Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Hur går det för Alan? 600w – Rullandes (20/2)

  • crownighta

    Member
    2011-11-22 at 23:35

    Välkommen tillbaka!
    Kul tråd och mycket fina bilder. Roligt att dom klarade sig i 5 veckor ändå! Och trist med NYCD fröna.
    Gillar din setup :)

  • bengt-beteende

    Member
    2011-11-23 at 06:49

    Jävlar vad inspiration jag fick!!

  • alanshore

    Member
    2011-11-24 at 01:09

    @hasselasse – Nu blev jag glad :D Bara att smälla upp ett tält och kräma på med watten!

    @Crownighta – Tack så mycket! Ja det var kul att komma hem och ha en odling som halvvägs färdig utan att man har gjort nått, dom fick gotta till sig 3-5 veckor till sen.

    @Bengt.Beteende – Kul att höra! Se till att göra verklighet av planerna nu med :)

  • marijuanafarmer

    Member
    2011-11-24 at 09:16

    Riktigt fint du löst allt, fina damer och fint gräs. såhär ska det se ut.

  • alanshore

    Member
    2011-11-26 at 18:29

    Tackar marikuanafarmer! Ja gräset brukar funka :D

  • alanshore

    Member
    2011-11-26 at 19:52

    Här är vad som solar sig under hpsen just nu, 5st papaya och 5st bubblelicious.

    11 dagar gamla, 24/0 ljus.

    25 dagar, minsta 11cm, största 14cm höga. här satte jag timern på 12/12.
    Alla omplanterade i 4liters krukor när dom var 22dagar gamla.

    28 dagar. Minsta ca.18cm, största 25cm.

    34 dagar gamla, alla har börjat stretcha och jag spände upp nätet.

    Passade samtidigt på att ta två st sticklingar av varje planta.


    44 dagar. 21 dagar 12/12.

  • frilansaren

    Member
    2011-11-27 at 14:46

    ser verkligen fint ut det där, börjar själv bli sugen på en scrog alt en sog.
    vem vet, kanske gör det snart :)
    I så fall får du ta åt dig äran att vara den som fick mig till det ;) såå snyggt jobbat :D

    -lance

  • alanshore

    Member
    2011-11-27 at 20:23

    Ja jag har också varit inne på att få igång en sog men det blir nog inte av då en scrog skulle passa mitt odlings sett mycket bättre då man inte behöver fixa så sjukt många kloner och hålla stora klon mammor som tar en massa plats. Men vem vill inte ha 30-40st main kolor? :)

    Så jag är lite i valet och kvalet om jag ska köra en sog eller scrog efter att den här odlingen är färdig, men nått av dom blir det!

    Och självklart så kommer jag ta åt mig ALL ära när du visar upp en dunder sog/scrog :D

  • alanshore

    Member
    2011-12-13 at 08:21

    Mina kära Swecanare!
    Jag vänder mig till er i en tid av oro och frustration, jag vänder mig till er för att finna hjälp, tröst och svar på mina frågor i denna kris.

    Eftersom jag flyttade för ett tag sen och installerade mig på ett nytt odlingsställe så har jag stött på nya problem som jag behöver eran hjälp för att lösa.

    Problemet
    är att jag troligen har lyckats störa byggnadens ventilationssystem genom att låta min fuktiga odlingsluft sugas in i ett av lägenhetens frånluftsventiler.
    På så sätt har det bildats fukt på entredörrens glasruta på nedervåningen (jag bor längst upp) under den tiden som jag har ljuset på i tältet.
    Detta har vaktmästaren lagt märke till och frågat mig om jag har lagt märke till nått (typ någon vattenläcka eller nått).

    Så nu har jag satt igen ventilen som den var från början vilket har resulterat i att min rh har stigit till 55% från 40% men fukten på entredörren är fortfarande kvar under ljustimmarna.

    De jag funderar på är om jag skulle kunna ändra på 12/12 tiden från 04.00-16.00 till att det tänds klockan 17.00 till 05.00 så fukten på entredörren uppstår först när vaktmästarna har slutat jobba och försvinner innan dom börjar igen?

    Är det någon som har någon erfarenhet ang. att ändra ljustiden mitt under blom?

    Stor risk för hermafroditer?

    Jag kommer inhandla en avfuktare el. alternativt en torrboll, fungerar torrbollen bra?

    Nu behöver jag eran hjälp att lösa det här så snabbt som möjligt och så fort problemet är löst kommer jag med en bild uppdatering för att höja stämningen igen :D

  • marijuanafarmer

    Member
    2011-12-13 at 14:23

    Gjorde liknande en gång utan någon fara. minns dock ej om jag lät det vara tänt extra länge eller mörkt men jag tror det spelar mindre roll faktiskt.
    Fukten på entren kan inte bero på den extremt fuktiga höst vi har?

  • alanshore

    Member
    2011-12-13 at 14:33

    ok, mina tankar går lite åt att det vore bättre att låta det vara mörkt extra länge så plantorna tror att vintern börjar närma sig hellre än att -fan nu kommer sommaren igen :D

    Ang. fukten så tror jag att det har att göra med min odling då det enligt vaktmästaren är bara vårat hus som har det så :/

  • folderman2

    Member
    2011-12-13 at 16:24

    Har fukten på fönstren försvunnit efter att du stängde ventilen?
    Du bör kolla detta först innan du sätter igång att göra extra hål i fasaden :) det skulle nog inte Vaktis gilla :)
    Låter helskummt att din odling skulle göra detta.

  • psykonaut89

    Member
    2011-12-13 at 16:48

    Ser fint ut, har du erfarenhet av odling av annat än CB? Ser så ut, keep it up!

  • trollkarln

    Member
    2011-12-13 at 17:28

  • thc-junkie

    Member
    2011-12-13 at 19:03

    Har ni (från och tilllufts)värmeväxlare i huset?
    Har ni tilluft i lägenheten eller kommer den genom fönsterventiler och liknande?

    Om ni inte har tilluft från värmeväxlaren till trapphuset Och att du har undertryck i lägenheten så ska inget från din odling kunna märkas i trappen.

Page 4 of 6

Log in to reply.