Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Microstealth, Powerplant, LST, 18w LE (6g/18w=0,33g/w)

  • Microstealth, Powerplant, LST, 18w LE (6g/18w=0,33g/w)

    replied 12 years ago 53 Members · 197 Replies
  • ykxm

    Member
    2012-02-02 at 19:23

    @Joint wrote:

    fan va nice! :D
    nästan så jag blev sugen på att sätta igång med ett sånthär litet mini projekt, bara för skojs skull :)

    Kul att man är inspirerande! :)

    Någon som vet när budsen börjar feta (tjockna) till sig? Den har ju trotsallt varit i blom (sen den visade kön) i 4-5 veckor.

    Tycker dom ser så långsmala ut, nästan som det mest är en massa täta pistiller på en herrans massa skott men knappt något innanför dom. Hoppas dom inte förblir taniga, det vore tråkigt. :P

    Slänger upp en till bild (inte main, det är den längst till vänster på förra bilden), det som syns på bilden är väl som min tumme eller något. :P

    Dag 60

  • hempire

    Member
    2012-02-02 at 20:55

    Har inte skrivit i din tråd än men har följt den ifrån början och jag tycker det är ett väldigt roligt litet projekt :) När budsen börjar tjockna kan vara ganska stor skillnad från strain till strain men dom bör väl ha växt på sig rätt bra om två veckor tror jag men sen kanske dom inte blir speciellt stora pga av att du faktiskt bara har 18w ljus, jag skulle vara rätt nöjd om jag fick ut 10 på det där ljuset, lycka till med den sista tiden som är kvar nu och hoppas på en rök rapport sen när allt torkat o kurerat, mycket fint gjrot än så länge :clap:

  • ykxm

    Member
    2012-02-03 at 18:51

    Är bra sugen på att ta ett smakprov, men jag gör bäst i att vänta va? :P

  • windowlicker

    Member
    2012-02-03 at 19:00

    hade aldrig smakat det där! den får feta till sig ett par veckor till innan du ens borde tänka på att smakprova :P det är värt det! onödigt att ta ifrån den nu innan den ska feta till sig

  • fl

    Member
    2012-02-04 at 06:43

    Nej tjuva inget från henne, den som spar han har :)

    hon börjar bli sockrig dock 8)

  • Anonymous

    Guest
    2012-02-04 at 08:45

    fin bild! Verkar va en bra kamera

  • ykxm

    Member
    2012-02-04 at 09:00

    Hehe ok, får väl hålla ut då. :P

    Kameran är en vanlig 12mp digitalkamera som har några år på nacken, går säkert att köpa nytt likvärdigt idag för runt tusenlappen. Tror jag köpte den för 3, men det var ju innan systemkamerorna sjönk såpass i pris. Idag får man en ok kamera för skit och inget. Det är dock väldigt random hur korten blir, brus framkommer lätt om man inte gör rätt, vilket är vanligt hos digitala kompaktkameror då optiken hos dessa överlag är liten. Ibland blir dom riktigt bra och ibland inte alls så bra, trots bra inställning. Korten jag har tagit, har jag tagit när det inte har varit gott om dagsljus = bilderna blir inte jätte bra men ok. Skall försöka ta ett kort nu när det är dagsljus, dom blir mycket bättre då. Det är dock skönt med många pixlar, i mitt fall 12mp, för bilderna blir väldigt stora och då kan kan ju zooma in ganska bra utan att förlora kvalitet. Senaste bilden är förminskad med mer än hälften, innan den blev urklippt. :P

    Blir bra sugen på att låta min småtting få stå lite i solen, den lyser ju som bara den just nu. Men då blir ju inte resultatet detsamma i slutändan, om jag låter den få solljus på sig, som med endast 18w.

  • ykxm

    Member
    2012-02-07 at 09:23

    Kör en liten update igen då! Den verkar börja tjockna till sig lite i dess nedre regioner (från vågrät till vertikal) på mainen, men den ser mer tanig ut längs topparna. Jag vet inte om jag inbillar mig, möjligt att jag gör då jag inte vet hur den skulle växt utan näringen, men den verkar ha skjutit lite snabbare i höjden av näringen och därmed blivit tanigare (smalare) i dom övre regionerna för ögat. Gav den dess andra näringsomgång nyss föressten, körde förra vattningen utan näring. :P

    Tycker mig även se något något konstigt på ett flertal bladspetsar, att det ser ut som dom blivit brända. Detta har inte skett av närkontakt med lampan, inte på bladen som det är mindre en 1mm på, men det ser precis ut som att dom blivit det. Vad kan detta vara? Tittar ni noga, det är riktigt smått, så ser ni en massa gula bladspetsar.

    Börjar dessutom bli lite ont om utrymme igen, den kan max växa 10cm till på höjden från nu. Kommer bli väldigt svårt att binda den en gång till, men måste jag så måste jag. Hellre knöka ner den så gott det går, än att ta den för tidigt. :P Har redan kört en nödlösning på ett par skott som skjöt i höjden över dom andra, som gjorde att jag var tvungen att flytta ned krukan = mindre plats på höjden, genom att dra ett par pinnar under plantan och dra ner skotten med dessa så jag kunde flytta upp krukan igen.

    Dag 65:

  • trollkarln

    Member
    2012-02-07 at 09:53

    Alltså man tror fan inte det där är 18w, du gör mig sugen på att starta en liten 12/12 odling ifrån frö :P

  • lesseboo

    Member
    2012-02-07 at 10:18

    Inspirerande !!!!
    Tror tammigfan jag ska göra en sån här micro-odling vid sida av mina “normala” odlingar endast för “det skojiga med hobbyn” :D :D

  • ykxm

    Member
    2012-02-07 at 10:19

    @Trollkarln wrote:

    Alltså man tror fan inte det där är 18w, du gör mig sugen på att starta en liten 12/12 odling ifrån frö :P

    @Lesseboo wrote:

    Inspirerande !!!!
    Tror tammigfan jag ska göra en sån här micro-odling vid sida av mina “normala” odlingar endast för “det skojiga med hobbyn” :D :D

    Hade varit riktigt kul, men under vilka förutsättningar? Hade varit grymt spännande att ha någon/några att jämföra med, med liknande liten setup alltså. :P

    Har en fråga om kurering också. Tycker grönt varken smakar eller luktar särskilt gott, så hur bör jag kurera? Är vattenkurering något för mig?

  • rickesmek

    Member
    2012-02-07 at 11:12

    är det en helt vanlig 12w LE lampa ? som man har något hemma ? :p

  • johnnyquid

    Member
    2012-02-07 at 12:56

    @rickesmek wrote:

    är det en helt vanlig 12w LE lampa ? som man har något hemma ? :p

    @y=kx+m wrote:

    Lampan, som är den enda av värmeskäl, är en varmit 18w LE med 1145 lumen.

    /JQ

  • skyhigh

    Member
    2012-02-07 at 13:04

    @rickesmek wrote:

    är det en helt vanlig 12w LE lampa ? som man har något hemma ? :p

    Nej, det är en helt vanligt 18w LE lampa, sådan som man har hemma :D

    Sanning med lite modifikation, det “måste vara rätt ljus”, i det här fallet en varmvit lampa dvs 2700k.

  • windowlicker

    Member
    2012-02-07 at 14:07

    Riktigt nice! hade varit kul om du hade en tändare på en bild vid budsen så man ser hur pass stora dom är :) Men detta är absolut något jag blev sugen på att göra vid sidan om min riktiga grow. Har en 45W LE lös som jag ska göra något kul med

Page 9 of 14

Log in to reply.