Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Microstealth, Powerplant, LST, 18w LE (6g/18w=0,33g/w)

  • Microstealth, Powerplant, LST, 18w LE (6g/18w=0,33g/w)

    replied 12 years ago 53 Members · 197 Replies
  • aztek

    Member
    2011-12-20 at 20:28

    det är oliiiiiidligt spännande! :D

    du måste antagligen binda ner den jo, men försök få båda liven att klara sig! iaf så länge det går! för tänk om PP’n är en kille:/.

    hoppas af inte detta utan jag tror det är en ståtlig brud! men som sagt, håll båda levande så länge som möjligt, i detta stadiet tar dom ju inte så mycket ljus ifrån varandra heller:)

    Nya bilder vore ju kul inom några dagar iaf, med tanke på att de växer fort i den här åldern! sen är jag väldigt intresserad över att se hur det kommer bli med dina 18W :D

    LYCKA TILL

  • ykxm

    Member
    2011-12-21 at 16:46

    Det finns ungefär 10cm kvar i höjdled. :(

    Ganska stor skillnad på powrplanten och reserven, känns som man likagärna kan döda den? Den har ju inte ens fått några sidorskott, haha.

    Dag 16

    Dag 17

    Dag 17

    Dag 17

  • ykxm

    Member
    2011-12-21 at 17:09

    Vad tycker ni om powerplant förresten, ruset alltså? :p

  • folderman2

    Member
    2011-12-21 at 17:32

    Har PPP från Nirvana. helt ok rus kanske en 7:a av 10 på styrka.
    Knepig tycker jag dock kan vara antingen sativa upp eller Indika down.
    FÅr ibland huvudvärk dagen efter utav den bara.

    Detta kan vara just plantor från våran moder, men när det gäller ppp så tenderar den att få många förgreningar med nästan lika stora buds som main kolan. Den är dock lätt att orska näringsbränna på vilket är minus poäng. Skulle tro att det är näring du har problem med. Detta är absolut våran känsligaste strain hitills när det gäller näring.
    Du bör inte klippa just nu. Och inte längre fram heller om du märker av näringsbränna, för då kan du behöva lite fler friska blad.
    Bli inte för rädd nu med vad jag skriver ang. Bränna det kan vara just den plantan vi har det vet jag inte, den producerar ändå bra buds och bra skörd i förhållande till storlek.
    PPP är ändå våran 3:e bästa strain ändå utav kanske 10st odlade.
    Kaya47 är den bästa hitills när det gäller allt :)

  • ykxm

    Member
    2011-12-21 at 17:43

    @Folderman2 wrote:

    Har PPP från Nirvana. helt ok rus kanske en 7:a av 10 på styrka.
    Knepig tycker jag dock kan vara antingen sativa upp eller Indika down.
    FÅr ibland huvudvärk dagen efter utav den bara.

    Detta kan vara just plantor från våran moder, men när det gäller ppp så tenderar den att få många förgreningar med nästan lika stora buds som main kolan. Den är dock lätt att orska näringsbränna på vilket är minus poäng. Detta är våran 3:e bästa strain ändå utav kanske 10st odlade.
    Kaya47 är den bästa hitills när det gäller allt :)

    Pure Power Plant och Power Plant är lika till namnet, men är dom lika rusmässigt? Finns det några samband dom emellan av namnen att döma, vilka är isf skillnaderna?

    Jag har ingen aning om var mina frön (powerplant och den okända) kommer ifrån, men jag fick dom från en erfaren odlare via flashback.

  • folderman2

    Member
    2011-12-21 at 17:49

    Lämnar den åt någon annan. Det har jag faktiskt ingen koll på. Tänkte inte ens på det när jag skrev.(green dragon).. Hmmm kanske ska radera ovanstående om ingen har ett svar på detta. Ursäkta om jag kladdade ner i tråden om det inte finns likheter. Jag kallar alltid min bara power plant så jag tänkte mig inte för. Sorry

  • ykxm

    Member
    2011-12-21 at 17:51

    @Folderman2 wrote:

    Lämnar den åt någon annan. Det har jag faktiskt ingen koll på. Tänkte inte ens på det när jag skrev.(green dragon).. Hmmm kanske ska radera ovanstående om ingen har ett svar på detta. Ursäkta om jag kladdade ner i tråden om det inte finns likheter. Jag kallar alltid min bara power plant så jag tänkte mig inte för. Sorry

    Det är ingen fara, är själv nyfiken på skillnaderna dom emellan.

  • Anonymous

    Guest
    2011-12-23 at 19:51

    Jag tycker dom ser grymma ut efter bara 17 dagar
    Bra jobbat med så lite ljus

  • ykxm

    Member
    2011-12-24 at 09:59

    Jag har svårt att bestämma kön på powerplanten, men misstänker att det är en hane eller hermis. :(

    Jag ser inga typiska spröt? Men det ser inte ut som typiska hanar heller, då det inte är runda bollar på en stav?

    kanke är lättare att se om ngåra dagar, eller kan det vara så att det blivit en hermis? Det ser ju ut som sådana säckar som spröt kommer ur från, men några typiska spröt syns inte till.

    Hjälp tack! :P

    Dag 20


    Edit: Reserven var då fan i mig böjbar, haha. Går böja hela plantan hur som hellst. Den syns i bakrunden på bild 1.

  • ykxm

    Member
    2011-12-25 at 08:33

    Ingen som ser vilket kön den har?

  • elkbrew

    Member
    2011-12-25 at 08:40

    @y=kx+m wrote:

    Ingen som ser vilket kön den har?

    Det går inte att avgöra vilket kön den har genom någon av de bilder du lagt upp :) Ge den någon dag till så kommer det visa sig.

  • elkbrew

    Member
    2011-12-25 at 08:49

    @Folderman2 wrote:

    Detta kan vara just plantor från våran moder, men när det gäller ppp så tenderar den att få många förgreningar med nästan lika stora buds som main kolan. Den är dock lätt att orska näringsbränna på vilket är minus poäng. Skulle tro att det är näring du har problem med. Detta är absolut våran känsligaste strain hitills när det gäller näring.

    Har själv odlat ppp och upplever precis som du skriver att den är extremt lätt att LST:a och skjuter ut nya skott mest hela tiden. Men min planta åt näring som bara den, tvärtemot din. Jag låg runt dubbla max dosen och hade samtidigt blandat i organisk näring i jorden, utan några som helst tecken på näringsbränna.
    Här är en bild på den:
    https://swecan.org//viewtopic.php?t=76005

    (i övrigt tycker jag din planta ser ut att må bra, ykxm. Hoppas den inte kommer visa tecken på ljusbrist iom bara 18W)

  • ryder

    Member
    2011-12-25 at 10:36

    Det där är noder för grenutveckning, inga kön alltså ;)
    Ge den nån vecka..

    Riktig fin småodling! Hur skall du göra med höjdproblemet, LSTa ?

  • ykxm

    Member
    2011-12-26 at 12:06

    @Ryder wrote:

    Det där är noder för grenutveckning, inga kön alltså ;)
    Ge den nån vecka..

    Riktig fin småodling! Hur skall du göra med höjdproblemet, LSTa ?

    Såpass, får vänta lite till då, hehe.

    Jag vet faktiskt inte hur jag ska göra, det finns knappt 5cm kvar på höjden.

    Tanken var att binda ner den plantan som visade sig bli en hona.

    Jag skulle kört LST från början, redan när den bara var några dagar gammal, samt bara haft powerplanten och inte reserven planterad. Får nog döda reserven. Den är ytterst tanig och har kanske 5 bladbar, inga sidoskott, och har sträckt sig mycket. Powerplanten nog har över 10 st bladpar nu, ~25cm hög, med sidoskott på varenda bladpar vilka förgrenar sig fint.

    Hur snabbt kan man “bända ner” plantan, så den blir som ett liggande “S”? Under en dag? Blir nog svårt att binda ner den om den står i odlingsutrymmet, så tänkte fixa den utanför utrymmet. Men jag vill ju inte heller få problem med ljuscykeln.

    Ska jag klippa bort alla fan leaves undertill, innan jag drar i den, så förgreningarna kan växa till sig? Powerplanten tappade precis sitt andra bladpar.

    Vattnade i förrgår tror jag, så stammen är ganska hård för tillfället.

    Dag 22

  • ryder

    Member
    2011-12-26 at 21:36

    Borde och borde, det är ganska svårt att veta exakt hur det blir innan man har testat ;)

    Jag skulle har tagit bort den svaga, och sedan bundit ner den raklång med hela lådan. Den är bara 25cm så det skall inte vara något problem. Sedan kommer alla grenar att vända sig uppåt och du får 10st nya toppar, ser det ut som. De kommer hinna växa till sig rejält innan blomstretchen är över och fylla ut området. Klipp inga blad! det är dom som gör jobbet. Tryck bara ner dom så skotten får tillgång på ljus så är det lungt ;)

    Ang. ljuset så är det hellugnt att ta ut den i rummet, bara du inte gör det mitt i “natten”.

Page 2 of 14

Log in to reply.