Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Microstealth, Powerplant, LST, 18w LE (6g/18w=0,33g/w)

  • ykxm

    Member
    2011-12-27 at 12:39

    @Ryder wrote:

    Borde och borde, det är ganska svårt att veta exakt hur det blir innan man har testat ;)

    Jag skulle har tagit bort den svaga, och sedan bundit ner den raklång med hela lådan. Den är bara 25cm så det skall inte vara något problem. Sedan kommer alla grenar att vända sig uppåt och du får 10st nya toppar, ser det ut som. De kommer hinna växa till sig rejält innan blomstretchen är över och fylla ut området. Klipp inga blad! det är dom som gör jobbet. Tryck bara ner dom så skotten får tillgång på ljus så är det lungt ;)

    Ang. ljuset så är det hellugnt att ta ut den i rummet, bara du inte gör det mitt i “natten”.

    Tack för infon!

    Kommer binda ner den imorgon, senast i övermorgon. Kan inte vänta längre än så, utrymmet säger emot, så hoppas dom hinner torka ut någolunda tills dess! :P

    Vad jag menade med att ta ut dom, så menade jag om jag hinner binda ner plantan under dess 12h ljus period. Den får alltså stå utanför odlingsutrtymmet, tills att jag kan knöka in den igen. Raklång kommer inte gå, men ska försöka göra så stammen går vågrätt längs krukans kanter som en oval cirkel eller något. Hoppas jag inte bryter stammen, känns som jag kommer behöva bända i den en hel del. Lite i taget förstås, för att undvika att den inte går av så gott det går.

    Edit: Tar kål på reserven när jag ska binda ner powerplanten.

  • cosmodude

    Member
    2011-12-27 at 14:51

    Jag tror du gör vist i att binda ner Power Planten Y=kx, och att frigöra mer utrymme för den. Du kommer inte ha sönder den om du är försiktig med den, låt det sa sin tid bara så kommer det gå fint!

    Om du råkar knäcka stammen så vore det grymt ifall du hade sugrör hemma? Sugrören passar skit bra till att laga skadade grenverk om du öppnar den så du kan trä den runt stammen, och sedan tape’a den ;)

    Sen som sagt så tycker jag att det är lättare att binda ner när växten är aningen torr, den känns mer villig för arbete då enligt min erfarenhet.

    Annars, roligt att se att det går frammåt! Står fast vid att detta kommer bli en ytterst intressant tråd att följa!

    Mvh / Cosmodude

  • ykxm

    Member
    2011-12-28 at 11:57

    Sådär, nu har jag kört LST! Den vikte sig lite, eller ja, det blev ett litet veck på insidan i början av stammen. Ingen fara antar jag, den knäcktes ju inte eller vek sig såpass att den skulle hänga om jag skulle lossa allt.

    Det blev många “ombindningar” för att få den som jag ville. Fick flytta på “krukfästerna” till buntbanden, och buntbanden i sig som höll i plantan, ett antal gånger. Det blev inte perfekt, men helt ok. Tog en knapp timma, så det tog ju inte så lång tid ändå. Flertalet av dom stora bladen som jag vikte ner under plantan ligger mot jorden, är det någon fara? Tänkte med vattning och sånt. Den fick sig en skur med vatten när edt blev klart.

    😆

    LST dag 24, på bilden är jag inte riktigt färdig. Flertalet av plantans sidoskott skall bindas (dras ner under grenar och buntband) för att få en jämn höjd på hela plantan

    LST dag 24, nu var det klart. Här ser ni även var den höll på att vika sig lite

    LST dag 24

    Edit: Blomståltråden (eller vad den kallas, det är grön färg på ståltråden) är fäst till buntbanden, inte till plantan.

  • ykxm

    Member
    2011-12-28 at 12:12

    Nu hoppas jag bennemig att det blir en tjej. :P

    Edit:
    Ja just det, reserven är numera död. ;)

  • doctordoom

    Member
    2011-12-28 at 12:29

    Ser riktigt roligt ut :) Lite av samma sak jag sysslar med, fast har lite lite större utrymme.

    Har av en nära vän från hans “private stash” en PowerPlant, den var riktigt mäktig. En sommar eftermiddag satt vi på en pizzeras tak och käkade pizza :)

  • ykxm

    Member
    2011-12-29 at 09:52

    @DoctorDoom wrote:

    Ser riktigt roligt ut :) Lite av samma sak jag sysslar med, fast har lite lite större utrymme.

    Har av en nära vän från hans “private stash” en PowerPlant, den var riktigt mäktig. En sommar eftermiddag satt vi på en pizzeras tak och käkade pizza :)

    Ok, vad trevligt! Vad kör du för setup? ;)

    Jag vet inte vad som har hänt med stammen på min, men den är typ vikt 90 grader nu. Den har inte veckat sig på utsidan av av det böjda, men på insidan. Hur tåliga är egentligen plantorna?

    Den verkar växa och må bra hur som hellst. Alla skott pekar uppåt, känns som det kommer bli en djungel där inne sen. :P

    Hur viktigt är det att skotten får ljus på sig, och inte täcks av större nedre bladpar från andra skott?

  • doctordoom

    Member
    2011-12-29 at 10:00

    @y=kx+m: Nyligen skördad :)

    Som jag upplever det så ska du vara ganska försiktig, får du ett veck på stammen så stannar plantan upp ett par dagar för att reparera. Men jag har aldrig dödat eller allvarligt skadat någon planta via lst :)

    Har till och med knäckt stammen nästan helt, den repade sig men det tog närmare en vecka.

    Om du fortsätter att binda ner kommer dom sticka iväg lite, låt dom vara lite lite högre än huvud stammen. Då kommer dom sticka iväg, bind sedan ner dom så kommer flera och flera att ta deras plats. Med ett litet utrymme är det svårt att få jämt ljus över hela plantan. Så gör så gott det går, bind dom åt olika hålla så det blir som en skål (alltså sticker ut åt alla håll) så får den så mycket ljus som möjligt :)

    Lycka till!

  • ykxm

    Member
    2012-01-03 at 15:33

    Det blev en tjej, fan vad gött! :D

  • Anonymous

    Guest
    2012-01-03 at 16:19

    grattis :)

  • xtas

    Member
    2012-01-03 at 16:37

    Gött!! :D

  • ykxm

    Member
    2012-01-06 at 09:38

    Tack! :P

    Jag är dock lite fundersam över sidoskotten, då mycket av dom (deras blad) skymmer den urspungrliga toppen. Dessa har inte utvecklat några pistiller alls, medan den usprngliga toppen bildar pistiller för fullt.

    Eftersom plantan är en en planta, inte varsitt liv för varje blad, så undrar jag hur viktigt det är att topparna som blommar får ljus på sig? Borde dom inte få energi från övriga delar av plantan som får ljus på sig? Alltså, spelar det någon roll om andra blad från andra toppar täcker en annan topp som blommar? Eller bildas blommorna på de toppar som främst från ljus på sig?

    På något vänster, så känns det som jag vill klippa bort allt utom den urspungliga toppen. Alltså för att frigöra utrymme åt maintoppen, vilket gör det hela mycket lättrare att binda ner den ännu mer. Nu är ju alla sidoskott i vägen, och dom verkar vara mycket krångligare att binda ned på ett bra sätt tillsammans med huvudstammen.

  • Anonymous

    Guest
    2012-01-06 at 10:36

    Bra fråga :)
    Själva blomman kanske inte behöver ljus, så länge bladen får det. Hoppas någon kunnig svarar snart …

  • cosmodude

    Member
    2012-01-06 at 13:38

    Håller med om att det är en bra fråga Y=kx.

    Jag vet inte det absolut korrekta svaret för den här frågan. Men så vitt jag vet, bladen som sticker ur blommorna, dom små t:ex. När dom får ljus-sken på sig så genererar dom ju ” energi “, och den ” energin ” som dom bildar skjuter direkt in i budsen. Vilket gör dom större och potentare. Det jag undrar då är ifall det som jag hört, som står ovan, är sant. Är ifall detta kan vara en förklaring till varför top colan/colorna nästan alltid blir mer potenta än lägre skymda buds. För om skymda buds inte får lika mycket ljus direkt på blomman, så blom-bladen inte kan ge blomman ” energi ” direkt så borde det ju innebära att det kan vara därför som de blir mindre i massa och i potens? Och ifall det är därför man gärna behåller en stor massa fan-leaves för de kanske agerar som en slags sekundär källa för bättre tillväxt hos blomman som rotar i klykan mellan förgrening och Fan-leaf? Jag är mycket kluven :S

    Ursäktar att jag spekulerar lite kring något som jag inte kan spika med garanti, detta är som sagt enbart vad jag läst mig till. Men jag tycker frågan är en mycket bra en som jag själv skulle vela ha ett korrekt svar på, då jag själv känner att detta är lite luddigt framför ögonen.

    För övrigt så gratulerar jag dig till din vackra dam! Lättnad att inte behöva oroa sig över det så mycket mer. Ser mycket fint ut för den delen med så jag väntar exalterat inför nästa update :)

  • ykxm

    Member
    2012-01-09 at 20:41

    En liten update då!

    Det har börjat komma pistiller på alla toppar nu, mer eller mindre, men den urprungliga toppen ligger lite före! :P

    Dag 36, döljer sig ett antal toppar/skott under det som syns.

    Dag 36, ursprungliga toppen.

  • Trollkarln

    Member
    2012-01-09 at 20:58

    Shit det där kan man inte tro är 18w :P Snyggt mannen

Page 3 of 14

Log in to reply.