Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Hur går det för Alan? 600w – Rullandes (20/2)

  • bollore

    Member
    2011-12-13 at 22:23

    Jobbigt läge, tror dock inte att det är nån större fara att flippa om ljustimmarna lite så pass tidigt i blom.
    Jag röstar för torrboll. Se till å byt den emellan åt bara.
    En avfuktare går lös på 3-5 lax, den är otymplig och drar massa ström.

    GL HF

  • smokee

    Member
    2011-12-13 at 22:48

    hej, du odlar ju med bubblare. Då behövs det inte någon luftfuktare ens, eller rättare sagt jag har aldrig behövt använda det. Bor inte någonstanns där fuktigheten är större än på andra ställen i swe.

  • alanshore

    Member
    2011-12-14 at 14:42

    @Folderman2
    Nej den försvann inte när jag satte igen ventilen, och ja jättelustigt att min odling ställer till det så här…
    Jag stängde av ljuset så att det har varit mörkt i 24timmar nu och idag har det inte varit någon fukt på rutan så jag antar att det är jag som ställer till det.

    @Psykonaut89
    Tack! Nej intresset för odling kom när jag började odla CB, men tack för komplimangen!

    @Trollkarln
    Haha kul att man kan underhålla någon med mina sorgliga plantor =) What you smoking on?

    @Thc-Junkie
    Vi får in våran luft genom luftventiler ovanför fönsterna. Jag tror att det kan ha nått med att vattnet kondensera i ventilations rören och rinner ner till nedervåningen på nått vänster :S

    @bollore
    Fick bli så att jag bytte helt på ljustimmarna nu, det få bära eller brista.

    @Smokee
    ? Nej jag odlar inte i en bubblare och jag behöver ingen luftfuktare :)

  • aztek

    Member
    2011-12-14 at 15:32

    synd att det blev lite krångligt för dig men jag hoppas att det har löst sig någolunda nu! :)

    fin odling du har btw, verkligen! :)

  • trollkarln

    Member
    2011-12-14 at 16:29

  • alanshore

    Member
    2011-12-18 at 16:41

    @Aztek
    Ja det verkar som att det löste sig, ingen mer fukt på rutan nu iaf, och tack så mycket! =)

    @Trollkarln
    Easy ryder är någon sorts low rider/auto blomma va?
    Du gjorde helt rätt i att skaffa dig ett tält, lätt ett av dom bättre köpen jag har gjort, så satans smidigt är det att kunna smälla upp ett grow place på 15min plus att allt ljus utnyttjas till max :)

  • alanshore

    Member
    2011-12-18 at 17:26

    Problemet med fukten är löst, tack för all hjälp! Så nu kommer den utlovade bilduppdateringen.

    Det som har hänt inne i tältet är att jag slaktat en av plantorna då den hade fått några bananer och jag tyckte det var alldeles för trångt där inne.

    Jag prunade inte någon av plantorna den här gången, brukar aldrig göra det första gången jag odlar en ny strain, vill se var dom går för original så att säga =)
    Så nu är det 9st kvar, 5st bubblelicious och 4 papaya.

    43 Dagar 12/12.


    Kommer bli en hel del popcorn buds :/

    Byggde ett litet tält till klonerna där dom får chilla under 60watt cfl.



    Nu kommer dom få sola sig två-tre veckor till och jag hoppas att dom sväller rejält tills det är dags att skörda.

    Kommer nog inte bli någon jätte skörd då dom har fått utstå en hel del misshandel, bytt tiderna då lampan är på mitt under blom och tagit en del tjuvnyp. Ja jag har inte lagt så mycket kärlek på dom men det känns bara som att allt kan bli bättre tills nästa runda och jag har installerat mig i det nya utrymmet lite bättre.

    Är det nått ni undrar över så bara fråga!

  • trollkarln

    Member
    2011-12-18 at 17:36

    ….

  • darkwithin

    Member
    2011-12-18 at 20:35

    @Trollkarln wrote:

    Ska beställa dessa frö

    `???

    Alanshore, tack för titten, ser riktigt gott ut! ;D

  • alanshore

    Member
    2012-02-07 at 21:50

    Hej alla glada odlare!

    Nu tyckte jag att det har gått alldeles för lång tid sen jag gjorde en update. Allt är skördat för länge sen och en ny runda är i blom (mer om det senare).

    Plantorna han bara stå 57 dagar under 12/12 innan jag var tvungen att skörda, mestadels klara till mjölkiga kristaller.
    Dom hade lätt behövt 1-2veckor till men var tvungen att ta ner dom och.

    Tänkte visa några av dom få bilderna som togs under natten.

    Två veckor gammal budd.

    Som sagt blev en del popcorn budds men slutvikten efter 5dagars torkning låg på 475g + 20-30g som gick åt under dagarna dom torkade :D

    Återkommer snart med en update på nuvarande odling.

  • bollore

    Member
    2012-02-07 at 22:20

    Grattis, nu vattnas det i munnen när man ser dessa bilder :clap:

  • robinho

    Member
    2012-02-08 at 09:46

    Instämmer med bollore, det där ser mycket smaskigt ut!

    Stort grattis till fin skörd.

  • alanshore

    Member
    2012-02-08 at 20:45

    Tack så mycket! Ja gott var det :)

    Nått som störde den gången var att jag hade sorgmygg från början till slut, haft dom innan men ändå varit nöjd med skörden.
    Inför den rundan som är igång nu har jag skaffat mig nilnat och kör den enligt deras återcirkulerande schema, 40droppar för 100liter. Få hoppas på att dom försvinner :)

  • fl

    Member
    2012-02-09 at 07:43

    Nice det var ett gäng överviktiga damer där inne :)

    Fin skörd :)

  • alanshore

    Member
    2012-02-09 at 11:43

    Tack så mycket fläskläpp! Feta flickor är dom vackraste :D

Page 5 of 6

Log in to reply.