Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Microstealth, Powerplant, LST, 18w LE (6g/18w=0,33g/w)

  • Microstealth, Powerplant, LST, 18w LE (6g/18w=0,33g/w)

    replied 12 years ago 53 Members · 197 Replies
  • adrenalized

    Member
    2012-04-18 at 11:40

    ännu en härlig micro odling, väntar på update här *stampar golv*
    såg fint ut tycker jag, grattis

  • ykxm

    Member
    2012-04-27 at 11:45

    Precis införskaffat en ny våg, endast 40kronor från dealextreme, som mäter hundradels gram.

    5g vägde det nu, avrundat med några hundradelar, men jag har hunnit röka ~10 gånger av det också. :P

    Passade på att väga vad jag brukar röka, per hit i pipa, också. Hamnade på ~0.05 gram. Hehe inte så mycket, men tycker det är hyffsat potent eftersom det räcker för mig. Jag blir inte tokstenad, men skönt avslappnad och smått bäng blir jag allt. Räcker ju längre också, om man inte röker ner sig varje gång. Har inte provat röka ner mig på detta, men tippar på att jag skulle bli rejält bäng på 0.2g. :P

    Det är riktigt torrt dessutom, så med normal fuktighet väger det väl lite mer. Har återfuktat med gurka några gånger, men det blir torrt riktigt snabbt igen efter att man haft öppet burken några timmar per dag. Kommer återfukta lite smått igen, men sen hålla burken stängd (sluta kurera).

    Jag vågar gissa på att jag fick ut ~6 gram från början; 6g/18w=0,33g/w

    Klart nöjd, kommer räcka ett bra tag för oss, men det är nog inget jag gör om. Odlar jag igen skaffar jag lite rejälare saker, så man får ut lite mer och bättre röka med “ordentliga” buds. Inget fel på det jag fick fram nu, men ni förstår nog vad jag menar :P

    Lärorikt har det varit. Det alltid är alltid roligt att syssla med något nytt, vad det än är, och lära sig från det. Undra vad mitt nästa projekt blir, innan detta var det hembränning. Hembrännings projektet var roligt i början med byggandet av brännaren och första gångerna man brände, men nu gör man det endast för att vara ekonomisk. Det jag vill säga är; odlar jag igen så gör jag det antagligen för att vara ekonomisk och slippa betala 600 för en femma (fyra) till någon tattare. Kanske provar någon annan teknik än LST ect, kanske provar med LED, för att det ska bli roligt.

    Har alltid velat bygga mig en rejäl potatisbazooka, så det får väl bli mitt nästa projekt. :D

Page 14 of 14

Log in to reply.