Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Microstealth, Powerplant, LST, 18w LE (6g/18w=0,33g/w)

  • Microstealth, Powerplant, LST, 18w LE (6g/18w=0,33g/w)

    replied 12 years ago 53 Members · 197 Replies
  • smogmeister

    Member
    2012-02-07 at 14:11

    Det var rätt mycket kväve i din näring om jag minns rätt? Själv använde jag orkidénäring som också har mycket kväve i min första odling och fick likadana gulbrända bladspetsar. Annars ser det riktigt bra ut och du kommer nog bli nöjd! Blir lätt över 5g torrt av det där.
    Bind ner topparna bara så får de mer ljus in i mitten av knopparna. Topparna är ju ofta väldigt böjjbara så det borde inte vara några problem. Gör själv så att jag flyttar banden uppåt och binder om topparna pånytt i takt med att de sträcker på sig.

  • ykxm

    Member
    2012-02-08 at 09:25

    Här kommer en update med en tändare, dock inte jätte bra bilder!

    Har redan bundit ner henne 2 gånger, samt pillat ner ett par skott som växte snabbare. Kommer bli svårt om jag måste göra detta en gång till, men det löser sig nog. :P

    Dag 66



  • windowlicker

    Member
    2012-02-08 at 09:42

    det är ju lite storlek på budsen :D håll ut nu! detta går så fint, vill verkligen att du ska få ett grymt resultat. :)

  • ykxm

    Member
    2012-02-08 at 11:17

    @windowlicker wrote:

    det är ju lite storlek på budsen :D håll ut nu! detta går så fint, vill verkligen att du ska få ett grymt resultat. :)

    Jag med, jag grymt nyfiken på hur mycket jag kommer få ut i slutändan! :P

    Vet inte riktigt vad som hände med färgen på tändaren, på bilderna alltså. Tändaren är grön, inte blå. :P

  • fl

    Member
    2012-02-09 at 07:34

    ser riktigt bra ut :)

    Vacker dam där

  • grownorrland

    Member
    2012-02-09 at 10:38

    Moi bien! Ser riktigt fint ut :) Verkar som att du har gröna fingrar gosse

  • Robmarley

    Member
    2012-02-09 at 10:45

    Kan bara säga som alla andra:
    Helt fantastiskt!

    Ser ut som att det kommer bli en fet boll av buds det där :D
    Hoppas du kommer över 1g/w, vore fet “POW, Right in the Kisser” på haters mot LE/Micro odlingar! ;)

  • Trollkarln

    Member
    2012-02-09 at 10:56

    @Robmarley wrote:

    Kan bara säga som alla andra:
    Helt fantastiskt!

    Ser ut som att det kommer bli en fet boll av buds det där :D
    Hoppas du kommer över 1g/w, vore fet “POW, Right in the Kisser” på haters mot LE/Micro odlingar! ;)

    Håller med, har hoppats det sen jag såg hur fin den blev :D

  • Anonymous

    Guest
    2012-02-09 at 16:58

    Just de! Känns som att det blir en god skörd /W
    Riktigt fint :)

  • TheDefender

    Member
    2012-02-11 at 19:11

    Nooooo! nu har jag läst igenom hela tråden men ville gärna fortsätta :( Aja jag får följa denna trollbindade tråd bara! :D

  • ykxm

    Member
    2012-02-12 at 12:43

    Riktigt roligt att ni tycker det ser bra ut, kul med feedback, men nu har det dessvärre hänt lite saker. :P

    Jag försökte mig på att få ner ett par grenar, men det hela resulterade i att jag mer eller mindre fick binda om henne då jag klippte bort ett band som gjorde att grenarna blev lite kors och tvärs. Vet inte riktigt om jag är jätte nöjd med nedbindningen, hade ju knappt några band kvar att binda henne med, fick ta det som jag hade till hands här hemma. Det är väldigt tight nu och vissa grenar har konkakt med jorden, vilket jag antar inte är bra i kombination med blöt jord. Det är ett under att jag fick henne hyffsat jämn, med tanke på alla blad som gjorde att jag knappt såg något.

    Skulle tagit en bild innan jag började, men det var ju inte tänkt att jag skulle binda ned henne nu som jag gjort innan. Detta var ju tänkt att jag skulle göra när den inte fick plats längre. Den hade kunnat växa 5 cm till.

    Det syns inte på bilderna, men jag tog en bit sytråd och drog runt hela för att det stack ut så mycket utanför kanterna. Sytråden tar jag bort inom kort, skall ta bort den när skotten pekar uppåt igen. :P

    Blev lite orolig ett tag, tänkte “detta kommer gå åt helvete”. :D

    Nåja, hoppas den blir fin igen. Tjänade väl ynka 10cm, vilket är bättre än inget antar jag :P

    Edit: Sytråden syns när den står i utrymmet -bilden.

    Dag 70





  • puffovich

    Member
    2012-02-13 at 07:48

    Skitfräckt! :)

    Hur mycket stinker den lille rackaren?

  • ykxm

    Member
    2012-02-13 at 15:50

    @puffovich wrote:

    Skitfräckt! :)

    Hur mycket stinker den lille rackaren?

    Den luktar faktiskt ingenting, om lådan är stängd. Öpnnar jag så doftar det efter en stund, dock väldigt lite. Tar jag däremot i den måttligt, ruffsar runt i plantan, så stinker det som fan inom kort. :P

    Passar på med en update också, idag ser det betydligt trevligare ut. :supersmile:

    Fixade till henne lite mer nyss, så nu är allt hyffsat jämt och fint och inte lika mycket utanför kanterna (därför jag använde sytråd). Sytråden har jag tagit bort, allt står av sig självt. Inga grenar mot jorden längre ect. :P

    Får dock vara försiktig med fukt, för det är riktigt tight. Vill ju inte ha mögel på plantan. Håller det öppet lite då och då en stund för att få bort fukten, när jorden är hyffsat nyvattnat alltså.

    För att vara min första odling, så är jag ganska nöjd med 3 stycken lyckade LST omgångar. Jag hoppas dock att det räcker med LST nu. :P

    Enjoy!

    Dag 71



  • sonofjah

    Member
    2012-02-13 at 23:00

    Men shiiit vad fett! 😯

    Kommer bli riktigt spännande att se slutresultat :)

  • rickesmek

    Member
    2012-02-14 at 09:27

    använder du helt vanlig orkidenäring? ^^ jäävligt fin dam!=)

Page 10 of 14

Log in to reply.