Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Microstealth, Powerplant, LST, 18w LE (6g/18w=0,33g/w)

  • Microstealth, Powerplant, LST, 18w LE (6g/18w=0,33g/w)

    Posted by ykxm on 2011-12-14 at 17:46

    Ja, du läste rätt!

    Tänkte slänga upp mitt lilla projekt för er! :)

    Odlingsutrymmet är ~0.04m^2 och ~0.015m^3, HBD (höjd, bredd, djup) = ~43*23*17cm. Lampan, som är den enda av värmeskäl, är en varmit 18w LE med 1145 lumen. Reflektor och “kruka” är 2liters(?) glasslådor. Två fläktar är monterade så att luften cirkulerar, likt en en cirkel i hela utrymmet. Utrymmet är hyffsat slutet, för att förhindra lukt. Värmen blir 35 grader med ljus och 23 grader utan ljus, när utrymmet är stängt. Har dock öppnat den lite kort någon enstaka gång varje dag, av nyfikenhet eller när jag har vattnat. Får väl se sen hur det blir när dom börjar lukta, för då kommer jag inte öppna den varje dag. Då öppnas den vid vattning, eller en väldigt snabb öpnning av nyfikenhet. :P

    Startade igång med ljuscykeln 12/12

    Alla bilder är, och kommer vara, räknade från dagen dom tittade fram från jorden.

    Ja just det, det är en okänd strain där också, men den är inte prioriterad så den får bli som den blir. Den större av dom är powerplanten, och det är alltså den som har fått vara precis under lampan.

    Och nej, kabeldragningarna för fläkarna (12v) är inte snygga. Ville få det riggat och klart, därför ser det ut som det gör med tejpen och det. :P

    Dag 1
    aNSTN.jpg

    Utrymmet, dag 4-7?
    aFzEs.jpg

    Dag 4-7?
    MGCZm.jpg

    Dag 10
    TXz2l.jpg

    Dag 10
    OmX21.jpg

    Dag 10
    DrnNg.jpg

    Dag 10
    Xw6Ah.jpg

    Dag 10
    keScp.jpg

    Åsikter, synpunkter, frågor, feedback, tips och trix? Är dom fina, med tanke på min setup? Syftet med odlingen är att få ut lite (ja, litegrann – inte mycket) röka och jag har ju trotsallt bara betalat för lampan som kostade 39kr, och eftersom den är på endast 18w så blir det inte många kronor i förbrukning heller. Fläktarna är väl på några watt också, vi säger 20-25w totalt med fläktarna och lampan.

    :D

    Edit: Är bilderna säkra? Ingen info som kan kopplas till mig ect?

    Edit2: Dom är säkra nu.

    replied 12 years ago 53 Members · 197 Replies
  • 197 Replies
  • cosmodude

    Member
    2011-12-14 at 18:10

    Om bilderna är säkra eller inte kan jag inte svara på, men om du vill vara helt säker så rekomenderar jag dig att ta bilden med din kamera, lägga in på datorn, och sedan Print-Screen’a för att få en clean bild. Om det är samma kamera som används till andra bild projekt så hade jag personligen skalat ner den för att minska pixlarna på bilden :)

    För övrigt så tycker jag att det är en väldigt fräck litet projekt, på ett gott vis. Kommer bli mycket intressant att se hur detta komma gå till och hur det kommer att utveckla sig. Jag önskar dig all lycka till med detta och återigen, hoppas det utvecklar sig fint!

    MVH // Cosmodude

  • darkwithin

    Member
    2011-12-14 at 18:26
  • ykxm

    Member
    2011-12-14 at 18:46

    Ok, såg nu att det fanns en massa info om bilderna så jag tar bort dom, kommer förminska bilderna och printscreena dom istället. Dom kommer upp strax igen.

    Edit:
    Sådär, fan vad tid det tog (paint) med alla bilder. Förminskade, markerade, kopierade, skapade ny, klistrade in, sparade, laddade upp på annan sida. Hoppas inte bilderna är för stora för er, har ändå minskat dom rejält. Dom är på ~50kb styck typ så det lär inte ta lång tid att ladda.

    @Cosmodude wrote:

    För övrigt så tycker jag att det är en väldigt fräck litet projekt, på ett gott vis. Kommer bli mycket intressant att se hur detta komma gå till och hur det kommer att utveckla sig. Jag önskar dig all lycka till med detta och återigen, hoppas det utvecklar sig fint!

    MVH // Cosmodude

    Tack, det håller jag med dig om. :P

  • skyhigh

    Member
    2011-12-14 at 19:57

    @y=kx+m wrote:

    Edit:
    Sådär, fan vad tid det tog (paint) med alla bilder. Förminskade, markerade, kopierade, skapade ny, klistrade in, sparade, laddade upp på annan sida. Hoppas inte bilderna är för stora för er, har ändå minskat dom rejält. Dom är på ~50kb styck typ så det lär inte ta lång tid att ladda.

    Jag hade föredragit något mindre bilder, typ 800×600, men det är jag det.

    i övrigt väldigt spännande odling, coolt med en Super-Micro odling. Ska bli intressant att se hur mycket du kan få ut av en så liten och enkel setup.

    Go green!! :D

  • darkwithin

    Member
    2011-12-14 at 19:58

    Diggar bildstorleken, ser mysigt ut.

    Lycka till, Mvh.

  • ykxm

    Member
    2011-12-14 at 20:22

    Vad kul med positiv respons! ;)

  • dudin

    Member
    2011-12-15 at 05:28

    Tycker det ser fint ut och jag gillar verkligen stilen. Några fina kvällar kommer du allt få ut tror jag.

  • ykxm

    Member
    2011-12-16 at 20:11

    Dag 12

    Edit:
    Kröp precis in en spindel modell 0.5cm utan ben, urk, är det någon fara? Försökte fånga den, men icke. Ska göra rent utrymmet inom ett par dagar, för säkerhets skull.

  • ykxm

    Member
    2011-12-18 at 17:04

    Powerplanten har fått lite brännskador på sig, tyvärr, då den råkade växa upp i lampan vilket ni ser på bilden nedanför. Men jag har flyttat ner dom nu, ingen fara antar jag? :P

    Det är ju lite skillnad på stammarna, haha.

    Dag 14

    Dag 14

    Dag 14

  • aztek

    Member
    2011-12-18 at 18:04

    riktigt fint! kommer du köra med 18W genom hela odlingen? vore riktigt nice att se hur det blir! :D

  • ykxm

    Member
    2011-12-18 at 18:47

    @AzteK wrote:

    riktigt fint! kommer du köra med 18W genom hela odlingen? vore riktigt nice att se hur det blir! :D

    Jag får tacka! :P

    Jepp, kommer endast ha den där 18 wattaren genom hela odlingen. :)

    Ja det ska bli intressant, om det går bra hela vägen vill säga. Många anser väl att detta är på tok för lite effekt, att dom bara sträcker sig och blir taniga ect, men än så länge så tycker jag allt att PP’n har växt till sig bra.

  • aztek

    Member
    2011-12-18 at 19:09

    nice att du började med 12/12! kanske är däfrör de känns som de kommer bli buskiga med tanke påå att det var väldigt fort de fick sidogrenar! :)
    hoppas det blir bra, verkar som sagt riktigt intressant! :D

  • xtas

    Member
    2011-12-18 at 20:54

    Riktigt spännande! Kommer garanterat följas :D
    Har en odling med LE-lampor också faktiskt, fast med ca 100w sammanlagt! :)
    Lycka till!

  • ykxm

    Member
    2011-12-19 at 17:20

    Jag tror poweplanten snart kommer visa kön, den har börjat dofta lite smått, tycker mig se några spröt men är ej säker, spännande. :P

  • ykxm

    Member
    2011-12-20 at 20:09

    Powerplanten växer som en dåre, måste antagligen binda ner den ganska snart. Det har kommit många sidoskott som växer fint, bör jag klippa bort dom stora bladen som täcker dessa innan jag binder ner den så skotten får ljus på sig? Den är ~15cm hög nu och ganska buskig. Måste döda reserven om jag ska kunna binda ner den. :P

Page 1 of 14

Log in to reply.