Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Hur går det för Alan? 600w – Rullandes (20/2)

  • Hur går det för Alan? 600w – Rullandes (20/2)

    Posted by alanshore on 2011-01-20 at 01:45

    Ja nu tänkte jag att jag borde få tummen ur och börja posta lite på det här underbara forumet som jag har varit till stor hjälp under dom åren jag har hållit på med odling. Tyvärr åkte min externa hårdisk i golvet och därmed försvann 90% av mina grow bilder, men några har räddats av kompisar :)

    Jag började odla i jord och då körde jag oftast ca. 10 planter/1m2 i 10liters hinkar med 400w vilket gav allt mellan 2-350g för mig, lärde mig en hel del under den tiden, men inga bilder på det tyvärr..

    Sen gav jag mig på en bubblare och trodde jag hade räknat ut allt men var inte riktigt beredd på vilken tillväxt det var :D

    Dom stretchade sönder när det var 6st/0.9m2 i en 47liters tank och 600w. dom fick rätt så mycket stryk av sviktande ph värden men det blev endå en ca.350 fina blueberry buds 😈

    Nästa grupp av bilder är från en grow där jag gick över till coco i 6.5L krukor på en hydroboard och drippers,recirkulerande bevattning 3-4 gånger under 12/12 med ca.10-25% avrinning.


    Inte den bästa bilden kanske, tagen av en flummig polare med mobil.


    En ICE planta från nirvana


    En AK48 från nirvana som jag tog en clon av och det är jag glad för nu då den var potent som bara den och gav feta buds. Den är med som moderplanta nu :) Lite jobbigt att skörden fick ske i ljuset av hpsen bara, men det var lite stressigt den kvällen så det fick gå.


    En bild på små klippet, ak48 till vänster och ICE till höger.


    En mellan bud från ak48an på 5g, toltal vikt på 8st/600w var ca.480g. tagen av min mobil kamera som nu kommer har tagit resten av bilderna på mitt nuvarande growroom.


    Jag har fått packa ner mitt odlingstält pga flytt och utrymme men har nu installerat mig i en klädkammare där jag har fått bygga ett eget tält med ytan (BxLxH) 0.95×1.25×2.70 (med mycket hjälp av silvertejpen :P)


    Ph,Ec,temp, klimat kontroll ( 27c* dagtid/ 25c* natt ) timers och dylikt.


    Tada! 3st ICE cloner som är toppade/fimade och en ak48 som är lstad. alla tränade väldigt sakta under 55w le ljus under 3månaders tid vilket har passat bra då jag inte har kunnat ha nått rullandes :(


    Ak48, ice, ice, ice


    Ungefär samma visa som sist, 7L kruka med drippers och återcirkulerande näring, 3-4 vattningar under ljus timmarna.
    Blev tvungen att byt till auqatrays då hydroboarden inte gick in på bredden men det gör inget då jag har en 4st canna coco slabs som ligger och inväntar en kommande SOG :D


    Tittar man upp så ser man en kanalfläkt (125mm – 400m³/h) med till hörande kolfilter och cooltube. En 600w osram plantstar driven av en elektonisk ballast, Lumatek NXE 600W.
    Längst uppe till vänster är ett central utsug som jag har satt på en ventilations slang och dragit ut ur tältet så att den suger ut all den varma luften som kommer från cooltuben.


    Närings/verktygs skåp


    Blivande mödrar i moderkammaren under 200w blå (6500k) le-lampa och med eget dripper system som bara ligger och väntar på att få börja arbeta :D

    Allt ska snyggas till och tightas upp när jag orkar.

    Nehe nu blir det sängen en stund, måste ju jobba imorgon^^

    replied 12 years, 2 months ago 36 Members · 88 Replies
  • 88 Replies
  • ganjalars

    Member
    2011-01-20 at 16:26

    En expererimenterare! :D Allt såg riktigt bra ut! Har du odlat annat än Canna?

  • alanshore

    Member
    2011-01-20 at 22:37

    Tjena GanjaLars! Ja alla sköna småexperiment och tweakande på odlingen är en härlig del av upplevelsen.

    Har läst igenom din tråd och älskar kärleken du la ner på jordmixen, det ser dunder ut inne i skåpet!
    Nope har bara odlat cannabis 🙄 Men det kommer lätt att bli andra växter nån gång i framtiden.

    För att fira första inlägget bjuder jag på en bild på en ICE bud som jag plockade fram efter ca.4 veckor i glasburken 8)

  • Anonymous

    Guest
    2011-01-20 at 22:51

    Skitfin setup måste jag säga, föredömlig.
    Jag blir sugen på ett återfall i HPS missbruk men min fru kommer döda mig så jag får nöja mig med min stealth setup tills jag hittar en alternativ lokal någonstans utanför hemmet så jag kan odla på riktigt igen.

  • doctordoom

    Member
    2011-01-20 at 22:51

    @Alanshore wrote:

    Tjena GanjaLars! Ja alla sköna småexperiment och tweakande på odlingen är en härlig del av upplevelsen.

    Har läst igenom din tråd och älskar kärleken du la ner på jordmixen, det ser dunder ut inne i skåpet!
    Nope har bara odlat cannabis 🙄 Men det kommer lätt att bli andra växter nån gång i framtiden.

    För att fira första inlägget bjuder jag på en bild på en ICE bud som jag plockade fram efter ca.4 veckor i glasburken 8)

    I could make love to that! Vattnas i munnen, får nog bli en femma till helgen ändå. Mycket imponerande odling i övrigt. Ser fram mot tips för en nybörjare som mig :)

    Peace

  • alanshore

    Member
    2011-01-22 at 18:11

    Tack för dom fina orden om min setup, gillas!

    @vardagsterrorist

    Haha eller så hittar du en alternativ lokal till frugan :)
    Har själv gått i tankarna kring att skaffa mig en lokal utanför hemmet dedicerad till odling, det svåra är bara att hitta nått fungerande och ostört ställe, förslag?

    @DoctorDoom

    Nå blev det en femma eller inte?=)
    Det bästa tipset jag kan ge är att ta det lugnt och inte pilla med blommorna för mycket vilket är lätt hänt i början.
    Sen det lättaste sättet att undvika problem på är att ha bra koll på Ph’et.

    Det kommer en bild update i slutet på nästa vecka när dom har fått sträcka lite på sig =)

  • alanshore

    Member
    2011-01-27 at 21:13

    Uppdaterar idag då jag inte hinner på söndag.
    De har stått i 12/12h ljus i 13dagar nu och sträckt en del på sig, så de fick sig en sista omgång med saxen idag :)

    Jag har även lyckats få hoppstjärtar i coco mediumet men de ska tydligen vara helt ofarliga för växterna bara de inte blir för många.
    Visst de stör inte så mycket då jag bara har sett ett tjugotal men jag gillar dem inte så jag får se hur jag tar itu med dem..
    Har kollat runt en del efter ett botemedel om de skulle bli allt för många och kommit fram till att det antingen blir till att beställa rovdjur som äter upp dem eller pyrex-n, lutar mer åt det första alternativet.


    Alla samlade


    Först ut är AK48an


    ICE plantan längst fram till vänster .


    ICE plantan som står längst bak till vänster.


    ICE plantan längst bak till höger.

  • Anonymous

    Guest
    2011-01-27 at 22:06

    Har hittat en del skitbilliga torp/sommarstugor på nätet mellan 100.000-200.000. Känns ju i alla fall lite extremt att lägga så mycket pengar + en del på lite automatik för att kunna slänga upp två 600w HPS.
    Har inga planer på cashcropping men det hade vart kul att köra ett kilo blueberry i bubblebagsen så har man hasch för flera år sen.
    Att hitta en pärla vid vägs ände, sånt där asmysigt ställe man kunde ha att köra en odling över vintern och ha som sommarstuga på sommaren hade vart helt underbart.
    Kunna vegga Nevilles Haze i 8 veckor och sen blomma den i 16 över vinterhalvåret under lampa och köra 5 sorters indica under den andra så det blir “5 sorters haschkakor”.

    Kör du drip feed i din cocos eller vattnar du manuellt?
    ICE är ett riktigt skönt strain odlade det två omgångar när det var nytt för 10 år sen eller så, skall bli kul och se fortsättningen på den här tråden :)

  • alanshore

    Member
    2011-02-10 at 22:55

    Ja du vardagsterrorist ett torp hade inte varit fel men jag vet att det hade blivit alldeles för mycket spring där med vänner och familj. Funderar mer på någon liten lokal eller källare som man skulle kunna hyra/köpa…men men jag får köra på i garderoben en tag till.

    Jag använder mig av drippers som går på 4ggr/2-6min under ljus timmarna och damerna verkar gilla det.

    ICE är en sjukt nice strain om jag får säga det själv. Jag gillar ruset vilket är mer lugnt och smooth än AKn som drar på som en överdopad häst(riktigt galet). ICEen luktar och smakar så jäkla gott med, så det är en keeper :)

  • alanshore

    Member
    2011-02-10 at 23:34

    Och nu när dom har fått stå och gotta tills sig i 2veckor sen senaste uppdateringen så är det dags för en liten bild uppdatering.
    Jag har inte sett till några hoppstjärtar sen jag sköljde igenom plantorna med en vatten och väteperoxid blandning och satte in min luftfuktar (50%rh).

    Ec har legat runt 1.4-1.5 (vilket är max) och Ph runt 5.9.
    Jag började introducera PK13/14 för ca. en vecka sen och nu ligger dom på fulldos.


    Så här såg det ut den 7Feb.


    ICE,AK,ICE,ICE 10Feb.


    Så här såg det ut efter att stöd nätet hade kommit upp. 10Feb.
    Dom ser lite ledsna ut men efter allt böj och slit men dom repar sig snabbt.

  • ducksfoot

    Member
    2011-02-10 at 23:37

    Fantastiskt vackert måste jag säga!
    Man blir verkligen sugen på att prova HPS, har alltid kört med LE..

  • bollore

    Member
    2011-02-11 at 00:01

    Fin odling Allan.
    Vet inte frugan om vad du har i garderoben? :O

  • ganjalars

    Member
    2011-02-11 at 07:57

    Sjukt vackert, Jag diggar den ssista ICEn. Spretig rackare

  • doctordoom

    Member
    2011-02-11 at 08:21

    Vilka monster! Riktigt stiligt!

    ps. vart inget röka, känner att mitt break på nästan 2 månader snart kanske är över! Vill bli lika hög som första gången du vet. Kände att cannabis tog så oändligt mycket mer på min polare än mig även om jag rökte så mycket mer.

    Men nu jävlar ska vi se vem som flyger högst! WROOM WROOM!

  • fritz

    Member
    2011-02-11 at 17:21

    Mycket tjusigt, Alan! Blir nog kaaanon det där! :)

    Tror nog att du behöver spänna upp ett till nät i höjd med mitten av
    topparna för dom kommer nog inte orka bära sin egen vikt senare i blom!

  • alanshore

    Member
    2011-02-12 at 18:16

    @ducksfoot wrote:

    Fantastiskt vackert måste jag säga!
    Man blir verkligen sugen på att prova HPS, har alltid kört med LE..

    Tack,tack!
    Ja en HPS är att föredra, jag har en 200w LE i moderkammaren och tycker det går lite segt.. Men dina plantor ser ut att trivas under sina 51w, kommer bli dunder när du får dit 250wattaren :D

    @bollore wrote:

    Fin odling Allan.
    Vet inte frugan om vad du har i garderoben?

    Tack så mycket!
    Haha jodå hon är med på noterna och diggar det hårt. Hon röker inte så mycket men är med någon gång i månaden iaf :)

    @GanjaLars wrote:

    Sjukt vackert, Jag diggar den ssista ICEn. Spretig rackare

    Haha och jag som hatar den sista ICEen just för att hon stack iväg på höjden och blev så spretig, men det kommer bli 4st långa fina budds på henne ;)

    @DoctorDoom wrote:

    Vilka monster! Riktigt stiligt!

    ps. vart inget röka, känner att mitt break på nästan 2 månader snart kanske är över! Vill bli lika hög som första gången du vet. Kände att cannabis tog så oändligt mycket mer på min polare än mig även om jag rökte så mycket mer.

    Men nu jävlar ska vi se vem som flyger högst! WROOM WROOM!

    Ok, lika bra att vänta lite då. Jo den känslan var riktigt nice.
    Fundera själv på ett “längre” uppehåll snart, hade “uppehåll” i fyra dagar och tog sen en AK spliff och efter 5min upptäckte jag att jag nästan satt och dreglade och kollade rakt in i spisen utan att veta vad jag höll på med :P
    Flyg högt!
    @Fritz wrote:

    Mycket tjusigt, Alan! Blir nog kaaanon det där!

    Tror nog att du behöver spänna upp ett till nät i höjd med mitten av
    topparna för dom kommer nog inte orka bära sin egen vikt senare i blom!

    Tack så mycket Fritz! Jag har kollat in dina trådar tidigare och diggar att vi kör liknande setup, gillar ditt modertält, ser grymt ut!

    Angående att spänna upp ett nät till, vilket jag gärna hade gjort, men eftersom jag inte kör i mitt tält nu så är det sjukt svårt att komma åt överallt. Men jag kommer binda fast dom i nätet när dom börja tippa över, så lite nytta kommer nätet nog att göra :D

    Kommer en bilduppdatering på min “moderkammare” om ett par dagar.

Page 1 of 6

Log in to reply.