lära sig en del med datan.
    det ända som fattas i programmet nu är att man ska kunna inserta en bild från varje mät, så man visuellt kan följa utvecklingen med hjälp av näringsdiagrammen att utgå ifrån :D

    Helluu . Dom mår fint fint :) Kom lite nära lampan så lite blad och en top brändes lite annrs vekar dom må prima faktiskt . update kommer nu ikväll 😉
    Låter inte helt dumt :) . Jag hör av mig om tabellen , kul och kunna gå tillbaka och studera :) Jag har ingen vidare koll själv mer än vad jag minns och skrivit här :D

    Ha de bäst !!

    Bless !

  • reaper

    Member
    2008-10-15 at 17:41

    @silver wrote:

    Ser nice ut,är själv lite bubbler torsk.
    Nu när du slagit om tll blomm skulle du nog sänka ph till 5,5 men ha lite
    koll.
    Alla sorter gillar inte samma ph som sagt, EC kan du lätt höja till 2,0 men
    höj inte hela vägen på ett dygn utan lite varge dag.
    Snart börjar dom sluka näring och svälla,och slarva inte med att byta all
    näring samt rengöra tanken en gång i veckan.
    Fyller du bara på med näringslösning hela tiden får du högt EC men kan
    få brist sjukdomar i allafall.

    Silver

    Hehe härligt :)
    A okej ska försöka köra lite lägre PH men när jag mätte igår va PH 5,7 utan någon korigering på flera dagar . Men då vet jag tack för tipset .
    Ja de har dom redan börjat göra :) Känns som dom dricker ca 10 liter på 3 dagar . Är de mycket för 2 plantor ? Får fylla på ibland och korrigerar med EC mätaren , sen byter jag vatten en gång i veckan helt + tvättar .

    Kul att du kikar förbi .

    Ha de bäst .

    Bless!

  • reaper

    Member
    2008-10-15 at 18:27

    11 dagar i blom nu . Budshots på god väg . Råka bränna en top , annars verkar allt flyta på bra . Som sagt slurkar dom hela tanken på en vecka(ca20l) så jag är tvungen och fylla på minst en gång i veckan sen byter jag ut näringlösningen helt en gång i veckan också .

    Ledsen för dåligt kvalite på vissa bilder .

    Ska bygga om bubblern i helgen , har en ny luftpump som pumpar 600l/t + lite andra roliga syrestenar m.m 😈

    Ha de bäst .

    Bless !

  • reaper

    Member
    2008-10-16 at 19:27

    Update . 12 dagar i blom.

    PH 5.6 . EC 1.8 ska jag höja mera ?
    Ska byta vatten imorn och tvätta ut tanken .
    Metrop näringen funkar grymt bra måste jag säga.
    Mera syre till rötterna kommer imorn som sagt , rötterna ser lite lite bruna ut så jag brassar på med ännu mera syre för säkrehets skull :D

    Allt för nu .

    Bless !

Page 3 of 4

Log in to reply.