Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Hur går det för Alan? 600w – Rullandes (20/2)

  • doctordoom

    Member
    2011-03-15 at 11:47

    Wow – galet fint det där! Kan inte vänta på att mina blir klara!

    Vad tror du vikten landar på? Peace

  • Lord_Irie

    Member
    2011-03-15 at 11:52

    Herrejävlar! Jag önskar jag var du idag! 😮 ;) Grattis på den sjyssta skörden, vågar du gissa mängd? över 200g känns det ju som iaf :D

  • ducksfoot

    Member
    2011-03-15 at 12:43

    Wow! Den där AK toppen var något av det vackraste jag sett. Helt enkelt perfekt! Väntar med spänning på viktrapporten!

  • gr0g

    Member
    2011-03-15 at 16:19

    Mycket vackert! Det är såna här trådar bl a som ger Swecan sitt värde. :)

    Några snabba frågor;

    Vart hittade du ph/ec/klimat kontrollen, och vad använder du för att höja temperaturen på natten? Kupévärmare?
    Sen är jag samtidigt ute efter en tyst och effektiv kanalfläkt till min cooltube. Den jag har nu, en TD 160, skramlar och för ett jäkla oväsen.

  • alanshore

    Member
    2011-03-16 at 13:19

    @DoctorDoom – Tack! Att sitta och vänta suger men jäkligt gött när det är färdigt. Tror det landar på ca. 400-500g.

    @Lord_Irie – Tack så mycket, ja över 200g känns det som =)

    @ducksfoot – Härligt att du gillar AKn. Efter att ha klämt och känt en del på gräset så är jag mer kär i ICEn än AKn, gillar dom små stenhårda golfbolls budsen :)

    @gr0g – Tack, gött att du tycker de :) Ph/ec mätaren köpte jag lite på chansningen på ebay. Jag var trött på opålitliga Ph pennor som tar timmar på sig att visa korrekt värde och ville ha nått som visar Ph/ec kontinuerligt. Den kostar bara en tusenlapp och är värd varenda krona hittills då jag bara har behövt kalibrera en gång under sex månader.
    Klimat kontrollen köpte jag på head and nature och kan verkligen rekommendera den.
    För att hålla en bra temp på natten så brukar jag använda mig av ett värmeelement kopplat till en temp styrd timer.
    Under den här odlingen så har jag inte använt mig av någon extra värmekälla på natten då min moderkammarbelysning har gjort så att det alltid har varit en bra mini temp(22*c/ nattetid).
    Vet inte om någon speciellt tyst kanalfläkt men med klimat kontrollen så kan du välja vilken effekt kanalfläkten ska gå på ( tex. 30% av fullspeed) vilket gör den väldigt tyst.

  • ganjalars

    Member
    2011-03-16 at 21:23

    Oj oj oj Alan det där var mig en frid för ögonen. Grattis kul att det blev så bra :)

  • higherthangod

    Member
    2011-03-16 at 22:34

    Jag vet inte om man ska gråta eller skratta!? Helt otroligt!

  • chronide

    Member
    2011-03-17 at 10:34

    Amazing. Finns så duktiga odlare här på Swecan, fyfan va vackert! Viktrapport inväntas! Grattis till en awesome skörd.

    – C

  • alanshore

    Member
    2011-03-22 at 10:27

    Tackar ödmjukast för dom fina orden och till alla som har bidragit i tråden.

    Efter lite för lång torkning (sju dygn) så vägdes det upp och vågen stannade på 505g efter att stammar och icke önskvärda blad hade klippts bort.
    Helt ok då jag inte har kört med så få som fyra plantor under en 600w innan och inte visste riktigt vad dom skulle kunna tänkas yeilda, så jag är nöjd :)


    Torkad ICE budding och rötter

    Allt uppvägt och packat

    Lite vad jag röker på nu

    Det var allt för den här gången och jag får tacka alla som har bidragit med snälla kommentarer och dyl. Jag kommer inte vara aktiv på swecan på ett tag nu då jag ska ut och resa lite. Men jag kommer tillbaka så tills dess, ha det bra!

  • VemSom

    Member
    2011-03-22 at 15:07

    trevlig resa!

  • alanshore

    Member
    2011-03-26 at 00:49

    Tack sa mycket VemSom, nu ar jag framme :)

  • chillare

    Member
    2011-05-01 at 11:26

    Dra helvete vad najs =) Kan känna lukten hit.

  • h

    Member
    2011-05-01 at 11:51

    “Ice Ice baby…”

    Riktigt vackert!
    Total tid från sådd till skörd?

  • alanshore

    Member
    2011-11-22 at 22:32


    Tja!

    Tänkte jag skulle börja visa mina odlingar här på swecan igen.

    Jag har inte odlat så mycket sen sist då jag tröttnade på det efter att jag hade varit utomlands och kände att jag var tvungen att lägga min fokus på lite andra saker i livet.

    Så nu tänkte jag visa en odling som jag startade dagarna innan jag drog iväg till Asien i 5v.
    Näringstanken fylldes på av en vän till mig som inte hade någon kunskap alls av cannabis så plantorna fick växa hej vilt bara hon fyllde på tanken :)

    Det var 2st NYCD från frö, 5st AK48 kloner och 2st ICE kloner

    Veggat i 3dagar sen flipp till 12/12 och bilen ut till flygplatsen :britesmile:

    Så här såg moderkammaren ut när jag kom hem

    Och så här såg det ut när jag öppnade in till blomrummet :(

    Fick trassla ut alla och binda upp dom

    AK48





    ICE



    Och en NYCD som blev ok, den andra blev en hermis.


    Köpte NYCD (inte Somas) fröerna dyrt av en medlem här på swecan och det är dom överlag sämsta plantorna alla kategorier som jag har haft att göra med, antingen har dom dött i fröstadiet, haft dålig tillväxt eller blivit hermafrodit..

    Efter den odlingen så plockade jag ner allt och dödade mina moderplantor vilket suger nu då jag har flyttat och satt igång maskineriet igen :D
    Tanken är att ha allt rullandes nu ett bra tag så jag kommer uppdatera allt eftersom jag har nått att visa.

    Säg till om ni vill ha bilderna i något annat format// Alan :hippie:

  • hasselasse

    Member
    2011-11-22 at 23:14

    Jiiihaa, jävligt fina plantor du!!! Dom finaste jag sett på väääldigt länge, blir ju inte dåligt sugen på att dra igång en inne odling igen asså ;)

Page 3 of 6

Log in to reply.